Näyttelyissä valokuvaaminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Ember »

Minnea kirjoitti:
Anniina kirjoitti:Muutaman kerran olen myös saanut asiallisen häädön tuomarin vierestä kuvaamisesta (liian lähellä).
No jaa, Voittaja 08-näyttelyssä, kun kuvasin australianpaimenkoiria, niin kehäsihteeri taas tuli sanomaan et "tässä voi ihan hyvin kuvata". Eli mut päästettiin konttaamaan ihan tuomarinpöydän viereen. :'D
Mä kykin ihan tuomaron pöydän vieressä / takana Voittajassa, mulle sanottiin vaan että kunhan et tuomaria häiritse ^
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Jen
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1003
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 3:03 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Jen »

Ember kirjoitti:
Minnea kirjoitti:
Anniina kirjoitti:Muutaman kerran olen myös saanut asiallisen häädön tuomarin vierestä kuvaamisesta (liian lähellä).
No jaa, Voittaja 08-näyttelyssä, kun kuvasin australianpaimenkoiria, niin kehäsihteeri taas tuli sanomaan et "tässä voi ihan hyvin kuvata". Eli mut päästettiin konttaamaan ihan tuomarinpöydän viereen. :'D
Mä kykin ihan tuomaron pöydän vieressä / takana Voittajassa, mulle sanottiin vaan että kunhan et tuomaria häiritse ^
Ja minä ja Mona kun kuvattiin tuomarin pöydän vieressä voittaja08:ssa ja mietittiin, että mikä luokka on kyseessä, tuli kehäsihteeri itse kertomaan meille mikä luokka on meneillään ja taisi vielä kertoa sen hetkisen arvosteltavana olevan koiran nimenkin.

Mutnii olen huomannut, että sisätiloissa salamaa käyttäessä nimenomaan tulee niitä tummia ja rakeisia kuvia, kun taas ilman salamaa saa varsin esittelykelpoista jälkeä. Esim tämä kuva on otettu tuolla voittaja08:ssa ilman salamaa Canon Ixuksella, ihan normipokkarilla. Ilman salamaahan ei voi sit oikein ottaa liikekuvia sisällä, mutta seisonnat onnistuu oikein hyvin jos koira vaan pysyy paikallaan.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- Albert Einstein
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

^Juu saman olen huomannut. Salaman kanssa tulee jonkun ihmeen takia aina joko liian kirkkaita tai sitten juuri noita tummia ja rakeisia kuvia, niin tai sitten koiran turkki kiiltää ihan epäluonnollisen paljon. Asetuksillahan noikin saisi jotenkuten kuriin, mutta eipä ne tahdo kuitenkaan ihan kunnollisia olla. Ilman salamaa kuvatessa taas on se huono puoli, että kuvat heilahta älyttömän herkästi varsinkin meidän kameralla kun ei ole vakaajaa ja se on muutenkin digikameraksi hirveän vanha.

Joissain näyttelyissä on kyllä niin ihania kehäsihteerejä, antaa tulla kuvaamaan lähempää ja vaikuttaa muutenkin hirmu 'ystävällisiltä' Joskus taas tekisi mieli tintata niiltä nokka sijoiltaan kun tuntuu että kameran salamavalokin häiritsee jo tuomaria.
Elina
Analysaattori
Viestit: 2729
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 2:34 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Elina »

Shiroi kirjoitti:Joissain näyttelyissä on kyllä niin ihania kehäsihteerejä, antaa tulla kuvaamaan lähempää ja vaikuttaa muutenkin hirmu 'ystävällisiltä' Joskus taas tekisi mieli tintata niiltä nokka sijoiltaan kun tuntuu että kameran salamavalokin häiritsee jo tuomaria.
Luuletko, että se salamavalo ei häiritse? ;) Jatkuvasti räpsyvä kirkas salamavalo häiritsee varmasti voi varmasti häiritä tuomaria, samalla tavalla kuin kehässä olevaa koiraakin, joka voi muutenkin oudossa tai pelottavassa tilanteessa pelätä vielä enemmän. Mie en ainakaan mielellään käytä salamaa, kun se tosiaan voi häiritä. Minusta on ihan oikeutettua jopa huomauttaa salamavalosta.
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Ember »

Kyllä se häiritsee, esimerkiksi muistaakseni Voittaja 07:ssa ollessani tuomari itse pyysi kuvaajia olemaan käyttämättä salamaa, kun koira oli niin peloissaan. Se siis haittasi sekä koiraa että arvostelua ;)
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Uskallan kyllä epäillä ettei viereisen kehän laidalta otetut kuvat häiritse, varsinkaan jos ne on otettu vielä sivuviistoon tuomarinteltan takaa päin katsottuna. Ja kaippa sen nyt koirastakin huomaisi jos se vähääkään aristaisi salamaa ;) Mutta tietenkin sitten on täysin eri asia jos lähempää ottaa kuvia ja huomaa, että koira sitä vierastaa. Mutta ihan kuinka vain...
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Ember »

Niin, tietysti se riippuu täysin tilanteesta, ja juuri siitä missä kuvaat. Itse kuitenkin, kuten jo muistaakseni sanoinkin, yritän välttää salaman käyttöä juuri tällaisten tapausten varalta. Ja tunnen itseni mukavasti huomaamattomammaksi ilman salamaa. :mrgreen:
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

No toi on kyllä ihan totta, kun kuvaa ilman salamaa niin varmasti säästyy enimmältä huomilta, joka on pelkästään hyvä :mrgreen:
Oliko muuten joku kuvaamassa viime vuonna Seinäjoen KV'ssä? /puoli ot.
marsu
Syvällistä
Viestit: 691
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 6:23 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja marsu »

Itse kuvailen aika paljon erilaisissa koira tapahtumissa ja näyttelyissä kuvaan koiria ihan kehän laidalta. Silloin ,jos olen rapsutelemassa jotain koiraa niin satan kysäistä omistajalta saako koiraa kuvata. Itse kyselen niin vähän näitä lupia ,että minulta ei koskaan olla kysytty mihih kuvia käytetään. ROP ja VSP koiria menen yleensä kuvaamaan lähempää, jos muitakin menee, samoin kuin RYP ja BIS koiria menen lähempää kuvaamaan useasti. Salaamaa käytän yleensä vain sisällä ja silloinkin harkitusti.
Joillakin kehillä on ruuhkaa kuvaajista ja katsojista,mutta aina olen löytänyt sopivan paikan kuvata. Joskus olen ollut yíhan tuomari pöydän vieressä/takana eikä kukaan ole sanonut mitään, kun olen vain ollut poissa tieltä.
When i feel that something is wrong
Then something is worth to fight for
Something to give, something to die for
It's just different way of living our life
Avatar
jannu
Kanada
Viestit: 1691
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:23 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja jannu »

Shiroi kirjoitti:Oliko muuten joku kuvaamassa viime vuonna Seinäjoen KV'ssä? /puoli ot.
Mä olin, mutta en kuvannu ahkerasti. Kultsukehää enemmiten. mitenniin?
I just want this matter in order, so life could begin to shine better.
Vermil
Vuohenruokaa
Viestit: 1719
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:10 am

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Vermil »

Shiroi kirjoitti:No toi on kyllä ihan totta, kun kuvaa ilman salamaa niin varmasti säästyy enimmältä huomilta, joka on pelkästään hyvä :mrgreen:
Oliko muuten joku kuvaamassa viime vuonna Seinäjoen KV'ssä? /puoli ot.
Itse olin tuon sunnuntain koko päivän kuvaamassa Seinäjoen KV:ssä.
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Juu eikun kysäisin vain kun siellä itsekin olin kuvailemassa ja kehässäkin jos nyt oikein muistan.
Maya
Nakkisotilas
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:56 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Maya »

Minua on pistänyt miettimään se, että pitäisikö kasvattajia "valistaa" virtuaalikoirailuista? Itse otin vastikään yhteen kasvattajaan yhteyttä ja kysyin, että eihän häntä haittaa, mikäli käytän hänen koiransa kuviaan virtuaalikoiran kuvina. Harmittaa vain, kun en tiedä kaikkien kennelini koirien nimiä, että olisin voinut toimia samoin. Hieman ehkä ohi aiheen, mutta niin.
Lansu_
Höpsö veitikka
Viestit: 5175
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:33 am

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Maya kirjoitti:Minua on pistänyt miettimään se, että pitäisikö kasvattajia "valistaa" virtuaalikoirailuista? Itse otin vastikään yhteen kasvattajaan yhteyttä ja kysyin, että eihän häntä haittaa, mikäli käytän hänen koiransa kuviaan virtuaalikoiran kuvina. Harmittaa vain, kun en tiedä kaikkien kennelini koirien nimiä, että olisin voinut toimia samoin. Hieman ehkä ohi aiheen, mutta niin.
Mä oikeastaan olen viimeaikoina yllättynyt siitä kuinka monelle suomalaiselle kasvattajalle olen "joutunut" selittämään virtuaalikennelharrastusta. Osa on ihan suoraan kysynyt mitä ne virtuaalikennelit on ja toiset ovat kummastelleet että mitä tällaisesta harrastuksesta hyötyy. Kaikki ovat suhtautuneet ihan positiivisesti asiaan kun olen selittänyt virtuaalikoirien kisoista, kasvatuksesta ja kenneleistä sekä VFCI:stä, rotuyhdistyksistä ja Käräytyksestä yms. Olen pitkään elänyt siinä luulossa että suurinosa tietäisi virtuaalikennelistä vähän enemmänkin, mutta olen sitten vissiin erehtynyt. Epäilenpä että tämä hetkinen virtuaalikennelvastaisuus johtuu luvattomien kuvien ohella osittain myös tiedon puutteesta. Monet ihmiset eivät varmaan oikeasti tiedä virtuaalikenneleistä mitään muuta kun tekijänoikeusrikkomukset ja jotain satunnaisia yksityiskohtia tai itse tekemiään johtopäätöksiä.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Maya
Nakkisotilas
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 1:56 pm

Re: Näyttelyissä valokuvaaminen

Viesti Kirjoittaja Maya »

Lansu_ kirjoitti:
Maya kirjoitti:Minua on pistänyt miettimään se, että pitäisikö kasvattajia "valistaa" virtuaalikoirailuista? Itse otin vastikään yhteen kasvattajaan yhteyttä ja kysyin, että eihän häntä haittaa, mikäli käytän hänen koiransa kuviaan virtuaalikoiran kuvina. Harmittaa vain, kun en tiedä kaikkien kennelini koirien nimiä, että olisin voinut toimia samoin. Hieman ehkä ohi aiheen, mutta niin.
Mä oikeastaan olen viimeaikoina yllättynyt siitä kuinka monelle suomalaiselle kasvattajalle olen "joutunut" selittämään virtuaalikennelharrastusta. Osa on ihan suoraan kysynyt mitä ne virtuaalikennelit on ja toiset ovat kummastelleet että mitä tällaisesta harrastuksesta hyötyy. Kaikki ovat suhtautuneet ihan positiivisesti asiaan kun olen selittänyt virtuaalikoirien kisoista, kasvatuksesta ja kenneleistä sekä VFCI:stä, rotuyhdistyksistä ja Käräytyksestä yms. Olen pitkään elänyt siinä luulossa että suurinosa tietäisi virtuaalikennelistä vähän enemmänkin, mutta olen sitten vissiin erehtynyt. Epäilenpä että tämä hetkinen virtuaalikennelvastaisuus johtuu luvattomien kuvien ohella osittain myös tiedon puutteesta. Monet ihmiset eivät varmaan oikeasti tiedä virtuaalikenneleistä mitään muuta kun tekijänoikeusrikkomukset ja jotain satunnaisia yksityiskohtia tai itse tekemiään johtopäätöksiä.
Aivan. Toisalta tekisi hieman valistaa bretonikasvattajia kys. asiasta sen varjolla, ettei ne tulisi leimaamaan mua "tekijänoikeuksien rikkojiksi" jos just sattuu löytämään virtuaalikennelini --> sieltä koirat ja hoksaa, että minulla saattaa olla jonkun omistajan koiran kuvat virtuaalikoiran kuvina. En haluaisi mitään "syytöksiä" niskaan, ja koska tulen olemaan jatkossa ahkera etenkin bretonikehillä näyttelyissä mukana, en haluaisi mitään "huonoa mainetta" (En tietenkään haluaisi muutenkaan virtuaalikoirailijoille mitään huonoa mainetta!).
Vastaa Viestiin