Sivu 1/2

Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 1:50 pm
Kirjoittaja Jane
Kuva Kuva

Olen pitemmän aikaa suunnitellut Wolfpackiin toista pentuetta, ekasta kun on lähes puolitoista vuotta aikaa. Ja - kuten huomaatte - aloitan kiinnostuskyselyt jo reippaasti etukäteen, pentuehan on ajankohtainen vasta kun tuloksia on tullut enemmän.

Emä on REKÄ-YLE2 Wiua Adunaphel the Quiet alias Keahi. Keahi on hiljainen, vilkas ja ylisosiaalinen neitokainen, Enyan - Bh REK1 REKÄ-JOH1 REKÄ-YLE1 VYBSD -07 vRUSW -06 vITAV -06 vMV -06 vSWEW -07 vSHV -07 Mustasulan Little Gutchingan - sekä hyväsukuisen evm. norjalaisen herrasmiehen Bardo of Zeligin tytär. Tällä hetkellä hetkellä 44 rankingpistettä sekä yksi ROP.

Isä olisi lähes varmasti komea REKÄ-JOH3 REK2 Rekiyön Alla Auringon alias Sergei. Sergei on äänekäs, itsepäinen ja kookas enemmän tai vähemmän herrasmies, huippumenestyneen vVL KVA BH vKTV vEKTV vBELW-07 VAVA vvvp-07 VFBV KRE & GBR MVA Kuutamon Virdiksen sekä pirteän Lailaps Kein Sterbenswörtchen Sagenin poika.Sergeillä on REK2, tällä hetkellä 22 rankingpistettä eikä kuvien vaihtumisesta johtuen vielä näyttelytuloksia, mutta pentue teetetään vasta kun on enemmän tuloksia sekä käytöstä että näytöstä. Sergei on kuitenkin ulkonäöltäänkin erittäin lupaava.

Tämä on siis ihan alustava kysely ja toivon mukaan kiinnostuneita on.
Kisanäyttö on aina plussaa, mutta mikään huippunopea kisaaminen ei ole 110% välttämätöntä. Tietty mitä enemmän sen parempi, mutta kunhan pennulla muutama kisa käydään. Näyttelyissä käyntiä en pidä välttämättömyytenä, kunhan se korvataan jollakin käyttölajilla.
Yhden pennun pitäisin itselläni. Jotta pentue teetetään tarvitsen yhden varauksen itseni lisäksi : ) Jos tulee enemmän kuin kolme halukasta itseni lisäksi, voidaan pentuekokoa hieman nostaa.

Varaukset: 3/4
Jane, Wolfpack
Pehko, Haltiapolun
Kirsi, Scene Action

Valitut nimet ja sukupuolet:
narttu, Wolfpack Minas Tirith - Kirsi
narttu, Wolfpack Minas Morgul - Jane
narttu, Wolfpack Amon Sûl - Pehko

Naisvaltainen pentue on siis tulossa 8)

Re: Huskypentuja Wolfpackiin - alustava kysely

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 5:40 pm
Kirjoittaja Viivi
Noni, tästä se on! Olen tuon Ramin kanssa etsitty sellaista pentuetta, mistä löytyisi Rekiyön sukua. Ja tästäpä sitä myös löytyneekin. (Muuten löytyy linkillistä sukua tuosta isästä?). Ottaisin sen tuohon virtuaalikenneliini, Credales Belgianssiin jossa minulla asustaa tällä hetkellä 4 koiraa. Olen jo tässä katsellut pitkään onko minulla aikaa ja kun sitä nyt näyttää löytyvän, olisin mieluusti ottamassa tästä. Kisanäyttönä olisi tuo edesmennyt suomenlapinkoira Aapo minkä sivut olen jo poistanut (meriittirivi VKTV BH VPVA Vk1 Jk1 VFIN JVA SchH1 vKREW-08 RH-E KRE LT FIN SWE MVA). Yritän nyt perehtyä tuohon valjakkoajoon, joten siihen oltaisiin ehdottomasti menossa, näyttelyt ja jotkut muutkin lajit ovat lähellä sydäntäni. Kaikkea löytynee siis. Ja minulta voi kysyä ihan kaikkea.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin - alustava kysely

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 6:22 pm
Kirjoittaja Narya
Noniin, laitoit mulle sähköpostiakin ja otan tarjouksen Wolfpack -pennusta ilmomielin vastaan! Olenkin etsiskellyt uutta huskya. :D Haluatko kuulla vielä enemmän suunnitelmista vai luotatko vastaavaan kisautukseen mitä näkee Haltiapolun koirilla? (:

Re: Huskypentuja Wolfpackiin - alustava kysely

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 7:05 pm
Kirjoittaja Jane
Erinomaista Viivi, kuulostaa tosi hyvältä! Sulle siis merkitsen varauksen, hyvä että jota kuta kiinnostaa 8D Virdiksen sivut on tässä, mutta Virdiksellä ei taida olla sivullista sukua ja Lailaps Kein Sterbenswörtchen Sagen on ihan evm. koira.

Jees Pehko, tästähän saadaankin oikein sievä pentue aikaiseksi : D Mä kyllä luotan siihen että pentu saa kisautusta Haltiapolussa (8

Re: Huskypentuja Wolfpackiin - alustava kysely

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 7:21 pm
Kirjoittaja Kirsi
MIKSI MUA KIDUTETAAN NÄÄÄÄIN??

Itken ja parun, mutta houkutus vaaaaaan vie voiton :----D Eli mua kiinnostais narttu pentu Scene Actioniin. Koira pääsisi kilpailemaan oikeastaan pelkästään valjakossa, eli jos tämä ei käy, niin sano vain suoraan. Valo on saanut extrakisautuksen, koska tuo Pehko taitaisi nirhata mut muuten :--DDDD Itse kennel on suht uusi, joten sen takia muiden koirien valjakkokalenterit on sen verran tyhjiä vielä, enkä laita kuin tärkeät tulokset kalentereihin.

Mulla on kuvaluvat pariin huskykenneliin, mutta niissä on niin surkeita kuvia, että näyttelyt taitavat jäädä kanssa toissijalle... Mutta jos löydän jostain hyvät kuvat, niin tottakai myös näyttelyitä. Nyt siellä kyllä jyrää Pehkon ja Lanian übermahtavat huskyt kaikki alleen :D Niin, ja voinhan mä tolta Petuhilta kerjätä piirretyt kuvatkin, jos piirretyt vaan käy!

Mutta jos ei pelkkä valjakossa (+ mahd. näyttelyissä) kisautus kuulosta hyvälle, niin sitten joudun menemään parkumaan muualle.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin - alustava kysely

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 7:30 pm
Kirjoittaja Jane
Jep, Kirsi, tuokin kuulosti hyvältä 8D Mäkään en kisaa huskeilla kuin näyttelyissä ja valjakossa, husky ei ole musta niin mejärotu, tokoon ja agilityyn ei koskaan mahdu ja paimennus ei nyt vain ole huskyjen heiniä : D Piirretyt kuvat käy hyvin, jos sä et muualta saa kuvia niin mäkin voi piirtää(1, 2) ihan mielelläni x) Kunhan muutamassa kisassa käytte niin mä olen tyytyväinen. Ja kunhan saa suht pysyvän kodin, mieluummin hidasta kisautusta kuin että koira lentelisi kodista toiseen.

Nyt on sitten kolme varausta + minä itse, vielä yksi ehdokas otetaan jos mieli kovasti tekee : D Oon listannut jo muutamia nimiä, pitää vielä vähän hioa niitä, mutta aiheena on Tolkienin Keski-Maa.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin - alustava kysely

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 7:33 pm
Kirjoittaja Viivi
Laittele vaan nimiehdotuksia alas :]

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 7:35 pm
Kirjoittaja Jane
Nimet siis laitettu - olen pitkin viikkoa keräillyt muutamia sielä täältä - ja Minas Morgulin jätin itselleni (8 Omia saa toki ehdottaa.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 7:37 pm
Kirjoittaja Kirsi
No sehän on sitten hyvä! Kyllä SA:sta voin lupailla piiitkän kodin, kun en koskaan osaa katsella vanhoja koiriani uusilla omistajilla (= en halua myydä/antaa koiriani kellekään). Ja Petuhkin lupaili jo piirtää, joten ei sun tarttee :--)

Nimetkin ovat just perfectoja! Mulle Minas Tirith.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 9:27 pm
Kirjoittaja Viivi
Mulle varmaan narttupentu ja nimeksi Wolfpack Cirith Ungol, kuulostaako se edes neitimäiseltä?

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 9:33 pm
Kirjoittaja Jane
Kyllähän se tarpeeksi neidolta kuulostaa, kyllähän Minas Morgulistakin - tai tutummin Moiranesta - tulee narttu, vieläpä aika vaalea : D Hyviä vastakohtia: pahisnimiä ja koirat joko vaaleita tai neitokaisia.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 9:38 pm
Kirjoittaja Narya
Hmm, kelpaiskos sulle nimeksi Wolfpack Amon Sûl (= Viimapää)?

Kaikki ihanat nimet vietiin mun nenän edestä. >:

//Ja narttua aattelin, tämmöiset kuvat.

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 9:48 pm
Kirjoittaja Jane
Joo, Amon Sûl - jonka suomennoksesta luen aina Viinapääksi - on hyvä : D Yhtiä mun lemppareista on kans Emyn Muil ja Angmar, mutta ei nyt kolmea pentua viitsi ottaa vain nimen vuoksi...
Kuvat on hyvät kans, toi on nätti showlinjaseks (8

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 9:52 pm
Kirjoittaja Narya
Noniin, kiva! Teen sivuja tässä tämän viikon loppuun tai seuraavan viikon alkuun (mulla on tylsää). Osaatko yhtään arvioida, milloin nää olis syntymässä? Mulla on taas edessä ongelma ton kutsumanimen suhteen... :D Kiva et näyttää hyvältä showlinjaselta - lähdetään sit taas uudella hiskillä hakemaan Haltiapolun kennelin koirille uusia muotovalionarvoja. :mrgreen:

Re: Huskypentuja Wolfpackiin

Lähetetty: To Kesä 11, 2009 10:02 pm
Kirjoittaja Jane
Musta tuntuu että syntyvät tässä lähiaikoina, jos tuolta "Piikkilangan" keskenjääneestä-mutta-kultaisten-sielujen-toimesta-jatkettavasta KV:stä tulee huskien tulokset ihmisten aikoihin eikä mitään puoltatoista kuukautta jäljessä, niin sitten : D
Haa, jotkut muutkin siis pähkäilee kutsumanimien suhteen x) Moiranea en itse kyllä ole keksinyt vaan se on Ajan Pyörä -sarjasta se yksi heebo. Mikäköhän ois hyvä Amon Sûlille... Tulee mieleen vaan kaiken maailman Kiarat ja Kierat ja Keirat.

/ nyt voi sitten alkaa myös sukupuolia ilmottelemaan, mikään kiire ei ole mutta jos tietää mikä on niin ilmoittelua : D