Nimeämisen ihanuus ja kurjuus

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Re: Nimeämisen ihanuus ja kurjuus

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

^
Jos haluaa, ihan oma valinta. Tosin jos nimet eivät kaikki ala b-kirjaimella, niin siinä ei kai ole kamalasti järkeä, mutta kukaan ei ole määritellyt miten kasvattajan pitää pentueensa nimetä ja millä nimillä hän niitä pentueita saa kutsua.
Kuva Kuva
sigma
Nakkisotilas

Viesti Kirjoittaja sigma »

Mulla on kennel, nimi on aika perus, mut en jaksa käyttää aivoja ja mielikuvitusta. 8D Nimiä oon ihan äly huono keksimään... virallisia saatikka sitte kuttumanimiä.
Kemppu
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Kemppu »

Mä oon tosi huono keksimään nimiä ja toi oma Canichekin on jannsun keksimä. Eka kennel ja sen nimesin itse senkin nimestä tuli ihan hirveä, vaikka silloin olin tyytyväinen sekin tuli jostain kynästä etc. Myös koirien viralliset nimet tuottaa mulle vaikeuksia, koska ite tykkään enkuin tai muun kielen kun suomen kielisistä nimistä ja oon tosi huono enkussa niin en oikein osaa keksiä mitään järkevää ja omalaatusta. Koirien kutsumanimet menee ja Lunanhan nimen mä päätinkin. Omat koirat on suht. helppo nimetä, mutta on aina paljon vaihtoehtoja ja paljon aikaa miettiä mut sit tämmösissä vähän äkkipikasemmissa nimien keksimisessä en oo mikään hyvä.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Olen tässä collieille keksinyt nimiä ja ne ovat niin helppoja keksittäviä. En osaa oikein keksiä suomalaisille koirille suomalaisia nimiä, mutta englanniksi/siansaksaa on helpompi. Anteeksi tekstin lyhyys.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Susan
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Susan »

Itse rakastan niemien keksimistä! Taitaisin olla hyvä pitämään jotain jätti kenneliä jossa pentuja syntyisi harvasen kuukausi, koska nyt jo useammalle pentueelle nimet valmiina ja kennelissäni on vain kaksi koiraa joilla ei kamalasti edes kisattu :D

Suomeksi en ole keksinyt nimiä, koska itsestäni ne tuntuu todella tönköille ja oudoille, mutta englanti <3_<3 se kieli on sitten sellainen missä tykkään yhdistää niin, että nimistä tulee piiitkiä :D
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

-
Rami
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rami »

^Mä tykkään tosta Siprial. Tosin riippuu vähän, että mitä kasvatusrotuja, sulla on ilmeisesti sheltit? (jos ymmärsin oikein).
Mutta on noi muutkin nättejä... Oletkos tarkistanut jo, etteivät nimet ole käytössä IRL-kenneleillä?

**
Itellä nimien keksiminen riippuu ihan päivästä, mutta ne on sellasia perus "niin olevinaan hienoja".. Kutsumanimiä keksiikin sitten paremmin.. Ärsyttää, kun evm. sukuisella koirallani kerrotaan sukuselvityksessä vanhempien nimet, sekä viralliset että kutsumanimet - ja haluaisin sen nimisiä koiria virtuaalisesti itelle : D Ei vaan viitti ihan vaihtaa noita, varsinkaan kun olen tainnut rekata Viiman (evm-sukuinen virtuaalikoirani) laittaen mukaan myös vanhempien nimet...
-Roba
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Roba »

Noblen nimen loistokas tarina on aika lyhyt. Löysin tän Karvaturrit - foorumin, ja siitä se inspis kennuun lähti. Suomenkielistä nimeä olisin hinkunut, muttei silloin tullut mieleen. Sitten selasin suomi-englanti-suomi sanakirjaa, ja silmiin osui Noble. Ajattelin silloin varmaan dobermanneja, toista kasvatusrotuani, sillä Noblehan tarkoittaa jaloa. Ulkaa ei ollut tarjolla, joten sitten Freewebsiin tein ihan suht koht ok:lle pohjalle.

Nimien keksiminen on mielestäni todella hauskaa ja inspiroivaa. Keksin nimiä melkein milloin vain - vessassa, koulussa, netin ääressä ja autossa. Melkein missä vain. Kerran olin kamuni kanssa kaupassa, kun keksin nimen Noble's Game Over. Kaveri kysy että "mistä sä noita nimiä koko ajan keksit?" :-)

Nyt alkaa enemmän suomenkieliset nimet kopsahdella tulemaan. Lapinporokoirat inspaa tosi paljon :-) Tykkään semmosista "syyttävistä" (mitensennytsanois) nimistä, että joku on jotakin. Mm. Narraaja, Karmanuhri, Seivästäjä, Petkuttaja yms. "epärehelliset" nimet on kivoja. Silmiin pisti myös yhden tähden nimi, Käärmeenkantaja. Toki tulee myös niitä kauniita ja hempukoitakin nimiä.
Ja kaikki tämä ilman rommin pisaraakaan!

Saisiko olla pieni puraisu?

Epäaktiivisuutta ilmassa, anteeksi kaikille ):
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Ootteko koskaan huomannu sellasta että uroksille on vaikeempi keksiä fiksuja nimiä kuin nartuille?
Mä oon. Etenki kun toi koiramäärä on niin kauheen suuri, niin alkaa omaperäisten nimien keksiminen olemaan jo vähän hankalaa :D Etenkii uroksille mun on aina ollut vaikea keksiä nimiä, ja nyt se vaan hankaloituu. Mun uusimmasta urospennusta tuli Nev, josta en nyt suuremmin tykkää, mutta halusin kolmikirjaimisen kun samasta kennelistä olevan "siskon" nimessä on kolme kirjainta niin pakkohan tässäkin oli olla. Että mjoo, pitäis varmaan alkaa tutkimaan enemmän jotain "arkistoja" että alkaisi parempia kutsumanimiä keksimään. Nartuille sitten onkin helpompi keksiä nimiä.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

-
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Ember kirjoitti:Ootteko koskaan huomannu sellasta että uroksille on vaikeempi keksiä fiksuja nimiä kuin nartuille?
Mulla on just toisinpäin. :D Uroksille kyllä löytyy jos jonkinlaista kutsumanimeä ja virallista nimeä, kun taas ne narttujen nimet on kiperämpi juttu. Mulle on tulossa. Tykkään kauheesti Meripelastajan urosten nimistä: Vesseliä suorastaan rakastan ja Vesselin poika nelson on myös hurmaava. Ruffe on herttainen nimi nöffiurokselle ja Giokin menettelee vaikka se onkin nelikon heikoin mielestäni. Nyt mulle on tulossa irlisuros, joka saa kutsumanimekseen Njurd (väännös Njordista, joka on norjalaisessa mytologiassa tuulen jumala). Narttujeni nimistä tykkään erityisesti oikeastaan vaan Silkeen nimestä, Silke on omaan korvaani todella kaunis nimi.
Olen viimeaikoina innostunut erityisesti suomalaisen ja skandinaavisen mytologian jumalhahmojen ja taruolentojen nimistä. Innostuksissani olen jo kerännyt pitkiä lempinimilistoja tuleville virtuaalikoirille ja jos ja kun oikea koira tulee niin sillekin on olemassa jo muutama nimivaihtoehto. Muutenkin tykkään suomalaiseen suuhun istuvista nimistä, jotka ainakin kuulostaa vanhoilta suomalaisilta nimiltä jollei ne niitä sitten ole. Myös keskiaikaiset nimet on mieleen. Joitain esimerkkejä nimistä joista pidän (en laita niitä parhaita koska haluan pitää ne vielä salassa jos tulee joskus käyttöä :P): Eelma, Haagan, Millrid, Tarma, Tiera ja Lievo. Sisko sen sijaan aina haluaa nimetä kaikki mitä kummallisimmilla nimillä, esimerkkinä noi meijän Arina ja Aimée -kanit.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Marcia
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Marcia »

-
Do you hate that you love me or do you love that you hate me?
All you bitches be bitin', I hope you don't give me rabies
Carlyon
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Carlyon »

Tykkään hurjasti keksiä koirille nimiä, niin virallisia kuin kutsumanimiäkin. Meillä on Celtic Vision'sissa ollut vasta yksi pentue, ja pennut saivat nimensä James Bond elokuvien mukaan. Tietysti ne olivat englanninkielisiä eli niitä alkuperäisiä nimiä. Monesti päähän tupsahtaa mitä parhaimpia teemoja pentueille, mutta juuri silloin ei ole yhtään pentuetta edes tulossa. Sitten kun niille pennuille pitäisi keksiä nimiä, niin onkin hankala saada mitään keksittyä. Pitäisi varmaan kirjoitella noita ideoita muistiin, jotta tarvittaessa voisi vaan valita mieluisimman.

Melkein kaikille Celticin koirille on keksitty kutsumanimet virallisista nimistä. Tykkään eniten etenkin tuosta Darnasta ja Utahista, koska ne ovat aika omaperäisiä ja sopivat kyseisille koirille kuin nenä päähän.
Celtic Vision's Delta Dreamtime - Darna
Angelway's Demon Angel - Demo
Angelway's Armadillo - Armo
Sukkamonsterin Ronnie - Roni
Pajupojan Arkkienkeli - Keira
Hukkaharjan Silmänkääntötemppu - Temppu
Celtic Vision's The Living Daylights - Utah
Riley YO - Riki
Piparkakkupoika Kiipelissä - Pipa
Jump Around Brenton - Baro
Guardias Kjata - Jade
Ajanhukan Ajantuuli - Tuuli
Hukkaharjan Voi Vitsi - Naja
Baga-La-Boo Fadejev Kazantsev - Nova
Competent Ready To Go - Redi
Bievla Gimme the Mic - Gamma
There are nights when the wolves are silent and only the moon howls.
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

Mulle tulee aina välillä joku yksittäinen sana mieleen ja yhdistän sen heti automaattisesti koiran nimeksi. Sitten alan miettimään että tästähän saisi hyvän aiheen pennuille ja laitan ylös kännykän muistiin :'DD Tällä hetkellä on monta aihetta valmiina, vaikka ensimmäisen pentueen aika ei ole hetkeen :>
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Nyt juuri minulla on kamala nimiongelmaprosessi. Yritän sitä valkkarikenneliä aloitella, mutta jo monennetta viikkoa on nimi ollut ihan hukassa. Nimilistoilta ei ideoita tule, ja vaikka muidenkin ehdotukset ovat ollet tosi hyviä, eivät ne loppujen lopuksi ole Se Oikea nimi. Ja kaikki ehdotukset tulevat lopulta jonkin takia tyrmättyä :D Mm. Royal Whites olisi ollut samanlainen Royal Velvetin ja Adelei Whitesin kanssa.

Pentueiden kanssa minulla on aina hirmuisesti ongelmia, on huomattavan hankalaa keksiä hyviä virallisia nimiä :D Kaikki saattavat ensin kuulostaa hyviltä, mutta ne ovatkin sitten lopulta aivan hirveitä, hah.
Vastaa Viestiin