Catahoula leopard dogit
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Catahoula leopard dogit
--------------------------------------------
CATAHOULA LEOPARD DOG
Jonnekin keväälle on myös suunnitteilla catahoula leopard dog -pentue. Tämä rotu on virtuaalimaailmassa hyvin tuntematon, olen ainoa tämänrotuisen koiran omistaja. Tämä rotuhan kuuluu siis ryhmään EFR. Catahoulat käyvät vaikkapa karjan paimennukseen ja metsästykseen, ja kyllä noista tokomestareitakin saa koulutettua.
Isänä on oma Yhdysvaltaintuontini BH RH-F A Dappled's Close Call "Clip". Clip ei toistaiseksi ole valioitunut mistään lajista. Tokossa kisaillaan VOIssa, Paimennuksessa BII:ssa, pelastuskoirakokeista löytyy yksi tunnus. Tässä vielä ennen pentuja haalitaan Clipille tuloksia edellämainituista lajeista, ja ainakin paimennuksessa toivomme valionarvoa. Clip on ulkomuodoltaan mitä mainioin catahoula, kaunis väritys, vaalea silmä sekä töpöhäntä.
Emänä on saksalainen evm-narttu Rocca De Riorojo, jonka kanssa on harrastettu menestyksekkäästi metsästystä.
Tähän pentueeseen tulee syntymään korkeintaan neljä pentua. En kiellä yhdenkään jalostuskäyttöä, mutta siitä tulee ehdottomasti keskustella kanssani.
VARAUKSET 4/4:
- Joana, Breathtaking - uros - Breathtaking Chimnahpum
- Nath, Helluva - narttu - Breathtaking Lahanna
- Error & Sicilia, Gatterack - narttu - Breathtaking Yattasee
- Janina, Comma Chaos - narttu - Breathtaking Ahwahaway
CATAHOULA LEOPARD DOG
Jonnekin keväälle on myös suunnitteilla catahoula leopard dog -pentue. Tämä rotu on virtuaalimaailmassa hyvin tuntematon, olen ainoa tämänrotuisen koiran omistaja. Tämä rotuhan kuuluu siis ryhmään EFR. Catahoulat käyvät vaikkapa karjan paimennukseen ja metsästykseen, ja kyllä noista tokomestareitakin saa koulutettua.
Isänä on oma Yhdysvaltaintuontini BH RH-F A Dappled's Close Call "Clip". Clip ei toistaiseksi ole valioitunut mistään lajista. Tokossa kisaillaan VOIssa, Paimennuksessa BII:ssa, pelastuskoirakokeista löytyy yksi tunnus. Tässä vielä ennen pentuja haalitaan Clipille tuloksia edellämainituista lajeista, ja ainakin paimennuksessa toivomme valionarvoa. Clip on ulkomuodoltaan mitä mainioin catahoula, kaunis väritys, vaalea silmä sekä töpöhäntä.
Emänä on saksalainen evm-narttu Rocca De Riorojo, jonka kanssa on harrastettu menestyksekkäästi metsästystä.
Tähän pentueeseen tulee syntymään korkeintaan neljä pentua. En kiellä yhdenkään jalostuskäyttöä, mutta siitä tulee ehdottomasti keskustella kanssani.
VARAUKSET 4/4:
- Joana, Breathtaking - uros - Breathtaking Chimnahpum
- Nath, Helluva - narttu - Breathtaking Lahanna
- Error & Sicilia, Gatterack - narttu - Breathtaking Yattasee
- Janina, Comma Chaos - narttu - Breathtaking Ahwahaway
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
- Jebi
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viestit: 521
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:15 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Kiinnostusta shih tzu -vauvoille? BT:n C:t!
Voi ei.. Mulla on nyt vähän koulussa kiireitä ja koirankin kanssa, muta kyllä tekisi niin mieli ottaa yksi pentu.. &.& Mikäli mulle vaan annat, ottaisin mielelläni yhden vauvelin. Voisin ottaa sijoitukseenkin pennun. Tulisi siis Sivukaistaan ja kisattaisiin agilityssä, näyttelyissä ja tokossa pääosin. Sitten kokeiltas flyballia ym. Kisanäyttönä vaikkapa Hani. (:
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: Kiinnostusta shih tzu -vauvoille? BT:n C:t!
Ehdottomasti sulle lähtee pentu! Jos vain sijoitukseen otat niin mieluusti annan, itselläni kun alkaa koirakiintiö olla täysi :) Nimiä tulee kuun loppupuolella sillä olen ensiviikon poissa.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
- Jebi
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viestit: 521
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:15 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Kiinnostusta shih tzu -vauvoille? BT:n C:t!
Mulle siis sijoitukseen tyttö. :)
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: Kiinnostusta shih tzu -vauvoille? BT:n C:t!
Uppista, jokainenhan haluaa pienen ja kaikenlisäksi syötävän suloisen monitoimikoiran kaikkeen menoon (:
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: D-pennuiksi leopardikoiria! C-pennut shih tzu
UP, nyt suunnitelmissa myös leopardikoiria!
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Leopardikoiria keväälle + shih tzuja
Catahoulia! Muistan kun WellDonen aikoina kuolasin noita koiria. Ehkä mulla olis nyt mahdollisuus saada tuollainen kuolattavaksi Helluvaankin
Helluvassa olisi siis tarjolla koti pienoiselle catahoulalle.Varsinasta kisautusta olisi luvassa vasta 7-12 kk:n päästä pennun syntymästä reaalisen ajankulun vuoksi, joten pentu viettäisi ensimmäisen vuoden verran kasvaen ja omia lajejaan treenailleen. Kisautusta olisi kuitenkin luvassa monipuolisesti, näyttelyitä kierrettäisiin kuvien mukaan ja käyttöpuolen lajeista mukana olisivat ainakin MEJÄ ja paimennus.
Kisautus on aika fiilispohjaista, ettei virtuaaliharrastuksesta tule pakkopullaa. Kisanäyttönä olkoon vaikkapa Riepu, joka on uusimpia koiriani, ja Riepun kalenterista näkee suht. hyvin tuon kisautustahdin. Toki voit vilkaista myös muidenkin koirien kisakalentereita : )
Sukupuolta en osaa vielä sanoa, heittelen vähän kuvalupakyselyitä menemään ja katson sitten kuvatilannetta, jos lupia alkaa herua ; )
Helluvassa olisi siis tarjolla koti pienoiselle catahoulalle.Varsinasta kisautusta olisi luvassa vasta 7-12 kk:n päästä pennun syntymästä reaalisen ajankulun vuoksi, joten pentu viettäisi ensimmäisen vuoden verran kasvaen ja omia lajejaan treenailleen. Kisautusta olisi kuitenkin luvassa monipuolisesti, näyttelyitä kierrettäisiin kuvien mukaan ja käyttöpuolen lajeista mukana olisivat ainakin MEJÄ ja paimennus.
Kisautus on aika fiilispohjaista, ettei virtuaaliharrastuksesta tule pakkopullaa. Kisanäyttönä olkoon vaikkapa Riepu, joka on uusimpia koiriani, ja Riepun kalenterista näkee suht. hyvin tuon kisautustahdin. Toki voit vilkaista myös muidenkin koirien kisakalentereita : )
Sukupuolta en osaa vielä sanoa, heittelen vähän kuvalupakyselyitä menemään ja katson sitten kuvatilannetta, jos lupia alkaa herua ; )
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: Leopardikoiria keväälle + shih tzuja
Joo, sulle ehdottomasti yksi! Kisaat sitä silloin kun haluat, pää asia että saa pysyvän ja hyvän kodin niinkuin varmasti saakin :)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: Leopardikoiria keväälle + shih tzuja
Nyt saa shih tzuille valikoida nimiä. Ja pentueisiinhan otetaan vielä varauksia, shih tzuihin yksi ja catahouliin kaksi.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
- Jebi
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viestit: 521
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:15 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Leopardikoiria ja shih tzuja
Mulle Clarity, aivan ihana nimi! :D Ja toivottavasti joku vielä kiinnostuisi, että saataisiin taas uusia shih tzuja uusiin koteihin..
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: Leopardikoiria ja shih tzuja
Hyvä että löytyi mieleinen, vaivalla karsisin kivoista nimistä kivoimmat :) Olisi kyllä kiva saada shih tzuja uusille harrastajille, tuntuu siltä että kasvattajat ostaa toisiltaan pentuja mutta ei saada uusia harrastajia. Mutta onneksi on sentään näinkin monta rodusta kiinnostunutta :D
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
-
Susityttö
- Höpsö veitikka
- Viestit: 5298
- Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm
Re: Leopardikoiria ja shih tzuja
Oon aina halunnut tollasen leopardikoiran <3 kuolasin sellasta joskus, kun virtuaalimaailmassa oli joku muu kasvattaja joka kasvatti leopardikoiria. Mietiskelen vielä hetken tuota leopardia ja kerron sitten kiinnostuksestani, tallikoiraksi kun joutuisi tallitöihin paimentelemaan hevosia.
-
Joana
- Floodari
- Viestit: 3139
- Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm
Re: Leopardikoiria ja shih tzuja
Mieti ihan rauhassa. Toivoisin kuitenkin näkeväni sitä aina välillä myös kilpailemassa, joten ihan kisaamattomaksi en näitä pentuja anna. (= Pari kisaa kuussa, näyttelyitä ym... kuvat jos tuottavat ongelmia niin voin jonkinmoisia pivikoja kokeilla kasvateille ilmaiseksi)
Jebi, onko toivomuksia sipsujen syntymäpäivän suhteen? Näin alustavasti se voisi olla vaikka 20. päivä.
Jebi, onko toivomuksia sipsujen syntymäpäivän suhteen? Näin alustavasti se voisi olla vaikka 20. päivä.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
- Jebi
- Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
- Viestit: 521
- Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:15 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Leopardikoiria ja shih tzuja
20 päivä käy hyvin.
Totin blogi
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
taukoilua v-koirista. kasvattien omistajat heittäkää yv:tä jos koirien kisautus mietityttää.
-
Nath
- Höpsö veitikka
- Viestit: 7722
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:06 pm
Re: Leopardikoiria ja shih tzuja
Haa, sain luvat! Enkä varmaan laittanu viestiä kuin jokaiselle löytämälleni catahoula-kennelille....
Meille vois lähteä narttuvaavanen :)
Meille vois lähteä narttuvaavanen :)
