Sivu 1/1

Kuperkeikan bordercolliet

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 3:10 pm
Kirjoittaja Dream
Melko lyhyellä aika välillä olisi Kuperkeikkaan mahdollisuus syntyä pieniä bordercollie pupseja, jos kiinnostuneita löytyy.

Isä: Käyttölinjainen tricolor poika Alex on evm. sukuinen ja menestynyt bordercollie.

Emänä Kuperkeikan alkuajoista lähtien mukana ollut BH, RH-E, RH-F B, Hk3, vFIN KVA, vPVA, vFIN TVA, Tk4, vAVA, vKTV Onur Around'N Ruyna aka Nelly, jonka kanssa ollaan edetty kisakentillä melkoiseen titteliletkaan. Näyttelyissä Nelly on nappaissut mukaan kerta toisensa jälkeen EH:ta. Nellyn suku on emän puolelta evm. ja isän puolelta löytyy pari polvea. Myös Nellyn siskolla on yksi pentue, ja kolmatta ollaan ehkä käyttämässä jalostukseen. Siksi siis isä on täysin evm. ja ja pentue koko on maximissaan 3.

Tulevalta omistajalta toivoisin pysyvää kotia, jossa pentu pääsisi toteuttamaan itseään ainakin paimennuksessa ja jossain toisessa lajissa. Isän suku antaa mahdollisuuden myös käyttölinjaisen pennun ottoon, eli tästä voi syntyä niin käyttökuin näyttölinjaisia. Suvut antavat täydellisen pohjan paimennuksen ja pk-lajien, sekä niin agin kuin tokonkin harrastamiseen. Pelkkää näyttelykoiraa tästä ei välttämättä tule, joten painotus kisaamisen kanssa olisi mieluummin käyttöpuolella. (:

Varaukset [/3]:

Nimien pohjana on kaikenlainen energiaa, voimaa tai nopeutta kuvaava sana :>

Kuperkeikan Virtapiikki
Kuperkeikan Nato-ohjus
Kuperkeikan Korkeajännitys
Kuperkeikan Kosminen Kiitolinja
Kuperkeikan Energialataus
Kuperkeikan Tahdon Voima

Pentue syntyy, kun varaajia on vähintään 2.

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 3:34 pm
Kirjoittaja Svea
Mä olisin kiinnostunut pienestä urosvauvasta melko tuoreeseen kennel Redfateen. Mulla ei ole tässä kennelissä vielä kauheasti kisanäyttöä, mutta kilpailutustani voi katsella sitten esimerkiksi SchH3 vSchM-06 Jk1 BH vFRAW-06&vITAV-06&vRUSW-06&vTURW-06&vLATW-06 vTUR&vFIN&vJAP&vFRA&vITA&vLAT&vRUS MVA Unsauber Wieselin sivuilta, mikäli sivu sattuu näkymään. Koiran sivu tulisi sitten näyttämään pääasiassa tältä.

Pystyn lupaamaan kisaamista näyttelyissä, paimennuksessa, tokossa, pk-lajeissa, sekä koiratanssissa ja sitten esimerkiksi hieman vaihtelevasti agilityssä (merkittäviä tuloksia kun tulee koirilleni melko harvakseltaan), vesipelastuksessa, pelastuskoirakokeissa ym. ja kilpailuihin ilmoittelen koiriani yleensä aina kun löytyy kilpailuja missä on tilaa. Tavoitteena mulla on kilpailla koirien kanssa valioksi mahdollisimman monessa lajissa. En tiedä vielä mitkä kuvat koiralle tulisi käyttöön, mutta muutamia vaihtoehtoja tietysti löytyy. Mikäli satun pistämään sille käyttölinjaisen bortsun kuvat, niin näyttelyissä ei tule tietysti ravattua samassa mittakaavassa, mutta tulisi saamaan kuitenkin mahdollisimman pysyvän ja rakastavan kodin.

Miltä tällainen ehkä kuulostaisi?

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 3:53 pm
Kirjoittaja Dream
Svean suunnitelmat ja kisanäytöt näyttävät oikein mainioilta, joten eiköhän yksi uros lähde sinnepäin :> Käyttölinjaiset kuvat kelpaavat myös oikein hyvin, tällöin pentue voisi olla ns. sekalinjaa, eli isä olisi käyttölinjainen. Nimeä voi valita heti kun siltä tuntuu ;)

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 3:59 pm
Kirjoittaja Svea
Kiitokset! Ja mäpä voisin sitten ottaa vaikka tuon Kuperkeikan Korkeajännityksen itelleni ja alkaa täs pikkuhiljaa miettimään noita kuvia. (:

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 4:06 pm
Kirjoittaja Dream
Ja nyt, saanko esitellä ilouutisena - tadatadatada - Nelly on saanut viimeisen HK3 tuloksen, ja on näin ollen nyt vahvistamaton vFIN KVA! Pentue siis syntyy, kunhan saadaan varaajat kasaan, ja sovitaan päivämäärä :>

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: Su Maalis 22, 2009 4:42 pm
Kirjoittaja Dream
Muita kiinnostuneita? :>

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: Pe Maalis 27, 2009 6:51 pm
Kirjoittaja Dream
Kyllä jotain yks bortsupuppelo kiinnostaa! ^^

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: Ma Huhti 13, 2009 1:24 am
Kirjoittaja Svea
Mä joudun valitettavasti perumaan pennun ottamisen. Toivottavasti kuitenki löydät sopivat varaajat, että saat pentueen aikaiseksi. :)

Re: Kuperkeikan B:t niinkuin bordercolliet

Lähetetty: Ma Kesä 29, 2009 1:21 pm
Kirjoittaja Dream
Noniin, alunperinhän tämän piti syntyä evm. pentueena, mutta en jälkeenpäin hoksaa mitä järkeä siinä olisi ollut, joten tässä olisi nyt vielä tilaisuus saada hieno käyttönäyttö pentu. (: