Sivu 1/4

Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2008 12:13 am
Kirjoittaja Cian
Nyt on siis syntymässä Dammen ensimmäinen pentue.

MV-08, vSWEW-08, vLTW-08, vNW-08 Rutolan Romu-Roope
Isukki on kisaillut jo muutamassa näyttelyssä, agia, tokoa ja flyballiakin on tullut jo harrastettua. Paljon on silti vielä edessä.

vDKW-08 Bezrik Handtasche f
Todella vähäistä kisausta, ilmoitettu myöskin kaikkiin näyttelyihin mitkä isän kalenterista löytyy, lisäillään sitten kun saadaan varmistus. Tästä nartusta povaan kuitenkin näyttelyissä menestyjää sekä käyttökoiraa. Tavoitteet ovat siis korkealla!

Nippelitietoa
Itse käytän reaalisempaa kasvatustapaa ja päätän pentujen nimet, värit, sukupuolet ja luonteen etukäteen. Kirjoitan pienen selostuksen jokaisen pennun käytöksestä pentulaatikossa, sitähän en kykene määrittelemään millaisia pennut ovat uudessa kodissaan, mutta jonkinlaista näkymää tästä varmaan saa.

En odota, että monet pitävät tästä, mutta pentujen myyminen ei ole mikään ongelma, pennut jotka eivät mene kaupaksi myydään kotikoiriksi tai ulkomaille.


Pentu 1. Keltainen uros
Pentu 2. Tiikerijuovainen narttu
Pentu 3. Keltainen narttu
Pentu 4. Keltainen uros
Pentu 5. Keltainen uros
Pentu 6. Keltainen narttu

Varaukset
Manttu - K - U - Drawn's
Jessica - K - N - Damme

Väliaikatietoa
[03/12/08] - Heini on todettu tiineeksi ja pennut syntyvät tammi-helmikuussa
[15/12/08] - Heinin maha pyöristynyt enemmän
[28/12/08] - Pennut syntyvät odotettua aikaisemmin - tammikuun alussa!
[17/01/09] - Petaamisien jälkeen Heini kävi pentulaatikkoon kyljelleen, soitto eläinlääkärille ja leiriytyminen laatikon viereen. Yhdeltätoista saimme ihailla 6 doggipentua

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2008 3:09 pm
Kirjoittaja Troya
Ai jaa kiva mun nimi on jo varauslistassa 8D
Nojoo tottakai mä haluun teiltä pennun, kun se kerran ilmeisesti mulle tungetaan kuitenki (;

Dammen Aaria ois tosi nätti <3 8)

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2008 3:12 pm
Kirjoittaja Cian
noni hyvä, en mä sulle olis kuitenkaan kieltäytymis mahdollisuutta antanu :D narttu siis, tikru vai keltanen?

// mä kato tiesin ettet sä vois kieltäytyä ;)

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2008 3:17 pm
Kirjoittaja Troya
No joo joo, pitäskö mun julkasta toi sun äskeinen uhkailuviestis niin että saat syytteen blackmailista? :p

tikrunarttu, joo 8)

kultakalat (= keltaset) on liian tylsejä, ja kun on nimi niinku joku aaaaaaaaaaaaaria ni ei saa olla tylsä 8D

Vai että suuhun, murrr... 8"D

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Ke Heinä 16, 2008 3:19 pm
Kirjoittaja Cian
Pyh pah sulle, keltaset on kivoja. Sellasia hölmöjä ;) Saat nähä millasia virivirejä meidän harlekiini ja musta - pentueesta tulee >:)

// mitäh? :mrgreen: Emmä tehny mitään väärin..

Mulle syntyypi tähänkin pentueeseen pari kotikoiraa mitkä törkkään jonnekki bittiavaruuteen ja sitte ne voi vaan humps napata sieltä ja sanoa, että omistaja ei pystyny pitämään ;)

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: To Heinä 17, 2008 10:58 am
Kirjoittaja Cian
Mennäämpäs vähän ylemmäs. Miten te ihmiset pystytte vastustamaan nuita naskalihampaisia ruttunaamoja? :o

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: To Heinä 17, 2008 6:26 pm
Kirjoittaja Tilli
Miten aktiivista (kilpiluja, näyttelyitä menestyksen mukaan jonkin verran tulossa) kotia olet pennuille hakemassa?

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: To Heinä 17, 2008 6:28 pm
Kirjoittaja Cian
Anniina, emmä sitä mitenkään määrittele, ihan oman jaksamuksen mukaan. Toivon, että jo ostotarjouksessa mainitaan ettei kisaaminen hirmusti kiinnosta. Ei siis niin, että sanotaan hankkivansa ties mitä arvoja ja loppujen lopuksi ei tehdä mitään. Oma narttupentu tulee tuosta, niin, että kunhan kakarat saavat hyvän ja pitkäaikaisen kodin niin kaikki on hyvin ;)

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Pe Heinä 18, 2008 12:57 pm
Kirjoittaja Tilli
Aah, no sitten :). Tosiaan, tarjoaisin kotia maatilaltani Pemberleystä. En ole kovinkaan aktiivinen kisaaja, mutta muutamassa näyttelyssä tullaan nyt ainakin käymään. Lisäksi varmaan yksi pentue olisi sitten joskus tiedossa, sillä tanskandoggien pienimittaista kasvatusta olisi tarkoitus aloittaa. Lähinnä tarjoankin elinikäistä ja huolehtivaa kotia :). Ja koska ikääntymiseni on aika hidas, niin aivan heti pentu ei ehtisikään kisakentille. Tahtoisin mielelläni nartun, sillä sille minulla olisi jo kuva tiedossa :).

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Pe Heinä 18, 2008 1:26 pm
Kirjoittaja Cian
Anniina, hienoa, että kasvattajia tulloo lisää ;) Kyllähän tui teille lähtee, mitäs nimeä laitetaan?

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: La Heinä 19, 2008 9:55 pm
Kirjoittaja Cian
UP

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Su Heinä 20, 2008 12:59 pm
Kirjoittaja Tilli
Hmm... Kävisikö nartulle nimeksi Dammen Alissa :)?

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Su Heinä 20, 2008 1:06 pm
Kirjoittaja Cian
Anniina, käy hyvin. Ilmoittelen kun sivuja voipi alkaa tekemään. Teen pentuesivun elokuun alussa ;)

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Su Heinä 20, 2008 7:20 pm
Kirjoittaja hamzi
Otatko vielä varauksia, tiikerijuovainen narttu voisi kiinnostaa. Pentu tulisi tauolta palailevaan Saguraan kilpailemaan pääasiassa näyttelyissä.

Re: Tanskandoggeja (keltainen & tiikerijuovainen)

Lähetetty: Su Heinä 20, 2008 8:44 pm
Kirjoittaja Cian
hamzi, löytyiskö sulta jotain näyttöä kisauksesta?