Sivu 1/3
Tervupupseja || SIVUJA KIITOS.
Lähetetty: Su Huhti 19, 2009 9:49 pm
Kirjoittaja hayano
Eli luvassa belgianpaimenkoira tervueren pentuja monipuolisesta suvusta.
Kira ja
Layil ovat molemmat menestyneet hyvin niin näyttelyissä kuin kisakentilläkin.
Pentujen ostajan tulee lukea ja
sisäistää pennun osto
"säännöt".
Ja koska harva oikeasti lukee noita niin alapuolella vielä tiivistettynä sama asia.
ELI MITÄ VAADITAAN PENUN OSTAJALTA?
Pennun ostajan tulisi olla kiinnostunut roduta sen luonteen ja harrastus ominaisuuksien takia eikä vain kauniin ulkonäön takia.
Pennun ostajan tulisi harrastaa koiran kanssa jotain käyttö lajia / lajeja.
Pennun ostajan tulisi pystyä tarjoamaan pennulle sen KOKO elämän aikainen koti, mutta jos joudut luopumaan pennusta myöhemmin ilmoita siitä MINULLE mahdollisimman ensi tilassa, jotta koiran tulevaisuudesta voitaisiin keskustella.
Pennun ostajan tulee sitoutua ilmoittamaan minulle pennun kuulumisia silloin tällöin ( vähintään kahden kuun välein).
Jos haluat käyttää pentua jalostukseen haluasin kuula siitä reilusti ENNEN kuin pennut teetetään.
Jos koiralla ei kisata tai sen sivuja ei KOSKAAN päivitetä ja se vain jököttää koko ajan paikallaan on minulla oikeus ottaa pentu takaisin.
MITÄ VAADITAAN PENNUN SIVUILTA?
Sivuilla tulisi selkeästi mainita koiran vanhemmat LINKITETTYINÄ. Kasvattaja LINKITETTYNÄ sivuille. Koiran virallinen nimi ja rotu. Pennulla saa olla piirretyt tai valokuva kuvat. Toivoisin että koiralla olisi edes jonkin lainen kuva sivuilla, mutta tämä ei ole pakollista :)
------------------------------------------------------
Varauksia otan 3-5 riippuen onko kiinnostuneita tarpeeksi.
Varaukset 5/5
Hayano -
WhiteLight's - Narttu -
WhiteLight's All You Need Is Desire "Den"
Eppy - Meowyin`s - narttu -
WhiteLight's All You Need is Love "Rona"
Kazi -
Dieffen - Uros -
WhiteLight's All You Need is Hope "Jazz"
Miira -
Copel - Uros -
WhiteLight's All You Need Is Destiny "Nero"
Terry - uros - WhiteLight's All You Need Is Man
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Ma Huhti 20, 2009 7:01 am
Kirjoittaja Stan
Täältä kiinostusta, kirjoittelen päivällä lisää!:
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Ma Huhti 20, 2009 3:43 pm
Kirjoittaja Eppy
Minäkin olisin kiinnostunut. Edittaan tähän :-)
// edit. Pentu tulisi uuteen Meowyin`s kenneliin, sivut eivät kylläkään ole vielä valmiit :/.
Meowyin´s kasvattaa belgianpaimenkoiria, ja luultavasti lisäksi joko afgaaneja tai saksanpaimenkoiria.
Pyrin kasvattamaan rotumääritelmän mukaisia terveydeltään, ulkonäöltään ja luonteen mukaisia menestyviä tyypillisiä koiria.
Yritän kisata koirien kanssa mahdollisimman usein, mutta siihen vaikuttaa aika paljon oma aika, viitseliäisyys ja koulu. Kennel Hedartin koirat kisaavat yleensä näyttelyissä ja agilityssä, mutta myös koiratanssissa,paimennuksessa(sheltit) tai tokossa koiria nähdään. Uuden kennelin myötä tulevat tietenkin uuden kisat kuten pelastus.
kisanäyttöä
Päädyin näihin kahteen rotuun (bichon frise, shetlanninlammaskoira) Hedartia perustaessa, koska olen kiinnostunut rodusta ja lukenut paljon tietoa. Bichon friseen vaikuttaa sekin että omistan oman 3vuotiaan Pilvi neidin.
Ajatuksissa on jo pitkään pyörinyt toinen kennel, mutta vasta nyt kesän lähestyessä olen päättänyt pystyttää Meowyinsin. Nyt kun Hedartissa temmeltää kaksi pientä rotua, halusin ja tiesin heti että Meowyins rupeaa kasvattamaan joko belgianpaimenkoiria, saksanpaimenkoiraa tai muuta vastaavaa rotua.
- Pennulle kuten kaikille muillekin koirille linkittäisin oman sivun jossa tulee esille kaikki tärkeät tiedot + kuva.
- Pennun sukupuolella ei kamalasti ole väliä, riippuu paljolti kuvista.
- Pennulle yritän hommata kuvat tässä lähiaikoina ja yhdet vapaat kuvat taitaa koneelta löytyäkin. Tarvittaessa voin piirtää..
Sähköposti:
kennel.hedarth@gmail.com
Toinen käytössä olevan kennelin osoite:
http://www.freewebs.com/kennel-hedarth/enter.html
Toivottavasti tekstistä saa jotakin selvää, nukkuminen jäi viime yönä vähälle : D
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Ti Huhti 21, 2009 2:09 am
Kirjoittaja Twiggy
Jos tarviit ni mulla on tosta sun uroksesta kuvei. Samasta näyttelystä kylläki mut kaks ihan hyvää pääkuvaa löytyy.
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Ti Huhti 21, 2009 4:26 pm
Kirjoittaja Kazi
Voih, mie olisin kanssa kiinnostunut yhdistelmästä.
Pentu tulisi
Dieffeen, mistä se saisi elinikäisen ja kisavavan kodin.
Belgianpaimenkoirien kanssa olen ollut virtuaalisesti tekemisissä vuodesta 2004 lähtien. Viime vuosi meni hieman vähemmän aktiivisesti virtuaalitouhujen parissa, mutta olen nyt taas palannut uudella innolla. Tällä hetkellä Dieffessä on neljä koiraa, jotka kaikki kisaavat aktiivisesti näyttelyissä sekä käyttölajeissa. Kisanäyttö on tämän vuoden osalta vielä melko vähäistä, koska olen ollut vasta vajaan kuukauden mukana toiminnassa.
Pentu pääsisi kisaamaan näyttelyissä, sekä noin 3-4 erilaisessa käyttöläjissa. Kuulumisia ilmoittelen sitä mukaa, kun merkittäviä saavutuksia kertyy. Pentua tultaisiin mahdollisesti käyttämään jalostukseen kerran tai enintään pari, mikäli se todetaan terveeksi ja menestyy kisoissa hyvin. Linkitän kasvattajan ja vanhemmat pennun sivulle.
Urokselle minulla olisi jo melko hyvät kuvatkin tiedossa :D
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Ti Huhti 21, 2009 5:16 pm
Kirjoittaja Miira
Minulla on aivan sellainen kuva, että olisit joskus talvella kysellyt kiinnostustani näille pennuille. Joko olen nähnyt unta tai en mistään vain löytänyt tuota viestiäsi...
Mutta nyt alkaa kyllä pahasti houkuttamaan. Vanhemmatkin ovat niin hyvin pärjänneet käyttöpuolella. Eli lähtisikö
Copeliin uros? Kilpailtaisiin ainakin PK:ssa, paimennuksessa ja näyttelyissä, mutta myös joissain muissakin lajeissa siinä sivussa. Pentu saisi ehdottomasti pysyvän ja rakastavan kodin. Kisanäyttönä esimerkiksi
Nicky,
Toto ja
Elli. Kokemustahan löytyy jo jonkin verran tämän rodun puolelta niin virtuaalisesti kuin oikeassakin elämässä (hoitokoiran omistajalle tuli juuri gronttupojan seuraksi tervuerennarttu).
Vielä ennen pentujen syntymää yritän kysellä kenneleistä lupia, mutta kuvat löytyy omastakin takaa tarvittaessa :)
Re: Tervupupseja
Lähetetty: To Huhti 23, 2009 2:10 pm
Kirjoittaja hayano
Eppy: Juu eiköhän sulle ainakii pentu lähe. Muistelin että multa on aiemmikii sulle pentu menny ni niihä se olikii :) Mitäs Fidolle kuuluu? :)
Jerry: Juu jos vaan löytyy ni voin ottaa :)
Kazi: Eiköhän Dieffeenkin pentu lähde. Laitan sulle uroksen :)
Miira: Mulla on kanssa muistikuva että olisin jotain sulta kyselly joskus talvella :D Teille ehdottomasti pentu :)
Re: Tervupupseja
Lähetetty: To Huhti 23, 2009 3:18 pm
Kirjoittaja Twiggy
Re: Tervupupseja
Lähetetty: To Huhti 23, 2009 3:37 pm
Kirjoittaja hayano
Oi Kiitos :D
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 10:10 am
Kirjoittaja Miira
Ja meille siis lähtisi mieluiten poika, kun nartulle ei ole kuvia tässä vaiheessa :s
Re: Tervupupseja
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 11:51 am
Kirjoittaja hayano
Okei.
Re: Tervupupseja || vielä yksi pentu jäljellä
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 3:24 pm
Kirjoittaja Netry
mie voisin olla kiinnostunut..kirjotan myöhemmin tähän vähän enempi tietoa :)
// eli siis tervupupsista olisin kiinnostunut Lovertaniin, sivut vielä kesken, tiistaina pitäis olla viimeistään valmista, kunhan sopivan ulkoasun löydän. Lovertanin olen vasta perustanut, tai no eihän sivut vielä kunnolla valmiit ole ja näin, mutta valmistumassa on kovaa vauhtia. Tervut ja grontut on aina kiinnostanut mua, ne kun tuntuu mun silmissä sopivan kaikenlaiseen harrastuskäyttöön. Lovertanissa aloittaisin siis belggareiden kasvatuksen, ja tämä pupsi saisi olla ensimmäinen koirani siellä. Koiramäärän olen suunnitellut jäävän 3-6 koiraan, että kerkeän varmasti kisauttamaan koiria
Rosewellin &
Windyheart'sin ohella. Toivoisin saavani tästä koirasta minulle kaverin useaan eri lajiin, kuten palveluskoiralajeihin (erityisesti jälki & suojelu ovat niitä joissa koiriani kisautan), pelastuskoiralajeihin, paimennukseen, flyballiin & tokoon. Näyttelyissäkin rupeaisimme mahdollisesti käymään, jos löydän koiralle hyvät kuvat, muuten ottaisin kyllä mahdollisesti käyttölinjaisen kuvat, jos vaan kasvattajalle sopinee? :)
Kisanäyttönä voisin antaa
Rokyn ja
Bean Rosewellistä ja Windyheart'sin
Decyn kanssa kisauraa aloitellaan.
Tälläiset kuvat voisin koiralle saada, mutten ole varma onko kuvassa uros vai narttu..
Mutta tässä nyt jotain, voin lisääkin kertoa jos haluat kuulla :)
Re: Tervupupseja || vielä yksi pentu jäljellä
Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 4:25 pm
Kirjoittaja Eppy
Pennun sukupuolesta en ole aivan varma, mutta luultavasti tulee olemaan narttu.
Fidolle olen nyt vaihtamassa uusia kuvia ja kilpailuihin olen osallistumis viestejä laitellut. Fido on kotiutunut hyvin ja koiralla menee muutenkin hyvin touhutessa muiden kanssa.
Re: Tervupupseja || vielä yksi pentu jäljellä
Lähetetty: La Touko 02, 2009 9:56 am
Kirjoittaja hayano
Nettei: Ei ihan kyllä kisa näyttö nyt vakuuttanut suhteessa tuohon sinun koira määrääsi. Sulla on kuitekii jo 17 koiraa ni en oikee usko että saisit kisattua niiden koirien LISÄKSI tällä tarpeeksi. Ja etenkään jos oot vielä perustamassa uutta kenneliä mihin tulee se 3-6 koiraa jollon jos sä kuus koiraa sinne otat sulla on jo 23 koiraa. Kisaileppa nuo koirat ekana kuntoo ja kysele site uudestaa :)
Ja eiköhän sulle jostain belgi löydy niitä on nykyään aika paljon jo täällä.
Eppy: Hieno homma että Fidolla menee hyvin :)
Re: Tervupupseja || vielä yksi pentu jäljellä
Lähetetty: To Touko 07, 2009 1:15 am
Kirjoittaja hayano
Pentujen syntymä päivä on nyt päätetty.
PENNUT SYNTYVÄT 23.05
Nimiä alkaa tulla kohta puolin valittavaks.