Kisojen järjestäminen

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Re: Kisojen järjestäminen

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Saskialla ja Iivillä on pystyssä jonkinlainen jatkuva kisaputki, mutta muut taitavat järkkäillä kisoja silloin kun itse kerkeävät ja jaksavat. Joku kisakeskuskin taitaa löytyä.
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
conja
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja conja »

Itse olen ainakin nyt huomannut sen että näyttelyitä mäyräkoirilla on lähes mahdotonta löytää, ellei jollain ole sitten KV menossa. Tämä tosin johtuu varmasti osalti siitä, että mäyräkoirat vielä sen verran harvinaisia ettei näyttelyitä niille järjestetä. Itse olen melko aktiivinen kisojen järjestäjä, vaikkakin luokkakoot pidän melko pieninä.

Ja siitä osallistumisviestiin vastaamisesta, itse vastailen osallistumisiin aina "mukana" tai jotain siihen suuntaan. En oikeastaan tiedä miksi, tulee vaan ystävällinen olo kun niin tekee!: D
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Pitelyn nyt ajokoeliiton myötä pes- ja BH kokeen vain FCI 6 ryhmän koirille. Ja kun tuo edellinen näyttely on mennyt, ajattelin pitää näyttelyt FCI 4 ryhmän koirille. Eli Conja, kyllä niitä pitäjiä on.
LOPETTANUT!!
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Miten on mahdollista, että kun on otettu vastuulleen parin rodun näyttely, joudutaan perumaan luokkia. :o Jokaiselle roturyhmälle/rodulle löytyy ihan varmasti tuomari, eikä sen luulisi vievän kamalan paljon energiaa tai aikaa. Koirien ilmoittaja odottaa innoissaan tuloksia, ja parille rodulle ovat ehkä ne jo tulleetkin. Sitten ilmestyy sivuille "Ne joissa ei ole tuloksia, perutaan!". Ei anna kamalan innokasta järjestäjää, kyllä niitä tuomareita voi hommata vaikka kuinka vippi tai näyttelypäivä olisi mennyt. Vielä enemmän panostusta, jos kyseessä on joku rieha tai joukolla järjestetyssä tapahtumassa.

Kyllä minä ihan mielelläni katselen kun näitä pysyvästi aktiivisia kisasivustoja, siitä kun on pari vuotta kun viimeisin aktiivinen sivusto oli, oliko Viivin Kisakeskus (ei tosi minun tekemäni, omakehu :D). Ainakin tämä nykyisin, Iivin ja Saskialla oleva putki on ihan vierailemisen arvoinen paikka. Minusta saatte ainakin käviän, jatkakaa samaan rataan.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

^Tiedän tuon näyttelyn myös missä tuo kävi... Tai siis luulen että puhutaan samasta. :D

Mutta on itsellä edelleen säästössä viimevuoden alkusyksystä kisoja, joihin ei tuloksia ole tullut. Ja kennelit saattaa pyöriä ihan hyvään tahtiin täällä mutta tulokset vaan.. kaput. :/
redroses
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja redroses »

^Minullakin meni kun heinäkuussa näyttelyt järjestin, niin joulukuuhun asti niitä saikin sitten ihmiset odotella kun tuomareita haeskelin. Mieleeni ei edes tullut perua koko kisaa :o Mutta onhan se stressaavaa jos on joku tulokseton kisa, koska se helposti jää ja saa sitten tuimat osallistujat kimppuunsa.
Noemie
Syvällistä

Viesti Kirjoittaja Noemie »

Itselläni ei intoa ole KV:tä järjestää, sillä tuomaroiden saaminen kestää niin kauan ja tahtoisin itse ainakin hoitaa kisani pois alta, etteivät jää sitten stressaamaan ja kummittelemaan mieleen. Ja onhan varmaan osallistuneidenkin mielestä kiva saada tulokset ajoissa, ettei niitä tarvitse odotella kauan ;) Arvostan kyllä sitä, että näyttely pidetään loppuun, vaikka tuomareita ei kuuluisi tai tulokset tulisivat monella kuukaudella myöhässä. On virtuaalikisojenkin järjestäminen taito sekin ja niistä kunnialla loppuun selviäminen :)
I summer! classic, but so true.
Kazi
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kazi »

Lähettelin kisa-anomukset eilen Dieffen kisaputkeen. Toko on jo hyväksytty ja muista odotellaan vastausta.

Itse en ole kovinkaan innokas järkkäämään näyttelyitä, sillä tuomareita saa etsiä kiven ja kannon alta. Etenkin KV näyttelyt ovat muutenkin aikaavieviä kaikkine osallistujamäärineen, tuomarietsintöineen, tulosten lisäyksineen ja osallistumisien korjaukset vielä päälle. Nostan hattua niille, jotka selviytyvät tästä kaikesta yksin. Ehdottomasti voisin tulla mukaan järjestämään isoa näyttelyä jollain pienellä porukalla ja tämä kiinnostaisi kovasti. Yksin en kyllä ikinä ryhdy tälläiseen.

Tarkoituksenani on suorittaa jossain vaiheessa tuo tuomarikoe, niin sitten voisin kyllä jonkun pienen näyttelyn pistää pystyyn. Katsotaan sitten...
If you notice this notice, you will notice that this notice wasn't worth noticing.
tellu.
Analysaattori

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Eli löysin kolme kisakeskusta

Energetic Act
Active Dogs
Rakiins

Pidämme ajokoejärjestön sivuilla BH -kokeen ja samoin myös PESOn. Kokeet ovat tietenkin vain FCI 6 ryhmän koirille. Miten muuten on, saako koetta pitää jos osallistumismäärä ei täyty ? Nimittäin noita kuutos ryhmän koiria on melko vähän. Lisäksi on muuten se näyttely menossa. Sekin siis kuutos ryhmän koirille, mutta vain osalle. Sain muuten kaikki tuomarit siihenkin hienosti kokoon.
Ajokoejärjestö
LOPETTANUT!!
Ellu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ellu »

^Saa pitää kunhan siellä on enemmän koiria kun 3-5..
Kuunsirppi
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

^^ Riippuen toki vähän lajista, joissakin lajeissa (esim. toko) on joku raja, minkä jälkeen luokkaa ei enää pidetä, mutta oon mäkin joskus aikanani tuokkinut PK-kisoista jonkun luokan, olisiko ollut joku PAVI AVO tms, jossa taisi olla tasan 2 osallistujaa ;D
Gendarme's|vDL|YVNL
Vuoden 2011 Liitonpitäjä

Nyt on Muumilaaksossa asiat sen verran sekaisin, että paluu tapahtuu tässä kevään aikana, kun normaali järjestys on palautettu.

Taukoilee välillä ties minkä syyn takia, back in bisnes pääasiassa kuitenkin.
Natali
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja Natali »

Mä olen huomannut, että nykyään kisoja järjestetään vähemmän, sinänsä se on musta aika harmaata aluetta, sillä se on toisen mielestä hyvä asia ja toisen mielestä huono. Oli miten oli niin mua kiinnostais kuulla vähän syitä ja pohdintaa tosta kisa määrästä. Jos aloitetaan muutamalla keskustelua herättävällä kysymyksellä nii on si paljo helpompaa aloittaa puhuminen.

Järjestätkö kisoja?
Jos järjestät niin kuinka usein, mitä lajeja?
Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset laijeiksi ja luokkakoiksi?
Koetko paineita, että kisat epäonnistuvat, jollain tavoin? (esim. et onnistu löytämään tuomaria, et jaksa/ehdi lisätä tuloksia sivuille tai päivittää sivuja)
Kirsi
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Järjestätkö kisoja?
- Järjestän.

- Riippuu fiiliksestä: joskus voi olla koko ajan joku kisa (tai useampi) pyörimässä, joskus ei tule uutta kisaa muutamaan kuukauteen. Järjestän sellaisia lajeja missä itse kisaan, joten lajiskaala on melkoinen, mutta useimmiten päärotujeni lajeja (pk, paimennus). Lajit on kuitenkin aina sellaisia mitkä voin itse tuomaroida, eli toisin sanoen voisin järkätä kaikkia muita kisoja paitsi näyttelyitä.

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset laijeiksi ja luokkakoiksi?
- Fiilis vaikuttaa, minäkään kun en aina jaksa innostua virtuaalikoirista ja silloin kalentereiden päivityksessä voi olla muutaman viikon tauokoa. Lajivalinnat sanoinkin jo äsken, mutta luokkakoiksi otan yleensä isot luokkakoot (väh. 40 osallistujaa per luokka) tai kokonaan rajattomat. Mua ärsyttää niin paljon myöhästyä kisoista, vaikka ne olisi laitettu vasta pari tuntia sitten kalenteriin, joten haluan edes itse järkätä kisoja mihin mahtuu kaikki halukkaat.

Koetko paineita, että kisat epäonnistuvat, jollain tavoin? (esim. et onnistu löytämään tuomaria, et jaksa/ehdi lisätä tuloksia sivuille tai päivittää sivuja)
- En koe mitään paineita, nämähän ovat vain virtuaalikisoja. Ja sitä paitsi, multa löytyy tälläkin hetkellä kirjanmerkeistä muiden järkkäämiä tuloksettomia kisoja joista päivämäärä on mennyt monta kuukautta sitten, joten eipä nähtävästi koe muutkaan paineita unohtaessaan kisansa.

Mutta koska tuomaroin aina itse, niin järjestän kisat niin, että olen varma siitä, että ehdin tuomaroida tulokset ajallaan tai korkeintaan muutaman päivän viiveellä. Mutta mulla nyt ei oo mitään muutakaan elämää, kun en käy koulua enkä töissä, joten eipähän ainakaan ehtimisestä ole yleensä kiinni. Laiskuus tietysti yllättää aina välillä, mutta harvoin on ihmiset saanut odottaa tuloksia mun kisoista enempää kuin muutaman päivän kisan pvm:n jälkeen.
Danay
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Danay »

Järjestätkö kisoja?
Järjestän.

Järjestän vain kisoja, joissa tulee itsekin käytyä. Haukkukokeita on tullut pidettyä eniten varmaan ja muita tällaisia. Pyrin kuitenkin vaihtelemaan lajeja jonkun verran.
Tulee usein järjestettyä myös kisoja virtuaalikaneille, koska niille on hälyyttävän vähän järjestäjiä.

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset lajeiksi ja luokiksi?
Omien koirien taso, tarvitut kisat ja -luokat. Pidän kisoja usein, ja pistelen niitä yleensä useamman pystyyn kerrallaan kun edellisen satsin tulokset alkavat olla kasassa.

En koe paineita, mutta kyllähän se sitten harmittaa jos tuomaria ei löydy. Itselläni kyllä löytyy innostusta/jaksamusta tuomaroida kisoja ja lisätä tulokset sivuille jos olen kerran kisat pystyyn laittanut.
Noina
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Noina »

Järjestätkö kisoja?
Kyllähän noita kisoja tulee järjestettyä.

En ole koskaan järjestänyt "hupilajeja", koska en itse kilpaile niissä. Muutenkin ne ovat mielestäni turhia. Kaikkia peruslajeja järkkään/olen järkännyt. Yleensä kisoja tulee järjestettyä n. kerran kuussa. Tai silloin kun mulla on tylsää.

Mitkä asiat vaikuttavat siihen kuinka usein pidät kisoja ja mitkä valitset lajeiksi ja luokiksi?
Aika usein katselen eri lajien kisakalentereita, mitä lajia/luokkaa ei ole järjestetty vähään aikaan. Esim. nyt mulla on menossa MAXI ja MIDI, koska midi-kisoja ei ole näkynyt. Ja maxiinhan on aina hirveä ryntäys.

Koetko paineita, että kisat epäonnistuvat, jollain tavoin?
En. Mietin aina ennen kisan järjestämistä, jaksanko/ehdinkö pitää sen loppuun asti. Tuomareita näyttelyyn metsästän heti alusta alkaen, niin kyllä ne jostain löytyy.

Suunnitteilla olisi ns. soveltuvuuskoepäivät, jossa kilpailtaisiin eri lajien soveltuvuuskokeissa. Esim. PESO, PAKK, SPA, NOU jne.
  • DON'T TRUST A SONG THAT'S FLAWLESS
Vastaa Viestiin