bretoni ja göötti nartuille haetaan sulhoja
-
- Nostaa rautaa
bretoni ja göötti nartuille haetaan sulhoja
Olen suunnitellut teettäväni kaksi pentuetta heti 2009 vuoden alkupuolelle, luultavasti tammikuun lopulle ja toisen pentueen helmikuulle. Emät on tiedossa, mutta sulhot on vielä hakusessa. Jos ei sopivia löydy, käytän jalostukseen sitten varmaan emv. uroksia. Toivotaan tietysti että kiinnostusta on! (:
Ensimmäinen narttu on melkein 4 vuotias terve bretoni narttu Sous-Marin Sèpulcre mon Ocèan. Tutummin kutsuttuna Maiju. Maiju on luonteeltaan vilkas ja hyvin reipas. Maiju on myös sosiaalinen ja tottelevaisuuskin on ihan hallussa. Kisamenestystäkin on tullut sen verran, että Maijun titteliriviä edustaa seuraavat: vKREW-08 NW-08 RH-E BH. Se on saanut näyttelyistä 3 x SERT, 1 x CACIB, 1 x ROP, 3 x VSP. Mutta myöskin EH ja H tuloksia on tullut jonkin verran. Maijun on rakenteeltaan amerikkalaistyyppinen ja emv. sukuinen. Ennen pentuetta toivon saavani Maijusta mejä, kanakoirakoe ja flyball valion, koska ne ovat jo aika hilkulla.
Toinen narttuni on hieman vanhempi ja kokenut kisaaja Rajavyöhykkeen Fairytale, joka tottelee kutsumanimeä Fairi. Se on 5 vuotias, myöskin hyvin terve ja tottelevainen narttu. Kisatuloksia on kertynyt paljon noiden vuosien aikoina ja Fairi omistaa seuraavanlaisen rivistön titteleitä: KANS MVA vSWEW-08 vLTW-08 vEUW-07 vESTW-07 VV-07 vPLW-07 BH. Ennen pentuetta odotan saavan siitä paimennusvalion, koska se on enää kahta KUPIa vailla, sekä olisi kiva saada yksi SERT ruotsin liiton alta, koska silloin Fairi valioituu monessa maassa (:
Mikäli sulla on tarjota toiselle, tai vaikka molemmille nartuille uros, niin vaadin että se on täysin terve ja luonnekin täytyisi olla sosiaalinen. Kisakalenterista täytyisi löytyä edes pari kisaa, mutta minkään lajin valio ei tarvitse olla. BH olisi kyllä hyvä olla suoritettu.
Ensimmäinen narttu on melkein 4 vuotias terve bretoni narttu Sous-Marin Sèpulcre mon Ocèan. Tutummin kutsuttuna Maiju. Maiju on luonteeltaan vilkas ja hyvin reipas. Maiju on myös sosiaalinen ja tottelevaisuuskin on ihan hallussa. Kisamenestystäkin on tullut sen verran, että Maijun titteliriviä edustaa seuraavat: vKREW-08 NW-08 RH-E BH. Se on saanut näyttelyistä 3 x SERT, 1 x CACIB, 1 x ROP, 3 x VSP. Mutta myöskin EH ja H tuloksia on tullut jonkin verran. Maijun on rakenteeltaan amerikkalaistyyppinen ja emv. sukuinen. Ennen pentuetta toivon saavani Maijusta mejä, kanakoirakoe ja flyball valion, koska ne ovat jo aika hilkulla.
Toinen narttuni on hieman vanhempi ja kokenut kisaaja Rajavyöhykkeen Fairytale, joka tottelee kutsumanimeä Fairi. Se on 5 vuotias, myöskin hyvin terve ja tottelevainen narttu. Kisatuloksia on kertynyt paljon noiden vuosien aikoina ja Fairi omistaa seuraavanlaisen rivistön titteleitä: KANS MVA vSWEW-08 vLTW-08 vEUW-07 vESTW-07 VV-07 vPLW-07 BH. Ennen pentuetta odotan saavan siitä paimennusvalion, koska se on enää kahta KUPIa vailla, sekä olisi kiva saada yksi SERT ruotsin liiton alta, koska silloin Fairi valioituu monessa maassa (:
Mikäli sulla on tarjota toiselle, tai vaikka molemmille nartuille uros, niin vaadin että se on täysin terve ja luonnekin täytyisi olla sosiaalinen. Kisakalenterista täytyisi löytyä edes pari kisaa, mutta minkään lajin valio ei tarvitse olla. BH olisi kyllä hyvä olla suoritettu.
-
- Nostaa rautaa
Re: bretoni ja göötti nartuille haetaan sulhoja
Joo tiedän kyllä että molemmat rodut on aika harvinaisia, mutta jos nyt jollain olisi eli uppia (:
-
- Nakkisotilas
En tule nyt tarjoamaan omaa koiraani (koska luultavasti käytän niitä keväällä, jompaa kumpaa, omassa pentueessani) >:) . Tulen kuitenkin kyselemään itse bretonipentueesta, että koska olisi tarkoitus syntyä jne? Yritän katsella sitten kuitenkin noita ilmoituksia (ja toki saa mainostella minulle), sillä ainakin itse voisin harkita bretoni nartun ottamista, eli ainakin täällä voisi olla yksi kiinnostunut. ;)
-
- Höpsö veitikka
-
- Nostaa rautaa
No voi harmi, olisin mielellään ottanut sinun uroksesi isäksi. (katselin sitä nimittäin vähän aikaa sitten : D) mutta siis kiva juttu että olet kiinnostunut! Itse en varmaan Maijun pentueesta ota pentua, mutta katsotaan nyt tuleeko siitä edes mitään, kun kiinnostuineita on aika vähän (:
Ilmoittelen toki sinulle heti, kun olen päättänyt pentueen ajankohdan (:
-
- Nakkisotilas
Selvä. Voisin ehkä johonkin toisen pentueeseen ottaa, mutta nyt kun en ole vielä oikein päättänyt, kumpaa pojua omassa pentueessani käytän, niin en raski nyt ainakaan vielä mennä "lainailemaan". ;) Mutta pidä minut ajantasalla.neean kirjoitti:No voi harmi, olisin mielellään ottanut sinun uroksesi isäksi. (katselin sitä nimittäin vähän aikaa sitten : D) mutta siis kiva juttu että olet kiinnostunut! Itse en varmaan Maijun pentueesta ota pentua, mutta katsotaan nyt tuleeko siitä edes mitään, kun kiinnostuineita on aika vähän (:
-
- Nostaa rautaa
En ole Fairin kuvia vaihtanut, kennelin toisen göötin Oonan kuvat (:Janita kirjoitti:psst: katselin jokin aika sitten kennelisi sivuja ja musta tuntuu että oot vaihtanut Fairin kuvat. Kaikki näyttelytulokset pitäisi nollata kuvien vaihdoin jälkeen ;) En oo sit varma että ootko vaihtanut kuvia, mulla vaan on sellanen fiilis. Se saattoi olla myös joku toinen koira sulla joka vaihto kuvia.
Maya, pidän sinut ajantasalla ! (:
-
- Nakkisotilas
Kelkkaan tuli muutos, sillä todennäköisesti käytän Ticoa omassa pentueessani ja Azulin (EVM) voisin antaa Maijulle. Kummatkin näyttävät rakenteen puolesta olevan ameriikkalaistyyppisiä (Maiju ja Azul). Azul on mejän valio, eli vFIN JVA komeilee sen tittelissä. Se on myös suorittanut hyväksytysti BH - kokeen. Se kilpailee tokossa AVOssa, KAERissa VOIssa (kahden I - tuloksen päästä valioitumisesta). Azul on saanut pääosin EH:ta, mutta kerran se on saanut myös ERI2 PU2.
Azul on ihana ja valloittava persoona. Sen kanssa on myös helppo tehdä yhteistyötä ja se osaa olla myös nöyrä. Azul ei ole vain Koira, vaan se on paljon enemmänkin. Voit lukea koko sivun Azulin sivuilta, mutta samalla voisin mainita, että Azulin luonne on hyvin bretonimainen ja rodunomainen. Sen sukujuuretkin omaa hyvän metsästysvietin sekä veden kanssa työskenteleminen ei ole ongelma.
Azulilla ei ole ennen ollut pentuetta, eikä sillä ole URL maailmassa sukulaisia (sillä se on keksitty, EVM koira).
Azul on ihana ja valloittava persoona. Sen kanssa on myös helppo tehdä yhteistyötä ja se osaa olla myös nöyrä. Azul ei ole vain Koira, vaan se on paljon enemmänkin. Voit lukea koko sivun Azulin sivuilta, mutta samalla voisin mainita, että Azulin luonne on hyvin bretonimainen ja rodunomainen. Sen sukujuuretkin omaa hyvän metsästysvietin sekä veden kanssa työskenteleminen ei ole ongelma.
Azulilla ei ole ennen ollut pentuetta, eikä sillä ole URL maailmassa sukulaisia (sillä se on keksitty, EVM koira).
-
- Nostaa rautaa
Eipä tuo haittaa, Azul kuulostaa oikein loistavalta isältä ! (: Ennen pentuetta koitan saada Maijusta vielä kanakoira, mejä ja flyball valion, tai ainakin jonkun niistä, koska ne ei vaadi enää paljoa tuloksia. Azul on nyt siis valittu isäksi, onnea (:
ilmoitan pentueesta sulle vielä myöhemmin, varsinkin silloin kun laitan juttua pentue topiikkiin ... :>
ilmoitan pentueesta sulle vielä myöhemmin, varsinkin silloin kun laitan juttua pentue topiikkiin ... :>
-
- Nakkisotilas
Selvä juttu. Itse yritän myös kisauttaa nyt vielä Azulia entistäkin ahkerammin ;)