Sunburn'sin A-novascotiannoutajat
Lähetetty: Ma Heinä 13, 2009 11:54 am
Olisi mukavaa, jos pentua harkitsevat lukaisisivat tämän sivun läpi, mutta koska se on loppujen lopuksi aika jaarittelua, niin tiivistetäämpä vähän:
- Haluan kasvateilleni rakastavan ja pitkäaikaisen, mieluiten lopullisen kodin. En tahdo kasvattaa pentuja, jotka joutuvat kiertoon!
- Jonkinlainen sivu/kisanäyttö olisi suotavaa, muttei pakollista
- En vaadi paljon kisautusta (yksi kisa kuussa on aivan riittävä määrä, mutta toki aktiivisuus on aina plussaa)
- Voin myydä pennun myös kisaamattomaan kotiin, jos se pääsee mukaan hoitajatoimintaan tai kirjoitat itse vaikkapa päiväkirjaa silloin tällöin mitä koiran kanssa puuhataan
- Pentuesuunnitelmista on tiedoitettava kasvattajalle
- Kuulumisia vähintään pari kertaa vuodessa, kiitos (mitä useammin, sen parempi! ;))
- Jos aikasi ei enää riitäkään kasvatilleni, palautat sen minulle
A-PENTUE: TERNEN GLACIER x WOLFTAME'S STEP CHANGE
Isä on oma rakas koirani BH Jk3 Hk2 vFIN KVA* vFIN JVA* vKTV* Tk3 RH-F A Ternen Glacier. Tämä Susitytön mahtava kasvatti on ensimmäisen virtuaalikoirani, BH Hk3 Jk3 vFIN KVA vFIN JVA vFIN TVA vAVA* MEKAVA vKTV vFBV RH-F B RH-T A Sunburn's Shrinking Universe pentu. Klassen isä on todella upea koira myös, BH Jk1 Hk1 vVKT-08 vGBR*, vLT*, vSWE*, vDK*, vEST*, vFIN* MVA vFIN JVA Viaje's Volador Varón. Muuten suku on evm. Klassella on kolme sisarusta: Tango, Matti ja Lissu, joista ainakin Lissua tullaan joskus tulevaisuudessa käyttämään jalostukseen.
Klasse on menestynyt vaihtelevasti näyttöpuolella. Siltä löytyy kaksi SERT:iä (Norja ja Tanska) sekä yksi CACIB. Poika on saanut yhdeksän kertaa ERI:n, kerran EH:n ja kaksi kertaa H:n, eli tuomareiden mielipiteet Klassesta vaihtelevat huimasti. Käyttöpuolella onkin mennyt mukavammin, sillä Klasselta löytyy BH, NOU sekä mejävalion ja käyttövalion arvot. Pelastuskoirakokeissa ollaan käyty (RH-E RH-F A), tokossa kisataan EVL-luokassa, vepessä ollaan saatu yksi ALO1, agilitystä löytyy 5 vKUMA:a ja maastoesteistä yksi MEKUMA. Flyballista löytyy 20p. ja koiratanssissa ollaan valioita.
Klasse on luonteensa puolesta aivan ihana koira. Se on hyvin iloinen veijari, joka on aina menossa ja toiminnassa mukana. Klasse on perinyt mahtavilta vanhemmiltaan hienoja ominaisuuksia, jotka toivottavasti siirtyvät eteenpäin tämän nuoren miehen pennuille.
Emäksi Mari on luvannut minulle aivan ihanan tollerityttönsä, vFIN JVA Hk2 BH WolfTame's Step Changen. Selellä on yksi polvi enemmän sukua kuin Klassella - eikä tässä tilanteessa suku todellakaan ole mikään paha juttu. Selen suvusta löytyy niin mejä-, käyttö- ja tokovalioita. Selellä on kolme sisarusta: Duppe, Sandy ja Disco, joista Dupelle on pian tulossa kahden-kolmen pennun pentue.
Sele on pärjännyt hienosti niin näyttö- kuin käyttöpuolellakin. Tytöllä on yksi SERT, minkä lisäksi se on saanut kahdeksan kertaa ERI:n. Muutama EH ja H löytyy myös. Sele on suorittanut BH:n ja saavuttanut NOU1-tuloksen lisäksi NOME:ssa kaksi kertaa I-palkinnon. Mejävalion arvon lisäksi Selellä on vepen soveltuvuuskoe hyväksytysti suoritettu sekä Hk2-tunnus palveluskoiralajeista.
Luonteeltaan Sele on isin tyttö, joka on rauhallinen ja viisas. Tämä tolleri on sosiaalinen tapaus, joka tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Sele osaa noudattaa ohjeita, mutta kykenee myös hienosti itsenäiseen työskentelyyn. Tämän viilipytyn kanssa kehässä ei tarvitse pelätä, että koira lähtee sinkoilemaan omille teilleen kesken kaiken, vaikka aina näyttelytouhut eivät oikein innosta.
Pennuilta odotan potentiaalia sekä käyttöön että näyttelykehiin. Myös luonteensa puolesta voin luvata, että hyvin tollerimaisia karvakuonoja on luvassa. Tästä yhdistelmästä saat loistavan kisakoiran - tai sitten ihan vain ihanan seuralaisen pitkille lenkkipoluille.
Pentueeseen syntyy luultavasti 4-5 pentua, joista ainakin kaksi lähtee ulkomaille (evm.) Pentueen on suunniteltu syntyvän elo-syyskuussa.
Varaukset 3/3
1. Iivi u. Sunburn's Autonomy
2. Greywolf n. Sunburn's A Lot Like Me
3. Svart u. Sunburn's A Thousand Days
Sitten pentujen nimet. Valitsin tähän The Offspringiltä A:lla alkavien kappaleiden nimiä - jos haluaist pennun, mutta ainut este on se ettei miellyttävää nimeä löydy, voin vaihtaa teeman :)
Sunburn's All I Want
Sunburn's Amazed
Sunburn's Americana
Sunburn's All Along
- Haluan kasvateilleni rakastavan ja pitkäaikaisen, mieluiten lopullisen kodin. En tahdo kasvattaa pentuja, jotka joutuvat kiertoon!
- Jonkinlainen sivu/kisanäyttö olisi suotavaa, muttei pakollista
- En vaadi paljon kisautusta (yksi kisa kuussa on aivan riittävä määrä, mutta toki aktiivisuus on aina plussaa)
- Voin myydä pennun myös kisaamattomaan kotiin, jos se pääsee mukaan hoitajatoimintaan tai kirjoitat itse vaikkapa päiväkirjaa silloin tällöin mitä koiran kanssa puuhataan
- Pentuesuunnitelmista on tiedoitettava kasvattajalle
- Kuulumisia vähintään pari kertaa vuodessa, kiitos (mitä useammin, sen parempi! ;))
- Jos aikasi ei enää riitäkään kasvatilleni, palautat sen minulle
A-PENTUE: TERNEN GLACIER x WOLFTAME'S STEP CHANGE
Isä on oma rakas koirani BH Jk3 Hk2 vFIN KVA* vFIN JVA* vKTV* Tk3 RH-F A Ternen Glacier. Tämä Susitytön mahtava kasvatti on ensimmäisen virtuaalikoirani, BH Hk3 Jk3 vFIN KVA vFIN JVA vFIN TVA vAVA* MEKAVA vKTV vFBV RH-F B RH-T A Sunburn's Shrinking Universe pentu. Klassen isä on todella upea koira myös, BH Jk1 Hk1 vVKT-08 vGBR*, vLT*, vSWE*, vDK*, vEST*, vFIN* MVA vFIN JVA Viaje's Volador Varón. Muuten suku on evm. Klassella on kolme sisarusta: Tango, Matti ja Lissu, joista ainakin Lissua tullaan joskus tulevaisuudessa käyttämään jalostukseen.
Klasse on menestynyt vaihtelevasti näyttöpuolella. Siltä löytyy kaksi SERT:iä (Norja ja Tanska) sekä yksi CACIB. Poika on saanut yhdeksän kertaa ERI:n, kerran EH:n ja kaksi kertaa H:n, eli tuomareiden mielipiteet Klassesta vaihtelevat huimasti. Käyttöpuolella onkin mennyt mukavammin, sillä Klasselta löytyy BH, NOU sekä mejävalion ja käyttövalion arvot. Pelastuskoirakokeissa ollaan käyty (RH-E RH-F A), tokossa kisataan EVL-luokassa, vepessä ollaan saatu yksi ALO1, agilitystä löytyy 5 vKUMA:a ja maastoesteistä yksi MEKUMA. Flyballista löytyy 20p. ja koiratanssissa ollaan valioita.
Klasse on luonteensa puolesta aivan ihana koira. Se on hyvin iloinen veijari, joka on aina menossa ja toiminnassa mukana. Klasse on perinyt mahtavilta vanhemmiltaan hienoja ominaisuuksia, jotka toivottavasti siirtyvät eteenpäin tämän nuoren miehen pennuille.
Emäksi Mari on luvannut minulle aivan ihanan tollerityttönsä, vFIN JVA Hk2 BH WolfTame's Step Changen. Selellä on yksi polvi enemmän sukua kuin Klassella - eikä tässä tilanteessa suku todellakaan ole mikään paha juttu. Selen suvusta löytyy niin mejä-, käyttö- ja tokovalioita. Selellä on kolme sisarusta: Duppe, Sandy ja Disco, joista Dupelle on pian tulossa kahden-kolmen pennun pentue.
Sele on pärjännyt hienosti niin näyttö- kuin käyttöpuolellakin. Tytöllä on yksi SERT, minkä lisäksi se on saanut kahdeksan kertaa ERI:n. Muutama EH ja H löytyy myös. Sele on suorittanut BH:n ja saavuttanut NOU1-tuloksen lisäksi NOME:ssa kaksi kertaa I-palkinnon. Mejävalion arvon lisäksi Selellä on vepen soveltuvuuskoe hyväksytysti suoritettu sekä Hk2-tunnus palveluskoiralajeista.
Luonteeltaan Sele on isin tyttö, joka on rauhallinen ja viisas. Tämä tolleri on sosiaalinen tapaus, joka tulee hyvin toimeen kaikkien kanssa. Sele osaa noudattaa ohjeita, mutta kykenee myös hienosti itsenäiseen työskentelyyn. Tämän viilipytyn kanssa kehässä ei tarvitse pelätä, että koira lähtee sinkoilemaan omille teilleen kesken kaiken, vaikka aina näyttelytouhut eivät oikein innosta.
Pennuilta odotan potentiaalia sekä käyttöön että näyttelykehiin. Myös luonteensa puolesta voin luvata, että hyvin tollerimaisia karvakuonoja on luvassa. Tästä yhdistelmästä saat loistavan kisakoiran - tai sitten ihan vain ihanan seuralaisen pitkille lenkkipoluille.
Pentueeseen syntyy luultavasti 4-5 pentua, joista ainakin kaksi lähtee ulkomaille (evm.) Pentueen on suunniteltu syntyvän elo-syyskuussa.
Varaukset 3/3
1. Iivi u. Sunburn's Autonomy
2. Greywolf n. Sunburn's A Lot Like Me
3. Svart u. Sunburn's A Thousand Days
Sitten pentujen nimet. Valitsin tähän The Offspringiltä A:lla alkavien kappaleiden nimiä - jos haluaist pennun, mutta ainut este on se ettei miellyttävää nimeä löydy, voin vaihtaa teeman :)
Sunburn's All I Want
Sunburn's Amazed
Sunburn's Americana
Sunburn's All Along