Virtuaalikennelien ulkoasut

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
noel
Lassien tassuhiki

Re: Virtuaalikennelien ulkoasut

Viesti Kirjoittaja noel »

Aiherranjumala Satu, tossa on joku ikivanha leiska jonka teit Dipille :D Edelleen häpeän tota alaotsikkoa..

Itse olen omasta mielestäni kehittynyt ulkoasujen teossa hirmuisesti. En edelleen osaa tehdä mitään upeita blendauksia ja brushejakaan en tolla Filtrellä saa, niin silti olen itse tyytyväinen leiskoihini (vaikkakin tositosi harvoin)... Kun aloittelin ulkoasujen tekoa, en osannut oikeastaan mitään. Kaikki koostui hirveistä väriyhdistelmistä, katkeilevista viivoista ja surkeista asetteluista. Mappilinkeistä ei ollut hajuakaan.

Tykkään tosi paljon yksinkertaisista ulkoasuista, joissa on väriä ja pirteyttä :) Pirteällä en meinaa sinisen, limenvihreän ja keltaisen sörsselisekoitusta tuhannella pinkillä brushilla, vaan vaikkapa ihania oranssipunakeltaisia leiskoja, joiden värit sointuvat suloisesti toisiinsa. Tuijota aina suu ammollaan niitä ihmisiä, jotka todella osaavat yhdistellä värikkäistä väreistä ei-silmiä-koskevia ulkoasuja!

En ole mikään suuri brushien fani, oikeastaan en pidä brusheista liki lainkaan. Saatoin joskus käyttää itse brusheja (käyttäisin nytkin, mutkun Gimp pitäisi ladata uusiksi), mutta itse en minulle tehtyihin ulkoasuihin niitä brusheja hirveästi kaipailisi. Joku pieni brushinpala on ihan OK, mutta kun joillakin on hirveä halu käyttää niitä aivan liikaa niin että koko ulkoasupohja menee täysin pilalle.
Dream
Nostaa rautaa

Viesti Kirjoittaja Dream »

ot. miten blendataan, tai siis millaista jälkeä siitä tulee? :lol:
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

^ Blendaus = kahden tai enemmän kuvan yhdistäminen toisiinsa. Täällä käytetään monesti sanaa "häivyttäminen" :D

/ Esim tässä.
Satu
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja Satu »

Menee nyt jo ihan ohi aiheen..
Blendaaminen on kyllä virallisesti muutakin, kuin kuvien toisiinsa liittämistä. Siihen sit kuuluu yleisesti kuvien manipuloiminen, kääntely, vääntely, tekstuurien sun muiden lisääminen. Oikeastaan blendaamisen voisi tiivistää siihen, että tavoitteena on saada ehjä kokonaisuus kuvista ja muista härpäkkeistä, joita voi olla just texturet, patternit brushit ja tekstit, mitä käytetään todella paljon. Mut siis noiden kaikkien härpäkkeiden käyttämisen oppiminen ei ole helppoa. Mä olen alkanut nyt vasta viimeisen puolen vuoden aikana alkanut tajuta tän jutun idean ja työt ovat alkaneet näyttää myös sen mukaisilta, mut vielä mulla on paljon opittavaa.
Blendaamiseen kuuluu eri "lajityyppejä". Yleisimpiä on normal/pics, AE (add effects), color, retouch ja icon. Sit on myös creativea, extroja ja ties mitä. Noista voi oikeastaan lukea tarkemmin täältä. Suomessa ei oikein noita aktiivisia blendaajia ole, mutta haastesivuja on nykyään mukavan paljon ja moniin osallistuu myös ulkomaisia kilpailijoita aika paljon.
Mut jos jotain kiinnostaa blendaaminen enemmän, suosittelen tutustumaan Imaginationiin. : D

Mut ehkä nyt palataan aiheeseen.
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Joo, palataan aiheeseen. Tai ainakin yritetään...

Ihan aluksi pitää sanoa, että mä pidän yksinkertaisista ulkoasuista, kuten se onkin Ratapihan lookissa näkynytkin sen eliniän ajan. Itse olen paintilla (joka on vieläkin ystäväni) ulkoasut Ratikalle väkerrellyt, varmaankin siksi, että se on ollut sitä omaa ja yksinkertaista. Jos nyt muistan, niin ainoastaan kahdesti olen pitänyt Ratikan sivuilla näiden kolmen vuoden aikana jonkun muun tekemää ulkoasua.

Muistan niin selvästi, kun kaikki (nih kaikki!!1) ylistivät tätä ulkoasua, minkä tein 2v sitten. :D Tämä tulikin sen jälkeen ja niin edespäin. En nyt jaksa kaivaa muita vanhoja ulkoasuja esille.

Mut joo, mä en oikein osaa sanoa mikä se sitten on sitä "virallista", tai sen näköistä. Virtuaalikenneli saa mun mielestä näyttää viralliselta tai sitten siltä leikkisältä. Ei siinä ole mitään pahaa, jos haluaa panostaa ulkoasuun, mutta liika panostaminen on jo turhaa.
Ulkoasujen merkitys on kyllä noussut huimasti ja oon huomannu, että tossa "virtuaalikennelit top-5" joskus ainakin on ollut ykkössijalla tai melko korkealla sellainen kennel, minkä ulkoasu on hieno. Ei sitten muulla ole väliä siinä kennelissä, kunhan ulkoasu on hieno... No jaa, miten kukin nyt lempikenelinsä valitsee.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Musti
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Musti »

Starmakerissa on tällä hetkellä tämän näköinen ulkoasu ja mä tykkään siitä. :D Se on kiva, yksinkertainen, söpö ja sopii rodulle. Siksi en vaihdakaan sitä. Toinen syy on se et oon niin patalaiska kaikissa tommosissa etten jaksa vaivautua.

Mua henkilökohtasesti vähän inhottaa se miten asiallisia jotkut virtuaalikennelit on nykyään. Arvostan ja kadehdin kyllä suuresti niitä jotka panostaa ulkoasuun kunnolla, tekee siitä helppokäyttöisen ja toimivan. Mutta joissakin paikoissa vaan näkyy semmonen virallisuuden hakeminen ja se menee usein överiksi. Kyllä virtuaalikennelin pitää näyttää virtuaalikenneliltä! Sit jos siellä on kaikki liian asiallista niin menee maku. En osaa kyl sanoa missä se raja menee mut jotain vähän "hullua" ja "älytöntä" pitää olla. Tai väreillä/koristelulla kikkailemista. Tai jotain. Ja nyt tulee kesä ja kaikki niin pitää olla rohkea ja kokeilla uutta!
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Mä olenkin jo pitkään ihaillut tota Starmakerin ulkoasua :D Mahdottoman söpö ja kuin luotu pommeille! Siinä on just tota leikkisää ilmettä josta tykkään.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Musti
Ei riitä.

Viesti Kirjoittaja Musti »

Kiitos Joana, kiva kuulla!

Mulla on jotenkin sellanen kutina et brushitsydeemit on taas tulossa muotiin...
Vastaa Viestiin