Sheltti- ja gööttipennuille kiinnostuneita?
Lähetetty: La Huhti 25, 2009 11:38 am
Läpinäkyvällä on suunnitelmissa kennelin C- ja D-pentueet kesälle/ syksylle. Rotuna on tarkoitus toimia shetlanninlammaskoira ja länsigöötanmaanpystykorva.
Shelttipennut
Jos sinulta löytyy kiinnostusta shetlanninlammaskoiria kohtaan, tässä tulisi hieno tilaisuus ottaa sellainen sinne omaan virtuaalikenneliin! Kisautusta en vaadi paljoakaan, tietenkin toivoisin mm. käyttäytymiskokeen suorittamista & paimennuksessa kisaamista. Muut ovat sitten minun kirjoissani asia erikseen. Kuulumisia pentujen omistajilta vaatisin vähintään kerran kuukaudessa, jotta tiedetään missä mennään ;)
Pentueen emänä toimisi oma kasvattini Flame's Benvenuti il paradiso, eli näin tutummin Veera. Ikää tytöltä löytyy kaksi vuotta, ja tämä tulee olemaan ensimmäinen pentue, muttei sitten pakolla viimeinen. Veeralla ei ole vielä BH-koetta suoritettuna, mutta toki yritämme saada sen ennen pentueen syntymistä suoritettua. Paimennuksessa kisaaminen menee AII, valionarvoa havitellen. Näyttelyistä on neidille tullut EH'ta ja ERIä, ja kilpailuluokassa on sijoituttu melkein joka kerta.
Lonkat ovat A/B ja kyynärät 0/0. Silmät kuvautetaan myös ennen pentuetta, jotta saadaan selville mahdolliset silmäsairaudet.
Isäehdokkaita voi ehdotella, sellaisia ei ole vielä sattunut löytymään. Koiralla ei saisi mielellään olla hirveästi sukua, ja mahdollisesti käyttäytymiskoe suoritettuna, ja muutkin tulokset plussaa.
Varaukset 0/4
pentueeseen tulee maksimissaan neljä koiraa, mutta varasijoja on sitten kaksi, jos tulee peruutuksia jne :)
1. varaaja - sivu - sukupuoli -
2. varaaja - sivu - sukupuoli -
3. varaaja - sivu - sukupuoli -
4. varaaja - sivu - sukupuoli -
varasija 5. varaaja - sivu - sukupuoli -
varasija 6. varaaja - sivu - sukupuoli -
Gööttipentue
Eli Läpinäkyvään kolmas ja neljäs pentue suunnitteilla, rotuna tällä kertaa länsigöötanmaanpystykorva ja shetlanninlammaskoira.
Olen huomannut, että gööttejä ei virtuaalimaailmasta löydy kovinkaan paljoa, ja siksi ajattelin, että jos vaikka koitetaan edes saada gööttiä yleisemmäksi roduksi. Toivoisin edes kahta kiinnostunutta, jotta saataisiin pentue aikaan, itse pitäisin pentueesta mahdollisesti yhden pennun.
Pentueen emänä toimisi ensimmäinen virtuaaligööttini, Ullakkotontun Chloris Clytia, jolla on nyt kaksi vuotta ikää. Neidillä ei ole kovin paljoa tuloksia, kaikki eivät edes sivuilta löydy. Suoritettuna tällä hetkellä BH-koe, ja paimennuksen perusrata. Ennen pentuetta koittaisin kisauttaa neitiä edes paimennuksessa eteen päin, mutta myös mahdollisesti agilityssä ja tokossakin. Koitan myös saada neidin ilmoitettua näyttelyihin, jotta saataisiin tuomarinkin mielipidettä tytöstä. Neidillä sukua riittää enemmän tai vähemmän, mutta osa on poistunut jo kokonaan virtuaalimaailmasta, niin en usko suvun yleistyvän liikaa, jos neidin pennuille teetettäisiin vielä pentuja.
Pentueen isänä toimisi joko evm. uros, tai sitten oma tuontiurokseni Windy Day in the Wonderland. Poitsulla ei ole BH-koe vielä suoritettuna, mutta paimennuksen perusrata on suoritettu, ja koitan saada poitsun kisaamaan ainakin B2 ennen pentuetta ja BH-kokeen suoritettua, jos tämä nyt edes tulee pentueen isäksi. Ensimmäisestä näyttelystään poika repäsikin kunnon potin kotiin, ja sieltä tulikin ERI1 PU1 SERT ROP CACIB RYP1, ja uusia näyttelyitä sitten odotellaan, jotta nähdään onko sillä pojalla oikeesti mahollisuuksia menestyä ;) Suomessa pidetyistä näyttelyistä on poitsulle lähtenyt matkaan jo titteli vFIN PMVA joka on kyllä tosin tällä hetkellä vahvistamaton, ja Ranskassa pidetyistä näyttelyistä yksi SERT ja onhan sitä tälläinen hieno tittelikin saatu vPFRAW-09. :D koiran sivuilta löytyy lisää tuloksia ynnä muuta :) Ja herrallahan ei ole siis ollenkaan sukua, joten siltä puolelta ei ainakaan ole huolta.
Mahdolliset kiinnostuneet
SYNTYMÄPÄIVÄ 31.07.2009. eli otan tähän kolme mahdollista pennun ottajaa, itsekin haluan kovasti gööttipennun itselleni tästä pentueesta ja siksi kolme pentua vain muille. &.&
pennun ottaja - skp - sivu - nimi - koiran sivu
Neean - uros - http://pystykorva.webs.com/ - Läpinäkyvän Syytetty - http://pystykorva.webs.com/affe.htm
Iivi - narttu - sivu - Läpinäkyvän Valkoinen Valhe - http://iivin-yksityiset.webs.com/vaala.htm
Nettah - narttu - Läpinäkyvän - Läpinäkyvän Tekosyy
Toivoisin että kiinnostuneet kertoisivat millaiseen paikkaan pentu on tulossa, missä lajeissa sillä kisattaisiin, onko pentuesuunnitelmia jne. Kysykää myös toki minulta, jos ilmenee jotain kysyttävää. Toivottavasti saataisiin göötti- ja shelttipentueet pystyyn!
Shelttipennut
Jos sinulta löytyy kiinnostusta shetlanninlammaskoiria kohtaan, tässä tulisi hieno tilaisuus ottaa sellainen sinne omaan virtuaalikenneliin! Kisautusta en vaadi paljoakaan, tietenkin toivoisin mm. käyttäytymiskokeen suorittamista & paimennuksessa kisaamista. Muut ovat sitten minun kirjoissani asia erikseen. Kuulumisia pentujen omistajilta vaatisin vähintään kerran kuukaudessa, jotta tiedetään missä mennään ;)
Pentueen emänä toimisi oma kasvattini Flame's Benvenuti il paradiso, eli näin tutummin Veera. Ikää tytöltä löytyy kaksi vuotta, ja tämä tulee olemaan ensimmäinen pentue, muttei sitten pakolla viimeinen. Veeralla ei ole vielä BH-koetta suoritettuna, mutta toki yritämme saada sen ennen pentueen syntymistä suoritettua. Paimennuksessa kisaaminen menee AII, valionarvoa havitellen. Näyttelyistä on neidille tullut EH'ta ja ERIä, ja kilpailuluokassa on sijoituttu melkein joka kerta.
Lonkat ovat A/B ja kyynärät 0/0. Silmät kuvautetaan myös ennen pentuetta, jotta saadaan selville mahdolliset silmäsairaudet.
Isäehdokkaita voi ehdotella, sellaisia ei ole vielä sattunut löytymään. Koiralla ei saisi mielellään olla hirveästi sukua, ja mahdollisesti käyttäytymiskoe suoritettuna, ja muutkin tulokset plussaa.
Varaukset 0/4
pentueeseen tulee maksimissaan neljä koiraa, mutta varasijoja on sitten kaksi, jos tulee peruutuksia jne :)
1. varaaja - sivu - sukupuoli -
2. varaaja - sivu - sukupuoli -
3. varaaja - sivu - sukupuoli -
4. varaaja - sivu - sukupuoli -
varasija 5. varaaja - sivu - sukupuoli -
varasija 6. varaaja - sivu - sukupuoli -
Gööttipentue
Eli Läpinäkyvään kolmas ja neljäs pentue suunnitteilla, rotuna tällä kertaa länsigöötanmaanpystykorva ja shetlanninlammaskoira.
Olen huomannut, että gööttejä ei virtuaalimaailmasta löydy kovinkaan paljoa, ja siksi ajattelin, että jos vaikka koitetaan edes saada gööttiä yleisemmäksi roduksi. Toivoisin edes kahta kiinnostunutta, jotta saataisiin pentue aikaan, itse pitäisin pentueesta mahdollisesti yhden pennun.
Pentueen emänä toimisi ensimmäinen virtuaaligööttini, Ullakkotontun Chloris Clytia, jolla on nyt kaksi vuotta ikää. Neidillä ei ole kovin paljoa tuloksia, kaikki eivät edes sivuilta löydy. Suoritettuna tällä hetkellä BH-koe, ja paimennuksen perusrata. Ennen pentuetta koittaisin kisauttaa neitiä edes paimennuksessa eteen päin, mutta myös mahdollisesti agilityssä ja tokossakin. Koitan myös saada neidin ilmoitettua näyttelyihin, jotta saataisiin tuomarinkin mielipidettä tytöstä. Neidillä sukua riittää enemmän tai vähemmän, mutta osa on poistunut jo kokonaan virtuaalimaailmasta, niin en usko suvun yleistyvän liikaa, jos neidin pennuille teetettäisiin vielä pentuja.
Pentueen isänä toimisi joko evm. uros, tai sitten oma tuontiurokseni Windy Day in the Wonderland. Poitsulla ei ole BH-koe vielä suoritettuna, mutta paimennuksen perusrata on suoritettu, ja koitan saada poitsun kisaamaan ainakin B2 ennen pentuetta ja BH-kokeen suoritettua, jos tämä nyt edes tulee pentueen isäksi. Ensimmäisestä näyttelystään poika repäsikin kunnon potin kotiin, ja sieltä tulikin ERI1 PU1 SERT ROP CACIB RYP1, ja uusia näyttelyitä sitten odotellaan, jotta nähdään onko sillä pojalla oikeesti mahollisuuksia menestyä ;) Suomessa pidetyistä näyttelyistä on poitsulle lähtenyt matkaan jo titteli vFIN PMVA joka on kyllä tosin tällä hetkellä vahvistamaton, ja Ranskassa pidetyistä näyttelyistä yksi SERT ja onhan sitä tälläinen hieno tittelikin saatu vPFRAW-09. :D koiran sivuilta löytyy lisää tuloksia ynnä muuta :) Ja herrallahan ei ole siis ollenkaan sukua, joten siltä puolelta ei ainakaan ole huolta.
Mahdolliset kiinnostuneet
SYNTYMÄPÄIVÄ 31.07.2009. eli otan tähän kolme mahdollista pennun ottajaa, itsekin haluan kovasti gööttipennun itselleni tästä pentueesta ja siksi kolme pentua vain muille. &.&
pennun ottaja - skp - sivu - nimi - koiran sivu
Neean - uros - http://pystykorva.webs.com/ - Läpinäkyvän Syytetty - http://pystykorva.webs.com/affe.htm
Iivi - narttu - sivu - Läpinäkyvän Valkoinen Valhe - http://iivin-yksityiset.webs.com/vaala.htm
Nettah - narttu - Läpinäkyvän - Läpinäkyvän Tekosyy
Toivoisin että kiinnostuneet kertoisivat millaiseen paikkaan pentu on tulossa, missä lajeissa sillä kisattaisiin, onko pentuesuunnitelmia jne. Kysykää myös toki minulta, jos ilmenee jotain kysyttävää. Toivottavasti saataisiin göötti- ja shelttipentueet pystyyn!