Bordercollieita käyttösuvusta
-
Anna_
- Epätoivoinen katse
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:50 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Bordercollieita käyttösuvusta
VF:n toinen pentue alkaa olla siinä mielessä ajankohtainen, että tänne voisi ilmoitusta pistää. Kuten tuohon otsikkoon jo laitoinkin, ovat nämä pennut täysin käyttölinjaisia, joten näyttelykehiin ei tästä valittettavasti kaveria saa. Ja koska olen laiska, laitan tähän ilmoitukseen saman tekstin kuin kasvatus -sivulla.
Isä: vFIN TVA & v PVA & v AVA BH Jk3 TK4 RH-F B RH-T B RH-FL A Bordersky Feeling On Freeway "Welho"
Welho on innokas ja erittäin korkean työmotivaation sekä ohjattavuuden omaava uros. Menestynyt useammassa lajissa, tottelevaisuudesta näyttelytulosta vaille valio. Omaa erittäin vahvan paimennusvietin ja erinomaiset paimennettavien käsittelytaidot. Valmis toimimaan työssä kuin työssä tilanteesta riippumatta, mutta osaa kotioloissa myös rauhoittua aloilleen. Keskikokoinen black tricolor uros, joka on kuvattu terveeksi (lonkat A/B, kyynärät 0/0; VIKKE), myös silmät tutkittu ja terveeksi todettu.
Emä: FIN & S & N KVA BH Vk3 TK2 Roihuvuoren Tilkku "Tilkku"
Tilkku on erittäin aktiivinen ruskeavalkoinen narttu, joka on kilpaillut upein tuloksin viestissä Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja Norjassa. Tilkku on Welhon tapaan luonteeltaan innokas, ystävällinen ja aina valmis tekemään. Toimiva koira myös paimennuksessa vaikkei toimikaan täyspäiväisesti paimenkoirana. Tilkku on kilpaillut PK-viestin ja ToKon lisäksi mm. agilityssa. Kuvattu terveeksi (lonkat A/A, kyynärät 0/0), silmät terveet. Takana pohjoismaisia työkoiria mm. Norjasta. Tilkku on jalostuslainassa tätä pentuetta varten kennel Roihuvuoresta, kiitoksia!
Varauksia otan tähän pentueeseen enintään viisi, voi olla että vähemmänkin. Katsotaan, kuinka on kiinnostuneita ja näin. Eli jos kiinnostuit, laita alle viestiä millaiseen kotiin olisi menossa ja mitä tulisi harrastamaan.
Itselleni jää tästä mahdollisesti pentu, tosin tämäkin riippuu muista varaajista.
Varaukset:
Frisky, uros, VF Phase One
Anna, uros, VF Nocturne
Kirsi, narttu, VF Mockingbird
Hobu, uros, VF A Missing Link
Pirita, uros, VF Snowman
Isä: vFIN TVA & v PVA & v AVA BH Jk3 TK4 RH-F B RH-T B RH-FL A Bordersky Feeling On Freeway "Welho"
Welho on innokas ja erittäin korkean työmotivaation sekä ohjattavuuden omaava uros. Menestynyt useammassa lajissa, tottelevaisuudesta näyttelytulosta vaille valio. Omaa erittäin vahvan paimennusvietin ja erinomaiset paimennettavien käsittelytaidot. Valmis toimimaan työssä kuin työssä tilanteesta riippumatta, mutta osaa kotioloissa myös rauhoittua aloilleen. Keskikokoinen black tricolor uros, joka on kuvattu terveeksi (lonkat A/B, kyynärät 0/0; VIKKE), myös silmät tutkittu ja terveeksi todettu.
Emä: FIN & S & N KVA BH Vk3 TK2 Roihuvuoren Tilkku "Tilkku"
Tilkku on erittäin aktiivinen ruskeavalkoinen narttu, joka on kilpaillut upein tuloksin viestissä Suomen lisäksi myös Ruotsissa ja Norjassa. Tilkku on Welhon tapaan luonteeltaan innokas, ystävällinen ja aina valmis tekemään. Toimiva koira myös paimennuksessa vaikkei toimikaan täyspäiväisesti paimenkoirana. Tilkku on kilpaillut PK-viestin ja ToKon lisäksi mm. agilityssa. Kuvattu terveeksi (lonkat A/A, kyynärät 0/0), silmät terveet. Takana pohjoismaisia työkoiria mm. Norjasta. Tilkku on jalostuslainassa tätä pentuetta varten kennel Roihuvuoresta, kiitoksia!
Varauksia otan tähän pentueeseen enintään viisi, voi olla että vähemmänkin. Katsotaan, kuinka on kiinnostuneita ja näin. Eli jos kiinnostuit, laita alle viestiä millaiseen kotiin olisi menossa ja mitä tulisi harrastamaan.
Itselleni jää tästä mahdollisesti pentu, tosin tämäkin riippuu muista varaajista.
Varaukset:
Frisky, uros, VF Phase One
Anna, uros, VF Nocturne
Kirsi, narttu, VF Mockingbird
Hobu, uros, VF A Missing Link
Pirita, uros, VF Snowman
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2057
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Olen jo jonkin aikaan suunnitellut hankkivani Furenzaan käyttölinjaisen bordercollien joten tämä pentue tuli kuin tilauksesta.
Käytössäni mulla olisi black tricolor uroksen kuvat, koiralle ei valitettavasti kuitenkaan ole rakennekuvaa joten otuksen kanssa ei näyttelyyn välttämättä kertaakaan päästä. Kisaamiseni on aikalailla fiilispohjaista, mutta mielestäni suhteellisen aktiivista, sen voin kyllä melkeimpä luvata, että pysyvä koti on tiedossa. Valioksi tähdättäisiin ainakin paimennuksessa ja tokossa, mielellään myös agilityssä. Parissa pk-lajissa yritetään päästä mahdollisimman pitkälle eikä se käyttövalion tittelikään pahitteeksi olisi. Pelastuskoirakokeissa tullaan myös kisaamaan, mutta sinne mulla ei mitään sen kummallisempia tavoitteita ole. Furenzan suurehkosta koiramäärästä johtuen saattaa kestää aikansa ennen kuin poika koiratanssissa tai flyballissa pääsee kyntensä näyttämään, jos ollenkaan, mutta mukavaahan noistakin lajeista olisi parit pisteet napata vaikkei valioksi asti päästäisikään.
Mahdollisesti saattaisin pienen pentueen urokselle joskus tulevaisuudessa teettää, mikäli menestytään hyvin ja, jos se vain sulle sopii.
Niin ja juu, VF'n kasvatussivulta lukaisin, että olit tätä pentuetta alkukesäksi suunnitellut. Mä olen paria päivää lukuunottamatta lähes koko kesäkuun jossain missä tietokoneelle pääsystä ei ole toivoakaan, mutta eipä sillä niin väliä, vaikka pupsit tuohon aikaan syntyisivätkin, ajattelin vain, että sun olisi hyvä tietää.
Käytössäni mulla olisi black tricolor uroksen kuvat, koiralle ei valitettavasti kuitenkaan ole rakennekuvaa joten otuksen kanssa ei näyttelyyn välttämättä kertaakaan päästä. Kisaamiseni on aikalailla fiilispohjaista, mutta mielestäni suhteellisen aktiivista, sen voin kyllä melkeimpä luvata, että pysyvä koti on tiedossa. Valioksi tähdättäisiin ainakin paimennuksessa ja tokossa, mielellään myös agilityssä. Parissa pk-lajissa yritetään päästä mahdollisimman pitkälle eikä se käyttövalion tittelikään pahitteeksi olisi. Pelastuskoirakokeissa tullaan myös kisaamaan, mutta sinne mulla ei mitään sen kummallisempia tavoitteita ole. Furenzan suurehkosta koiramäärästä johtuen saattaa kestää aikansa ennen kuin poika koiratanssissa tai flyballissa pääsee kyntensä näyttämään, jos ollenkaan, mutta mukavaahan noistakin lajeista olisi parit pisteet napata vaikkei valioksi asti päästäisikään.
Mahdollisesti saattaisin pienen pentueen urokselle joskus tulevaisuudessa teettää, mikäli menestytään hyvin ja, jos se vain sulle sopii.
Niin ja juu, VF'n kasvatussivulta lukaisin, että olit tätä pentuetta alkukesäksi suunnitellut. Mä olen paria päivää lukuunottamatta lähes koko kesäkuun jossain missä tietokoneelle pääsystä ei ole toivoakaan, mutta eipä sillä niin väliä, vaikka pupsit tuohon aikaan syntyisivätkin, ajattelin vain, että sun olisi hyvä tietää.
-
Anna_
- Epätoivoinen katse
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:50 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Ihan hyvältä kuulostaa, kyllä mä uskallan sulle pennun luvata. Ja joo, ajankohtana siis tällä pentueella alkukesä, eli toukokuun loppu - kesäkuun alku. Fiksuna sen tietenkin unohdin tuossa ekassa viestissä mainita
Mua ei ainakaan häiritse tuon rakennekuvan puuttuminen. Kuten sanottu, tuskin tähän pentueeseen mitään kehäkettuja syntyy^^
Mulle jää sitten ilmeisesti tästä pentueesta uros, kun on aika hiljaista muuten :D
Mua ei ainakaan häiritse tuon rakennekuvan puuttuminen. Kuten sanottu, tuskin tähän pentueeseen mitään kehäkettuja syntyy^^
Mulle jää sitten ilmeisesti tästä pentueesta uros, kun on aika hiljaista muuten :D
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2057
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Mä olen kamalan laiska laittamaan koirien kuulumisia kasvattajille joten, jos sulta löytyy mese niin lisää toki; h.eidi@windowslive.com, mesestä mut saa muutenkin paljon nopeammin kiinni, jos tarvitsee =)
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
No voisinhan mäkin ilmaista kiinnostukseni :D Petuhilla on niin ihastuttavan käyttökoiran kuvat, mihin rakastuin totaalisesti. Eli siis täyttä varausta en vielä suunnittele, koska haluan nyt miettiä kunnolla mahtuuko mulla edes tälläinen karvapallo mihinkään väliin kisautuksissa. Mutta muuten olisi kyllä niiiin herrrkullinen Rainvalleyyn ja bortsukisautuksesta voi ottaa mallia Lunalta. Eli palvelukseen (erityisesti) ja paimennukseen painottaisin täysillä, muut lajit menisi nyt sitten satunnaisesti.
Mutta niiin, mä haluan miettiä vielä :----))) Palveluksessa olisi ainakin tilaa vaikka missä, mutta paimennus onkin niin ja näin... Mutta jos mulle edes pennun uskaltaisit antaa, niin mietin kunnolla. Mulla on kuitenkin tapana rakastua muutamaan v-koiraan, jotka yleensä saavatkin himokisautuksen (esim. Charm ja Lilith ja vähän tuo Lunakin), ja ihan noiden Petuhin kuvien takia tässä olisi erittäin potentiaalinen himokisautuksen uhri :'D Mutta en tietenkään lupaile mitään, mulla kun tätä offi -kautta on ollut vähän tälläkin hetkellä.
Mut siis joo, jos edes harkitsisit antoa ;> Mulla kun noita hurttia on enemmänkin nurkissa.
Mutta niiin, mä haluan miettiä vielä :----))) Palveluksessa olisi ainakin tilaa vaikka missä, mutta paimennus onkin niin ja näin... Mutta jos mulle edes pennun uskaltaisit antaa, niin mietin kunnolla. Mulla on kuitenkin tapana rakastua muutamaan v-koiraan, jotka yleensä saavatkin himokisautuksen (esim. Charm ja Lilith ja vähän tuo Lunakin), ja ihan noiden Petuhin kuvien takia tässä olisi erittäin potentiaalinen himokisautuksen uhri :'D Mutta en tietenkään lupaile mitään, mulla kun tätä offi -kautta on ollut vähän tälläkin hetkellä.
Mut siis joo, jos edes harkitsisit antoa ;> Mulla kun noita hurttia on enemmänkin nurkissa.
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Pakko nyt kirjottaa tänne, eli haluisin pennun Borderskyhin. Olen nyt kivasti saanut kisattua muita koiria hieman ylempiin luokkiin ja tätä pentuetta olenkin jo odotellut. Welho on niin komea koira. Ja tykkään todella pljon sen suvusta.
Eli samanlaista kisautusta saisi kuin Vecin. Tosin tällä hetkellä kisautus on jäissä kun oma koneeni on rikki ja pääsen koneella harvemmin ja pitää muutkin asiat hoitaa, mutta toivottavasti kone saadaan pian korjattua. :) Tämän pennun kanssa tultaisiin todennäköisesti sitten jo kisailemaan tuolla peko-puolellakin, kun ajattelin lisätä sen taas kisausvalikoimaani.
Urosta olen nyt miettynyt ja tämä saisi sitten ne kuvat mitä suunnittelin silloin jo Vecille (jos se olisi ollut uros) eli joko tämän tai tämän kuvat.
Eli samanlaista kisautusta saisi kuin Vecin. Tosin tällä hetkellä kisautus on jäissä kun oma koneeni on rikki ja pääsen koneella harvemmin ja pitää muutkin asiat hoitaa, mutta toivottavasti kone saadaan pian korjattua. :) Tämän pennun kanssa tultaisiin todennäköisesti sitten jo kisailemaan tuolla peko-puolellakin, kun ajattelin lisätä sen taas kisausvalikoimaani.
Urosta olen nyt miettynyt ja tämä saisi sitten ne kuvat mitä suunnittelin silloin jo Vecille (jos se olisi ollut uros) eli joko tämän tai tämän kuvat.
-
Anna_
- Epätoivoinen katse
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:50 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Frisky: Mä en vaadi mitään aktiivista kuulumisten kertoilua, koska en itsekään oikein sitä muista harrastaa. Ihan kiva jos joskus muutaman sanan ehtii vaikkapa vieraskirjaan raapustaa, mutta en tosiaankaan tätä vaadi. Mä kuitenkin käyn aika aktiivisesti kasvattieni sivut läpi ja seurailen kuulumisia itse :D
Kyllä mä sulle Kirsi uskallan pennun luvata, jos päätät niin. Mutta mieti toki rauhassa^^ Laitan sulle alustavan varauksen(?), mutta mieti tosiaan asiaa.
Ja Hobulle toki lähtee pentu, olihan tästä sun kanssa jo puhettakin :D
//Edit. Jos Kirsi päättää pennun ottaa niin alkaa olla tämän pentueen varaukset täynnä.
Kyllä mä sulle Kirsi uskallan pennun luvata, jos päätät niin. Mutta mieti toki rauhassa^^ Laitan sulle alustavan varauksen(?), mutta mieti tosiaan asiaa.
Ja Hobulle toki lähtee pentu, olihan tästä sun kanssa jo puhettakin :D
//Edit. Jos Kirsi päättää pennun ottaa niin alkaa olla tämän pentueen varaukset täynnä.
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Kyllä mä sen otan. Aina yksi karvapallo jonnekin väliin mahtuu :---)) Osaatko sanoa kumpaa sukupuolta noissa Petuhin kuvissa on? Narttu?
-
Anna_
- Epätoivoinen katse
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:50 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Kyllä tuo mun mielestä aika selvä narttu on. Eli vahvistetaan siis tuo sun varaus narttupennusta :D
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
-
Leevi
- Le-ppä-ker-ttu
- Viestit: 112
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 5:31 pm
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
^ Mielestäni kyseessä on melkein puolitoistavuotias narttu Myytin Aamutähti eli Ansa (: Hyvännäköinen se kyllä on :D
-
Anna_
- Epätoivoinen katse
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:50 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Vähän kyselyä pentueen ajankohdasta pennun varanneilta, kun alkaa asia olla hyvinkin ajankohtainen. Miltä kuulostaisi, jos astutus olisi ensi maanantaina (18.05.) ja pennut syntyisivät siitä kahden viikon päästä eli 01.06?
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008
- Kirsi
- Höpsö veitikka
- Viestit: 8917
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
- Paikkakunta: Lahti
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Minulle ainakin käy hyvin! :--) Pääseehään kisakentille nopeasti noin kesäloman alkuun.
- Frisky
- Ei enää ikinä uudestaan
- Viestit: 2057
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:16 pm
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Mullekkin käy ihan hyvin, ehdin tekemään otukselle sivut ennen kuin lähden, kisaamista pääsemme aloittamaan vasta kesäkuun lopulla, mutta tuskimpa me paljosta paitsi jäädään =)
-
Hobu
- Analysaattori
- Viestit: 2815
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Mulle käy kanssa, mutta kisaaminen voi olla alkuun vähän epäaktiivisempaa kun on tuolloin kesäkuussakin vielä niin paljon irl-kisojakin. (:
-
Anna_
- Epätoivoinen katse
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 2:50 pm
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Re: Bordercollieita käyttösuvusta
Ok, pennut siis syntyvät 01.06ˆˆ
Everybody lies.
-Vuoden taiteilija 2008
-Vuoden taiteilija 2008


