Sivu 1/3

Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: To Huhti 30, 2009 7:12 pm
Kirjoittaja Kirsi
Noniin! Nyt laitoin tämän paljon puhutun (ainakin mesessä) Lilithin Twilight -teemaisen pentueen pystyyn. Lililtä puuttuu vielä se toko -valious, mutta jos en sitä kesään mennessä saa, niin se saa sitten olla. Mutta nyt yksityiskohtiin.

Eli emänä on rakkauteni BH HK3 JK1 vFIN KVA RH-E RH-FL A vAVA vPVA* vKTV* Hulttion Come Undone, alias Lilith. Tyttönen on super energinen, leikkisä, iloinen ja kaikkien kaveri. Lili tulee toimeen niin muiden koirien kuin ihmistenkin kanssa ja plussana on täydelliset harrastusominaisuudet. Siis täydellinen belgi!

Isänä toimii komea (evm) Kechlife's Fearnold Bounce, alias Darren. Darren on suoraan Belgiasta ja sen maan aatelistoa. Uros on menestynyt erinomaisesti näyttelyissä ja palveluskoirakokeissa, sekä myös paimennusvalion titteli siltä löytyy. Darren on myös erittäin hyväluonteinen, joka pitää paljon ihmisistä. Vieraiden urosten kanssa on ollut vähän kärhänää välillä, mutta se ei ole koskaan menoa haitannut. Kasvattajan mukaan Darren on ollut helppo kouluttaa pennusta pitäen - tosin kasvattajan monen vuoden belgikokemus voi vaikuttaa asiaan paljon.

Varauksia otan enintään neljä. En ole ihan varma vielä otanko itselleni tästä pentua, tuskin. Mutta jos kaikki neljä varausta löytyy, niin erittäin hyvä. Pentue tulee siis olemaan Twilight -teemainen, mutta nimiä on turha alkaa vielä varailemaan! Minulla on suunnitelmissa vähän omaperäisempää kuin esmes Rainvalley's Alice Cullen, mutta ehdottaa tietysti saa ;--)))

Ja ennen kuin alkaa varailemaan, niin kannattaa lukea Rainvalleyn myyntiehdot. Kisautusta en paljoa vaadi, pääasia on ettei koira jää nurkkaan lojumaan. Päälajiksi toivon kaikille pennuille palvelusta, joten pelkkään flyballin perässä juoksemiseen tai näyttelykehissä ravaamiseen en koiraa anna.

Varaukset 4/4 Nimiehdotuksia
  • Rainvalley's Topaz/Golden/Red/Black Eyed
    Rainvalley's Mind Reading
    Rainvalley's Seeing Future
    Rainvalley's Emotion Manipulation - Ember
    Rainvalley's Team Switzerland
    Rainvalley's Speeding With Volvo S60
    Rainvalley's Speeding With Porsche 911 Turbo
    Rainvalley's Dazzling Beauty
    Rainvalley's Overprotective Vampire
    Rainvalley's Blushing Bella
    Rainvalley's Personal Brand of heroin - Ciel
    Rainvalley's ...
Nimen saa tietysti keksiä myös itse, mutta kriteerit ovat seuraavat: a) kieli on englanti, b) nimi liittyy suoranaisesti Twilightiin ja c) Nimenä ei saa olla tarkalleen hahmon nimi. Käypä on esimerkiksi "Rainvalley's Shopping With Alice", mutta "Rainvalley's Alice Cullen" ei kelpaa. Jotain omaperäisyyttä kehiin siis! Apuna voi käyttää myöskin kirjojen lukuja, jotka näkee englanniksi täältä: Twilight, New Moon, Eclipse ja Breaking Dawn.

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: To Huhti 30, 2009 7:49 pm
Kirjoittaja Bee
Vitsit kun kiinnostais! Harkitsen.

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: To Huhti 30, 2009 7:51 pm
Kirjoittaja Kirsi
Kyl mä sulle antaisin tosta vaan ;--))

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 9:28 am
Kirjoittaja Netry
mie voisin olla kiinnostunut.
eli siis tervupupsista olisin kiinnostunut Lovertaniin, sivut vielä kesken, sopivaa ulkoasua etsin, heti kun löytyy ni valmista on, tekstit nimittäin ovat jo valmiina. Lovertanin olen vasta perustanut, tai no eihän sivut vielä kunnolla valmiit ole ja näin, mutta valmistumassa on kovaa vauhtia. Tervut ja grontut on aina kiinnostanut mua, ne kun tuntuu mun silmissä sopivan kaikenlaiseen harrastuskäyttöön. Lovertanissa aloittaisin siis belggareiden kasvatuksen, ja tämä pupsi saisi olla mahd. ensimmäinen koirani siellä. Koiramäärän olen suunnitellut jäävän 3-6 koiraan, että kerkeän varmasti kisauttamaan koiria Rosewellin & Windyheart'sin ohella. Toivoisin saavani tästä koirasta minulle kaverin useaan eri lajiin, kuten palveluskoiralajeihin (erityisesti jälki & suojelu ovat niitä joissa koiriani kisautan), pelastuskoiralajeihin, paimennukseen, flyballiin & tokoon. Näyttelyissäkin rupeaisimme mahdollisesti käymään, jos löydän koiralle hyvät kuvat, muuten ottaisin kyllä mahdollisesti käyttölinjaisen kuvat, jos vaan kasvattajalle sopinee? :)
Kisanäyttönä voisin antaa Rokyn ja Bean Rosewellistä ja Windyheart'sin Decyn kanssa kisauraa aloitellaan.
Tämän koiran kuvat voisin koiralle saada, mutten ole varma onko kuvassa uros vai narttu..
Mutta tässä nyt jotain, voin lisääkin kertoa jos haluat kuulla :)

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 10:28 am
Kirjoittaja Kirsi
Kisanäyttö ei ihan vakuuttanut. Haluan kaikki pennut ehdottomasti sellaisiin koteihin, mistä olen täysin varma. Virtuaalikoiria tai ei, en halua nähdä Lilin yhtäkään kasvattia täysin kisaamattomana kuukausien päästä. Ei sillä, etten luottaisi sanaasi, mutta haluaisin vain parempaa ja vakuuttavampaa kisanäyttöä.

Kyllä sä sen belgin muualta saat, nämä ovat niin suosittuja täällä :---))

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 2:06 pm
Kirjoittaja Spiegel
Lupasin kyllä itelleni, etten ottaisi uusia koiria vähään aikaan, mutta kun oon tervun ottamista jo pidemmän aikaa miettinyt.

Korpinkaikuun mietin urospentua, tarkoitus olisi kisata näyttelyiden lisäksi pk-lajeissa ja paimennuksessa. Kennel on vielä aika tuore, ja kisaaminen on noiden koirien kanssa jäänyt aika vähille pääosin evm-sukuisuuden takia - kisanäyttöä voisi siis paremmin tsekkailla tuolta. Koitan kisailla suhteellisen aktiivisesti ottaen kuitenkin huomioon sen, että mulla on koneella paljon muutakin tekemistä ja suuri koiramäärä. Hitaasti mutta varmasti kuljettaisiin kuitenkin kohti valioitumista noissa mainitsemissani lajeissa. Mulla ei myöskään ole tapana laittaa koiria kiertoon, joten poitsu saisi pysyvän kodin Korpinkaiusta. (:

Toivottavasti vakuutti. Saa kysellä lisää, kuvatkin mulla olisi pojalle valmiina.

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 2:16 pm
Kirjoittaja Kirsi
Joo, vakuutti ihan tarpeeksi! Sulle lähteekin sitten vika pentu. Varalle saa tietysti vielä tulla, kun pentueen syntymään on ainakin vielä muutama viikko.

Syntymäaika olisi sitten touko-kesä. Yritän sitä toko-valioutta saada tuolle Lilille (tällä hetkellä tytöllä on yksi I-palkinto EVL-luokasta) ja jos se ei ole kesäkuun alkuviikoille vielä onnistunut, niin sitten se saa olla.

Nimistä vielä sen verran, että kerään jossain vaiheessa aloitusviestiin vähän ehdotus- ja esimerkkilistaa, mutta loppujen lopuksi kaikki saavat (paitsi jos löytää tulevasta ehdotuslistasta mieluisen) keksiä oman nimen pennulle. Ehdotuksia saa jo laittaa, mutta muistakaahan että teema on se Twilight ja omaperäisempää täytyy olla kuin pelkkä hahmon nimi. Laitan esimerkkinä vaikka tuon mun Redwickin gronttu pennun, jonka nimi on Redwick Always Empathic (Aina Empaattinen), joka tietysti viittaa Jasperiin. Jos siitä jotain viittausta saa :) Mutta yksi hyvä ehdotus on vaikka kirjojen lukujen nimet. Ja kielihän on tietysti englanti.

// Niin ja lukujen nimet näkee alla olevista linkeistä englanniksi, jos ei englanniksi kirjoja ole lukenut. Breaking Dawnin linkkiä ei kannata avaa, jos ei ole vielä sitä lukenut ;D Ne lukujenkin nimet osaa nimittäin spoilata suht paljon.

Twilightin, New Moonin, Eclipsen ja Breaking Dawnin.

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 3:19 pm
Kirjoittaja Spiegel
Rainvalley's Deadline voisi olla mun pennun nimi. (:

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 3:26 pm
Kirjoittaja Bee
Päätin näymmä liian myöhään : <

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 3:27 pm
Kirjoittaja Kirsi
Mietin vähän aikaa, että onkohan kuitenkin jo vähän liian harhaanjohtava teemasta... Mutta menkööt nyt, samahan se loppujen lopuksi on :D Eli sulle Deadline.

// Mutta voihan se Bee varalle tulla, eihän tässä vielä tiedä vaikka joku peruuttaisi. Kuukausi tässä kuitenkin vielä pentueeseen on aikaan ja mieli muuttuu välillä nopeasti :---))

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: Pe Touko 01, 2009 9:39 pm
Kirjoittaja Twiggy
Rainvalley's Renesmee :cool: Sori vaan, se on pelkkä hahmon nimi, mut tästä SOVITTIIN. Siihen voi ehkä liittää viel jotain. Eli narttu mulle nimestä johtuen.

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: La Touko 02, 2009 9:23 am
Kirjoittaja Kirsi
No ää Jerry :D Olet ilkiä ihminen! Se se se se .... on silti niin tylsä 8---(((( Saat kyllä silti keksiä siihen jotain, vaikka annankin luvan sen hahmon nimen esiintymisen. Mutta jotain muuta saat kyllä keksiä siihen myös, tulkoot nimestä sitten kuinka pitkä tahansa. Mutta sulle narttu.

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: La Touko 02, 2009 12:34 pm
Kirjoittaja Ember
Hmm Oisko Rainvalley's Hide-And-Seek liian tavallinen ja aihetta sivuava vai mitä luulet? Kyllähän sen tajuaa jos on Twilightin lukenut... kai. :mrgreen:

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: La Touko 02, 2009 1:09 pm
Kirjoittaja Kirsi
No totanoin. Annoinhaa mä luvan Deadlineenkin, että kai mun on sitten annettava lupa tuohonkin :D Mutta oisitte nyt keksinyt vähän enemmän aiheeseen liittyviä, vaikka lukujen nimiä ovatkin!

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Lähetetty: La Touko 02, 2009 1:42 pm
Kirjoittaja Spiegel
Mä voin kyllä muuttaa vielä ton nimen, jos sua haittaa sen sopimattomuus :D Toi sana nyt on vaan englanniksi jotenkin mukava. Kävi mulla kyllä mielessä Rainvalley's Bloodlust, oisko yhtään sopivampi? Voin vielä miettiä myös muita.