Sivu 1/3

Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: La Huhti 25, 2009 11:38 am
Kirjoittaja Nettah
Läpinäkyvällä on suunnitelmissa kennelin C- ja D-pentueet kesälle/ syksylle. Rotuna on tarkoitus toimia shetlanninlammaskoira ja länsigöötanmaanpystykorva.

Shelttipennut
Jos sinulta löytyy kiinnostusta shetlanninlammaskoiria kohtaan, tässä tulisi hieno tilaisuus ottaa sellainen sinne omaan virtuaalikenneliin! Kisautusta en vaadi paljoakaan, tietenkin toivoisin mm. käyttäytymiskokeen suorittamista & paimennuksessa kisaamista. Muut ovat sitten minun kirjoissani asia erikseen. Kuulumisia pentujen omistajilta vaatisin vähintään kerran kuukaudessa, jotta tiedetään missä mennään ;)

Pentueen emänä toimisi oma kasvattini Flame's Benvenuti il paradiso, eli näin tutummin Veera. Ikää tytöltä löytyy kaksi vuotta, ja tämä tulee olemaan ensimmäinen pentue, muttei sitten pakolla viimeinen. Veeralla ei ole vielä BH-koetta suoritettuna, mutta toki yritämme saada sen ennen pentueen syntymistä suoritettua. Paimennuksessa kisaaminen menee AII, valionarvoa havitellen. Näyttelyistä on neidille tullut EH'ta ja ERIä, ja kilpailuluokassa on sijoituttu melkein joka kerta.
Lonkat ovat A/B ja kyynärät 0/0. Silmät kuvautetaan myös ennen pentuetta, jotta saadaan selville mahdolliset silmäsairaudet.

Isäehdokkaita voi ehdotella, sellaisia ei ole vielä sattunut löytymään. Koiralla ei saisi mielellään olla hirveästi sukua, ja mahdollisesti käyttäytymiskoe suoritettuna, ja muutkin tulokset plussaa.

Varaukset 0/4
pentueeseen tulee maksimissaan neljä koiraa, mutta varasijoja on sitten kaksi, jos tulee peruutuksia jne :)
1. varaaja - sivu - sukupuoli -
2. varaaja - sivu - sukupuoli -
3. varaaja - sivu - sukupuoli -
4. varaaja - sivu - sukupuoli -
varasija 5. varaaja - sivu - sukupuoli -
varasija 6. varaaja - sivu - sukupuoli -

Gööttipentue
Eli Läpinäkyvään kolmas ja neljäs pentue suunnitteilla, rotuna tällä kertaa länsigöötanmaanpystykorva ja shetlanninlammaskoira.
Olen huomannut, että gööttejä ei virtuaalimaailmasta löydy kovinkaan paljoa, ja siksi ajattelin, että jos vaikka koitetaan edes saada gööttiä yleisemmäksi roduksi. Toivoisin edes kahta kiinnostunutta, jotta saataisiin pentue aikaan, itse pitäisin pentueesta mahdollisesti yhden pennun.

Pentueen emänä toimisi ensimmäinen virtuaaligööttini, Ullakkotontun Chloris Clytia, jolla on nyt kaksi vuotta ikää. Neidillä ei ole kovin paljoa tuloksia, kaikki eivät edes sivuilta löydy. Suoritettuna tällä hetkellä BH-koe, ja paimennuksen perusrata. Ennen pentuetta koittaisin kisauttaa neitiä edes paimennuksessa eteen päin, mutta myös mahdollisesti agilityssä ja tokossakin. Koitan myös saada neidin ilmoitettua näyttelyihin, jotta saataisiin tuomarinkin mielipidettä tytöstä. Neidillä sukua riittää enemmän tai vähemmän, mutta osa on poistunut jo kokonaan virtuaalimaailmasta, niin en usko suvun yleistyvän liikaa, jos neidin pennuille teetettäisiin vielä pentuja.

Pentueen isänä toimisi joko evm. uros, tai sitten oma tuontiurokseni Windy Day in the Wonderland. Poitsulla ei ole BH-koe vielä suoritettuna, mutta paimennuksen perusrata on suoritettu, ja koitan saada poitsun kisaamaan ainakin B2 ennen pentuetta ja BH-kokeen suoritettua, jos tämä nyt edes tulee pentueen isäksi. Ensimmäisestä näyttelystään poika repäsikin kunnon potin kotiin, ja sieltä tulikin ERI1 PU1 SERT ROP CACIB RYP1, ja uusia näyttelyitä sitten odotellaan, jotta nähdään onko sillä pojalla oikeesti mahollisuuksia menestyä ;) Suomessa pidetyistä näyttelyistä on poitsulle lähtenyt matkaan jo titteli vFIN PMVA joka on kyllä tosin tällä hetkellä vahvistamaton, ja Ranskassa pidetyistä näyttelyistä yksi SERT ja onhan sitä tälläinen hieno tittelikin saatu vPFRAW-09. :D koiran sivuilta löytyy lisää tuloksia ynnä muuta :) Ja herrallahan ei ole siis ollenkaan sukua, joten siltä puolelta ei ainakaan ole huolta.

Mahdolliset kiinnostuneet
SYNTYMÄPÄIVÄ 31.07.2009. eli otan tähän kolme mahdollista pennun ottajaa, itsekin haluan kovasti gööttipennun itselleni tästä pentueesta ja siksi kolme pentua vain muille. &.&
pennun ottaja - skp - sivu - nimi - koiran sivu
Neean - uros - http://pystykorva.webs.com/ - Läpinäkyvän Syytetty - http://pystykorva.webs.com/affe.htm
Iivi - narttu - sivu - Läpinäkyvän Valkoinen Valhe - http://iivin-yksityiset.webs.com/vaala.htm
Nettah - narttu - Läpinäkyvän - Läpinäkyvän Tekosyy

Toivoisin että kiinnostuneet kertoisivat millaiseen paikkaan pentu on tulossa, missä lajeissa sillä kisattaisiin, onko pentuesuunnitelmia jne. Kysykää myös toki minulta, jos ilmenee jotain kysyttävää. Toivottavasti saataisiin göötti- ja shelttipentueet pystyyn!

Re: Shelttivauvoille kiinnostuneita?

Lähetetty: La Huhti 25, 2009 12:04 pm
Kirjoittaja Piia
ot // kennelisi sivu ei toimi

Re: Shelttivauvoille kiinnostuneita?

Lähetetty: La Huhti 25, 2009 1:12 pm
Kirjoittaja Nettah
^ kiitoos, olin vahingossa tunkaissut sinne yhden ylimääräisen h-kirjaimen loppuun, mut nyt pitäis toimia :)

Re: Shelttivauvoille kiinnostuneita?

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 5:06 pm
Kirjoittaja Nettah
nostelen.

Re: Shelttivauvoille kiinnostuneita?

Lähetetty: To Touko 21, 2009 11:16 am
Kirjoittaja Netry
Mä voisin olla kiinnostunut, mut kahtoo nyt, kun on noita virtuaalikoiria kuitenkin omasta takaa jo..

Re: Shelttivauvoille kiinnostuneita?

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 5:27 pm
Kirjoittaja Nettah
Nostelen.

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 10:05 pm
Kirjoittaja neean
Minä olisin kiinnostunut =)

Oon nyt pitänyt muutamia kuukausia taukoa virtuaalitouhuista, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa taas kiinnostus palautumaan, mutta aijon tätäkin vielä harkita jonkin aikaa, ennekuin laitan lukkoon mitään.
Ensinnäkään en luultavasti olisi mikään aktiivisin kisaaja, koska aijon ottaa rennosti sen asian kannalta. Enemmän kisaisin varmaan näyttelyissä, mutta BH suoritettaisiin ja agilityvalion koittaisin koirasta saada. Mutta muista lajeista en osaa vielä sanoa mitään .. ehkä kisaisin agilityssä, en oo varma =)

Gööttejä mulla on tällä hetkellä jo viisi, mutta yksi on mulle vasta vähän aikaa sitten tullut, joten kisautusta ei olla ehditty kunnolla aloittamaan. Nukkasuohon olisi tuo pentu kuitenkin tulossa. Vaikka kisaaminen ei ole aktiivista, se saisi varmasti hyvän ja elinikäisen kodin, vaikka pitkiä taukoja saattaa tullakin ... (; Kisa-ja sivunäyttöä voit katsella tuolta kennelin sivuilta, toivottavasti kelpaa ..

Eli siis tuossa oli kaikkia =) en oo vielä ollenkaan varma, mutta voisin olla kiinnostunut. Tosin olisi aika kiva, jos saisi vanhemmille vähän enemmän tuloksia, ni olisin kiinnostus lisääntyis =)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: To Kesä 04, 2009 9:46 am
Kirjoittaja Nettah
^ kyllä mä sulle kakrun mielelläni annan, jos sellasen haluat. Mun mielestä yks kisa kuukaudessa olis jo koiralle ihan riittävää, joten kisautuksen kannalta ei mitään stressiä :) Ite oon niin paljon taukoa pitänyt, että kisaaminen vähän jäänyt..mut silti toivoisin sitä yhtä kisaa ees kuukaudessa. Mä toivoisin kanssa että koiralla ees suoritettais se paimennuksen perusrata, jos ei muuta siinä paimennuksessa kisauta ;)

ooh, mun pitääki päivitellä tonne sivuille noi sun koirien osotteet, kun pari koiraa taitaaki olla tolle äipälle sukua, ja mulla taitaa olla jotkut ikivanhat sivut siellä linkitettyinä :D

ja mä yritän noita vanhempii kisauttaa parhaani mukaan, ennen pentuetta koitan saada niille enempi tuloksia, nyt kun äipälläki noi kunnolliset kuvat saatu :)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: To Kesä 04, 2009 11:19 am
Kirjoittaja neean
joo mulla on tuon sun emän sisko =) aattelin et teettäisin sille jossakin vaiheessa pentuja, mutta taidan jättää väliin, kun sinä nyt tuolla sen siskolla teetät ... ja nii, musta tuntuu, että toi emä voi menestyä näyttelyissä hyvinkin, koska rakenteeltaan näyttää oikein hyvältä, mitä mää nyt osaan sanoa =) (onko muuten sun oma koira ? AAAIVAN IHANA <3)

mutta siis harkitsen vielä =)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: To Kesä 04, 2009 11:28 am
Kirjoittaja Nettah
:D toi sano toi kasvattaja, et tuski suku liikaa yleistyy, jos sie teetät kanssa sillä siskolla pennut, kun sen kanssa tänää juttelin :) On oma koira, ja tosiaan kyl aivan ihana <3_<3 :mrgreen: Suomen muotovaliohan likka on irl, mut en sitte tiiä miten hyvin kuvista saa irti sen rakenteen ja näi ;)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: To Kesä 04, 2009 11:51 am
Kirjoittaja neean
nii no ei kai, mut mietin sitä vielä =) ja tosiaan uskon, että on aivan ihana koira, göötit on aina : D vaikka onhan niillä huonojakin puolia ;) oikeen suomenmuotovalio, vau ! =) toivottavasti menestyy noilla kuvilla

No mutta jos, et kerta kauhean aktiivista kisausta vaadi, niin olisin kiinnostunut =) en ole vielä varma kumman sukupuolen valitsen, mutta laita vaan varaus !

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: La Kesä 13, 2009 6:22 pm
Kirjoittaja Nettah
ei se aktiivinen kisautus tärkeintä oo :) kunhan koira nyt pysyvän kodin sais, mut tietty toivois et ees yks kisa per kuukaus olis ;)
pistelen sulle varauksen ;)

Pentueen isukilta puuttuu vielä yks SERT suomesta, että olis suomen muotovalio :) Ranskan muotovalioks tullakseen puuttuu vielä kaks SERTiä. Kisoihin oon vanhempia ilmotellut, jos vaikka saatais tuloksiakin.. :)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: Su Kesä 14, 2009 10:16 am
Kirjoittaja Iivi
Eli siis, minä olisin hyvin kiinnostunut pienestä gööttipennusta :D Pentu pääsisi yksityisiini asustelemaan, josta se saisi rakastavan - ja ennen kaikkea koko elämän mittaisen kodin. Kisoja tulee varmasti kertymään kuukaudessa enemmän kuin yksi, sen verran usein tulee nuo liiton sivut käytyä läpi. Göötit ilmeisesti sopivat paimennukseen, joten siinä kisattaisiin valioksi asti. BH-koe suoritettaisiin varmasti, ehkä myös RH-E. Agilityssä ja maastoesteissä tavoitteena olisi valioituminen (: Näyttelyissä käytäisiin myös, kunhan saan vain kuvat hankittua.

Mitäs tuumaisit, lähtisikö meille yksi lapsi? ;)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: Su Kesä 14, 2009 10:27 am
Kirjoittaja Nettah
Joo gööttihän on ikivanha koirarotu, ja ovat toimineet paimenkoirina viikinkiajoilta asti. Oppinut melkein kaiken gööteistä oman irl göötin kautta, ja sen kun teki koulussa "tietolehden" kys. rodusta :mrgreen: Näyttelyissä käyminen ei oo mun mielestä mitenkään hirveen tärkeetä, ite tosin oon nyt hurahtanut pivikoihin, ja sen myötä on pentueen isukkiakin käyty näyttelyissä käyttämässä, ja tullaan varmasti vielä käyttämäänkin :lol:
Kyllä sä Iivi yhen gööttipennun saat sen verran kivalta kuulostaa sun suunnitelmat ;)

Re: Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?

Lähetetty: Su Kesä 14, 2009 10:31 am
Kirjoittaja Iivi
Jesh, hienoa! :D Sukupuolta en osaa vielä sanoa, koska täytyy nyt katsoa mistä saan kuvat hankittua.. jos ei mistään löydy, niin sitten piirtelen itse (pivikot<3). Aiotko odotella vielä montaa varaajaa ja teettää pentueen vasta sitten, vai syntyykö pentue varmasti nyt kesällä/syksyllä? (: