lukkoon

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

lukkoon

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Tämä pentue tulisi syntymään kesällä (kesä-elokuu välillä). Pentujen nimet tulevat olemaan kreikkalaisen mytologian henkilöitä. Pennun kodin pitäisi olla jonkin verran kisaavaan - BH, vFIN PVA tai vFIN KVA ja mahdollisuuksien mukaan kaksi näyttelyä (jos ei (rakenne)kuvaa niin ei tarvitse stressata näyttelyistä), mitään aika rajaa ei ole. Toivoisin myös, että tuleva koti olisi mahdollisimman pitkäaikainen.

Iivi on puhunut, että tulee kisaamaan Nanan ainakin tokovalioksi. Jos hyvä säkä käy ja into riittää, niin kisataan Nana myös vielä maastoestevalioksi ja agilityvalioksi.

Emä on Iivillä asustava sijoitusnarttuni BH Jk2 Hk3 vFIN KVA* vPVA Tk3 vKTV vFBV RH-T A Teräshampaan Dynasty eli Nana.
Nana tulee käyttökoirasuvusta, sen emä on käyttövalio ja isä on evm. uros joka toimii tilalla lammaspaimenena. Nanan isä on käyttövalio mutta sillä on myös näyttelyistä kolme rotunsa parasta. Nanan emää ei ole käytetty kertaakaan näyttelyissä. Suvussa kaikilla on hyvät terveystulokset. Nanakin on todettu terveeksi.
Nanalla on suuri sydän johon mahtuvat kaikki. Sillä ei ole ollenkaan aggressiivisiä piirteitä. Miellyttämishalua löytyy, mutta Nana tykkää kokailla myös rajoja ja testailla kouluttajaansa. Nana on ahne ja saattaa sopivan tilaisuuden tullen varastaa ruokaa.
Nana on paimennus- ja käyttövalio ja tokossa se kisaa EVL'ssä. Nana on kiertänyt myös näitä ns. "hupilajeja" joista se on myös valioitunut, koiratanssi ja flyball. Pelastuskoirakokeissa on käynyt myös niittämässä mainetta.

Isää etsitään, mutta jos sopivaa urosta ei löydy, tulee pentueelle evm. isä. Isäksi etsitään jotain harvinais-sukuista urosta.

Nanalla on harvinainen suku. Sillä on kolme sisarusta, joista vain yksi on virtuaalipuolella. Tämän pentueen koosta riippuen päätän, tulenko käyttämään Nanan siskoa. Suuri todennäköisyys on, että en käytä Likiä. Tästä pentueesta olisi siis mahdollista saada myös hyvä jalostuskoira (:

Pentueeseen tulee syntymään max. 5pentua, joista virtuaalipuolelle myydään enintään neljä, mahdollisesti vain kolme tai kaksi. Pentueeseen syntyy joka tapauksessa vähintään neljä pentua. Ne joille ei löydy kotia, menevät evm. omistajille ympäri maailmaa. Etsin yhdelle pennulle mahdollisesti sijoituskotia.

vapaana urospentu Teräshampaan Eros "Error"
ja/tai narttupentu Teräshampaan Gaia "Aije"
Veera - Teräshampaan Rhea "Reea" [narttu]
Jenna - Teräshampaan Zeus [uros]
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Teräshampaan bordercollieita

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Pentue syntyy 6.6.-6.8. ja pennuista on ulkomaille lähdössä 2-3, nyt on siis viimeinen mahdollisuus kahden henkilön saada pentu *vink* :D
Jenna
Kanada
Viestit: 1587
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm

Re: Teräshampaan bordercollieita

Viesti Kirjoittaja Jenna »

uros Odysseus tai narttu Pallas Athene

Deli voisi kaivata seuraa :) Mä harkitsen vielä kumman otan eli siis uroksen vai nartun. Eikä noi nimet ole 100% varmoja. Paimennus valioksi kisataan ja näyttelyissä käydään. Myös BH haetaan. Kokeillaan vähän sitä ja tätä. Menisi Acorn kenneliin. Sivu on niin pahasti kesken, että saat vanhan vielä tässä vaiheessa http://www.geocities.com/kennel_acorn/
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Teräshampaan bordercollieita

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mielelläni mä sulle pennun annan (: Kertoile sitten, otatko uroksen vai nartun.
Jenna
Kanada
Viestit: 1587
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 12:01 pm

Re: Teräshampaan bordercollieita

Viesti Kirjoittaja Jenna »

Saakos poikaa jossain kohtaa käyttää jalostukseen? :)

Teräshampaan Zeus olisi tulen bortsun nimi ja tosiaan uros mielellään :)
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Teräshampaan bordercollieita

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Kyllä poikaa on mahdollista käyttää jalostukseen (: Laittelen sulle Zeuksen.
Vastaa Viestiin