Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Bloodlust kävisi erinomaisesti! Mutta kun olen kerran jo hyväksynyt nimen, niin ei sitä tarvitse lähteä muuttamaan. Ja onhan tuo Deadlinekin kirjasarjaan muutenkin käypä kuin luvun nimenä, siitä ei vaan heti Twilight ja vampyyrit tule mieleen. Mutta siis ei tarvitse alkaa muuttamaan, jos ei halua.
Spiegel
Kanada
Viestit: 1300
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Äh, no vaihda vain. :D Vaikka tästä koirasta tulee kyllä mieleen kaikkea muuta kuin verenhimo.
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Ulkonäkö saattaa pettää :mrgreen: Mutta sulle vaihdetaan Bloodlustiksi :---)))

// Nimiehdotuksia aloitusviestiin! Nimiä saa miettiä ja vaihdella syntymäpäivään mennessä, jota en ole vielä päättänyt. Todennäköisesti toukokuun loppuviikolla tai kesäkuun alkuviikolla, mutta yritän saada tuolle Lilille ne puuttuvat toko -tulokset vielä.
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Ember »

Voin mie vielä jotain funtsia, toi nyt lähinnä on mulla sellanen jos-en-muuta-keksi nimi 8D

/ Itseasiassa (tuuliviiri kun olen) mie voisin ottaa tuolta aloitusviestistä ton Rainvalley's Emotion Manipulation jos vaan käypi :'D
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Käy käy, vaihdetaas sulle sitten se :))
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Rainvalley's Personal Brand Of Heroin alias Joona esittäytyy jo nyt sitten : DD Onks toi väri muuten hiekka tjtn?
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Kiitos! Apua mä väreistä mitään tiedä :mrgreen: Lunttasin netistä:
Värit

Punaruskea (fauve), harmaa ja musta. Hiukan valkoista sallitaan rinnassa ja varpaissa. Tervuerenin luonnollisin väri, punaruskea mustin karvanpäin (fauve charbonné), on suositeltavin. Malinoisille tämä väri on pakollinen.

Värit on määritelty tarkoin, vaikkakaan punaruskean värin ja mustien karvanpäiden (fauve charbonne) määritelmä ei tunnu olevan aivan selvä kaikille ihmisille.

Värin määrittelyssä käytetty ranskankielinen sana 'fauve' tarkoittaa alunperin punakeltaista, hiekanruskeaa, hiekankeltaista isokokoista kissaeläintä, kuten leijona tai tiikeri. Tässä yhteydessä sillä siis tarkoitetaan väriä, joka sisältää keltaista, vaalean ruskeaa ja punaista.

'Charbonné' taas tulee verbistä 'charbonner', joka tarkoittaa 'noeta, mustata hiilellä'. 'Charbonné' voitaisiin siis kääntää myös 'noettu', tarkoittaen että karvojen päät ovat mustat. Musta väri ei saa olla suurina laikkuina eikä varsinaisina juovina, vaan enemmänkin 'lainehtivana tai liekehtivänä'.

Pohjavärin muuttuessa liian vaaleaksi tai ‘kevyeksi’, käytetään sanaa fauve-clair. Muut kuin fauven väriset tervuerenit ovat sablen (=hiekka) värisiä. Harmaita tervuereneita kutsutaan termillä sable charbonné (=‘hiekanvärinen mustin karvanpäin’).

Erittäin tärkeää on muistaa, että malinoisin ainoa hyväksyttävä väri on 'punaruskea mustin karvanpäin' (=fauve charbonné) ja että tervuereneilla tämä väritys on toivottavin.
Tuo siis lainattu Suomen Belgianpaimenkoirayhdistyksen sivuilta. Eli mun käsittääkseni se nyt olisi tuo "fauve charbonné" :mrgreen:
Twiggy
Pohjasakan hämmentäjä
Viestit: 4417
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 11:00 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Twiggy »

Ihan käy punaruskea(hiilikko), musta maski ;) Hiekan väriset on vielä vaaleempia. Sen voi siis kirjottaa ihan vaan punaruskea, mutta mä lisään aina hiilikon perään, jos koiralla on sitä hiilikkoväriä.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Noni, kuulostihan toi ranska munkin korvaani hieman oudolta. Oiskos Jerryltä sitä nimee tulossa?
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Kiitos hei molemmille väriselvennyksestä :D Jos laitan vaikka punaruskea ja musta maski sitten.
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Ember
Toistolla tehoa
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 6:56 pm
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Ember »

Miekin innostuin nyt kyhäämään sivut, Rainvalley's Emotion Manipulation eli tuttavallisemmin Ean esittäytyy. ;)
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Kiitokset sullekin sivuista! Kävisikös kaikille syntymäpäiväksi 4.6.?
Ciel
Vuohenruokaa
Viestit: 1924
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:24 pm
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Ciel »

Mulle ainakin käy aivan mainiosti!
hello, the end is near
hello, we're still standing here
Spiegel
Kanada
Viestit: 1300
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 10:26 am
Paikkakunta: Haapajärvi
Viesti:

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Spiegel »

Käy käy~
“What's past is prologue.”
EV | Hiljaiseloa yliopiston vuoksi
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Tervuriiviöitä Rainvalleyyn

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

En ole unohtanut tätä, en en! Sain kun sainkin Lilistä tokovalion, tai ainakin tarvittavat tulokset siihen. Pitää vaan ilmoitella valiolistallekin :mrgreen:

Mutta mutta, syntymäpäivä lähestyy lähestymistään! Kaikilta muilta olenkin saanut jo sivut paitsi Jerryltä, ei kuitenkaan mitään kiirettä. B-day on siis 4.6., jonka jälkeen saa alkaa valloittamaan kisakenttiä :--)
Vastaa Viestiin