Sivu 1/3
Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Su Kesä 07, 2009 4:14 pm
Kirjoittaja Anna_
Hukkaharjaan on suunniteilla saksanpaimenkoirapentue kesäksi, heinäkuun lopulle taikka elokuun alkuun. Pentue on käyttölinjainen ja odotettavissa on kaksiviettisiä, vilkkaita ja hyvähermoisia koiria työkäyttöön. Toivoisin pentujen saavan asiantuntevat, aktiiviset ja kisoihin tähtäävät kodit, sillä näistä pennuista ei ole pelkiksi lenkkikavereiksi.
i. vFIN KVA & TVA & vRH-TA & vRH-WA BH SchH3 Jk3 Fh1 RH-T B RH-FL B RH-F B RH-W B TK4 Yasko von der Trollwald "Yasko"
A/A, 0/0, Terveet silmät, säkäkorkeus 65 cm, nly Eh
(i. SchH3 Fh2 KKL1-lbz V 2 x BSP Travian von Ungehindert Dorf, e. SchH2 KKL1-lbz SG Birke von der Trollwald)
e. vRH-TA & vRH-WA BH Jk2 SchH2 Vk3 RH-F B RH-FL B RH-T B RH-W B TK3 SpM-08 Ajanhukan Aarresaari "Cira"
B/B, 0/0, Terveet silmät, säkäkorkeus 57cm, nly Eh
(i. vFIN KVA & v PVA BH Vk1 SchH3 Fh2 Stristar's Gambling Wolf, e. vFIN KVA BH SchH3 Stristar's Stand By Me)
Ennen astutusta Cira kilpailee vielä PK-viestin voittajaluokassa, tosin käyttövalioksi asti narttu ei välttämättä ehdi sillä viestikisoja järjestetään aika vähän. Myös ToKossa käydään muutama erikoisvoittajaluokan kisa.
Yasko on aika lailla saavuttanut tavoitteensa, paimennuskisoissa saatetaan tosin uroksen kanssa vielä käydä.
Jos tunnet voivasi tarjota aktiivisen kodin temperamenttiselle ja vilkkaalle saksanpaimenkoiralle laita viestiä alle. Varausten määrän päätän nähtyäni ensin miten on ylipäänsä kiinnostusta, myös koti sijoituskoiralle on mahdollisesti haussa.
Varaukset
-Anna, uros, Hukkaharjan Ullakkosusi
-wenya, narttu, Hukkaharjan Utukuva
-Mimmu, narttu, Hukkaharjan Uhkayritys
-Kati, narttu, Hukkaharjan Unisieppari
-Wolfie, narttu, Hukkaharjan Uniikkikappale
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 1:35 pm
Kirjoittaja smoothtar
Houkuttais kyllä ottaa pitkästä aikaa itselle käyttösakemanni. Mutta mä vielä mietin, onko mulla loppupeleissä tarpeeksi aikaa.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 3:25 pm
Kirjoittaja Risto
Voisin olla todella kiinnostunut! Olen ehkä monen vuoden ajan ihaillut sun kasvatustyötäs ja Hukkaharjaa muutenkin, sulla on mielettömän upeita saksanpaimenkoiria. Nyt kun sulla olisi tulossa tää käyttölinjainen pentue, niin olisin TOOOOODELLA kiinnostunut ottamaan itselleni
Zibroon, jossa kasvataan rottweilereitä, mutta olen suunnitellut, että voisin ruveta kasvattamaan Zibrossa myös työlinjaisia saksanpaimenkoiria pienimuotoisesti, propleemana on vain ollut, että en ole saanut hommaa vielä aloitettua, kun en ole törmännyt hyvältä kuulostavaan pentueeseen.
Kun astuin virtuaalikennel maailmaan sisälle, niin alotin saksanpaimenkoirien kasvattamisella, mutta sitten rotu vaihtuikin pikkuhiljaa belgianpaimenkoiriin ja siinä on pysytty, nyt kiinnostus saksanpaimenkoiriin on kasvanut ehkä liian suureksi ja takaraivoissa kutkuttaa joka päivä ajatus 'josko se tulisi... josko..'.
Sukupuolesta en ihan vielä tiedä, kuvat olisi, mutta yritän vielä kysellä kuvalupia, jos löytäisin nartuista parempia kuvia. Nimittäin uroksesta multa löytyisi tooodella hyvät kuvat, mutta kun Jerry haluaisi käyttää niitä, joten.. Nartuistakin löytyy, mutta en ole niihin niiiin tyytyväinen, mutta toisaalta... Ei käyttölinjaisella edes olisi pakko olla kuvia, joten miksi mä ajattelen nyt vain sitä rakennetta! :D
Kokemusta multa löytyy vaikka muille jakaisikin. Tämän hetkinen rottweiler Zibrossa on ollut vaativa, mutta nyt me ollaan saatu kaikki täydellisesti ja kisaillaan todella ahkerasti. Myös
Jauniklisissa minulla asustelee lupaavia ja kisassamenestyviä koiria, joista pääosin on käyttölinjaisia.
Minulta saisi ahkerasti kisaavan kodin, jossa koira pääsisi tekemään päivittäin sitä mistä se nauttii ja rakastaa kuluttaa energiaa ja käyttää viettejä hyväksi. Kisasuunnitelmista vähän: tavoitteena olisi tietenkin saada käyttövalio, mutta aluksi varmaan alotettaisiin IPO ja siinä kun valioidutaan, niin sen jälkeen jälkeä ja hakua. Tietenkin myös tokoa ja paimennukseenkin olisi kiinnostusta, jos vain pentu on lupaava!
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 3:26 pm
Kirjoittaja Viivi
Vaikka tämäkin kiinnostaa hirveästi, niin ei taida koiramäärä antaa periksi. Eli siis, oletko miettinyt jo seuraavan pentueen aikataulua, siitä kun varmasti mielelläni olisin sitten ottamassa, jos annat tälläiselle joskus hieman laiskanpuoleisella ihmiselle? ;)
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Ma Kesä 08, 2009 3:42 pm
Kirjoittaja Mimmu
Täällä olisi vielä kiinnostunut! Eli siis pentu tulisi
Royal Velvet nimiseen yksityiskenneliin, jossa koiria tietenkin kisataan. Pentua tultaisiin kisaamaan aktiivisesti kaikissa tärkeimissä lajeissa kuten agility, paimennus, palveluskoiralajit sekä tottelevaisuus.
En ole vielä varma sukupuolesta, koska minulla ei ole vielä kuvia, joten alan etsimään kuvia, jos Hukkaharjasta minulle pentu sitten lähtee.
Kisanäyttöä vaikka seuraavat koirat:
xxx,
xxx,
xxx
Kisautus tulisi olemaan niin aktiivista kuin mahdollista. Tarkoitukseni olisi kisata pennusta ainakin agilityvalio, paimennusvalio, käyttövalio sekä tottelevaisuusvalio. Muitakin lajeja tulemme toki kokeilemaan ja valioitumaan niistä myös.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Ke Kesä 10, 2009 8:22 pm
Kirjoittaja Anna_
Kyllä mä varmaan uskallan teille molemmille pennut luvata. Kuvilla ei muuten ole mulle väliä, mutta tietty toivoisin näin käyttölinjaisen pentueen ollessa kyseessä ettei mitään selvästi näyttelylinjaisen kuvia käytettäisi. Mutta mä laitan teille varaukset, ilmoitelkaa kun tiedätte toivotteko urosta vaiko narttua.
Itselleni jätän myös tästä pentueesta pennun, joten sijoituskoti ei olekaan nyt sitten hakusessa.
Viivi: Seuraavaa pentuetta en ole vielä miettinyt. Tämä kesä saattaa muuttaa mun elämää merkittävästi, joten en osaa sanoa yhtään milloin Hukkaharjalaisia on taas luvassa, vai onko enää ollenkaan. Todennäköisesti mun kasvatus vielä jatkuu muttamutta.. Katsellaan

Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: To Kesä 11, 2009 11:02 am
Kirjoittaja Kati
Anna prkl ! Vähänkö olis hyviä käyttiksiä :(
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: To Kesä 11, 2009 2:48 pm
Kirjoittaja Risto
Päätin, että otan nyt tällä kertaa nartun.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 9:58 am
Kirjoittaja Mimmu
Minullekkin lähtisi sitten narttu!
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Pe Kesä 12, 2009 6:57 pm
Kirjoittaja Anna_
Kati: Eikö olekin! Lähtis sullekin jos huolit
wenya & Mimmu: Ok^^ Mulle taitaa sitten jäädä tästä uros.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: La Kesä 13, 2009 8:04 pm
Kirjoittaja Kati
No tota... Köhköh.. Jos jutellaan joku pvä mesessä vähän tarkemmin 8DD ?
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: Su Kesä 21, 2009 1:21 pm
Kirjoittaja Anna_
Katille siis lähtee tästä pentueesta myös pentu^^ Vielä yksi varaus on mahdollista ottaa jos kiinnostusta löytyy, mutta kyllä nämäkin oikein hyvin riittävät :D
//Edit. Nyt onkin sitten varaukset täynnä.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: La Elo 08, 2009 10:56 am
Kirjoittaja Anna_
Pyydän kaikilta tästä pentueesta varanneilta anteeksi, pentueenhan piti syntyä nyt elokuun alussa. Mulla on ollut vähän kiireitä tuon Voron kanssa joten tämä(kin) oli päässyt unohtumaan.. Muttamutta, mikäli kaikki ovat yhä kiinnostuneita pennusta voisi astutus tapahtua huomenna 09.08. jolloin pennut syntyisivät 23.08.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: La Elo 08, 2009 11:08 am
Kirjoittaja Wolfie
Mulle käy erinomaisesti. Voisitko vaihtaa muuten Rebecca nimen tilalle Wolfie, sillä kisaan sillä nimellä yms, ettet sitten ihmettele.
//Niin ja mä en muista mitkä kuvat mun piti tälle laittaa, mutta
tämänkö ne sitten olivat. Toinen vaihtoehto on
tää tai sitten
tää, käyttölinjanen kun piti olla :) Mä ite tykkään paljon tosta vikasta, mutta ymmärrän, jos et halua, että pentueeseen syntyy puolipitkäkarvainen sakemanni.
Re: Hukkaharjan saksanpaimenkoiria
Lähetetty: La Elo 08, 2009 12:13 pm
Kirjoittaja Mimmu
Mulle käy myös hyvin tuo päivämäärä. Alankin kohta tekeen jo sivuja.