Sivu 1/2

suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Su Huhti 26, 2009 12:12 am
Kirjoittaja Viivi
Suomenlapinkoira pentue 2009
Sitten on miun Hillaliina. Hillaliinassa tapaat lähinnä valloittavia suomenpystykorvia ja suomenlapinkoiria, jotka ovat hurmanneet ainakin minut, ja varmasti useat muutkin suloisella olemuksellaan. Jokaisella koirallamme on se oma suloinen persoonansa, joka valloittaa meidät kaikki. Jokainen koira on meille yhtä tärkeä, ylsi se sitten valioksi tai ei. Seuraava Hilliksen pentue olisi siis suomenlapinkoira, kun pystikset eivät taineet kiinnostaa, elikäs kiinnostusta kelläkään ihaniin suomenlapinkoiriin tässä lähiaikoina?

Emä olisi evm. sukuinen Ma is Ráimmahallat. Valitsimme tämän siksi, koska kukaan kennelin omista koirista ei ole vielä jalostuskäytössä ja lapinkoiralinja tarvitsee uutta puhtia. Väriltään Milla on soopeli ja menestyy näyttelypuolella hyvin.

Isäksi ollaan valittu viimeistä kertaa jalostukseen tulevaa Taikajoen Lupaava nimistä koiraa, jonka titteliriviltä löytyy upeat VKTV BH VPVA Vk1 Jk1 VFIN JVA SchH1 vKREW-08 RH-E KRE LT FIN SWE MVA! Aapo on hyvin menestynyt sekä käyttö- että näyttöpuolella, sen jo näkee tittelirivistä. Luonteeltaan uros on vallaton, yhteistyöhaluinen ja vilkas. Vaari-iässä oleva Aapo on siis viimeistä kertaa siitos käytössä.

Kisautuksesta sen verran, että haluan pennun kisaavaan kotiin, mikä olisi ainakin käyttöpuolen lajeissa. Pentue olisi Hillaliinan toinen lapinkoirapentue eli A-pentue joten nimet sen mukaan. Otan 3-4 ostajaa, joista yksi menisi sijoitukseen. Sijoitus tarkottaisi sitä että kisaisin joissakin lajeissa hieman narttua, helpottaen sinun hommaasi.

"Joistakin pentueista saatan sijoittaa narttu koiran, harvoin uroksen. Tällöin koira annetaan ilmaiseksi ostajalle. Oletamme kumminkin että kisaaminen sijoitusnartulla/uroksella olisi aika aktiivista, ei tarvitse olla kansainvälinen valio vaan ihan perus asiat läpi. Voimme teettää maksimissaan yhden pennun nartulla ennen kun se siirtyy sinun omistukseesi."

Varaajat 2/3-4kpl
- Anri, narttu - Deattan
- Jamie, narttu - Coldridge Hillaliinan Suklaasydän

// Kuulostavatko nämä nimiehdotukset hyviltä, ne ovat Egotrippin lauluista:
Hillaliinan Flipperikuningas
Hillaliinan Kuules Aino
Hillaliinan Pakkasukko
Hillaliinan Posteljooni
Hillaliinan Teinikuningatar
Hillaliinan Unihiekkaa
Hillaliinan Pako Aavekaupungista
Hillaliinan Egotripillä
Hillaliinan Hyvä Bore

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Ke Huhti 29, 2009 9:26 pm
Kirjoittaja Viivi
Ei kiinnosta?

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Ke Huhti 29, 2009 10:10 pm
Kirjoittaja Jamie
Voi tekisi hirveästi mieli varata yksi pentunen Coldridgeen <3__<3 Mutta enpäs tiedä. Kenneliin on piakkoin tulossa husky pentu, mutta mietin asiaa vielä :3

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Ke Huhti 29, 2009 10:12 pm
Kirjoittaja Viivi
Mieti vain rauhassa, kisautusta haluaisin hieman kumminkin, mutta ei nyt ihan kaameita määriä. (:

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 8:06 pm
Kirjoittaja Anri
Jos minulle uskallat luovuttaa narttupentusen Deattaniin. Nappula saisi tämmösen koiran kuvat. Jalostuskäyttöön tulisi, semmoinen yksi pieni pentue, kun on saanut meriittejä ja menestystä. Kilpailtaisiin enimmäkseen näyttelyissä, tokossa, paimennuksessa ja pk-lajeissa. Kaikessa muussa satunnaisesti. Pikkuinen tytteli saisi elämänsä pituisen kodin Deattanista, jossa pentunen saa temmeltää vapaina muiden koirieni kanssa.

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 8:15 pm
Kirjoittaja Viivi
Tästä puhuttiin jo mesessä ja totta hitossa sulle annan pennun c(: Kiva kun kiinnostuit, nimiehdotuksia saat ehdotella mesessä jos tahdot.

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 11:08 pm
Kirjoittaja Jamie
No jos nyt kuitenkin... (:
Narttupentua toivoisin. Kisaan koirillani monipuolisesti. Pääasiassa pennulla kisaisin tokossa, paimennuksessa ja agilityssä. Näyttelyissä myös, jos saan hyvät rakennekuvat. Kisa näyttöä ei oikein ole sen takia, että kenneli tuli juuri tauolta. Koira saisi kuitenkin rakastavan ja pysyvän kodin meiltä. (Kuvia ei ole vielä, mutta voin alkaa kysellä) Jälkikasvusta en ole vielä varma, pääasiassa Coldridge kasvattaa eurasiereita ja alaskanmalamuutteja. Jos kuitenkin luvan saan ja koira saa hyviä tuloksia kisoista niin voisin jotain suunnitella.

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: La Touko 02, 2009 8:11 am
Kirjoittaja Viivi
Kyllä sinulle voin antaa pennun (;

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: La Touko 02, 2009 9:14 pm
Kirjoittaja Jamie
Niin niitä nimiä saa ehdotella?

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Su Touko 03, 2009 8:20 am
Kirjoittaja Ricea
Tietkö, mä kovasti tahtoisin sulta pennun, ihan vaan yksityiseksi. Mut.... ): Mä mietin vielä, jooko?

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Su Touko 03, 2009 2:44 pm
Kirjoittaja Viivi
Sulle antaisin mielelläni, mieti vaan! (:
+ mä olen keksimässä itse tämä teemaa, ei taida tulla ehkä ihan A-pentue.

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Su Touko 03, 2009 8:08 pm
Kirjoittaja Anri
Tulisko mulle Hillaliinan Iloinen Aina, löysin semmosenki biisin : )

edit/ Tai sitte Kesäpäivä 8)

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Ma Touko 04, 2009 2:25 pm
Kirjoittaja Ricea
Mä taidan tällä erää jättää kyllä väliin ton ylisuureksi kasvaneen lauman vuoksi! Mut kyllä mä vielä joskus sulta pennun otan, et älä huoli.

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Ma Touko 04, 2009 8:17 pm
Kirjoittaja Jamie
Voi ihana teema :3 Pidän egotripin lauluista ja nimenä paras olisi varmaan Hillaliinan Unihiekkaa. Mutta jos saan omia ehdotella (myös egotripin lauluista) Hillaliinan Suklaasydän tai Hillaliinan Tyttö Kaunis olisivat myös nättejä. Jos ei kumpikaan noista kelpaa niin tuon Unihiekkaa varaisin :> Kuvista en ole kuullut vastausta, toivottavasti pian tulee

//Sain kuvaluvat. Tässä tytön tulevat kuvat

Re: suomenlapinkoiria kesäpäiville

Lähetetty: Ke Touko 06, 2009 7:05 am
Kirjoittaja Viivi
Hyvä jos biisejä löytyy, toki sieltä saatte ottaa ihan minkä vain (: Päättäkää toki minkä otatte, en osaa itse valita puolestanne. Ja Ricu, ei se mitään! :lol: Niin ja Jamiella on tosi kivat kuvat!