Kisojen järjestäminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Wolfie
Höpsö veitikka

Re: Kisojen järjestäminen

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Tiettyjä kisoja järjestetään hyvin vähän. Nykyään on kyllä paljon hiljaisempaa, kuin ennen.

Itse pidän itseäni melko epäaktiivisena kisojen pitäjänä. Aika ei vaan riitä eikä liiemmin kiinnostus, välillä kyllä tulee innostuksenpuuskia, jonka ansiosta saan järjestettyä kisan tai pari. Olen Wolfeye'sissä melko epäahkerasti järjestellyt kisoja, mutten tiedä miksi. Bakemonossa sen sijaan on jonkun verran kisoja tullut, kun tänä vuonna aloitin sen. Nyt on meneillään kisaputki, jossa on hyviä lajeja. Myös 'irtokisoja' olen järjestänyt muutaman ja yksi näyttely on meneillään. Tavoitteena olisi kesäksi järjestää vähän suurempi näyttely, kuin se, mikä koko nyt on, eli kesäksi erkkari ja talveksi ehkä jopa KV.

Minä vastasin ennen joka kisaan ilmoittautuneelle mukana. Nykyään en vastaa, sillä ei vaan ehdi, näkeehän sitten itsekin, onko mukana vai ei. Jos koodissa on joku virhe, niin huomautan koodin lähettäjälle sen, en siis hylkää armotta. Mutta jos tosiaan kisa on täynnä tai VIP on mennyt, niin ilman mitään ilmoitusta poistan kaikki osallistumiset.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Spiegel
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Minä järjestelen kisoja suhteellisen harvoin, ehkä muutaman kuukauden välein - silloin kun huvittaa, on aikaa, inspiraatiota, viitsimystä. Näyttelyitä en kauheasti tykkää järjestellä, koska tuomareita tuntuu olevan hankalaa saada, ja näin ollen nämä tuppaavat jäämään tuloksettomiksi.

En ole koskaan vastannut ilmoittautumisiin "mukana", joskus on virheellisiin tullut kommentoitua, mutta olen sen verran laiska, että sekin on jäänyt. Itse en näitä vastauksia kaipaa, koska ne saa tarkistettua kisasivulta - näin ollen kunnioitan sitä, että ne osallistujat lisätään nopeasti, että ei joudu päiväkausia odottelemaan. Monilla tähän on tietenkin hyvä syy, mutta jos on kyse laiskuudesta - kuten itselläni välillä - no, se on hivenen rasittavaa.

Kisasivun lukeminen tuppaa tosiaan jäämään monilta, juurikin nämä rotu(ryhmä)rajoitukset, viimeiset ilmoittautumispäivät. Toivoisin myös huolellisuutta koodien kanssa - pikkuvirheet eivät tietenkään mitään haittaa, mutta ilmoja on kuitenkin mukavampi lisäillä, jos koodit ovat oikein. (:
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Mun mielestä homma on karkeasti ja vähän rumastikin sanottuna niin, että jos on valmis osallistumaan muiden järjestämiin kisoihin niin olisi vähintäänkin kohtuullista järjestää niitä myös itse. Niitä kisoja ei yksinkertaisesti tule, ellei joku niitä järjestä. Nyt olen huomannut muutaman aktiivisen järjestäjän, ja kyllä, huomannut myös monia jotka eivät laita rikkaa ristiin mutta ovat ensimmäisinä muiden kisoissa.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
mio
Floodari

Viesti Kirjoittaja mio »

itse olen nyt pitämässä tätä KV-näyttelyä, enkä siksi ole viitsinyt siihen rinnalle järjestää mitään muuta (paitsi nyt tuon kisaputken noiden parin ihmisen kanssa, mutta siis itsekseni). ennen sitä oon järjestellyt randomeja flyball-kisoja. virtaa olisi järjestellä kisoja, mutta en viitsisi ennen kuin tuo KV on saatu loppuun.

ja tuohon kisaviesteihin viitaten, itse en lähetä paluuviestiä jos ilmoittautuminen on oikein, mutta jos siinä on jotain häikkää niin laitan takaisin viestiä ja pyydän korjaamaan.
  • reasons to hit your ex with the baseball bat
  • :: palailen pikkuhiljaa tauolta ::
poissa 15.-22.7.
Saskia
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Saskia »

Olinkin jo unohtanut topikin...

Joana, onhan kuitenkin niin että joillain on sitten liitto/liittoja hoidettavana eivätkä siksi jaksa kisoja pitää? Nyt mulla on itselläni jo 5. kisat menossa eikä kennelini ole ollut pystyssä kuin alle kuukauden..

Haluaisin muuten kysyä teiltä, miten te tykkäätte osallistua kisoihin? Olen ajatellut jos supercgi:ltä ottaisin lomakkeen käyttöön, siis menisi suoraan lomakkeesta osallistumiset sähköpostiin. Oisko se kivempi kuin osallistuminen omasta sähköpostista? Toi php-koodi on mun aivoille liian haastava, en saa siitä tehtyä mieleistäni.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

No siis periaatteessa sillä ei oo mitään väliä, meneekö se suoraan sun säpöön, vai sillai, että on joku kaavake mistä se menee sun säpöön, sillä se ei kuitenkaan sun hommaan vaikuta mitenkään. Eri asiahan on se, jos on sellainen kaava, millä menisi suoraan tyyliin kisasivulle ne osallistumiset. Muistaakseni sellainen koodi on jossain täällä.

Mä olen ollut tän vuoden alkupuolella ja 2008 loppupuolella hyvin epäaktiivinen kisanpitäjä, mutta mulla on Bakemonossa tullut paljon kisoja. Wolfeye'sissä en jostain syystä jaksa pitää :mrgreen: en tiedä mistä se johtuu.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Milja
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Milja »

Päätin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni, ja järjestää pienimuotoisen kevätkisaputken, tällä hetkellä näyttely menossa, mutta lisää lajeja tulossa pikkuhiljaa. Aikaisemmin olen järjestänyt muistaakseni yhdet koiratanssi- ja yhdet mejäkisat, mutta siinä suurin panokseni, nyt en ole viimeaikoina ehtinyt järkätä kisoja ihan koulun vuoksi, kesällä taas sitten jos saisi lisää aktiivisuutta.. tosin silloinkin olen mieluummin ulkona kuin kyhjötän koneella.

Itseäni henk. kohtaisesti ärsyttää se, että luokat täyttyvät niin nopeasti. Jos jossakin luokassa on 30:lle koiralle tilaa, ja jokainen saa lähettää yhteen luokkaan korkeintaan kolme koiraa, jos jokainen lähettää sen verran, kisaan pääsee mukaan vain 10 ihmistä koirineen! Ja se on aivan epäreilua, sillä aktiivisesti kisaavia ihmisiä on täällä virtuaalikoirapuolella varmasti montakymmentä, ellei jopa satoja. Pitäisi olla niitä kisakalentereita vahtaamassa 24/7, ja jos joku nyt päättää pitää hieman rauhallisempaa tahtia, ei ole lähes mitään mahdollisuuksia päästä mukaan. Aina näissä kisoissa on ne tietyt tyypit, jotka ehtivät mukaan. Okeiokei, se voi olla myös siitä kiinni, viitsiikö ilmoittaa koirat, kun ehtii, mutta kuitenkin. Joskus joku vois vaikka järjestää 50 koiran luokan, niin pääsisipähän melkein parikymmentä kilpailijaa mukaan. Kun sille omalle hauvalle olisi niin mukava saada niitä tuloksia, ja se ei ole mahdollista, jollei osu juuri paikalle kun uusin kisa on lisätty kalenteriin.

Pahoittelen tätä vaahtoamistani, mutta vähän pännii.. pitäisi varmaan itse järkätä joku laajempimittainen tapahtuma, johon varmasti jokainen halukas pääsisi mukaan.
Don’t break a writer’s heart and think ink won’t spill.
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

^ Mä tykkään henk. koht. rajoittaa kisojen osallistumisoikeutta tiettyihin rotuihin/roturyhmiin. Usein huomaa, että pk koiria omistavat ihmiset ovat nopeimpia osallistumaan, joten esimerkiksi vinttareille, yseille ja terriereille tykkään puuhata kaikennäköistä kisaputken tynkää =)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mulla itsellä menossa joku idioottimainen kisoja kisojen perään kausi. Kuukauden aikan on nyt ollut 8 kisaa, joissa monissa jonkunlaisia osallistumisrajoituksia rotujen suhteen. Just lähetin anomuksen yhdestä kisasta, mutta se on hieman erikoislaatuinen enkä tiedä hyväksytäänkö sitä. :D Ellei hyväksytä, on kuitenkin jonkin sortin kilpailua kohta taas tulossa. Koiratanssia oon harkinnu alkaa urakalla pitämään...

Ennen lähetin aina vastauksen siitä, onko mukana vai ei. Nyt näiden kahdeksan kilpailun kohdalla en sitä erinäisten kiireiden takia ole tehnyt, kun osallistumisiakin oli melko paljon. Tulevissa kisoissa olisi taas tarkoitus jatkaa tuota "mukana/ei mukana" -linjaa.

Suurta ärsytystä herättää ittessä, kun osallistumisrajoutuksia ei lueta (tästö taisi olla hieman muillakin puhetta ekalla sivulla ellen väärin katsonut). Vaikka ne lukevat sekä liiton sivuilla sekä kisasivulla, ei niitä jostain syystä huomioida. Hankitaanko ihmisille vahvemmat lasit..? Ei muuten, tekeväthän kaikki virheitä, mutta esim. just järjestämissäni pk -kisoissa roturajoitusten huomioimattomuuden takia ainakin 1/3 -osaa ilmoittautumisviesteistä meni roskiin väärän rodun takia. Yllätyin määrästä, ei ole ennen sähköpostille järjestämässäni kisoissa vastaava käynyt.
Kazi
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kazi »

Mielestäni kisojen järjestämisessä ollaan menty huomattavasti parempaan suuntaan. Nykyään esimerkiksi tuomarointi on monessa käyttölajissa suhteellisen helppoa, kun kisoja voi tuomaroida kuka vain. Jos ei itse jostain syystä halua tai osaa tuomaroida, löytää kyllä lähes varmasti jonkun, joka sen suostuu tekemään. Tässä on tietenkin omat huonot puolensakin (esimerkiksi mahdolliset virheet tuloksissa ja huijaaminen). Systeemi on ilmeisesti kuitenkin toiminut ja minusta ainakin on mukavaa, että kaikki saavat mahdollisuuden tuomaroida kisojaan :D

Luokkakokojakaan ei enää suurimassa osassa liitoista rajoiteta tiettyyn maksimimäärään. Nykyisinhän järjestäjä saa käytännössä itse valita luokkakoot tai halutessaan järjestää tuplaluokat. (Paimennukseen kyllä ehdottomasti kaipaisin mahdollisuutta järjesää isompia luokkia, sillä 25:n osallistujan joukkoon ehtiminen etenkin A-lohkossa vaatii valonnopeutta ja hyvää tuuria.) En näe siinä mitään pahakaan, jos joku haluaa järjestää 60 osallistujan luokat. Vaatiihan se tietysti enemmän aikaa järjestäjältä ja tuomarilta, mutta virtuaalikoiria on kuitenkin paljon ja kaikki eivät tosiaankaan istu koneella 24/7 kyttäämässä kisakalentereita. Näin myös hitaammilla on mahdollisuus päästä mukaan. Rotuottelut ja muut rajoitukset myös antavat mahdollisuuksia päästä mukaan. Mitä tässä moni sanoikin, ihmisillä tuntuu vaan silti aina olevan kiire ilmoittautua, kun se kisasivu jää hyvin usein lukematta...

Mutta meinasin itse järjestää tässä parin viikon kuluttua jonkun pienimuotoisen kisaputken loman kunniaksi ;)
If you notice this notice, you will notice that this notice wasn't worth noticing.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Mulla oli jossain vaiheessa hirveä into järjestää kisoja ja niitä tulikin sitten pidettyä tosi paljon. Nyt tää vuosi on mennyt vähän hiljaisemmin, muutamia kisoja silloin tällöin. Ajattelin, että voisin laittaa taas muutamaa kisaa pystyy noista parista lajista, joissa aika harvoin on kisoja (esim. NOME). Itselläni on tapana vastata kaikille osallistujille, ovatko he mukana vai eivät. Mulle jää jotenkin epämiellyttävä tunne jos en vastaa :'D

Noista koodeista ja niiden virheistä kun on ollut puhetta, niin mua eivät pienet virheet koodissa haittaa, yleensä kerkeän aika hyvin korjailla jonkun satunnaisen puuttuvan br-tagin tai pienen sotkun koodissa. Se mikä on nyt ruvennut potuttamaan noiden koodien kanssa on se, että kun nyt mulla on vielä toi KV kesken ja sinne kun olen lisäillyt tuloksia niin, että se koiran osoite on edelleen siinä, jolloin tulokset tulevat käytännössä sen </a>-tagin jälkeen ennen br:ää, ja sitten kun nuo kaksi ovat väärin päin (a ensin) niin siinä sitten esim FCI 1 -ryhmästä korjaat sen 100 koiran koodit oikein päin, niin jossain vaiheessa sitä rupeaa ketuttamaan aika rankasti. Ens kerralla kun pidän näyttelyä, pitää kirjoittaa isolla kutsusivulle, että laittakaan nuo kaksi oikein päin.

Yhdyn siihen, että luokat menevät älyttömän nopeasti täyteen, mäkin tossa jokin aika sitten pidin vähän agilityä ja tokoa, niin ei mennyt kauaakaan, että MAXI I ja koko toko olivat aivan täynnä. Mulla kuitenkin taisi olla kohtalaisen isot luokkakoot, tokoon meni joku 40 per luokka ja MAXI I:seen 60.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

No itse en pidä kisoja. Mitä nyt tuota ajokoejärjestöä pyörittelen. Ja kokeita pitelet. Tosin nyt myös näyttelyt menossa järjestöllä. Mutta tuo minun pikkuserkkuni Raks. pyörittelee aika aktiivista kisakeskusta. Mikä sen nimi oli ?? Oliskohan joku Rakis tai Rakins -sinne päin kumminkin.
LOPETTANUT!!
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Eikö näyttelyt ja kokeet kuitenkin lasketa kategorian kisat alle? Musta ne kyl kuuluu sinne, eli säkin järjestät kisoja.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Joo, lasketaan lasketaan. :D
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

No niin. Etsin muuten tuomaria siihen näyttelyyni. Ei ole löytynyt.
Onko muuten täällä turreissa ketään, jolla on aktiivinen kunnon kisakeskus/kisaputki ?? Niin ettei ole vain joku pikku putki menossa, vaan kunnon kisajutska -ympäri vuoden.
LOPETTANUT!!
Vastaa Viestiin