Sivu 1/6

Talven pentueet (otan yhden varauksen sammaripentueeseen)

Lähetetty: Ma Heinä 14, 2008 3:53 pm
Kirjoittaja Anri
Samojedinkoirat
i: Myhkän Onnen Avaimet
e: Deattan Hillan Hempeä
Yhdistelmä tullaan teettämään sitten kun on vähintään kaksi varausta.

Emänä toimii oma kasvattini Deattan Hillan Hempeä "Muusa". Muusa on enemmän käyttöpuolella menestynyt neitokainen ja on näyttelyissä saanut enimmäkseen EH:ta. Muusalla on sukua aika pitkälle. Luonteeltaan tyttö on aivan mahtava, oppivainen ja kaiken hyvin tekevä Muusa on mitä parhain samojedi. Muusan tittelirivi on tällä hetkellä BH Jk3 Tk3 Rh-E Ek1 Hk3 vPVA.

Isänä on edesmenneen Jamini poika, Myhkän Onnen Avaimet. Onni on iloisesti työskentelevä, miellyttämishaluinen ja kerrassaan ihastuttava pakkaus. Onnin suvussa esiintyy paljolti Dwelin'sin koiria joka tekeekin yhdistelmästä suvukkaan ja hyvän. Näyttelyistä se on saanut myöskin EH:ta ja ERI:ä. Titteleinä tällä hetkellä vain TK2.

2/3 varaajat:
Cinemons - Cinemon's - n. Deattan Talven Taikaa
Hassu - Never Ever - u. Deattan Talven Riemua

nimiä
Deattan Talven Huumaa
Deattan Talven Taikaa
Deattan Talven Lystiä
Deattan Talven Tuntua
Deattan Talven Tuoksua
Deattan Talven .....



Suomenlapinkoiralapsosia
Suomenlapinkoiranartulleni Cihrralle ja isänä Tulireen Cuningas.

Giin tittelirivi ei ole pisin mutta parempi kuin ei mitään: BH HK1 TK1 vPVA* vSWE MVA* vPSWEW-08 , tokossa olisi tarkoitus edetä, samoin haussa. Pentue tulee aikaistumaan joka ei varmaankaan haittaa varaajia ;> Gii on tutkittu terveeksi ja alhaalle olenkin tulokset laittanut. Gii on oikein tomera lapinkoira neitonen ja pusuttelee niin tutut kuin tuntemattomatkin ihmiset.

Lonkat: A/B
Silmät: ok
PRA-prcd geenitesti: B (kantaja)

Isänä siis Satmin omistuksessa Joikussa asusteleva Kingi, joka myös väritykseltään parkki. Kingi on pärjännyt tähän mennessä enemmän käyttöpuolella josta sillä on titteleinä VPVA VK3 JK3 HK2 BH ja näyttelyistä parhaimmillaan RYP1. Kingi on terveeksi todettu ja luonteeltaan mahtava. Ulkonäkökin on pojjaassa kohdallaan. Kingi tuo pentueeseen hieman sukuakin, jotenka jatkan näitten Tulireen kasvattien jalostusta.

Pennuilla saa kullakin teettää enintään kolmen pennun pentueen, jotta suku ei yleisty liikaa.
varaajat: 3/3
Elina - Kairankuiskeen - uros Deattan Suden Suru
iina - Pakkashelmi - narttu Deattan Karhun Kauhu
Hobu - Bordersky - narttu sijoitus Deattan Naalin Nauru

pentueen sivu


----
Deattanin pennut myyn aktiivisiin, yhteistyökykyisiin koteihin joissa koiranalkuihin panostetaan yksilöinä. Olen itsekkin fiiliskisauttaja jotenka en vaadi kasvatin omistajaltakaan enempää. Mieti että haluatko pentua oikeasti ja onko sinulla aikaa uudelle sivutilan viejälle. Alas voitte laittaa vapaamuotoista ostohakemusta jossa kerrotte tulevaisuuden suunnitelmat ja kisa- ja sivunäytöt.

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Ti Heinä 15, 2008 8:58 pm
Kirjoittaja Ellu
Mulla on kolme narttua. Kaikilla BH ja yhdestä PK-lajista titteli. vPVAa ei ole vielä mutta tulossa kun vPKY päivittäisi taas niin pääsisi kisaamaan. Eli meidän neidit Syysruskan Alice BH & SchH1
Koheltajan Rasberry BH & VK1 piviko nlystä EH (evm. suku)
Vanja BH & VK3 (aikaisemmin jo yksi pentue mistä minulla ei ole tietoa)

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2008 10:02 am
Kirjoittaja Anri
Et kuitenkaan taida saada ketään nartuistasi vPVA:ksi ennen pentuetta.. Voisin nuista kolmesta käyttää Koheltajan Rasberrya. Kisauta sitä vielä ennen pentuetta. Sovitaan siitä sitten mesessä että milloin olisi ajankohtaista tämä pentue.

Eikö kenelläkään ole kiinnostusta suloisiin lapinkoiriin o.O ?

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: To Heinä 17, 2008 12:21 pm
Kirjoittaja Najon
Mie olisin kiinnostunut lappari pentueesta :D kisaan ainakin kolme kertaa kuukaudessa ja pentu saisi pysyvän ja rakastavan kodin. pentu tulisi Susitunturiin joten ja harrastaisin jotain muutakin pennun kanssa :D saisinohan??

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: To Heinä 17, 2008 2:24 pm
Kirjoittaja Anri
Onko kisanäyttöä? Kerrohan lisää että minne olisit ottamassa ymym. kaikkea mitä tulee mieleen :) Tuo 3 x kuukaudessa kisaaminen ei oikein innosta, jos voisit hieman enempi kisata niin voisin antaa. Eli en oikein vakuuttunut mutta jos kertoisit enempi niin mietin vielä ;D

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: To Heinä 17, 2008 7:07 pm
Kirjoittaja Najon
Juu voin tietysti kisata enemmän, minulla ei ole muita koiria nyt kuin Virityksen Devil in Heart (gronttu) :D mutta kasvatan suomalaisia rotuja(kaikkia) Ja en tietenkään vielä kisannut sillä koska se tuli vasta vähän aikaa sitten ;D. Mutta jos saisin pennun täältä olisin kiitollinen, omia kasvatteja ei ole, mutta yksi suomenlappari tulee olemaan joten pennulla on ainakin muita kamuja kennelissäni. Ja pentu tulisi tietysti Susitunturiin niinkuin edellisessä viestissä mainitsin. Kisanäyttöä minulla vielä ei ole mutta kunhan saan Devilille lisää kuvia niin kisaan sillä ja tietysti tällä pennulla jos siis saan sen :mrgreen: . Että saanko?????

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Pe Heinä 18, 2008 10:34 am
Kirjoittaja Anri
Laitan sinulle varauksen, toivottavasti sitten pystyt kisaamaan enemmän. Ja jos et kuvia heti saa niin voit kisata joissain muissa lajeissa kuin näyttelyissä :)

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Pe Heinä 18, 2008 6:30 pm
Kirjoittaja Najon
Saisinkohan narttu pennun :D

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Pe Heinä 18, 2008 6:41 pm
Kirjoittaja Anri
Laitan sinulle nartun. Onko hajuakaan kuvista? Aika aikaisin kysyn mutta kysynpä kuitenkin :D

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: La Heinä 19, 2008 12:51 pm
Kirjoittaja Najon
No, paperiliittimest nii vaan sielt löytyy hienoi kuvii ;D. Olisko sulla kuvii??

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Su Heinä 20, 2008 9:13 pm
Kirjoittaja Anri
Ei taida löytyä, olen enempi nuilta kavereilta kinunnu itekki ;P Mutta katson vielä jos saisin jostakin tongittua =)

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Ti Heinä 22, 2008 12:36 pm
Kirjoittaja Najon
kiitos, mutta sain pennulle kuvia tässä olisi http://lh6.ggpht.com/saara.salonen/SH8k ... G_7987.JPG ja http://lh3.ggpht.com/saara.salonen/SH8k ... _7988.JPG :D ja sitte tartten vaan yhen kuvan :D

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Ma Elo 04, 2008 11:00 pm
Kirjoittaja Anri
Nuo kuvat ovat kyllä niiiin minimaaliset joten en usko että niistä voi arvostella. Katson joskus jostain porsaankolosta löytäisin kuvat =)

Eikö muita kiinnostuneita?

/edit

Elina aikoo kuvata Tornion KV:stä kaikki lapinkoirat ja lupasi antaa jonkun nartun kuvat sinulle :>

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: Ti Elo 05, 2008 9:49 am
Kirjoittaja Najon
Jee!! saan kuvat :D

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Lähetetty: To Elo 14, 2008 3:38 pm
Kirjoittaja Juinttu
Heips. Ihanaa, lappareita <3 Minä olen vielä aloittelemassa vrtuaalikoira touhua, ja olen tuota lapparia ajatellut kasvatuskoirarduksi. Narttu voisi kiinnostaa. Mikä olisikaan taaperon hinta kun niitä joskus tulevaisuudessa tulee?
Pentu tulisi minulle aktiiviseksi kisakoiraksi, ja pennutkin, ainakin yhdet teettäisin. Kisata aikoisin niin monessa kisassa kuin mahdollista, mikä soveltuu tälle rodulle, eli agilityä, näyttelyä, flyballia. Tämän enempää en kauheasti osaa sanoa vielä. Toivottavasti nuo on riittävät :mrgreen: