Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Henji »

KAIKKI VARATTUJA!

Weltraumin toisen silkkivinttikoirapentueen vuoro. Syntymäaika heinäkuun ensimmäisellä viikolla.

Kuva (c.) kennel Allagante

RODUSTA MUUTAMALLA SANALLA:
Silkkejä on melkoisen vähän, ja lisää harrastajia rotu kaipaisi edes muutaman verran.
Silkki onkin vinttikoiramaisuudestaan verraton harrastuskumppani oikealla motivoinnilla, ja Suomen Silkkivinttikoirakerhon sivuilta lainaten "Silkkeneiden jalostuksessa on terveyden lisäksi painotettu aina hyvää luonnetta. Niillä on metsästysvietti kuten muilla vinttikoirilla, mutta ne ovat myös erinomaisia lapsiperheen koiria. Ne ovat osoittautuneet hyvin koulutuskelpoisiksi, USA:ssa niitä käytetään mm. agilityssä, terapiakoirina sairaaloissa ja erilaisina virallisen aseman omaavina avustajakoirina mm. näkö- ja liikuntavammaisilla." Omien koirieni kanssa olen ollut valitettavan laiska... :<

VANHEMMAT:
Isänä on kaksi ehdokasta, mutta mietinnässä on evm. uros.

Emona on tällä hetkellä näyttelypuolen ehdottomasti menestynein silkki vjMV-08 vMV-08 vjSWEW-08 vSWEW-08 vjLTW-08 vLTW-08 vjNW-08 vNW-08 vDKW-08 vjDKW-08 vjBELW-08 vBELW-08 vjEUV-08 vjLUXW-09 vLUXW-09 Ne eli Rüzgâr. Näyttelyistä tämän hetken kalenterin mukaan on Canli napannut 7 x SERTiä ja kolme RYP-sijaa. Hallussa on myös todella hieno BIS1-juniori sija!
Tosiaan kuten yllä myönsin, olen ollu häpeällisen laiska muiden lajien suhteen. Niistä löytyy muutamia pikkutuloksia joita valitettavasti en ole saanut lisättyä. Esimerkiksi aikoinaan on tullut myös aavistus agilitymenestystä muutamasta kilpailusta, mutta tuloksia en kerinnyt lisätä ja kisasivut poistettiin. Plus miinus nolla tilanne siis. Juoksukilpailuiden osalta Suomen alainen lisenssi on hallussa, mutta rata-/maastojuoksuja on järjestetty sen saamisen jälkeen vasta yksi (ei tulosta), joten tämänkin asian kanssa tilanne on valitettava.

MINKÄLAISEEN KOTIIN LUOVUTAN?

Pennuille on emon kisaamattomuuden vuoksi hakusessa siis etenkin juoksukilpailuista kiinnostunut koti. Nykyään en ostajille juuri ehtoja latele, mutta tämän olen kennelin sivuille kirjoittanut ja siitä haluan myös pitää kiinni "silkkivinttikoiria haluan ihailla vähintään muutamaan otteeseen juoksuradoilla"! Mikäli kiinnostunut ei lajia tunne, opastan mielelläni hänet alkuun.
Muiden kilpailujen suhteen en ole tarkka, vaikka näyttelyissä toivonsyvästi jokaisen kasvattini käyvän ainakin muutaman kerran.
Tämä sivu olisi kiva varaajan edes osittain lukaista, sillä kerron siellä hieman kasvatuksestani.


Pentueeseen tulee jonkin sortin teema, mutta sitä en ole vielä mietteissäni vahvistanut. Varauksia otan maksimissan kolme, sillä emolla ennestään yksi pentue (2 pentua) ja rodun pienen kannan takia suuret pentuekoot samalla nartulla ovat mielestäni turhia.

Sijoitan mielelläni koiran yhden pienen pentueen sopimuksella koiran sukupuolesta välittämättä mikäli joku kiinnostunut löytyy!

Varauksia 3/3
Henji, Weltraum - u. Weltraum Bahtiyar Battul
mio, yksityisiin - u. Weltraum Balîm Bozkurt
Minnea, yksityinen - n. Weltraum Beyazit Bekir sijoitus


NIMET
Teemana turkkilaiset nimet, B-kirjain.
Avatar
mio
Floodari
Viestit: 3012
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:06 am
Paikkakunta: pori

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja mio »

yeah \o/

mulla näkyy tuolla olevan jo varaus joten ilmoittelen tässä vain että uroksen otan, ja että puppelo pääsee yksityisiin jonka osoite on vasta tulossa. toi syntymäaika sopii ihan hyvin, tosin sit toisella viikolla heinäkuussa lähden koko kuukaudeksi sinne Britteihin joten kauhean vauhdikasta starttia ei kannata toivoa. mut jos haluaisit sit vaikka ilmoitella kakrua vaikka näyttelyihin kunnes tuun takas että saisi edes siinä kisautusta?

niii ja kuolailen täällä Canlia, se on joku maailman kaunein silkki ikinä! <3_<3
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.
Mona
Kriisissä
Viestit: 871
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:51 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Mona »

Niin ja vois tähän mainita, että Canlilla on jo ennestään kaksi pentua, ettei tule epäselvyyksiä :). Mulla on edelleen suunnitelmissa käyttää Devonia jalostukseen, ja lisäksi sen sisar oli käsittääkseni sijoituksessa?

(Joo, emmä vielä jaksanu täysin lopettaa :D).
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Yhyy, mä haluan ton viimeisen pennun! Mää tykkään tosta emästä niin hirveesti... &.& Mitä todennäköisimmin siitä tulee yksityinen, ja tietenkin piirroskuvilla varustettu. Näyttelyitä painottaisin, mutta käyttäisin kyllä myös vinttikoiraradoilla parhaani mukaan. ^^ Mä voisin mahdollisesti olla sijoitusuroksen/nartun ottaja. Mulla ei oo sukupuolen kanssa mitään väliä, kumman sä haluaisit mieluummin sijoittaa?
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Henji »

mio, uros siis olkoon. :D
Voin yrittää muistella ilmoittaa näyttelyihin, vaikka mitään en lupaa kun on omissakin koirissa liikaa muistamista. Vähän väliä saa olla korjaamassa ilmoittautumisvirheitä ym. :D EIkä sillä alulla niin väliä, sehän perieetteessa vasta nuppelo. ;)
[b]Mona[/b] kirjoitti:Niin ja vois tähän mainita, että Canlilla on jo ennestään kaksi pentua, ettei tule epäselvyyksiä :). Mulla on edelleen suunnitelmissa käyttää Devonia jalostukseen, ja lisäksi sen sisar oli käsittääkseni sijoituksessa?
Ekassa viestissä lukee "Varauksia otan maksimissan kolme, sillä emolla ennestään yksi pentue (2 pentua) ja rodun pienen kannan takia suuret pentuekoot samalla nartulla ovat mielestäni turhia." ;) Ite pyrin pitämään aina kaksi koiraa tuontina (Weltraumilla koiria max. 3 kisaavaa kerrallaan) ihan tämän harmillisen pienen kannan takia. :/
Sinnittelet vielä hengissä virtuaalipuolella. :D Hyvä vaan. ^^


Minnea
, sijoituskoiralta haluaisin hieman myös muuta kilpailutusta, vaikkapa vain yksi muu lajia ns. painotteena. Onnistuisiko? Ja siis tosiaan hieman, että ei tarttisi joka perhanan kisaan yrittää tunkea. Esim. ToKo? :D Mutta muuten voisin kyllä sulle varata yhden nappulan. :) Sukupuolella ei itselle yhtään väliä, ihan minkälaiset piirroskuvat sitten saat (maskuliininen tai feminiininen). :D


Niin ja Canli kiittää kehuista! :)
Rotutyypillisesti se edustaa todella hyvää tyyppiä, vaikka onkin aavistuksen kevytrakenteinen. :-D
Avatar
mio
Floodari
Viestit: 3012
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:06 am
Paikkakunta: pori

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja mio »

okei no hyvä sitten jos ei alun kisaamattomuus haittaa. :----)
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin // nimet

Viesti Kirjoittaja Henji »

Ja nimet sain aikaiseksi. :)
Ja omastani tulee täpärällä päätöksellä uros.
Avatar
mio
Floodari
Viestit: 3012
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:06 am
Paikkakunta: pori

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin // nimet

Viesti Kirjoittaja mio »

oooo mitä nimiä, ei noista nyt osaa valita!

Weltraum Balîm Bozkurt, oisko toi soppeli meille? ihastuin heti tuohon Balîm-sanaan, mut en meinannut keksiä tuolta siihen sopivaa loppua.
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.
Mona
Kriisissä
Viestit: 871
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 4:51 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin // nimet

Viesti Kirjoittaja Mona »

Sisälukutaito olis toisaalta joskus ihan jees :mrgreen: . Mutta joops, Devonille tulossa joskus n. 2 jälkeläistä evm-nartun kanssa, kunhan sillä on omaan makuuni riittävästi tuloksia (:
SUSILAPSI.NET
Living on Elm Street.
Kingdom of Devonia.
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin // nimet

Viesti Kirjoittaja Henji »

mio ok. ^^

Mona, siinä oli niin paljon tekstiä että ihmekkös jos meni ohi. :) Devonin sisarelle tulee pieni pentue, ajattelin max. kahta juuri sen vuoksi, että emon jälkeläiset ihan varmasti alkaa enemmän tai vähemmän muutenkin levitä. :)
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin // Minnea

Viesti Kirjoittaja Henji »

Minneaa odotellaan. :)
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin // Minnea

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Kiitti Henji! :D Oon ajatellut yhdeksi lajiksi agilityä, mutta katsoopi nyt, mistä innostutaan eniten ^^

Ja kyllä mä loppujen lopuksi narttuun kallistun. Beyazit Bekir olisi nimenä.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Henji »

Okkkei. Sopiikin hyvin että pentueeseen syntyy edes yksi narttu. :) Ja nimi kirjattu ylös.

Isävaihtoehtona olen ottanut uuden esille, oma Búrka. Búrka on hyvin vähän kisattu uros, jonka olen ajatellut siirtäväni jo nyt "täydelliseen eläkeikään", vain näyttelykäyttöön. Ihan vain siksi, että haluan saada muita koiria pois silkkien kisautuksen tieltä ja aloittaa nuorella koiralla kunnolla kisaan enkä niin kuin Búrkalla tulisi olemaan, että' ykis kisa nyt ja seuraava ties milloin. Vaikka uros ei ole paljoa kisattu ja Canlin tapaan on evm. -sukuinen, on se mun mielestä parempi kuin ei mitään. :D
Menestystä on tullut sen verran, että PU-sijoutuksia tullut melkoisen paljon (ei lisätty kisakalenteriin), kaksi VSP sijaa ja kaksi SERTiä. Juoksujen kanssa on hankittu Suomen lisenssi. Koko nimi titteleineen on vjBELW-08 vBELW-08 vjGERW-09 Ne eli Modrá Blesky. Samalta mahtavalta turkkilaiselta evm. -kasvattajalta kuin Canli. :)
Melko varmasti tuleekin tämä sitten olemaan pentueen isä.

Syntymäpäivän ilmoitan tällä viikolla, mahdollisesti jo tänään. Synttäripäivä taasen on joku ensiviikolta, vielä en vain ole tarkkaan sitä päättänyt. :)
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Minnea »

No eihän sillä kisaamisella tai kisaamattomuudella ole niin väliä, kun on kyseessä noin kivan näköinen uros ^___^
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Silkkivinttikoiria Weltraumiin

Viesti Kirjoittaja Henji »

Elikkäs lopulliset tiedot pentuetta koskien

Isä: vjBELW-08 vBELW-08 vjGERW-09 Ne eli Modrá Blesky
Ii: Deutsche Adolf Hitler 1889 (evm.)
Ie: Klansunn Solar Wind (evm.)
Emo: vJMV-08 vMV-08 vjSWEW-08 vSWEW-08 vjLTW-08 vLTW-08 vjNW-08 vNW-08 vDKW-08 vjDKW-08 vjBELW-08 vBELW-08 vjEUV-08 vjLUXW-09 vLUXW-09 Ne eli Rüzgâr (joka saattaa hyvällä lykyllä tulla muutaman maan muotovalioksi ennen poisnukkumistaan!)
Ei: Can Can Tiger (evm.)
Ee: Hilebaz Kedi (evm.)
Lisää tietoa suvusta voi tsekata täältä. Mutta tosiaan molemmat vanhemmat turkkilaissyntyisiä, pentueen suvusta löytyy myös koiria USAsta, Saksasta ja Englannista.

Syntymäpäivä: 2.7.2009

Sivuja saa laitelal kun kerkeää, ei todellakaan mikään kiire kun kerran synttäreihinkin on aikaa. :) Weltrumiin jäävä veljesosapuoli on kuitenkin Bahtiyar. :-)
Vastaa Viestiin