Moonlace's pehkopentue

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Moonlace's pehkopentue

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Pitkäkarvainen collie pentue 2009
Siitä on aikaa kun kirjoitin tänne viimeksi! Elikäs kiinnostusta kelläkään ihaniin pitkäkarvaisiin collieihin tässä lähiaikoina? Kieltämättä on nyt monia pentuieita eri kenneleillä mutta laitetaan kumminkin tälläinen topa pystyyn. Silti, laitan tämän ajoissa tähän että miettimis aikaa olisi. Rotu on yleistynyt hirmuisesti positiivisellä tavalla ja näin myös toivomme tämän pentueen tekevän eli toivottavasti tälle on haluajia? Moonlace's kennelistä on siis kyse ja ensimmäinen pk collie pentueemme syntyisi tämän vuoden keväälle. Lukekaahan alhaalla oleva läpyskä niin ajatukset selvenevät kummasti!

Emä Valitsin tähän rooliin tällä kertaa ensimmäisen collieni eli BH RH-E HK3 SchH1 Filancas Cast Away, tutummille ainoastaan Kira. Tytölle tämä on ensimmäinen ja mahdollisesti jopa viimeinen pentue. Sukua tältä tytöltä ei löydy vaan on täysin evm. Kisaukseen sen verran, ennen pentueen teettämistä kisautan Kiraa mahdollisimman paljon yrittäen saada siitä ainakin paimennusvalion sekä mahdollisesti jopa käyttövalio. Luonteeltaan Kira on vahvaluonteinen ja erittäin määrätietoinen. (Väriltään soopeli)

Isä Taikun hyvänäköinen ja todella hyvin pärjännyttä collie urosta nimeltä BH VK2 JK1 vPVA LUXW-07 LUX MVA LT MVA Myrskyluodon McKenzie "Pyry". Hienosti pärjännyt uros onkin melko suvuton, täältä sivulta pystyt katsomaan paremmin Pyryn sukua. Sisaruksia hänellä on 5 kappaletta. Omistaja sanoo Pyryä eloisaksi ja erittäin hyvä luonteiseksi. (Väriltään tricolour) Uros on varmistettu, tälläinen yhdistelmä tällä kertaa.

"Pennuille pyritään aina etsimään ehdottoman aktiivinen ja kaikinpuolin sopiva koti. Pennunostajan aktiivisuus on aina yksi tämän tärkeimmistä piirteistä, ja vaikuttaakin suurelta osin mielipiteisiini ja pennun saamiseen. Colliet ovat kuitenki kaikki sen verran touhukkaita ja harrastavaisia koiria, että todella tarvitsevat sitä tekemistä." Tälläisen löytyy Moonlace'sin kasvatus-sivulta joten toivon ettei ostettu pentu jäisi nurkkaan pölyyntymään vaan olisi aktiivisesti koko ajan virtuaalimaailmassa. Tämä ei tarkoita sitä että pennun tarvitsisi olla kaikkien maitten valio jne. vaan perustutkailemista. Pentuja voi tulevaisuudessa käyttää jalostukseen mutta toivon että minuun otetaan silloin yhteyttä. (Että pysyn ajantasalla). Etsin myös yhdelle pennulle sijoituskotia!! (Auttaisin sijoituspennun kisauttamisessa joissain lajeissa). Luehan Myyntiohjeet ja kasvatusperiaatteet huolella läpi.

Pentue syntyy mahdollisesti aikavälillä huhtikuu-toukokuu tai hieman aikaisemmin. Tästä tulee lisää tietoa kunhan juttu etenee. Voitte kertoa itse haluamanne päivämäärät niin sovelletaan siitä. ;)

Varaajat/Tällä hetkellä ottamassa 0/3-4kpl (yksi sijoitukseen!)
laitan kaikki harkitsijat tähän näin ja mikäli ottajia on enemmän kuin mikä on maksimi määrä, joudun valitettavasti jotkut poistamaan listalta. Joten vaikka näet esim. neljä ostajaa tällä listalla, laita silti ostotarjousta tulemaan!
- Manna
- Spiegel
- Pehko
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
manna
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 7:33 am

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja manna »

mua vois kiinnostaa jos pentue syntyis vasta maaliskuussa tai myöhemmin. (:

// EDIT
kun pentue on vasta tuolloin tulossa niin voisin alustavasti varata pehkopojan. Tulisi Finalityyn kisakaveriksi, sohvanlämmittäjäksi ja rakkauden kohteeksi. Harrastamisesta sen verran että tämän koiran kanssa panostettaisiin paimennukseen, palveluskoiralajeihin ja näyttelyihin. Sivunäyttönä vaikka Foksi. Kuvia en ole vielä kerinnyt katella mutta kyllä nekin saa luvan löytyä :---D no mutta kysy jos jäi jotain kysyttävää <<:
  • elämä vie, elämä tuo
      • ensin kädestä syö, sit sielusta juo
[/size]
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

laitan tonne kohta ajankohdat, unohtuikin ;)

!!Laittakaa tarkempia tietoja mikäli olette varaamassa tai edes harkitsemassa pennun ottoa että pystyn katsomaan kenelle antaisin ja kenelle en. Laitan kaikki ottajat tuohon varaus-listaan josta otan pois jos ylimääräisiä ostajia on, mutta vasta kun pentueen ajankohta on lähempänä!!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
juulia
Floodari
Viestit: 3051
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja juulia »

Viivi mäki voisin yhen pennun ottaa ku sulki on Ada :D Ku ajankohtaki on vasta noin keväällä.
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Selvä, laitan sinut tänne. Voisit kertoa kumminkin vähän enemmän, vaikka sinut tunnenkin (:
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Narya »

Ääh, Viivi nyt pistit pahan. :/ En tosta yhdistelmästä niinkään tykkää, mutta mulla kyllä haluttais Moonlacelainen ja kolmas pehko, kun toi Ironki kohta kupsahtaa... ARGHAHPÄSNGBPÅBMNPA.

muistapas myös ilmotella näistä VCS:ssa. :DDDD
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Pehko sulle mie ainakin taatusti olisin antamassa pennun, mutta mikäli yhdistelmä ei innosta niin ei kyllä voi mitään (: Ajankohtakin on sen verran kaukana niin on aikaa tehdä sivut, eikä ihan heti kisauttaakkaan kun edelliset ensin. Mutta mietippä... Juuh ja VCSlle ilmoitan, tai no ensin keskustelen sun kanssa mesessä että miten.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
juulia
Floodari
Viestit: 3051
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja juulia »

/sori, kirjotin tähän varauksen jo ja kaikkee, mutta koska tein äsken koiratilanteen kartoituksen (ja määrä pelästytti), lupaan pyhästi olla ottamatta lisää koiria vähään aikaan, joten tämä pentu jää nyt ottamatta. :<
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Avatar
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4680
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:47 am
Paikkakunta: JÄMSÄ
Viesti:

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Hassu »

MURH Viivi ei saa kiusata!!1 :<

:D
vuoden 2014 Spesiaalitapaus, Pessimisti & Vastarannankiiski
Spiegel
Kanada
Viestit: 1300
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Mua kiinnostaisi kyllä saada tämmöinen Tulenkertomaan, kun olen jo pidemmän aikaa ihaillut Moonlace'siä ja sun koiria :) Tulisi varmaan olemaan urospentu, jonka kanssa harrastettaisiin näyttelyitä, vesipelastusta, pk-lajeja, paimennusta ja mahdollisesti myös muita lajeja, kunhan nykyiset koirat siirtyvät luokissaan ylöspäin. Kisautus olisi aktiivista, näyttöä voi katsoa toisen kennelimme Vihdalta (Tulenkertoman koirilla kisakalenterit pahasti päivittämättä *köh*). Aktiivisella tarkoitan sitä, että koira ilmoitetaan useisiin kilpailuihin kuukaudessa - oikeastaan miltei kaikkiin, joihin mukaan ehtii. Välillä on kausia, jolloin koiraa ei niin himoaktiivisesti kisauteta, mutta pääsääntöisesti pennulla olisi meillä tekemistä ja ehdottoman rakastava, luotettava ja elinikäinen koti.

Mitäs vielä. Päivämäärällä ei mulle ole oikeastaan paljoaa väliä, tietysti mahdollisimman pian :') Pentua tultaisiin luultavasti käyttämään jossain vaiheessa jalostukseen, mutta ne ovat sitten myöhemmän ajan juttuja, eikä tätä käytettäisi ennen kunnollisten tulosten saavuttamista.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Hassu, kiusataan kiusataan (:
Spiegel, olet erittäin vahvoilla! tuo kisautusmäärä on ihan kiva ja jälkeläisiä saapi tehdä muttei mitään hullun suuria. Lisäilen sinut kumminkin nyt tuonne haluajat-listalle (kuten muutkin)
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Ylös >:
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Avatar
Hassu
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4680
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 11:47 am
Paikkakunta: JÄMSÄ
Viesti:

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Hassu »

Muuten, milloin pentue olisi sitten tulossa? Riippuu vähän ajankohdasta, jos tulee vähän myöhemmin niin sitten olisin kiinnostunut, mutta mikäli ne syntyy nyt kohta niin taidan jättää väliin =)
vuoden 2014 Spesiaalitapaus, Pessimisti & Vastarannankiiski
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Narya »

Mullakin, kun nyt vähän kattelin koirien kisautustilannetta ja niin poispäin saattaa olla, että olisin kiinnostunut pennusta, mikäli se tulisi syntymään vähän myöhemmällä ajankohdalla. Uus pehko olis nimittäin hankintahaluissa kyllä, löytyy kivoja kuvia sekä soopeli, että trikkinartulle. Äääh, oikeasti tosi rassaavaa, kun on ihan pari koiraa vaan jotka pitäs saada nostettua kilpailemaan noista alemmissa luokista ja sitte olis tilaa uudelle piskille. :sss Samaa ku Hassukin kysyn, koska nää siis syntyy? Missä kuussa?
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4827
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:44 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysyntää Moon-pehkopentueelle?

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Itse ajattelin sen syntyvän huhtikuu-toukokuu vaihteella. Pehkolle antaisin mielelläni pennun kun tiedän että pidät siitä hyvää huolta!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Vastaa Viestiin