Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Katariina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 2:50 pm
Paikkakunta: Vantaa

Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Dreamerin Kennelille on syntymässä C-Pentue Shetlanninlammaskoirista. Vanhempina toimivat, e. Dreamerin Sweet Dream "Dara", 10.3.2007 syntynyt blue merle narttu. Täysin terve, lonkat A/A, Polvet 0/0, Kyynärät 0:0 ja silmät terveet. Dara on todella kiltti ja mukava luonteinen tyttö. Pääosin ollaan käytetty harrastamiseen kotosalla ja ollaan tokoa, agilityä harrastettu. Kisattu ei olla. Näyttely puolella ollaan käyty ja on tullut H,EH. Dara on todella hauska harrastus kaveri, tykkää touhuta kaikenlaista ja liikkua metsässä.

Isänä on Dreamerin Fantastic Treasure "Sulo" , 4.4.2004 syntynyt blue merle uros. Samat terveystulokset kuin Daralla.
Sulo on utelias ja iloinen hännänheiluttaja. Pääosin Sulo on ollut myös harrastuskaverina ja sen kanssa ollaankin agilityä ja paimennusta harjoiteltu. Tarkoitus on varmaankin kesän aikana mennä ensimmäisiin kisoihin. Näyttelyistä on tullut , EH,ERI.

Pentue on molemmille vanhemmille ensimmäinen.
-----------------------------------------------------
Pentueen arvioitu syntymisaika on 3.6.2009 ja luovutus 7.6. eteenpäin. Pentuja olisi syntymässä viisi, kolme narttua ja kaksi urosta. Kaikki pennut myydään, mutta yksi narttupentu sijoitetaan!

Pentuja voi varata kennelimme oman pennunvarauslomakkeen kautta, tai suoraan täältä. Alhaalla pentujen tulevat viralliset nimet, kutsumanimen saa itse keksiä omistaja.
- Virallisia nimiä on enemmän, kuin pentuja, mutta onpahan valinnan varaa -
- Varatut nimet poistetaan -

- Dreamerin Chili Pepper
- Dreamerin Crystal Blue
- Dreamerin Calm Dancing
- Dreamerin Cute Color
- Dreamerin Children`s Jubilee
- Dreamerin Casino Royal
- Dreamerin Choco Coctail

---------------------------------
Millaisiin koteihin annemme pentuja?

Pentuja annetaan hyviin, rakastaviin koko elämän koteihin! Minulla ei ole suurempia vaatimuksia, mutta sheltin ollessa varsin monipuolinen rotu harrastamiseen, toivoisin että koiran kanssa harrastettaisiin jotakin. En tarkoita ahkeraa kisaamista, vaan perus harrastamista. Tietenkin mitä aktiivisempi harrastaminen ja kisoissa käynti, on pelkkää plussaa. Pentuja ei anneta missään nimessä ns. "sohva perunoiksi" kotiin. Haluaisin myös, että koiran kuulumisia ja mahdollisia tuloksia tultaisiin sillointällöin kertomaan. Vaadin myös, että koira saa pitkän kodin, ettei kennelisi lopeta nopeasti.

Mikäli kuitenkin kennelisi/tallisi lopettaa tule kertomaan siitä ajoissa minulle, silloin minä otan koiran takaisin itselleni. Myös jos mietit myydä koiran, ilmoita siitä minulle ja muista, että minulla on etuosto oikeus koiraan. !
Mielestäni nämä säännöt eivät ole hirveän vaativat, ja luulenpa, että ne on varsin helppo täyttää:)

Mitä koiran mukana tulee?

Koiran mukana tulee kasvattajan koiran elinikäinen tuki, joka kattaa sen, että koiran omistaja saa turvautua kasvattajaan koiran elämän eri kysymyksiin. Lisäksi sheltit rekisteröitään virtuaaliseen shetlanninlammaskoiraliittoon. Ja haluan kertoa, että tuota ajankohtaa, milloin pennut siihen rekisteröidään en voi vielä sanoa. Yritämme rekisteröitää pennut syntymänsä jälkeen mahdollisimman nopeasti, mutta rekisteröinnissä voi olla ruuhkaa tai muita ongelmia.
Pennut alku madotetaan kennelillämme.

Pentu aika kasvattajalla.

Pennut kasvavat kennelimme vilinässä, täydessä tarkkailussa, valvovan silmän alla. Ne totutetaan erilaisiin arkipäivän ääniin ja esineisiin. Lisäksi ne tottuvat käsittelyyn niin kasvattajan kuin vieraampienkin ihmisten. Kaikki pennut saavat yksilöllistä huomiota päivittäin ja saavat ulkoilla joka päivä, tietenkin säästä riippuen.

Tämä pentue on kennelimme toinen sheltti pentue, mutta useammas kaikista pentueistamme. Kaikki kasvattimme ovat olleet terveitä, hyvä luonteisia ja monipuolisia harrastekavereita. Koiria on mennyt monenlaiseen käyttöön ja missäkään lajissa ei ole ollut ongelmia.

Kennelimme osoite:

http://www.dreamerinkenneli.suntuubi.com - Dreamerin Kenneli
Kaikenlaisista kysymyksistä voi kysyä kennelimme vieraskirjassa, sähköpostissa dreamerinkennel@luukku.com tai täällä:)
Katariina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 2:50 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Katariina »

kaksi narttupentua vielä VAPAANA, toinen pennuista sijoitetaan!
Nona
Nakkisotilas
Viestit: 229
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2009 7:54 pm

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Nona »

Miten uros on voinut saada näyttelyistä vara-sertin, kun sellaisia ei virtuaalipuolella lainkaan jaeta?

//
Lalina kirjoitti: Mutta nyt, sinäkin olet vasta alkupalat. Hm. ja heti tekemässä pentuetta.
Ai niiden viestien määrän perusteellako pentueen teettämistä katsotaan hyvällä tai pahalla...
T A U K O
tellu.
Analysaattori
Viestit: 2738
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 2:30 pm

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja tellu. »

:cig:
okeih ..
LOPETTANUT!!
Katariina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 2:50 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Koiristani suuri osa on sijoituskoiria, eivätkä kaikki todellakaan asustele kennelillämme. Kisaan jos kisaan. Jotkut ehkä haluavat koiralleen paljon hyviä tuloksia, ennenkuin teettävät pentueen, mutta minulla asiat eivät ole näin. Erikseen saatan satsata johonkin pentueeseen niin, että haluan vanhemmille paljon hyviä tuloksia. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa pentujen myyntiin menemisessä. Päinvastoin, niitä on mennyt aivan todella nopeasti myyntiin.

Puolenvuoden sisällä vain pentueita ja pentueita? Pitääkö paikkaansa? Kennelimme on ollut toiminnassa vuodesta 2008 ja jo silloin on pentueita tullut. Lisäksi kennelimme on järjestänyt kisoja, näyttelyitä. Eli ei kannata puhua heti ihan lööperiä!

Kennelimme EI vaadi vanhemmilta tuloksia. Me vaadimme, että koira on terve, hyvät terveystulokset ja luonne on hyvä.
Se olisi meidän ongelmamme jos ei pentuja menisi myyntiin vain siksi, koska vanhemmilla ei ole tuloksia. Meillä ei tätä omgelmaa todellakaan ole, en tiedä teidän kenneleistänne, mutta itse olen huomannut pentujen menevän myyntiin ilman vanhempien tuloksiakaan. Tietenkin jos vanhemmilla on tuloksia niin se on pelkkää plussaa.....

Mikäli te itse vaaditte pentueittenne vanhemmilta hyviä tuloksia ennen kuin teetätte pentujanne niin OK. Minä en. En tiedä meneekö teillä pentuja myyntiin, jos omien pentueittenne vanhemmilla ei ole tuloksia...? Minulla menee.

Minulla ei ole todellakaan samanlaiset kasvatus pyrkimykset kuin teillä, te haluatte paljon tuloksia vanhemmille ja sitten pentue ja niin monet virtuaalikennelit tekevätkin. Tässäkin on nyt paljon kyse omasta mielipiteestä mitä vaatii vanhemmilta. ;)
Kristel
Epätoivoinen katse
Viestit: 447
Liittynyt: Su Kesä 15, 2008 4:31 pm
Viesti:

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Kristel »

Katariina kirjoitti: Lisäksi kennelimme on järjestänyt kisoja, näyttelyitä. Eli ei kannata puhua heti ihan lööperiä!
Et sinä ole mielestäni ainakaan pyörinyt kauaa tällä virtuaalipuolella, ainakaan tällä "virallisemmalla", joten myös nämä sinun kisasi ovat olleet näitä "epävirallisia". Koska et ole ainakaan ollut täysin perillä näistä säännöistä täällä. Kun virtuaalipuolella ei jaeta varaserttejä. Suosittelen sinua tutustumaan enemmän tähän sivuun.
Katariina kirjoitti: Kennelimme EI vaadi vanhemmilta tuloksia. Me vaadimme, että koira on terve, hyvät terveystulokset ja luonne on hyvä.
Ja nämä asiat joita lähinnä vaadit pentueen vanhemmilta, on sellaisia joita ihan itse voi keksiä.

Katariina kirjoitti: Se olisi meidän ongelmamme jos ei pentuja menisi myyntiin vain siksi, koska vanhemmilla ei ole tuloksia. Meillä ei tätä omgelmaa todellakaan ole, en tiedä teidän kenneleistänne, mutta itse olen huomannut pentujen menevän myyntiin ilman vanhempien tuloksiakaan. Tietenkin jos vanhemmilla on tuloksia niin se on pelkkää plussaa.....
Sinulla pentueet on varmaan enemmän mennyt kaupaksi kisaamattomilla vanhemmilla, kun pentujen ottajat eivät ole osanneet katsoa pentueen "arvoa". Täällä on hieman toisin.
Virtuaalikennel Suklaanapin on lopettanut toimintansa.
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Janina »

^ Täällä on ennenkin taisteltu tästä tuloksien keskimisestä ja tultu siihen tulokseen että kukaan ei kiellä keksimästä tuloksia, vaikkei se kovin suotavaa olekaan. En nyt sitten viittaa tällä lauseella mitenkään Katariinaan, vaan ihan yleisesti.
Katariina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 2:50 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Dreamerin Kennelillä olen pyörinyt vuodesta 2008 ja muuten virtuaalimaailmassa jo vuosista 2005 niin virtuaalitallien kuin sitten pääosin kenneleiden parissa, on tullut kyllä tutustutta aivan tarpeeksi virtuaalimaailman sääntöihin ja tiedän ne kyllä. Eriasia sitten kuinka virallisesti haluan omaa kenneliäni pitää........

En ymmärrä miten nostat tästä näin isoa kritiikkiä. Mielipide asia. Jos sinä haluat pentueesi vanhemmille loistavat tulokset ja sitten teetät niillä hienon pentueen niin okei. Minulla vaatimukset vanhempien suhteen on pienemmät, minulle se ei ole tuttanut ongelmaa tai minkäänlaista pettymystä kaikki on sujunut odotettua hyvin.
Häiritseekö sinua nyt kun teetän pentueita, joiden vanhemmilla ei ole tuloksia?

Sinun ei tarvitse minulta todellakaan pentua ostaa, enkä sitä myisikään sinulle. Virtuaalinen koiramaailma on täynnä kenneleitä jotka voivat ottaa pentuja ilman vanhempien tuloksia. Kasvattejani on lähtenyt todella erilaisiin perheisiin on aivan hoitajaa etsiväksi koiraksi kun sitten tulevaa näyttely ja jalostus uraa suunnittelevaan kotiin. Monet kennelit todellakin tietävät minkälaisita vanhemmista pentunsa ottavat ja sen olen huomannut, että ei vanhempien tuloksettomuus ole ainakaan vaikuttanut siihen, etteikö pentuja käytettäisiin näyttelyisttä,jalostukseen...
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Mutta täällä on erilaiset "arvot". Tämä on se virallisempi koirapuoli, jossa kisataan virallisissa kisoissa ja teetetään pentueita niillä vanhemmilla, millä on oikeita tuloksia, ei keksittyjä. Tosi harva lähtee pentuetta teettämään, jos vanhemmilla ei ole minkäänlaista kisanäyttöä, mutta se on vaan täällä. Hienoahan se on, että olet saanut pentuja uusiin koteihin, mutta täällä päin otetaan yleensä niistä pentueista, joilla on vFCI:n hyväksymistä liitoista ja eläinsairaaloista tutkitut terveystarkastukset ja virallisten virtuaalisten liittojen hyväksymistä kisoista oikeita tuloksia.
Mua kiinnostaa toi jalostusura? Mikä on jalostus ura? Ensimmäinen mielikuva on, että teetetään monia pentueita samalla koiralla useampaan otteeseen.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Janina
Höpsö veitikka
Viestit: 9852
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 8:54 pm

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Janina »

Katariina kirjoitti:Dreamerin Kennelillä olen pyörinyt vuodesta 2008 ja muuten virtuaalimaailmassa jo vuosista 2005 niin virtuaalitallien kuin sitten pääosin kenneleiden parissa, on tullut kyllä tutustutta aivan tarpeeksi virtuaalimaailman sääntöihin ja tiedän ne kyllä. Eriasia sitten kuinka virallisesti haluan omaa kenneliäni pitää........

En ymmärrä miten nostat tästä näin isoa kritiikkiä. Mielipide asia. Jos sinä haluat pentueesi vanhemmille loistavat tulokset ja sitten teetät niillä hienon pentueen niin okei. Minulla vaatimukset vanhempien suhteen on pienemmät, minulle se ei ole tuttanut ongelmaa tai minkäänlaista pettymystä kaikki on sujunut odotettua hyvin.
Häiritseekö sinua nyt kun teetän pentueita, joiden vanhemmilla ei ole tuloksia?

Sinun ei tarvitse minulta todellakaan pentua ostaa, enkä sitä myisikään sinulle. Virtuaalinen koiramaailma on täynnä kenneleitä jotka voivat ottaa pentuja ilman vanhempien tuloksia. Kasvattejani on lähtenyt todella erilaisiin perheisiin on aivan hoitajaa etsiväksi koiraksi kun sitten tulevaa näyttely ja jalostus uraa suunnittelevaan kotiin. Monet kennelit todellakin tietävät minkälaisita vanhemmista pentunsa ottavat ja sen olen huomannut, että ei vanhempien tuloksettomuus ole ainakaan vaikuttanut siihen, etteikö pentuja käytettäisiin näyttelyisttä,jalostukseen...

Ethän sä mua tarkoittanut tällä viestillä? :O Vai Lalinaa vai Kristeliä vai Rebeccaa vai vai...?
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Katariina kirjoitti:Sinun ei tarvitse minulta todellakaan pentua ostaa, enkä sitä myisikään sinulle.
Eihän tässä kukaan ole sinulta vielä pentua kysynytkään. Ja jos tahdot täällä saada pentusi myyntiin, niin tolla tavalla et saa ainakaan. Toivottavasti kuitenkin saat pentusi myytyä hyviin koteihin.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mitä helvetin väliä sillä on, millaisista vanhemmista joku haluaa yrittää pentuja myydä? Mitä helvettiä se TEILTÄ ottaa pois, jos jotain ei kiinnosta kisata koirillansa ja silti yrittää saada pennuille hyvät kodit? Herranjestas, tämähän on vain virtuaalitoimintaa! Leikkiä! Ja kuka määrää ketkä virtuaalieläinpuolelta täällä saa pyöriä? Täällä on monta, monta ihmistä, jotka eivät edes enää virtuaalipuuhissa pyöri mukana ollenkaan, joten miksi sitten loput käyttäjät pitäisivät olla "virallisen" puolen edustajia?

Ihme show täysin turhasta asiasta. Rauhoittuisitte jo! Ja Katariinalle tiedoksi, voisin ottaa hyvin tästä pentueesta pennun, jos sheltti kuuluisi suosikkirotuihini :---)

Eikä kyllä kenelläkään ole oikeutta alkaa tuomitsemaan toista viestimäärän perusteella. Katsoitte välillä peiliin, hyvät ihmiset.
Katariina
Alkupalat
Viestit: 54
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2009 2:50 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Janinalle: En tarkoittanut sinua, tarkoitin noita pilkunviilaajia.....
Rebekka: Onko nyt niinkuin mielestäsi karvaturrit sivusto tarkoitettu vain näille "virallisimmille vituaalikoira ihmisille" ?, minun tietääkseni tänne saa kirjautua kaikenlaiset virtuaalikoirailijat, säännöissä ei lue, että sinun täytyy kasvattaa koiriasti virallisesti. :O. Minä laitoin tänne ilmoituksen, että pentuja saa varailla ja tietenkin sellaiset ihmiset jotka niistä kiinnostuvat ja haluavat juuri tästä pentueesta. Jos sinä et halua ja jos mielestäsi kasvatus tyylini on aivan väärä ja kehotat tutustumaan paremmin sääntöihin ym. älä kommentoi. Miten tämä voi sinullekkin olla niin iso ongelma? Onko maailmassa vain yksi ja oikea virtuaalikoirien kasvatus tapa?
Kirsi: Olen aivan samaa mieltä kanssasi. Miksi nostaa näin kauhea show mielipide asiasta. Noitten Rebekan, Kristelin, Lalinan ja Nonan mielestä maailmassa on vain yksi ja oikea tapa kasvattaa virtuaalikoiria. Jos he eivät pidä omista kasvatus menetelmistäni niin miksi se sitä täällä kertovat. En minäkään herranjestas tulisi teille kommentoimaan jos en tykkäisi jostakin teidän kasvatus menetelmästä. Minulla ei ole todellakaan tarkoitus saada virtuaalikoiristani upeita, muotovalioita niin kuin teillä. Minulle riittävät perusasiat terveys, hyvä luonne jne.. Silti pentuja menee aivan todella hyvin myyntiin, eikä ole mitään ongelmaa pentujen myyntiin saamisessa. Pääasia on, että kasvattini muistetaan hyvinä koirakansalaisina ja harrastuskavereina, ei hyvistä vanhemmista. Virtuaalimaailmassa saa pyöriä aivan kaikki niin nämä " oikein puolen virtuaalikoirailijat ja nämä "väärän puolen" virtuaalikoirailijat. Minua ei ehkä kiinnosta käydä puoltavuotta kisoissa koirieni kanssa, niinkuin teillä. Katsoisitte tosiaan peiliin ja miettisitte....
Avatar
Wolfie
Höpsö veitikka
Viestit: 13036
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:57 am
Paikkakunta: Vantaa on lantaa

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Enhän mä tossa mitään tollasta oo väittänyt. Kunhan vaan sanoin. Enkä missään vaiheessa maininnut, että musta sun kasvatustapas olisi väärä, musta on oikeesti kiva, että jotkut jaksaa harrastaa tätä kivasti, eikä silleen, että pitää jatkuvasti kytätä kisakalentereita, koska se on stressaavaa. Virtuaalikennel hoitoloilla on tosi mukavaa meininkiä, mun ne ei nipota joka asioista. Minä en myöskään kehottanut sinua tutustumaan paremmin sääntöihin. Ihmettelen miten tuon minun edellisestä viestistäni repäsit. Tämä ei ole minulle ongelma, enkä ole näin väittänytkään.
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Narya
Höpsö veitikka
Viestit: 5836
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:04 am
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Shetlanninlammaskoiran pentuja kesäksi!

Viesti Kirjoittaja Narya »

Miksette vaan voi antaa ihmisten olla ja tehdä niinkuin itse parhaaksi näkevät?! Onks se niin helvetin vaikeaa tajuta, että ei aina tartte puuttua toisten asioihin?!

Ei se oo teidän kenenkään asia puuttua toisen harrastukseen, eteenkään kun kyse ei ole edes huonosta käytöksestä foorumilla.

Hyvä Katariina, että osaat sanoa tollasen negatiivisenki palautteen jälkeen vastaan ja puolustaa asiallisesti omaa kantaasi. Tsemppiä sulle jatkoon, vaikutat fiksulta likalta viesties perusteella! Kyllä se virtuaalikoiraharrastus sullakin vielä lähtee kasvattamisella käyntiin ennemin tai myöhemmin. (:
Katariina kirjoitti:Virtuaalimaailmassa saa pyöriä aivan kaikki niin nämä " oikein puolen virtuaalikoirailijat ja nämä "väärän puolen" virtuaalikoirailijat.
Ja näitähän ei ole sit olemassakaan. (; Ei täällä kukaan säännöstele, mikä on oikeaa ja väärää virtuaalikoirailua. Se on jokaisen oma asia.
WHAT DOESN'T KILL YOU WILL PROBABLY TRY AGAIN LATER
--------------------------------------------------------------------------------
† † † ask me anything &
Vastaa Viestiin