Sivu 1/3

Syksyyn sheltti A-pentue |CAZA|

Lähetetty: La Heinä 04, 2009 12:13 pm
Kirjoittaja Hasse
SYNTYNEET 28.8.

Eli suunnitteilla on Syksyn A-pentue. Rotuna on tietty sheltti. Vanhemmat on nyt viimein päätetty ja urokseksi olen valinnut oman kennelini koiran Just Acromantula eli tutummin Acro. Acrolla ei ole aiemmimpia pentueita eli tämä on sen ensimmäinen. Acrolla on kisattu nytten ahkerasti, mutta vielä ennen pentuetta kisaan sitä ainakin paimenvalioksi, sekä vielä muita tuloksia. Näyttelyistä Acrolla on tuloksina tällä hetkellä 7SERT'iä ja vFIN MVA titteli. Paimennuksessa Acro kisaa AIII'kkosessa ja ennen pentuetta teen siitä valion jos vain arpaonni suosii. Agilityssä Acrolla on kaksi KUMA'a. Se on myös suorittanut tittelit RH-E ja BH.

Emäksi valitsin kauniin soopeli nartun Furenzan Syytön. Tämä on saanut näyttelyistä paljon ERI'ä ja myös kaksi SERT'ä on onnistunut saamaan. Tosin emän kuvat vaihdetaan luultavasti pivikon puolelle joten kaikki tulokset häipyvät. Flyballissa sillä on pisteitä roimasti kuten myös koiratanssissa. Tokossa se kisaa VOI luokassa ja agilityssä saanut 2VKUMA'a. Paimennuksessa kisaa viimeisessä luokassa ja omistaja yrittää kisata sen vielä valioksi ennen pentuetta. Emä on suorittanut myös RH-E'n sekä BH kokeen.

Tästä pentueesta voi syntyä vain soopeleita ja tricoloureja. Luethan kasvatus sivun vaatimukset tarkasti ja vasta sitten pyydät pentua. Kun kysyt pentua ilmoita minne se tulisi, kisaamisestasi ym. Sekä otatko uroksen/nartun, väri ja nimi. Pennut eivät synny vielä vaan ilmoittelen tässä tilannetta koko ajan.


Varaajat 4/4:
Hasse - Syksyn - u - tricolour - Syksyn Aikamatkaaja
Viuki - Taccata - u- tricolour - Syksyn Arpaonnea
Caza - Cazan yksityiset - u/n - väri - Syksyn Annettu Lupaus
Alina - Extant - u - soopeli - Syksyn Ajatuksiin

NIMET:
aikamatkaaja HASSE
ajatuksiin ALINA
aikahyppy menneisyyteen
arpaonnea VIUKI
arvaamaton kohtalo
anteeksiantamaton teko
auringon lasku
ainainen elämä
aamuyön loiste
armon lähde
avulias aatu
annettu lupaus CAZA
ajatusten lukija

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: La Heinä 04, 2009 7:02 pm
Kirjoittaja caza
Olisin kiinnostunut ottamaan yhden pennun itselleni yksityisiini Minkan ja Saundin seuraksi. Väristä en mene vielä sanomaan, kun kuvistakaan en ole vielä varma. Mutta siis kisanäyttöä voit katsoa yksityisistäni tai Ettoresta. Tarkoituksena olisi kilpailla lähinnä tokossa ja agissa, mutta tottakai myös paimennuksessa, pelastuskoirakokeissa, flyballissa ja koiratanssissa. Näyttelyissäkin käytäisiin vähän sen mukaan, minkälaista menestystä tulisi. Sukupuolestakaan en oikeastaan osaa sanoa vielä mitään, mutta jos pentu minulle lähtee, niin varmaan sen päätän aika nopeasti.

Oikeastaan minun ei ollut tarkoitus ottaa enempää koiria, varsinkaan shelttejä, kun juuri kaksi semmoista saapui yksityisiini. Ihastuin kuitenkin tähän yhdistelmään, ja kun aloin miettimään, niin oikeastaan vallan mainiosti vielä yksi sheltti menisi, eikä kisautuksessakaan pitäisi tulla ongelmia. Jos tästä nyt jotain elintärkeää puuttuu, niin sano. Ja jos pentu lähtee meille, niin nimeksi haluaisin tuon Annettun Lupauksen. :)

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: La Heinä 04, 2009 7:31 pm
Kirjoittaja Alina
Mä tulen aiheuttamaan pientä kilpailua tästä viimeisestä pennusta, itseäni kun kovasti vielä yksi pieni soopelipallero kiinnostaisi - ja shelttejähän ei tunnetusti voi koskaan olla liikaa! Mulla on oikein herkut kuvatkin omasta takaa, joten niistä ei ainakaan tulisi olemaan ongelmaa.

Tällä hetkellä omistan neljä virtuaalista koiraa; schipperke-Jaden, papillon-Bellan, sheltti-Donnan ja sheltti-Biancan, eli tytöt ovat ihan kirjaimellisesti valloittaneet kotini. Nyt kaipailtaisiin siis soopelia machoilijaa hurmaamaan talon mimmit. Kilpailu- ja sivunäyttönä voisi toimia ensimmäinen koirani Donna, jonka olen omistanut tammikuusta lähtien. Pentu pääsisi kilpailemaan samoissa lajeissa, + tietysti näyttelyissä ja tulevaisuudessa myös pelastuksessa.

Syksyn ensimmäistä pentuetta olenkin jo hieman odotellut, arvattavissa tietenkin oli että Acro olisi penskojen isänä - uroksen elämää olen aina silloin tällöin stalkannut, ja tässä olisikin aivan mahtava isipapa pienelle pojan pallerolle. (: Jalostusoikeutta en välttämättä tarvitse, jos siitä jonkun on luovuttava.

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 11:18 am
Kirjoittaja Hasse
Tepäs vaikean laitoitte. Molemmat olis niin unelma pennun ottajat! Ehkä mun pitää tehä sellanen muutos et tästä tulis Acron ainut pentue ja sit voisin laittaa 4pentua tähän pentueeseen. Joo näin teen, eli te molemmat saatte pennun! :)

//Alinalta siis vielä nimi puuttuu ja Cazalta sukupuoli ja väri :D

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 11:24 am
Kirjoittaja caza
Mahtavaa, kiitos paljon. :) Osaatko yhtään arvioida, milloin pennut olisivat syntymässä?

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 11:25 am
Kirjoittaja Hasse
No en usko että siihen hirveän kauan menee. Viimestään voisin sanoa että ens kuun puolella. Mut luultavasti jo tässä mikäli arpaonni myötä ;)

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 6:42 pm
Kirjoittaja Alina
Tosi hienoa! (: Syksyn Ajatuksiin voisin ottaa oman penskani nimeksi.

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 6:56 pm
Kirjoittaja Hasse
^Lisäsin :)

Sitten sitä mukaan kun löydätte kuvat pennuille niin niitä vois vilauttaa. Tosin kuvilla ei ole vielä minkäänlaista kiirettä! :) Viukilta olenkin jo kuvat nähnyt.

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 7:28 pm
Kirjoittaja Alina
kuva 1
kuva 2

Aten ristin lempinimeksi, tuollaiset kuvat.

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Su Heinä 05, 2009 7:44 pm
Kirjoittaja Hasse
^Nätti uros (:

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Ma Heinä 06, 2009 7:45 am
Kirjoittaja Viuki
Ja Ässän sivut voi laittaa ylös :)

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Ma Heinä 06, 2009 9:14 am
Kirjoittaja Hasse
Kiitoksia, aika aikasessa mutta ei se mitään ;) Jos vielä lisäilisist emän sukutiedot, sekä linkittäisit Syksyn niin kaikki on oikein. Oikein komea poika kyllä!

Ja sitten kaikille: Rekisteröin pennut sitten itse ja ilmoittelen teille sitten salasanat.

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: Ke Heinä 15, 2009 8:57 pm
Kirjoittaja caza
Minäkin nyt tulen näistä kuva-asioista vihdoin ilmoittelemaan. Tiedätkö yhtään onko kennelläkään Dawnvillestä lupia? Nimittäin mikäli ei ole, niin ottaisin todennäköisesti tämän tricolour -uroksen kuvat käyttööni. :)

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: To Heinä 16, 2009 9:38 am
Kirjoittaja Viuki
^Howardista ei voi erehtyä! Siinähän onkin mun curreliinan uusien serkkujen isukki, kappas vain : D Joo hieman ootee.

Re: Syksyyn sheltti A-pentue

Lähetetty: To Heinä 16, 2009 6:28 pm
Kirjoittaja Alina
Mulla on Dawnvilleen luvat, mutta en meinannut enempää uroksia itselleni hommata eli mun puolestani voit Howardin kuvat käyttöösi vapaasti ottaa. (:

Onko Hassella minkäännäköistä tietoa millon olisivat pennut syntymässä?