Australiankarjakoirapupseja
Lähetetty: La Maalis 14, 2009 6:36 pm
Nagine'siin on taas suunnitteilla australiankarjakoiran pentuja!
Australiankarjakoira on vahva, rohkea ja suojeluvaistoinen työkoira, joka on kehitetty (nimensä mukaisesti) karjakoiraksi vartioimaan ja kuljettamaan karjaa. Karjakoirat ovat erittäin älykkäitä ja oppivat nopeasti, joten niiden kanssa on helppo harrastaa lähes tulkoon mitä tahansa. Karjikset kilpailevat paimennuksen B-lohkossa ja sopivat mihin tahansa palveluskoiralajiin.
Pentueen emänä on oma kasvattini FIN KVA&PVA BH JK3 DKW-08 KREW-08 WW-08 Nagine's Ain't My Bitch aka Vamppi, joka on luonteeltaan erittäin rohkea ja melko avoin karjakoiraksi. Vamppi on ollut erittäin mukava harrastuskoira, ja se on todella hyvä käyttökoira: se on saavuttanut sekä paimennus- että käyttövalion arvot. Nykyään Vamppi osallistuu paimennustehtäviin kotona ja mielenvirkistykseksi treenaamme kotona sekä tokoa että agilitya; kisakentille asti pääsemme tuskin koskaan. Näyttelyissä Vampin kanssa on uusilla kuvilla (omistajan vaihdoksen vuoksi) kierrelty nyt elokuusta lähtien, ja tuloksena on 5 SERTiä ja 2 CACIBia. Eli upeiden käyttöominaisuuksien lisäksi Vamppi on vielä kauniskin. Vampilla ei ole aikaisempia pentueita, ja tämä tulee jäämään Vampin ensimmäiseksi ja ainoaksi pentueeksi.
Isänä on englantilaisesta upeita käyttökoiria kasvattaneesta kennelistä tuleva evm.uros Whismaster Eyes On You aka Max, joka on luonteeltaan ystävällinen mutta vieraita kohtaan varautunut. Myös Max toimii paimennustehtävissä, mutta koska se on evm.koira ei sillä ole kisatuloksia. Maxilla ei myöskään ole aikaisempia pentueita.
Tuleva pentue on suunnitteilla tälle keväälle, mahdollisesti huhti-/toukokuun vaihteeseen. Toivoisin pentujen saavan hyvät kodit, jos olet kiinnostunut pennusta niin kerrothan viestissäsi ainakin minne pentu menisi, missä lajeissa sen kanssa kisaisit, haluatko uroksen vai nartun ja onko sinulla kuvia koiralle. Toivoisin kaikkien pennuista kiinnostuneiden lukevan Nagine'sin kasvatuksesta kertovan sivun, sieltä löytyy mm. mitä toivomme pennunostajalta. Pentueeseen syntyy maksimissaan 3-4 pentua, riippuu kuinka paljon pennuille on kysyntää. Jos olet kiinnostunut sijoitusnartusta, muista mainita se viestissäsi!
G-pentueen oma sivu
Varaukset
narttu - Naomi, Nagine's
uros - Jescie, Skärgård
Australiankarjakoira on vahva, rohkea ja suojeluvaistoinen työkoira, joka on kehitetty (nimensä mukaisesti) karjakoiraksi vartioimaan ja kuljettamaan karjaa. Karjakoirat ovat erittäin älykkäitä ja oppivat nopeasti, joten niiden kanssa on helppo harrastaa lähes tulkoon mitä tahansa. Karjikset kilpailevat paimennuksen B-lohkossa ja sopivat mihin tahansa palveluskoiralajiin.
Pentueen emänä on oma kasvattini FIN KVA&PVA BH JK3 DKW-08 KREW-08 WW-08 Nagine's Ain't My Bitch aka Vamppi, joka on luonteeltaan erittäin rohkea ja melko avoin karjakoiraksi. Vamppi on ollut erittäin mukava harrastuskoira, ja se on todella hyvä käyttökoira: se on saavuttanut sekä paimennus- että käyttövalion arvot. Nykyään Vamppi osallistuu paimennustehtäviin kotona ja mielenvirkistykseksi treenaamme kotona sekä tokoa että agilitya; kisakentille asti pääsemme tuskin koskaan. Näyttelyissä Vampin kanssa on uusilla kuvilla (omistajan vaihdoksen vuoksi) kierrelty nyt elokuusta lähtien, ja tuloksena on 5 SERTiä ja 2 CACIBia. Eli upeiden käyttöominaisuuksien lisäksi Vamppi on vielä kauniskin. Vampilla ei ole aikaisempia pentueita, ja tämä tulee jäämään Vampin ensimmäiseksi ja ainoaksi pentueeksi.
Isänä on englantilaisesta upeita käyttökoiria kasvattaneesta kennelistä tuleva evm.uros Whismaster Eyes On You aka Max, joka on luonteeltaan ystävällinen mutta vieraita kohtaan varautunut. Myös Max toimii paimennustehtävissä, mutta koska se on evm.koira ei sillä ole kisatuloksia. Maxilla ei myöskään ole aikaisempia pentueita.
Tuleva pentue on suunnitteilla tälle keväälle, mahdollisesti huhti-/toukokuun vaihteeseen. Toivoisin pentujen saavan hyvät kodit, jos olet kiinnostunut pennusta niin kerrothan viestissäsi ainakin minne pentu menisi, missä lajeissa sen kanssa kisaisit, haluatko uroksen vai nartun ja onko sinulla kuvia koiralle. Toivoisin kaikkien pennuista kiinnostuneiden lukevan Nagine'sin kasvatuksesta kertovan sivun, sieltä löytyy mm. mitä toivomme pennunostajalta. Pentueeseen syntyy maksimissaan 3-4 pentua, riippuu kuinka paljon pennuille on kysyntää. Jos olet kiinnostunut sijoitusnartusta, muista mainita se viestissäsi!
G-pentueen oma sivu
Varaukset
narttu - Naomi, Nagine's
uros - Jescie, Skärgård