Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Lukittu
Kemppu
Söi navetan kaksi nautaa

Re: Oma tilanteesi virtuaalikoirien parissa

Viesti Kirjoittaja Kemppu »

Hmmm. kiva aihe. :--D

Mulla on tällänen onoff- tilanne tällähetkellä. Mua todellakin KIINNOSTAA pitää virtuaalikenneleitä/kenneliä ja innostusta liittoihinkin olisi, mutta tällähetkellä mua stressaa Caniche, joka on ollu vaan hetkisen pystyssä ja toisaalta en tahtois luopua siitä näin äkkiä, mutta mulla vaan ei kertakaikkiaan innostus riitä ton yksin pystyssäpitämiseen.(eikä täällä virt. maailmassa näytä olevan paljoo villakoirista kiinnostuneita, varsinkaan sellasta joka haluis ryhtyä villakoiria kasvattavan virt. kennelin toiseks ylläpitäjäks, okei en oo kysynyt vielä ainakaan, mutta luulen näin ja siltä äkkiä katsottuna ja mietittynä näyttää) myrrha mulla on suorana ykkösenä tällähetkellä, jotenkin kaikki sujuu sujuvasti, ensinnäkin sen takia että meillä Sadun kanssa on niiin mahti kennel ja kun Satu on niin mahtina apuna ihan olemuksellaan, sekä auttavaisuudellaan. Toisekseen, tuolla on niiin mahteja koiria, ihan rotujensa puolesta (koska rakastan keskarivilloja ja kaikki muut kokomuunnokset on vähän kiikun kaakun + sit upea ja hurmaava afgaaninvinttikoira johon oon taas saanut kiinnostuksen nousuun noitten meidän afgaanien myötä) ja sit muutenkin, meillon vaan niin upeet koirat, ei sillä menestyksellä, vaan sillä et noi vaan on niin upeita jaja. mmm. Kolmanneks on pakko mainita vielä erikseen Satusatusatu, joka hoitaa aina niin loisteliaasti meidän koirille kuvat, sivuille ulkosun, paljon tekstiä, kisoja (nytkin putki) ja se että satu on niin mahti tyyyppi! myrrha saa mut pitämään kinni virtuaali maailmasta ja siitä et mä todellakin jaksan kisata noilla koirilla.

Kaikkein vähiten mua innostaa nyt se Caniche, voi saakutti kun menin senkin perustamaan, just ehkä kuukautta ennen ennenkun Satu pyysi mua myrrhan ylläpitäjäksi. On toi mulle tärkee ja näin, en tahtois ensinnäkään vaikuttaa siltä, et teen hetken mielijohteesta tollasen kennelin, mut kun mmmmmmm. ainakin mä pistän ton suurelle tauolla tai sit canichen lyhyt taival loppuu, ennenkun se pääsi hyvin edes alkamaankaan. Toki mä sit ottaisin myrrhan puolelle (mikäli satukin sen sallii) pari koiraa, mut jotkut vanhat jotka vois laittaa jo sateenkaarisillalle voisivat sit mennä sinne. Nojoo, en nyt tullut tähän miettimään mitä mä aijon canichen suhteen tehdä, vaan niin, pysytään aiheessa.

Mä tykkään tästä hommasta ja melko paljonkin, tää on tällasta rentouttavaa ja välillä ei välttämättä niinkään rentouttavaa puuhaa. Nyt mulla on sellanen kutina et myrrhalle vois tehä toisen pentueen,mutta koirat ei mun makuun oo vielä siinä vaiheessa kisautuksessa, että niillä vielä pentueita ruetaan teettämään ja vastahan ensimmäinenkin oli. Kyllä, kyllä tää homma mua välillä kyrsii. Pahiten silloin, kun ei oo kisoja mihin osallistua ja sit vielä kun on koulua ja sit kun tulee kotiin on tullu pari uutta kisaa ja niihinkään vähiin ei kerkeä mukaan, niin siinä sitten koirille tuloksia. Jooo tiedän, on varmaan monia jotka pääsee vielävähemmän kun minä, mut mua kyrsii välillä. Ja sit mun tuurilla kaikki tuhannet kisat samaan aikaan on sillon, kun oon vaikka lomalla ja sit mä en niihin kerkeä ja sit taas alkaa se hiljaiselo kisojen suhteen, kun mä palaan kuvioihin.

Sit mua kiehtoo kaikki tuomaroimis hommat. (sillon kun on aikaa tuokkia tietysti) Tahtoisin kovasti näyttelytuomariksi, mutta mun taidot ei mahda siihen riittää, oon mä miettinyt tuomarikoetta, mut eka otan kyllä tavotteeks tuokkia virallisissa irl-näyttelyissä ja silleen ottaa vähän edes ns. kokemusta. Tai et saisin kuvan mitä ois tarkotus tehdä ja näin. Kyllä mä tiedän aika paljon, mut sit en tiedä toi ite tuomaroimis puoli, tosin yks vaihtoehto ois ottaa vaan villakoirat alueeks, että kun niistä kuitenkin parhaiten tiedän ja muista en melkein mitään, mut toisaalta itellä on jokaista kokoluokkaa ja ne osallistuu kisoihin joita huomaan, niin musta ei olis ns. mitään hyötyä edes, kun en mä voi tuokkia jos omat koirat osallistuu. Mutniin, oonhan mä monien muidenkin lajien tuomari ja musta se on ihan mukavaa puuhaa. Mut harmittaa vaan kun näyttelyt on lähimpänä sydäntä, mut sitkun en tiedä muista roduista oikein mitään kun villakoirista ;s

Mutkattoo nyt, nyt tuntuu siltä et virt. puolella saattas pysyä vaikka pitempäänkin ja nyt myrrhassa ainakin pysyn (nyt on ainakin inntostusta), mut kattoo nyt mitä ite Canichelle käy. Myös jotain liittoa tai rotuyhdistystä ois kiva pitää ja joskus sellaseen voisin ryhtyä, jos oikeenlainen rotuyhditys löytyy, johon tarttetaan ylläpitäjää. Varsinkin joku näyttelyliitto ois kiva ylläpidettävä. kattoonyt mitä elämä tuo tullessaan :--D
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Haahaa, mulla menee kans yllättävän hyvin ton Ratapihan kanssa! Koiratilanne on hyvä; 5 (+ 1 tulossa) narttua ja 5 urosta (jos muistan oikein) + 1 sijoitusnarttu, jonka kisautuksessa lupailin auttaa myöhemmin. Nyt mulla on ollu tän viikon ajan kisailut tosin jäissä, kun oon iskällä. Mutta ens viikolla taas lähtee rullaamaan. Koiratki on hyvässä tilassa noiden kisaluokkien kanssa, kaikki ei oo enää alokasluokassa ym., ja on hitusen helpompi päästä mukaan kisoihin, kun alokasluokat ym. I-luokat on melkein aina täynnä. Pitäis kanssa kattoo, et saisko ite jotai kisoja käyntiin, kun todellakin ei noita kisoja järjestetä enää paljoa. Kiinnostusta riittää (viihihi!) ja toivottavasti pitkään. Nytki kisaillaan kasvattajaluokassa haskeissa (Haltsikkaa vastaan>:D) ja ja jaaa pentueet on vähä tauolla, ootellaan lisää tuloksia noille nartuille.

Rekiviestin kanssa taas on mulla vähän kiinnostus lopahtanut ja omat jutut on melko jäissä. Mutta oon kyllä jatkamassa sen pitämistä - älkää säikähtäkö. Piiskaan vaan ite toimittajia tekemään noi jutut ja itelläni on vielä kesken pari juttua. :D Mut enköhä mä saa ne ens viikoks valmiiks... Kai. Eiköhän se kiinnostus siihenkin nouse, mua vaan ärsyttää se, kun henkilökuntaa on siinäki lehessä niin vähän. Sitte ite yrität ponnistella niitä juttuja - jopa 3 juttua - kun muute tulis niitä artikkeleita nii vähän.

Ei mulla kyllä ois mitään tekemistä koneella ilman virtuaalimaailmaa :D.
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kettu »

For real? Vituiks menee.
Mulla on viikossa yksi ainoa vapaapäivä ja -ilta, jolloin mulla on aikaa joko: nähdä vanhoja ystäviä, hoitaa muita ihmissuhdeasioita, tehdä duuneja, pitää kämppää pystyssä, hoitaa virtuaalikoira-asioita, olla vaan.. Sit kaikki irlin paperisotkut ja kaikki muut. Ei oo hirveästi aikaa virtuaalihommille, vaikka ne niin kivoja varmaan oliskin. Nytkin tässä aamukahvin äärellä vastailen VFCI:n vieraskirjaviesteihin ja yritän hakata koodia läpi.

Mulla on siis vuodesta 2003 pystyssä ollut virtuaalikennel Joy Vision, jossa on koiria tällä hetkellä 12 kpl, toukokuussa tulossa yksi seisoja lisää. Pentueita syntynyt 23 kpl, pentuja niissä yhteensä melkein 90 kappaletta. Kennel täyttää tosiaan kesäkuussa 6 vuotta ja toiminta on ollut aikalailla katkeamatonta, pieniä taukoja lukuunottamatta. Joyn avulla ajattelin yleistää lk. saksanseisojat suuren yleisön tietoisuuteen virtuaalimaailmassa. Niheästi onnistuu, kun ihmiset eivät ole niin kiinnostuneita ko. rodusta :mrgreen: Mut ehkä toisen kuuden vuoden päästä sit.

Sit on VFCI ja sen lukemattomat projektit. Jos nyt saisi sen YVNL:n pois tieltä ja hakattua siltä vaikka tajun kankaalle koodeilla, et se toimisi. Onneks mulla on Rotta joka paiskii noiden rekisteröintien kanssa, ei millään riittäisi aika siihen. Mutta ehkä mä aktivoidun virtuaalimaailman kanssa sit kun oma elämä loppuu. :P
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Ellu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Mulla on Koheltajat ja nyt on aikalailla on-kausi. Kisat mitkä nenän eteen tulee on ilmoitettava samantien. Liittojen kalenterit käyn päivittäin läpi ja yritän keräillä koirille melko paljon tuloksia. Joskus on kyllä päiviä milloin on fiilis: "äähh tossa ois makseissa tilaa mutta tulee niitä uusia." ja porukat rajottaa melkoisesti tätä koneella istumista mutta silti saa IRL elämän hoidettua.

Oon muutamia kisoja tuomaroinut ja kun tarkemmin alkaa ajattelemaan niin ei mulla ois varmaa halua tuomaroida kisaamisen ohella. Toisaalta jos jossain on tulokset pahasti myöhässä niin satunnaisesti voi tuomaroida.

Oma koiratilanne on kuitenkin kasvanut jo melkoisesti (onneksi sieltä siirtyy kohta muutama eläkkeelle) että tarvisi kuitenkin reilusti kisauttaa ja ilmoittaa mahdollisimman moneen kisaan. <: Joskus on kyllä sellanen fiilis ku äiskä huutaa "nyt se kone kiinni tai et käy huomenna" että onko tää oikeest sen arvosta et äiskä joka pvä huutaa kone kiinni tee sitä tätä ja tota.

Koiramäärääkään ei osaa pienentää aina tulee lisää.. Onneksi tuo kisapuoli alkaa silleen olla rutiinia niin ne pääsee nopeesti eläkkeelle. : DDD
Summer
Ei riitä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Summer »

No mulla on oikein nykyään virtuaalikennel innostus päällä...
Mutta enpä oikein ole jaksanut tuolla Syysruskassa kisauttaa koiria.
Hyvin kyllä ihan menee, ettei sen puoleen mitään ongelmaa :D
Kuva Kuva Kuva Kuva
Kate
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Kate »

Nyt on kaikki aika jäässä. Ei minkäänlaista luppoaikaa touhuta virtuaalisysteemien kanssa. Oon monta kertaa jo tässä pohtinu että jos vaan myis suurimman osan koirista pois ja tavallaan aloittaisi mukavasti parin kisaamattoman koiran kanssa ihan alusta. Kolme koiraa saattaisi olla semmonen kiva määrä. Oon jo valmiiksi miettinytkin mitkä kolme koiraa jäisi. Ei siis erityisen hieno tilanne tällä hetkellä ole. Pitää katsoa miten tämä tästä kehittyy. Mulla on vaan nyt se että oon hienosti viime hetkillä päättäny alkaa panostaa lukioon ja lisäksi mun ihmisuhteet (joita hoidan mielummin kuin virtuaalikoiria) on ihmeellisesti lisääntyneet. Koko ajan olisi jotain tekemistä tarjolla.

Pitää katsella tässä vielä parisen viikkoa ja päättää sitten.
Do you still remember
How we used to be
Feeling together, believe in whatever
My love has said to me
Both of us were dreamers
Minnea
Kanada

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Nyt se sitten iski. Off-vaihe. Heivaan mitä todennäköisimmin oikeastaan kaikki virtuaalikoirani pois, pidän pienen hengähdystauon ja aloitan alusta. Kasvattajat ovatkin saaneet yksärillä viestiä asiasta.
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Mä voin onnekseni todeta että uusi kenneli Yaccouza pelasti mun innostuksen :D vähän uusia naamoja niin alkoi heti kiinnostaa ja näiden suhteen mulla on selkeät suunnitelmat ja kaikkea...
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
huomaavaisuuden
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja huomaavaisuuden »

Mulle tuli tänään uus kenneli, Huomaavaisuuden. www.huomaavaisuuden.suntuubi.com :) Mut se on keskeneräinen :) Jatkan joskus, tänään en ehkä kerkee kaikkee tekee valmiiksi.
Elina
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elina »

Jäissä. Niin yksinkertasta se on. Mulla turhauttaa ilmottaa noita koiria kisoihin, kun tuloksia ei välttämättä kuulu koskaan. Lisäksi mulla turhauttaa kasvattaa apsoja, kun kaikki apsot on minun kasvatteja ja sukua keskenään. Ei oo muita kasvattajia, joten ei oo mitään haastetta tai muuta, on niin tylsää tehdä pentue, kun tietää, että siihen tulee taas ne pari pentua, menee samoille ihmisille ku aina ennenki eikä mikään etene koskaan kuitenkaan. Toosi turhauttavaa. Sitten on lapinkoirat, niissä on haastettaki ku suvut on mitä on osittain ja muutenki ihan kiva... Tiiänhän mie, että mulla on käsissä ihan hyvät koirat, suvullisia ja suvuttomia koiria sopivasti, mutta silti. Mulla vaan kyllästyttää just nyt vähän. Mulla ei riitä aika virtuaalikoirille nyt just, kun on paljon muutakin tekemistä ku olla koneella, mutta pitää kattoa. Jos vaikka taas jonkun ajan päästä. :>
Tassutellen Tessun tahtiin + Ensimmäistä odottamassa

Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen. - S.J. Lec
noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Oon viimeinkin päässyt sellaiselle "valoisalle polulle" tässä virtuaalikoirailussa! Vielä pari viikkoa sitten ajattelin lopettaa kokonaan, mutta nyt tämän kisaputken myötä innostuin enemmän ja nyt jaksaa jopa kisatakin. Ehkä tästä tulee nyt tämä ylämäki kohti sitä jotain :D Koiria on tällä hetkellä se 11 johon kuuluu 6 shelttiä ja 5 sammaria. Niistä kolme on omia kasvatteja, joten kisattavaa on periaatteessa vain 8. Ja parilla koiralla en enää edes teetä pentueita jne. joten ne ovat ns. eläkkeellä. Joten kisattavaa onkin 6! :) Kaikki on nyt ihan täydellistä!
Shiroi
Toistolla tehoa

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Nyt on jo hetki ollut enemmän aikaa kennelille ja kyllä se tuloksissa alkaa pikkuhiljaa näkyä. Vuoteen en saanut yhtäkään valiota ja nyt neljän kuukauden aikana on valioitunut 6 koiraa. Pentueita olisi pari suunnitelmissa ja 2-vuotis kisaputki pitäisi järjestää parin kuukauden sisään. Mutta sitten toisaalta taas kun ajattelee tätä koko touhua, se on sitä samaa ympyrää kokoajan - koiria kisoihin, tulokset sivuille ja uusiin kisoihin. Jotain järkeä? Mutta silti niin koukuttavaa :D No lopettamassa en nyt hetkeen aikaan ainakaan ole, mutta täytyy katsoa jos hieman myöhemmin pitäisi hieman taukoa.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Minäpä olin niin laiska, etten jaksanut Wolfeye'sin yksivuotisjuhlan kunniaksi edes kisaputkea väsätä, sen sijaan jonkun Bakemonon vappuputken pistin käyntiin.
Kisaaminen on aktiivisempaa mulla kuin ennen, olen myös innostunut maastoista ja tokosta, mistä en oikeastaan ennen pahemmin välittänyt, en ollenkaan tiedä miksi. Kaipa tässä nyt vähän heräillään, varsinkin kun pääsin uuteen projektiin mukaan enpun kanssa (suuri paljastus :mrgreen: ) vaikka kyllähän näitä projekteja on, uskon selviytyväni näistä kunnialla.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Mulla IRL-elämä estää nykyään liittojen kyttäämisen 24/7 ja olen usein lomilla hiljaisempi matkustamisen takia - silti olen innolla touhussa mukana ja nautin tästä suuresti! Kynsin ja hampain pidän itseni kurissa, etten ota enempää koiria, kahdeksan kisattavaa on ihan tarpeeksi :mrgreen: Oikeastaan vain viisi koiraani kisaa aktiivisesti, yksi on nimittäin kokonaan eläkkeellä ja kolme muuta saavuttanut jo lähes kaiken mitä olen tavoitellutkin. Tarkoituksena olisi nyt vain hillitä näiden ei-tollereiden ottamista ja keskittyä enemmän niihin. Kesällä on ainakin yksi tollopentu tulossa ja odotan sitä jo nyt innolla!

Ainut mikä on vähän jäissä, on noiden luonteiden ja kuvien tekeminen. Ei vain innosta, eikä aikaakaan tunnu löytyvän, tai vaikka löytyisikin, niin en saa itseäni niskasta kiinni. Mutta niillä ei onneksi ole niin kiire, tulevat sitten kun tulevat. Pääasia on, etttä Sunburn'sissa asustavia koiria näkyy aktiivisesti kisakentillä ;)
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Hyvinhän meillä :mrgreen:
Millään koiralla ei mitään huipputuloksia ole. Mutta tuloksia kumminkin. Elikkä hyvällä kisautuksellä mennään. Koiria on kuusi + yksi sijoitus. Kaikilla on kuvat, tosin yhdeltä puuttuu. Niin rotuinahan on 3x suomenajokoira, 2x valkoinenpaimenkoira, shetlanninlammaskoira ja amerikanakita.
Kennel ollut melkein vuoden pystyssä. Niin, tuo nimi vain vaihdettiin välissä -tämän vuoden puolella. Ulkoasu on melkeimpä juuri vaihdettu. Copyt ym. ovat kunnossa. Lisäksi kennelille on kesällä tulossa ensimmäinen pentue.
LOPETTANUT!!
Lukittu