Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, syntyneet 1.8.

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, syntyneet 1.8.

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Elikkä, virtuaalisten karkeakarvaisten saksanseisojien kanta on erittäin pieni. Lieneekö koiria tällä hetkellä virtuaalimaailmassa, kuin kaksi omaani, eipä ainakaan muita yksilöitä ole ksiakentillä näkyillyt. Päätin siis kysellä, löytyisikö kiinnostusta tällaiselle harvinaislaatuiselle pupsille joskus tulevaisuudessa, ehkäpä jo tämän vuoden syksyllä. Kuvat pennulle saisi vaikkapa minun kautta mukaan, sillä Oulun KV:ssa aion saksanseisojat kuvailla läpi, tälläkin hetkellä on varastoissa muutama kuva, joten kuvaongelma ei varmasti tulisi vastaan. Pentue syntyisi siis Acarden nimen alle, teemana on Eppu Normaali.

Isänä toimisi Afeidas Schilie, evm uros, sillä karkeakarvaisten kanta on todellakin heikko, eikä virtuaalimaailmassa taida olla, kuin oma urokseni, jota en viitsisi kuitenkaan käyttää nyt kannan pienuuden takia. Uros on joka tapauksessa energinen ja ihmisystävällinen, sekä kaikin puolin erittäin terve koira.

Emäksi kaavailin tietysti ainokaista narttuani, näyttelyissä menestystä niittänyttä BH vFIN KVA vFIN MVA vV-08 vEUV-08 vLUXW-09 vGERW-09 vLTW-09 vDKW-09 The Golden Mean -nimistä neitosta. Anoin tässä pari päivää sitten tyttöselle myös vKANS MVA arvoa, mutta näyttää siltä, että listaa ei ole vähään aikaan päivitetty, joten saa nähdä, tuleeko vastausta, onhan tässä kuitenkin aikaa odotella :) Mainittakoon vielä, että metsäjäljessä tähtäämme Monan kanssa nyt voittajaluokkaan, vaikka kovin merkittäviä tuloksia neito ei vielä olekaan saanut. Neidin lonkat on myös kuvattu, näyttävät A/A:ta, silmissä ei mitään sairauksia, ja kyynärätkin ovat 0/0. Terve tyttö siis. Luonteeltaan miellyttämishaluinen ja mukava tyttö on aivan omiaan tulevan pentueen emäksi.

Pennun ostajalle minulla ei ole mitään hirveän tarkkoja kriteereitä. Kunhan kasvatti saa vain hyvän ja mielellään myös aktiivisen kodin, josta sitä ei jouduta ihan heti hakemaan pois. Minua vähän arveluttaa sekin, että miten tälle pentueelle on kiinnostusta, kun kiinnostus virtuaalikanakoiriin on ollut yleensäkin vähän heikko, rohkeasti vain ilmoittamaan kiinnostusta, en minä pure, ja minulta saa kysyä ihan mitä vain, ei haittaa vaikkei kanakoirista olekaan kovin suurta tuntemusta, minulta voi aina kysyä, jos jokin mietityttää. Toivottavasti teillä riittää kiinnostusta ja toivottavasti vakuutin teidät ottamaan tällaisen ihanan karkeakarvaisen möllykän :D

Pentueen ajankohta olisi siis jonnekin myöhemmälle syksylle, tähän kesälle kun on muilla niin paljon pentueita jo suunnitteilla. Kasvatus -sivu kannattaa lukea, vaikka se nyt on vähän sekava, kun tekstejä uusin, mutta toivottavasti kestätte :>

Varaukset
Spyro, n. Acarden Diggaan Itseäni "Dixie"
Susityttö, u. Acarden Njet Njet "Nero"
Ninni, n. Acarden Vuonna '85 "Chaya"

// Nimet löytyvät toiselta sivulta
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Hei tämä on tipahtanut taas, kyllä teitä kiinnostaa :D
Avatar
juulia
Floodari
Viestit: 3051
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja juulia »

Mä voisin olla kiinnostunut. :-) Kuvatkin itseasiassa löytyy... Mutta uus maxi-koira vähän mietityttää, kun agilityyn ja maastoesteisiin ei vähään aikaan pääse kisaamaan.
/itse asiassa jos tää menee syksylle, niin sit voin kyl ottaa!
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

^ Tosi hienoa! Mäkin voin vaikka auttaa kisailuissa, jos tulee tiukka paikka, itselläni kun kilpailee vain kaksi koiraa MAXI I:ssä, ruuhkaa agi ja maastoestepuolella ei minun osaltani siis ole. Eikä se kilpailuttaminen niin tärkeää ole, kunhan saa pysyvän kodin, jossa sitä ei aivan unohdeta. Aivan mahtavaa, jos kiinnostuit :D
Avatar
juulia
Floodari
Viestit: 3051
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja juulia »

Havahduin nyt sit siihen, että mulla ei sittenkään oo kuvia (menny rodut vähän sekasin... hyvä minä! :roll:). Mut jos kuvat löytyy jossain vaiheessa, niin tuun sitten ilmottelemaan tähän. Mitään varmaa en uskalla kyllä vielä luvata.
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Multakin voi saada kuvia, jahka niitä löydän tuolta kansioista, eli siihenkään ongelmaan ei mitä luultavimmin tämä homma kaatuisi, jos löytäisit jotain kivaa meikäläiseltä. Nyt pidän susta kynsin ja hampain kiinni :DD
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Muakin kiinnostaisi tälläinen. Lähinnä kanakoirakokeisiin ja mejään :D mutta harkitten.
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

^ Hienoa, hienoa, harkitse rauhassa, sulle nimittäin ainakin voisi tällainen lähteä :D

Jos nyt Susityttö ja Juulia päätätte sitten lopullisesti nämä pennut, niin saataisiin jo kolmihenkinen pentue, ja tämä voitaisiin lyödä lukkoon, mutta jos ette ole vielä aivan varmoja, niin ei päätetä vielä mitään, ja lisää kiinnostuneita saa ilmoittautua alle.

// Monasta vFIN KVA, elikkä tyttönen valioitui kanakoirakokeissa :D
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Ylös, Juulia on ilmeisesti lopettanut virtuaalihommailut, ainakin ak:sta päätellen? :0
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

No niin, enköhän ole pohtinut riittävästi. Lintuhaukkuun jos saisin yhden pennun? Onko sulta mahdollista saada kuvat mukaan, jos omissa kuvissani ei ole kk. saksanseisojaa?
Kuvat olisi jotkut näistä (jos näissä on ees oikee rotu)
http://picasaweb.google.fi/aussitytto/M ... 6279888018
http://picasaweb.google.fi/aussitytto/M ... 5239770306
http://picasaweb.google.fi/aussitytto/M ... 7230898642
http://picasaweb.google.fi/aussitytto/M ... 8337652018
http://picasaweb.google.fi/aussitytto/M ... 4264801522
http://picasaweb.google.fi/aussitytto/M ... 6152982994

Pennun kanssa siis suuntaisimme ehdottomasti kanakoirakokeisiin ja mejään. Näyttelyt siinä sivussa kierrettäisiin. Jalostuskäytöstä voin olla joskus kiinnostunut yhden pentueellisen verran (max. 3pentua) (:
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

^ Ehdottomasti pentu lähtee sinnepäin :) Kuvat on mahdollista joo saada multa, tosin noissa sun kuvissa on kaikissa kk. saksanseisoja, joista mun silmään ainakin tuo ruskea uros on ehkä parhaan näköinen. (x x x x)

Jos nyt tosiaan tuo Juulia on nämä virtuaaliset hommat lopettanut, ja kun en usko, että enää ihan hirveästi kiinnostuneita tulee, niin kävisikö näiden pentujen syntymäpäiväksi jo joku päivä heinäkuuta, vai olisiko parempi, että nämä syntyisivät vasta joskus elo-syyskuussa?
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mulle on oikeastaan ihan sama koska nää pupelot syntyy, kuhan varaudut siihen, että multa saattaa sitten myöhästyä sivut (heinäkuussa olen ainakin yhden viikon mökkeilemässä täysin ilman konetta) ja kisaus ei saa kovin kovaa alkua :D
Mulle vois sitten tulla urospentu.
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

^ No eipä sivuilla tai kisautuksella mitään kiirettä sitten ole. Mä voisin alkaa kohta katteleen noita nimiä, että mitäs kaikkea sitä löytyy, kun eihän tuohon heinäkuuhun sitten lopulta niin kauaa ole.. :>
Avatar
juulia
Floodari
Viestit: 3051
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:54 pm

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja juulia »

Mä olin hetken (:lol:) lopettaneena, mut päätin sit kuitenkin jatkaa, mutta ainoastaan kolmen koiran voimin, mitkä mulla jo on. Kattelen sit vasta uusia koiria kun noi on nousseet tokon alo'sta.
  • Tarkoitus on elää ja kerran kuolla
    Henkeen kaikki vetää ja sormet nuolla
Spyro
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1000
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Harvinaista herkkua - kk. saksanseisoja, kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Spyro »

Selvä. Mutta hei, jos nykyiset koiras ehtii ennen tämän pentueen syntymää nousta ALO'sta pois, niin saat ilman muuta yhden tällaisen, ellet vielä kuitenkin halua? Tämän ajankohtaa ei kuitenkaan ole vielä ihan lyöty lukkoon asti :)
Vastaa Viestiin