Harmaita norjanhirvikoiria

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
July
Alkupalat
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 pm

Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja July »

Elikkä nyt olisi suunnitteilla Valioluokan ensimmäinen harmaa norjanhirvikoira pentue. Pentue syntyisi kesällä riippuen siitä miten kiinnostusta löytyy.

Pentueen isästä en ole vielä täysin varma. Yksi vaihtoehto on vESTW-07, MV-07, vV-08, vLUXW-09 Fidelity's Jaded Flame, joka kisaa mejässä VOI luokassa ja yhden 1-tuloksen päässä valioitumisesta. Nikke kisaa myöskin tokossa AVO luokassa, mutta se on nyt jäänyt vähän tauolle. Nikke on oikein reipas ja hyvin tottelevainen koira, jolla on vahva metsästysvietti.

Pentueen emänä olisi luultavasti oma koirani BH, SWE & FIN* & LUX* MVA, VV-07, vEUV-08, vV-08, vLUXW-09 Hippusen Ensirakkaus. Seri on suorastaan luotu näyttely kehiin ja on pärjännyt niissä kerrassaan loistavasti. Kisautus on ollut vähän huonoa, mutta on niitä tuloksiakin saatu (joita tosin ei ole kaikkia merkitty kalenteriin). Seri on todella oppivainen ja innokas koira, jolla riittää puhtia pitkillekkin metsäreissuille.

Haluaisin pentujen pääsevän kisaavaan kotiin. Näyttelyt eivät ole se tärkein vaan lähinnä tuo käyttöpuoli, mutta tietenkin näyttelyissä olisi hyvä käyttää. Varauksia otan 3-4 ja kiinnostukesta riippuen saatan sijoittaa yhden nartun.

Pentue syntyy mahdollisesti kesäkuun loppupuolella tai heinäkuun alkupuolella. Varmaa tietoa ei vielä ole päivästä. Ilmoittelen lähempänä varaajille asiasta :)

Varaukset (3/3-4)
Shagan, narttu - Lay Up
Jacya, uros - Sananlaskun
July, uros/narttu - Valioluokan
Joana
Floodari
Viestit: 3139
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Joana »

Määmäämää! Eli lähtiskö mulle narttupentu Gagariin? Kasvatan siellä juuri tätä rotua, mutta kisanäyttö ei siellä päätä huimaa, koska kennel on tosiaan vastaperustettu. Koitan tämän rodun kanssa panostaa käyttöön, eli haukkukokeisiin ja mejään, ja piipahdettaisiin varmaan pari kertaa myös näyttelyissä. Muista lajeista en osaa mitään sanoa, katsotaan mihin tie vie...

// oho, sultahan oli yksäriäkin tullut! :D Hienoa jos kelpaan pennun omistajaksi, yks Valioluokkalainen olis meille enemmän kuin tervetullut!
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Avatar
Shagan
Toistolla tehoa
Viestit: 712
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 6:46 pm
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Shagan »

No voi erkki! :'(
Minä olen aina halunnut sinulta pennun, mutta juuri olen hankkimassa yhden uuden palleroisen ja tuomassa itsekin koiria, jonka vuoksi jos nyt ottaisin koiramäärä olisi valtava. Mutta pentu on sinulta pakko saada, aivan ihana yhdistelmä. <3 Ja kyllähän minä aina kerkeän ennen kesän tuloa muutaman koiran kisata pois alta, että pennulla riittäisi tilaa kisakentillä.

Eli pentu tulisi.. Jonnekin. Ehkä kenneliini Lay Upiin, mutta oikeastaan en sitä sinne haluaisi laittaa. Jonkin aikaa kasvatin kennelissäni harmaa norjanhirvikoiria, mutta lopetin rodun kasvattamisen. Nyt on herännyt halu kasvattaa rotua uudestaan, tarkoituksena perustaa ehkä joku pienimuotoinen kennel. Minulla on jo kaksi harmaa norjanhirvikoiraa, Jääkäri ja Aada, joiden kanssa pennun olisi sitten tarkoitus asua. Mutta alustavasti pentu tulisi Lay Upiin, kunne ssaan kennelin perustettua.

Kisautuksen suhteen pyrin aina olemaan aktiivinen, mutta kovinkaan kummoisia tuloksia en voi luvata. Tietysti aluksi kisattaisiin valioksi mejässä ja kokeltaisiin haukkukokeita. Näyttelyissä myös kierreltäisiin ja joitain hupilajejakin kokeiltaisiin (koiratanssi, agility, you know). Kisanäyttönä voit katsoa Aadaa ja Jääkäriä, mutta mm. Napulla kisaan aktiivisesti (ollut kisautuksessani 5 kuukautta) sekä myös Riesalla on hyviä tuloksia.

Toivoisin itselleni narttua, sillä voisin antaa sille isäni koiran kuvat. Eli Ritun kuvat saisi, joka on tällä hetkellä kohta 1½ vuotta (eli ei enää niin pieni kuin kuvissa). Tavallaan sijoitus houkuttaisi, mutta itse asiassa haluaisin käyttää pentua jalostuksessa joko Jääkärin ja Aadan kanssa, jolloin pentuea syntyisi tulevan kennelini nimen alle. Mutta tietysti minulle myös kelpaa, vaikken saisikaan jalostusoikeutta.

Toivottavasti saan yhden pupsin itselleni.
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
July
Alkupalat
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja July »

Joana, sulle lähtee kyllä ilomielin narttu pentu. Mites nuo Gagarin sivut eivät taida olla vielä ihan valmiit vai kuinka? Ja mahtaisiko kuvia löytyä itseltäsi? Minulta kyllä saa varmaan kuvia jos ei itseltään löyty tai ei ole mieleistä.

Shagan, khyllä varmaan sullekkin narttu pentu lähtee. Mietityttää vain kun kerta kerran olet lopettanut rodun kasvattamisen niin ettet sitten taas lopeta heti? Mutta luulen, että eiköhän tämä järjestely joksenkin toimi. Mietin tuota sijoitus juttua vielä, voin kyllä auttaa sitten kisauttamisessa muutenkin miten kerkeän vaikkei koira olisikaan sijoituksessa. Minulta sitten löytyy varmasti kuvia, ettei sinun ole pakko käyttää isäsi koiran kuvia.

Kysyttävää? :)

Muita kiinnostuneita?
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Ei mulle lähtis ku täs oon etsiskellytkin norjista...? Nyt en vaan ehdi satuilemaan ... :P
Joana
Floodari
Viestit: 3139
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Joana »

Multa löytyy juu kuvat omasta takaa, tältä sivulta ajattelin koiraa nimeltä Linnea. Sivut ovat pikkuisen kesken, kun on nämä loppurutistukset koulun suhteen, ja muutenkin on ollut paljon hommaa niin virtuaalimaailmassa kuin irl (esimerkiksi Gagarinin kisaputki, ja ihan yleisesti kisaaminen).
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
July
Alkupalat
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja July »

Jacya, sitten kun kerkeät nii pistäppä vähän tietoa tänne niin eiköhän sullekkin harmaa lähde :)

Joana, juu eipä tuo mitään. En itsekkään mikään kauhean aktiivinen ole. Autan kyllä sit koiran kisaamisessa aina kun tarvitsee? Niin ja kuvat näyttävät kyllä hyvältä, että eiköhän noilla pärjätä :)
Avatar
Shagan
Toistolla tehoa
Viestit: 712
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2008 6:46 pm
Paikkakunta: Taivalkoski

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Shagan »

Itse asiassa lopetin kasvattamisen kun kennel kupsahti ja jos nyt alkaisin kasvattamaan niin kasvattaisin erittäin pienimuotoisesti. (: Kiitos tarjouksesta näyttää kuvia, mutta haluaisin mieluusti käyttää nuita omia kuviani kun niiden perään olen pitkään odotanut, milloin pääsen kisaamaan.
Even I look small and cute, deep inside I'm a tough guy.
Jacya
Vuohenruokaa
Viestit: 1795
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:29 pm
Viesti:

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Jacya »

Jjjjjoooo, eli Sananlaskuun olisi tervetullut pieni norjalainen :>> Linkin löydät ak:sta. Kasvattisi kanssa harrastaisin enimmäkseen mejää ja haukkua, pääpaino olisi näissä lajeissa. Ihan valioksi asti pyritään aina kisaamaan. Näyttelyissäkin käytäisiin silloin tällöin ja muitakin harrastuksia tulisi kehiin sitten ajan myötä, kuten esim. maastoesteet. Omistamilla koirillani on kuitenkin pari kolme 'päälajia', että mitään 5 lajin valiota kasvatistasi tuskin tulisi...
Jalostukseen luultavasti tulisin käyttämään jossain vaiheessa, riippuu tosin tuosta suvusta, jota en muista juuri nyt lainkaan, elikäs kattelen senkin läpi... :>
Ja poikaa toivoisin, koska hienot pivikokuvat löytyisivät heti käyttöön... :> Eipä kai tässä muuta sitten... :'>
July
Alkupalat
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja July »

Shangan, okei.

Jacya, hyvältä kuulostaa :) Joo enkä vaadi mitään 5 lajin valiota, lähinnä nuo haukkukokeet ja mejä olisi tärkeimmät myös näyttelyissä olisi hyvä käyttää ainakin muutaman kerran. Pentu sinnullekkin lähtee :)

Katsotaan tuota ajankohtaa, että milloin pennut syntyvät. Laitan teille viestiä siitä.
tellu.
Analysaattori
Viestit: 2738
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:30 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja tellu. »

Äs. Varattakko vai eikö varata ??
Minä kyllä silloin niitä pentuja kyselin. Mutta onhan minulla tuo tuonti.
Noh, jos sillä nyt vain menen. Jos vaikka siitä hyvä koira tulee.

Hienoa, että hirvikoiran kysyjiä löytyy &.&
LOPETTANUT!!
Jassu-tassu
Alkupalat
Viestit: 22
Liittynyt: La Helmi 21, 2009 11:55 am

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Jassu-tassu »

Moikka! Saisinkos mie yhen urospennun tuonne Tropical Dreamiin (osoite tuossa alempana). Kenneli on vasta aika uusi ja tällä hetkellä siellä on vasta yksi harmaa. Harmaiden lisäksi kennussani kasvatetaan myös mustia norjanhirvikoiria, joita aika vähän täällä virtuaalimaailmassa näkyy.. Näyttelyissä kasvattsi kanssa kävisin aina silloin tällöin, sitten tietysti haukkukokeissa, MEJÄssä ja voisihan tuota TOKOakin koittaa. Kuvat miulla on jo valmiina, jos pentu Tropical Dreamiin siis lähtee. Kennelihän ei ole html-kennel, vaan se on tehty freewebsin easy -versiolla, kun tuo htmlpuoli ei ole oikein onnistunut multa, toivottavasti se ei kuitenkaan haittaa. :)
Osoite: www.freewebs.com/tropical-dream
July
Alkupalat
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja July »

Lalina, juu eipä tuo mitään. :)

Jassu-tassu, kivaltahan tuo kennelisi näyttää, mutta päätin etten enää ota varaajia. Halusin pienen pentueen ja sellainen tulee, enkä halua suvusta kovinkaan yleistä, joten anteeksi nyt vain :( Mutta löydät kyllä itsellesi varmaan toisen harmaan. :)

Ja info tietoa varaajille pentue syntyy mahdollisesti kesäkuun loppupuolella tai heinäkuun alkupuolella. Nyt toivotaan, että sieltä tulisi ainakin ne 3 pentua. :) Ilmoittelen lähempänä vielä tietoa.
Joana
Floodari
Viestit: 3139
Liittynyt: Ke Syys 03, 2008 8:51 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja Joana »

Sorisorisori, mutta mun on nyt valitettavasti peruttava tämä :/ Oon tässä lähiaikoina miettinyt tätä mun virtuaalikoirailua, ja mulla on esimerkiksi kasvatusrodut muuttumassa aikalailla, ja Gagarin jäämässä pienemmäksi sivuprojektiksi. Olen nyt löytänyt rodun, johon haluan oikeasti panostaa, ja se tarkoittaa valitettavasti muunrotuisten karsimista.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
July
Alkupalat
Viestit: 27
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 pm

Re: Harmaita norjanhirvikoiria

Viesti Kirjoittaja July »

Joana, juu ei haittaa. :)

Nyt olisi tietoa varaajille, pennut syntyvät 29.-30.6.. Ultrassa näkyi kolme pentua ja itse saatte päättää nimet, mutta nimen pitäisi mielellään alkaa C kiljaimella.
Vastaa Viestiin