Sivu 1/3

Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 11:44 am
Kirjoittaja Johanna
Nyt on aika Lasimeren bordercolliepentujen! Pennut on suunnitteilla kesäkuulle, joten astutus olisi toukokuun lopulla/kesäkuun alussa, riippuen siitä, miten varauksia tulee.

Pentueen isänä on BH Tk3 Hk3 vjBELW-08 RH-E VPVA Rocherstav Free Flight. Rho on äärimmäisen energinen nuori bordercollie uros, joka nauttii työnteosta. Rho syttyy hyvin lampaille, on avoin ja sosiaalinen. Luonteeltaan se onkin todella mahtava paketti, eikä Rho'n rakenteessakaan ole moitittavaa! Paljon kiitoksia Hobulle Rho'n saamisesta jalostuslainaan!

Pentueen emänä on puolestaan oma narttuni, BH Jk3 Hk1 FIN KVA VFBV VKTV VPVA FIN TVA VAVA KREW-08 V-08 EUW-08 KRE & N & LT & DK & FIN & LUX MVA Lasimeren Light of Hope. Konnan isänä on yksi komeimmista bordercollie uroksista, Nevola's Fresco, joka on periyttänyt rakennettaan jälkeläisilleenkin. Rho'n tavoin myös Konna syttyy lampaille, on avoin ja sosiaalinen, rodunomaista vilkkautta unohtamatta.

Mikäli pennut ovat yhtään tulleet vanhempiinsa, on luvassa vilkkaita bortsupaketteja täynnä virtaa! Näistä saakin erinomaisen harrastuskoiran miltei lajiin kuin lajiin, eikä rakennekaan ole esteenä näyttelyissä käynneille. Pelkiksi näyttelykoiriksi näistä ei kuitenkaan tule olemaan. Käy lukemassa myyntiehdot Lasimeren sivuilta.

Kaikille pennuille haussa aktiivinen koti, missä pääsee näyttämään kykynsä. Varauksia otan neljä. Sijoitan pentueesta yhden nartun aktiiviseen ja yhteistyökykyiseen kotiin. Kerro viestissä, minne olisi tulossa ja vähän jotain tulevaisuudensuunnitelmiakin olisi mukava kuulla.

Varaukset (4/4)
Milja
Spiegel (narttu)
Go-meet-ta (narttu) - sij.
Shagan (narttu)

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 12:03 pm
Kirjoittaja Milja
Mä päätin nyt esittää kiinnostukseni, sillä olen tykännyt bordercollieista niin pitkään kuin muistan, ja Lasimeren on kasvattanut upeita koiria.

Minulla on tällä hetkellä pystyssä siperianhuskyjä kasvattava Sudenyön, mutta innostus huskyjä kohtaan hiipuu, ja bordercollieinnostus alkaa nostaa päätään. Jonkinlaista kisautusnäyttöä voit katsoa Nanookilta, jonka olen kisauttanut alusta asti itse. Sitten hieman uudempaa sakkia, kuten Wolfeye's Belong To Your Dreams "Edla", jolle on muutamia tuloksia saanut. Joten siperianhuskyt varmaan kasvatuksesta nyt jäävät, ja kennelnimi vaihtuu. Uutta yksinkertaista ulkoasuakin olen jo miettinyt kennelille, ja kun saan sivut edes jotenkuten kuntoon, niin näytän ne sinulle.

Pentu pääsisi kilpailemaan aktiivisesti lähinnä paimennukseen, pk-lajeihin sekä pelastukoirakokeisiin, tokoon ja agilityyn. Näitä hupilajejakin, kuten siis koiratanssit, ja flyball käymme katsomassa tilaisuuden tullen. Kaikkeen mahdolliseen siis mukaan! Olen melko paljon koneella, ja kesäloman tullessa jää enemmän aikaa virtuaalikoiratouhuihin. Toki en tahdo koko kesää sisällä tietokoneen ääressä viettää, mutta varmasti yhdelle Lasimereläiselle riittää aikaa. Kuvalupia en ole vielä ehtinyt hankkia, mutta melkolailla käyttölinjaisen koiran kuvat tulee saamaan. Ehkä näyttelyissäkin tullaan piipahtamaan. Vanhemmat vaikuttavat todella upeilta, enkä malta odottaa saanko pennun itselleni. Kuvista siis riippuu, tuleeko narttu- vai uroskoira, ilmoittelen myöhemmin, jos pentu käsiini päätyy. Elinikäinen koti luvassa. Kasvatusosion luin läpi, en pysty ehkä himokisautusta tarjoamaan, mutta tulisit varmasti näkemään kasvattisi väh. puolenkymmenessä kisassa per. kuukausi. Mahdollisesta myöhemmästä jalostuskäytöstä voisin olla kiinnostunut, kun on tarpeeksi meriittejä.

Mitäs muuta minusta, no joo, olen 12-vuotias, noin nelisen kuukautta mukana touhuissa ollut, eli kolmasosavuotta jo, ja jos jotain kysyttävää jäi, niin sähköposti on: huskys@luukku.com (luultavasti tuokin menee sitten vaihtoon, jos nyt ne huskyt jätän)

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 1:29 pm
Kirjoittaja Spiegel
Lasimeren oli ensimmäinen virtuaalikennel, johon tutustuin kunnolla ja josta havittelin pentua, mutta vielä viime vuonna ei onnistanut. Nyt kokeneempana harrastajana voisin pyytää pentua meille uudestaan, kun mulla ei bordsujakaan ole tällä hetkellä kuin kolme.

Tulenkertoman & Etälaulun (ent. Sinisielun, jos muistat :D) olisi kennel, jonne kasvattisi pääsisi - melko ison, karvaisen laumamme jatkoksi. Liikuttaisiin sekä näyttö- että käyttöpuolella: pk-lajina tulisi näillä näkymin olemaan haku, lisäksi harrastettaisiin paimennusta ja satunnaisesti muita lajeja (sitten kun tilaa vapautuu). En voi luvata mitään himokisautusta, vaan mahdollisuuksien mukaan ja mahdollisimman aktiivisesti, ottaen kuitenkin huomioon suuren koiramäärän ja ajankäytön. Kiertoon ei pentu joutuisi, vaan se saisi meiltä elinikäisen kodin.

En minä osaa tähän mitään valaisevaa tämän enempää kirjoittaa, mutta toivottavasti kisanäyttö nyt vakuuttaisi. Kuten aina, saa kysyä ja varmistella, mä vastaan oikein mielelläni. Niin ja narttupentu olisi mukava saada. (:

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Su Touko 10, 2009 4:41 pm
Kirjoittaja Roosa
Tere tere Johanna taas!

Eli oliko tästä pentueesta tarkoitus tulla yks pupsi mulle sijoitukseen? Mielelläni kyllä ottaisin tälläisestä yhdistelmästä <3_<3

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: To Touko 14, 2009 6:53 pm
Kirjoittaja Johanna
Kyllä kaikille teille pentu lähtee. Oikein hyviltä kodeilta kaikki kuulostavat! :)
Ja Go-meet-ta, tämä ei ollut se pentue, mistä alunperin ajattelin sinulle sen sijoituskoiran antaa, mutta kun kerta pidän vanhemmista, niin kyllä minä sinulle tästäkin sen sijoituspennun annan. Olin joka tapauksessa ajatellut sijoittaa tästä pennun, joten.. : D

Olen ajatellut, että pentue voisi syntyä kesäkuun toisella viikolla, eli astutus olisi kuun lopulla/kesäkuun ensimmäisen viikon alussa. Käykö ajankohta pennunvaraajille?

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 6:48 am
Kirjoittaja Shagan
Minulle ajankohta sopii hyvin. (:

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 8:09 am
Kirjoittaja Milja
Ajankohta sopii hyvin, siihen mennessä ehdin luultavasti saamaan kennelin pystyyn. Ja vaikken vielä silloin saisikaan, niin ainakin hyvät väliaikaiset sivut on luvassa! Löytyisikö sinulta Johanna kuvia? Sukupuolella ei tosiaan vielä ole väliä, narttupentu ehkä kiinnostaisi, mutta muuten kaikki ottaisivat nartun.. täytyy vielä harkita sitä skp:lta

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 3:50 pm
Kirjoittaja Spiegel
Käy minullekin varsin hyvin. (:

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Pe Touko 15, 2009 6:33 pm
Kirjoittaja Roosa
Käy kyllä minullekkin. Milloin se oikea pentue ois sitten tarkoitus syntyä? Tietty voin siirtää varaukseni sinnekkin jos tänne nyt tulee lisää varaajia. : ))

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Su Touko 17, 2009 7:50 am
Kirjoittaja Johanna
Hyvä, että kaikille sopii! Mietin tässä nimivaihtoehtoja ja julkistan ne luultavasti jo tänään. :) Kannattaa siis olla kuulolla.

Milja, löytyy minultakin joitain bc-kuvia. Voin vaikkapa yv:llä näytellä, jos kiinnostaa. ;)

Go-meet-ta, ei se toinen pentue oikein toteutunut niin kuin olin alunperin suunnitellut.. Joten jos otat sijoituspennun tästä? :DD

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Su Touko 17, 2009 8:57 am
Kirjoittaja Milja
Juu, kiinnostaa kiinnostaa, kun en ole vielä kuvalupia löytänyt. Niin että jos y-viestillä näyttäisit, niin jees (;

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 6:21 pm
Kirjoittaja Johanna
Nimet!

Lasimeren Kamikaze
Lasimeren Kiwi Kid - Spiegel
Lasimeren Karma Killer
Lasimeren Krone Krook
Lasimeren Kyloe
Lasimeren Knight
Lasimeren Kobraz
Lasimeren Keswick
Lasimeren Keelta Knot
Lasimeren Karate Kick
Lasimeren Karoline
Lasimeren Kendra
Lasimeren Koyote
Lasimeren Krystal
Lasimeren Kosher
Lasimeren Knicker
Lasimeren Keen Eye
Lasimeren Korella
Lasimeren Karelia
Lasimeren Kookaburra - Go-meet-ta
Lasimeren Kangaroo

Tuosta saa sitten mieluisensa valita. :)

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 7:54 pm
Kirjoittaja Roosa
L. Kookaburra, L. Ilya <3_<3 Tää ehottomasti meijän neidille! Synt. ajasta tietoa?

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 8:46 pm
Kirjoittaja Spiegel
Lasimeren Kiwi Kid (:

// Tarviiko olla rakennekuvia, vai käyvätkö ns. käyttölinjaisen kuvat? Olisi yksi mielettömän nätti koira, jolla tosin ei ole edes paimennuskuvia.

Re: Lasimeren K (bc)

Lähetetty: Ti Touko 19, 2009 2:15 pm
Kirjoittaja Johanna
Go-meet-ta, pentue tulee luultavimmin syntymään tuossa heti kesäkuun ekan viikon aikana. Eli astutus olisi tuossa toukokuun lopulla. ;)

Spiegel, ei tarvitse olla rakennekuvat :) eli han sellaiset saat valita, mitkä omaa silmääsi miellyttävät.