Cottongrass english setters

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
kirby
Höpsö veitikka

Cottongrass english setters

Viesti Kirjoittaja kirby »

Noniin, kevään ja tulevan kesän kunniaksi Cottongrass english setters sai myös uuden kuosin. Jokainen sivu sai hieman uudempaa näköä niin asettelultaan ja kuviltaan sekä tekstejä paranneltiin. Koirien sivuilla myös uutta ilmettä, sekä kisakalentereita päivitetty. :)

Ulkoasun tulisi toimia kaikilla selaimilla, mutta huomio IE'n käyttäjät! IE saattaa paikoitellen vammata noita sivuja, mm. itselläni se heittää copyt tuonne tekstikentän sisälle, vaikka niiden kuuluisi olla ulkopuolella. Suosittelen selaamaan sivuja Mozilla Firefoxilla! Kaikista virheistä / toimimattomuudesta saa kyllä mainita, pyrin siihen että sivuja olisi kiva katsella kaikilla selaimilla.

Sitten mielipiteitä kehiin! :) Ihan lyhyetkin kommentit ovat sallittuja. Mielipiteitä ulkoasusta olisi kiva saada, sekä muusta sivujen sisällöstä. Ja hei, myös Cottongrassia, koiria ja toimintaamme saa arvostella. Olisikin mukavaa kuulla, mitä ylipäätään ajattelette Cottongrassista?

ASTU SISÄÄN COTTONGRASS'IIN!
Jos ei sivuilla näy mitään muutosta, päivittäkääpä, kiitos!
vuoden kadehdituin 2012
vuoden ulkoasuntekijä 2016
kirby
Höpsö veitikka

Re: Cottongrass english setters - uusi look!

Hei, se kommentti olis kiva ;)
vuoden kadehdituin 2012
-Milla-
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja -Milla- »

Mä voisin vaikka kommenttia heittää.

Ulkoasu
Mun eka vaikutelma oli että "taasko?". Cottongrassissa tuntuu ulkat vaihtelevat niin usein. Tai ehkä se johtuu siitä että sulla on niin monta paikkaa missä on kaikissa pääperiaatteeltaan samanlaiset ulkat. Taustaväri on aika järkky. Pomppaa tosipaljon silmiin ja se ei mun mielestä ollenkaan sovi muihin väreihin. Tosin toi sininen on kesäinen, mutta mun mielestä se ei vaan sovi. Muuten sivut ovat siistit ja helppolukuset. Noi etusivun kuvat on kivat. Koirien sivutkin ovat siistit. Mulla on IE ja tosiaan noi copyt menee ulkopuolelle, mutta mun mielestä se ei haittaa. En olisi edes ajatellu niille muuta paikkaa ellet olisi siitä alotusviestissä maininnut.

Muu kommentointi
Etusivun teksti on mukavaa luettavaa. Juuri sopivan pituista tekstiä. Koiramme sivu on siisti ja pidän siitä että koirat on luettelona. Tää teksti muo vaan hämää: "Koiria meillä on tällä hetkellä 8 kappaletta, joista 3 on narttua ja 5 urosta". Eikös sen pitäisi olla 3 on narttuja ja 5 uroksia. Noin se kuulostaa mun korvaan paremmalta.

Sun teksteissä mä löydän paljon ristiriitaa. Siis kasvatatko näyttely-, käyttö-, vai sekalinjaa? Esim. kasvatussivulta poimittua:
Englanninsettereillä ei virtuaalimaailmassa ole koskaan ollut kovin häikäisevää suosiota, siksi kasvattajat eivät voi mielestäni asettaa rimaa vielä kovin korkealle, kuten en itsekään aseta. .... Ja vaikka koirani ovatkin lähes kaikki näyttelypainoitteisia, se ei tietenkään tarkoita, että kasvattieni tulisi olla näyttölinjaisia.
Mun mielestä on outoa sanoa ettei aseta itselleen rimaa korkealle koska eng.settereitä on vähän vmaailmassa. Mun rima on ainakin korkealla ja jalostukseen käytän vaan A-luokan koiria. Minkälaisia tulevia eng.settereitä vmaailmaan tulisi jos kaikki kasvattajat kasvattaisivat periaatteella "määrä ennen laatua". Tollasen kuvan tosta sun tekstistä saa. Tai ainakin mun korvaan särähtää. Ja jos kasvattaa näyttelylinjaa niin sillon kasvatit on näyttelylinjaa, ei käyttölinjaa. Se ei tietystikkään estä koiraa menestymästä käyttöpuolellakin.
nartuille mielellään enintään 2 pentuetta ja urokselle 3
Toi on tosi paljon ottaen huomioon miten vähän eng.settereitä on vmaailmassa. Tollasilla pentue määrillä yksi suku kyllä yleistyy mun mielestä ihan liikaa.

Nää on nyt mun mielipiteitä. Älä vedä kurpitsaa nenään.
kirby
Höpsö veitikka

^ en tarkoittanut että en aseta rimaa korkealle itseni kanssa, vaan ylipäätään siten, että olen avoin antamaan kasvatin uusille ihmisille ja eri lajeista kiinnostuneille pennunottajille. Ja miten itse määrittelet A- luokan koiran? Tottakai mäkin pyrin (ja olen käyttänytkin) jalostukseen vain hyviä ja kilpailleita koiria. On myös kurjaa, jos ajattelet että kasvatan koiria tyylillä "määrä ennen laatua" koska tämähän ei pidä paikkaansa..

Ja olenhan painoittanut, että kasvatan näyttölinjaisia koiria (ja että kaikki koirani ovat näyttölinjaisia), mutta mikäli joku pennunostaja haluaa koiransa käyttötarkoitukseen, en sitä lähde estämään. Tiedostan hyvin itsekin, että enkkuja on vähän, siispä en lähde vaatimaan liikoja jotta kiinnostus rotuun ja sen monipuolisuuteen säilyy. Ja mikäli mainitsen jossain kohtaa että kasvatan käyttölinjaisia, sinne on sitten pujahtanut virhe.

Kiitos kommentistasi, mutta jos tulee tähän liittyen lisää niin pistäthän yv'llä, kiitos.
vuoden kadehdituin 2012
-Milla-
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja -Milla- »

Ihan sama mulle, jatketaan sitten yv:llä.
kirby
Höpsö veitikka

Joo mut hei onko muilla vielä kommattavaa? :)
vuoden kadehdituin 2012
Milja
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Milja »

Mun mielestä toi tausta on tosiaan hieman liian räikeä, mutta jos sen sävyä saisi vähäsen muutettua, yleisilme muuttuisi käyttäjäystävällisemmäksi. Koristekuvat sopivat hyvin tuonne alhaalle, se antaa täydemmän tunnun muuten vähän tyhjille sivuille. Itse tykkään lukea mahdollisimman paljon informaatiota kennelistä, koska silloin siitä saa paremman kuvan, ja näkee heti myös siitä, että kenneliin on todella panostettu ja nähty vaivaa. Mutta, myös tällaiset vähempitekstiset kennelit ovat hyvä vaihtoehto, ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia. Otsikkokuva on ehkä jotenkin.. kaponen, ja se ei sovi taustaan tai värimaailmaan muuten kuin ehkä linkkien värien kohdalta.

Selaillessani koirat-sivuja minulle tuli de ja vu- olo: "Olen nähnyt tämän joskus ennenkin.." Tuo palkki, jossa koirien kuvat ovat, ovat lähes identtiset (poikkeavat vain leveyden ja värien suhteen) Farewellin koirien sivuilta. Mieltäni askarruttaa, oletko pyytänyt ja saanut luvan käyttää samoja taulukkopohjia? Täsmälleen samat css-koodit... Sillä vaikka kuinka hienolta näyttäisivätkin, pitää pyytää lupaa käyttää jotakin (joo, mikäs minä olen neuvomaan, kun olen nuorempi, enkä edes tiedä, oletko pyytänyt luvat, joten pahoitteluni, jos haukun turhaan). Uskon että olet, mutta missään ei näy tekijänoikeuksia sen suhteen.

No, jos unohtaa tuon taulukkohomman, kennel itsessään vaikuttaa hyvältä, ja näkee, että olet pitänyt siitä hyvää huolta, ja omistat kauniita koiria. Kasvatussivuun olet jaksanut panostaa hyvin. Vieraskirjan värit sopivat mielestäni hyvin muuhun ulkoasuun. Täytyy siis myöntää, että tykkään kennelistäsi todella. Ja jos joskus innostun settereistä, tiedän jo, keneltä semmoisen tulen hankkimaan.
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
kirby
Höpsö veitikka

^ kiitos Milja! Tosiaan, tosta taulukosta mulla ei ole mitään hajua. Hevospuolella joku tyyppi sen on mulle joskus antanut, eikä mulla ole koodin alkuperästä mitään käryä :S Periaatteessa koodeja ei kyllä suojaa minkään maailman tekijänoikeus, mutta taidan lähettää tolle Farawellin ylläpitäjälle viestiä ettei tule epäselvyyksiä.
vuoden kadehdituin 2012
Vastaa Viestiin