Ettoren kesäpennut - syntyneet - rek.numerot!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Ettoren kesäpennut - syntyneet - rek.numerot!

Viesti Kirjoittaja caza »

Nyt on siis aika alkaa vähän tarkemmin pohtimaan Ettoren kesäpentuja ja etsimään kiinnostuneita ostajia. Pentueessa oikeastaan kaikki on vielä vähän epävarmaa, mutta alustavavasti haluaisin tietää vähän, kuinka paljon kiinnostuneita on. Voitte lukea Ettoren kasvatus -sivulta hieman tarkemmin periaatteistani ja myyntiehdoista.

Lyhykäisyydessään voin kuitenkin sanoa, että pyrin etsimään kaikille pennuille harrastavan kodin, sillä cockeri on aktiivinen rotu, joka tarvitsee paljon virikkeitä. Lisäksi vaadin lupauksen siitä, että pentu saa elinikäisen kodin. Tietenkin olosuhteet voivat kaikilla muuttua, ja omasta kokemuksestakin tiedän, että joskus innostus vain lopahtaa ja tällöin on viisaampi myydä koirat aktiivisemmille omistajille. Haluan kuitenkin aina ilmoituksen mikäli olet aikeissa myydä kasvattini eteenpäin.

Mieluiten haluaisin nähdä kasvattini kilpailemassa etenkin mejässä ja spanieleille tarkoitetuissa kokeissa. En myy yhtäkään pentua pelkkään näyttelykotiin, sillä cockeri on ensisijaisesti käyttökoira. Sen sijaan voin kyllä myydä, ja myyn oikein mielelläni, pennun vain käyttökoiraksi. Ettoren kasvatteja on käytetty myös käytännön metsästyksessa, joten jos etsit kaveria metsälle, niin myös siihen kasvattini useimmiten pystyvät. Jos kuitenkin etsit täysin metsäkoiraa, niin suosittelen vielä miettimään tarkkaan, onko Ettoren kasvateilla haluamasi ominaisuudet.

Noniin, pitkien löpinöiden jälkeen itse pentueeseen. Pentueen emänä toimii oma kasvattini ja koirani Apple Pie Order At Ettore, joka on menestynyt sekä näyttelyissä että käyttöpuolella. Ami on itse JVA ja tottelevaisuus- sekä agiltiyvalion arvot olisivat hakusessa ennen pentueen syntymää. Myös molemmat Amin vanhemmista ovat jälkivalioita ja isä lisäksi kansainvälinen jälkivalio ja agilityvalio. Amin sisaruksista kahdella kolmesta on jo agilityvalion arvo ja kahdella myöskin CACIB näyttelyistä. Yhdellä on lisäksi SPA1 taipumuskokeista ja maalintukokeista ykköstulos.

Amin suvussa on paljon blue roania, mutta sen sisaruksista löytyy suuri värikirjo. Olen kuitenkin pohtinut, että jätän tästä lähtien risteyttämättä kirjavat ja yksiväriset, ellen koe saavani jotain erityistä hyötyä tällaisesta risteytyksestä (jos joku vähän vähemmän cockereista tunteva ihmettelee, niin siis kirjavia ja yksivärisiä risteytetään harvemmin, sillä tällöin riskinä on yksiväriset, joilla on merkkejä ns. väärissä paikoissa tai muuten epäpuhdas väritys). Tästä pentueesta olisi siis syntymässä todennäköisesti vain kirjavia pentuja, mutta mikäli jollakin on oikeasti ongelmia löytää kuvia, niin saatan asiassa joustaa (tämänkin asian mietin tarkemmin vielä myöhemmin).

Amin veljeä käytetään todennäköisesti jalostukseen (miira?), mutta muille sisaruksille ei ole syntymässä pentuja. Otan pentueeseen 3-5 varausta, riippuen vähän siitä, kuinka innokkaasti varaajat olisivat käyttämässä pentujaan jalostukseen. Yhden pennun jätän itselleni tai laitan mahdollisesti sijoitukseen, riippuen vähän siitä löytyykö riittävän hyvää sijoituskotia. Eli jos olet kiinnostunut sijoituspennusta, niin mainitsethan asiasta.

Jos nyt siis kiiinnostuit pentueesta, laitathan alle vapaamuotoisen hakemuksen, josta löytyy kisa- sekä sivunäytöt, tulevaisuuden suunnitelmat (missä kilpailtaisiin, mihin käyttöön, jalostussuunnitelmat) jne.

Isä: Clockstop's Monday Minute

Emä: vFIN JVA LTW-08 BELW-08 KREW-08 NW-08 V-08 Apple Pie Order At Ettore

EI: vKANS JVA vFIN JVA & AVA Ventaggion Vicious Verdict
EE: vFIN JVA & MVA vGBR & vLT & vKRE MVA jMV-07 MV-07 jBELW-07 Sesanttenin Kaiken Jälkeen


Varaukset
-- Susityttö, Lasipisaran - u. Hands Down At Ettore - jalostukseen
-- Gedina, Cringals - u. Hot On The Heels At Ettore - ei jalostukseen -> PERUUNTUNUT
-- Juulia, Rock On - u. Halcyon Days At ettore - jalostukseen
-- Irkkulikka - n. High Five At Ettore - ei jalostukseen
-- Miira, Copel - u. Heads Up At Ettore - ei jalostukseen
-- caza, Ettore - n. Happy Slapping At Ettore - jalostukseen

Rekisterinumerot
CKSU-034 Heads Up At Ettore (Miira rekisteröikin jo itse :))
CKSU-035 Halcyon Days At Ettore
CKSU-036 Hands Down At Ettore
CKSN-039 Happy Slapping At Ettore
CKSN-040 High Five At Ettore (ilmoitatko vielä sähköpostiosoitteesi?)

Nimet
Hedge Your Bets At Ettore
Hit The Hay At Ettore
Heebie Jeebies At Ettore
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Miira
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset
Viestit: 557
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:09 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Miira »

Lähtiskö meille Copeliin uros? :)

Kisattaisiin ainakin mejässä, agilityssa ja näyttelyissä sekä spanielikokeissa, kun niitä rupeaa taas tulemaan. Yksi sinun kasvattisihan minulla on jo, joten sitä kautta tiedät, millainen tuleva koti olisi pennulle. Kisanäyttönä voivat toimia kaikki Copelin koirat, vaikkakin uusia tulokkaita löytyy seasta, joilla ei ole vielä kunnon tuloksia olemassa. Silti pääsisi varmasti aktiiviseen ja rakastavaan kotiin ;)

Kuvia katson tarkemmin loppu viikosta varmaan, mutta kyllä sellaiset tuolta pitäisi löytyä.

// Oho! Amin äidin äiti on Jenni ja äiti Kaisa, ja Jetin siskokin tyttö on. Meni hetki ennen kuin tajusin.. Mun täytyy kyllä sittenkin vetää vielä harkintaan, koska mulla on hirveesti Jennin jälkeläisiä jo. Kyllä varmaan otan, mutta pitää vielä illalla käydä läpi noita koiria ja tarkastaa sukutauluja..
and you can tell me all your thoughts about the stars that fill the moonlight skies
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja caza »

Miira, juuri laitoin sinulle Copelin vieraskirjaankin viestiä. :D Mutta siis aivan ehdottomasti annan sinulle pennun, jos vain sellaisen haluan. Mieti vain rauhassa, pentueesta on ainakin alustavasti yksi pentu varattu sinulle. ^^
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

No joo, mietin kyllä tätä hetken, mutta tulin tulokseen, että jos meille haluat antaa pennun Lasipisaraan, voisin sellaisen ottaa :D

Eli mejässä alettaisiin kisailemaan, tarkoitus valioitua siitä lajista joskus. Spanieleitten taipumuskokeisiin mentäisiin sitten kun niitä järjestellään. Agissa käytäisiin aina silloin tällöin.

Jalostuskäytöstä saattaisin olla kiinnostunut jos pentu menestyy (: Sukupuolesta en ole varma.

Kattelinkin jo joitain kuvia xxx
xxx
xxx xxx
xxx xxx xxx
xxx
xxx
xxx (oon aina elänyt uskossa ja muistikuvassa, että tää kuva on Manella, mutta ei se ookkaan)
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja caza »

Susityttö, sinulle siis varaus laitetaan. Tuo orange roan oli aivan älyherttainen (siis tämä). Jos haluat pennun jalostuskäyttöön ja Miirakin ottaa pennun niin täytyy sitten vielä miettiä tätä minun pentuani, mutta sinulle ehdottomasti varaus. :)
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Itse katselin kanssa tuota orange roania (: Mielestäni kuvassa on narttu eli sen kuvat ja narttupentu varaukseen (jos siinä edes on narttu).
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja caza »

Uskoisin kyllä kuvissa olevan uros, kun tuolla sivuillahan lukee näin: Setareh´s Teddy Bear slutade som BIS valp i Klass 2 Han är helt ljuvlig som älskar att visa upp sej. TACK MAYBRITT FÖR ATT DU GAV MEJ JUST DENNA UNDERBARA KILLE ATT SPRINGA MED I RINGEN. Ja rakenteeltaankin suht raskas, että urokseksi veikkaisin. :)
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Gedina
Alkupalat
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Touko 15, 2009 5:17 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Gedina »

Hei!
Olisin kiinostunut pennustasi, tulevaan kenneliini Cringlasiin. Pennulla tultaisiin kisaamaan aktiivisesti näyttelyissä, agilityssä ja tokossa. Myös vepe, mejä ja muut ovat listallani. Pennusta tulisi ainakin toko ja agility valio, ja kuuluisa sertti ''hai''. Pentuja en tulisi teettämään, eli harrastuskoiraksi ajattelin pentua. Kuvista voitaisiin sopia, mutta itse ajattelin tätä. Sivu näyttöä ei ole, koska kennelini on uusi, ja vasta aloittamassa toimintaansa. Tässä on kisamenestystä yhdellä hepallani :
» Kilpailut
Sijoitukset KRJ:n alaisista kilpailuista (70 kpl) ::
14.08.2008, Ciar Dressage, Helppo A, 3/45
14.08.2008, Ciar Dressage, Helppo C, 3/45
15.08.2008, Dakota, Helppo C, 1/30
15.08.2008, Abetal, Helppo C, 2/48
16.08.2008, KK Stewart, Helppo C, 6/50
16.08.2008, Joshou Gaidou, Helppo B, 5/45
17.08.2008, Toivola, Helppo C, 4/28
18.08.2008, Joshou Gaidou, Helppo B, 2/38
19.08.2008, Viehättävä, Helppo B, 5/35
19.08.2008, Viehättävä, Helppo B, 4/35
19.08.2008, Sunday, Helppo A, 7/50
21.08.2008, KaRa, Helppo B, 8/100
21.08.2008, Allu Express, KN Special, 3/10
22.08.2008, CeRi, Kür Helppo C, 1/30
23.08.2008, Keksitalli, Helppo C, 6/56
23.08.2008, Zaa, KN Special, 2/40
24.08.2008, Rees, Helppo C, 1/20
25.08.2008, Heijastus, Helppo B, 4/30
25.08.2008, CeRi, Kür Helppo C, 1/30
27.08.2008, O' Polo WBs, Helppo C, 1/40
27.08.2008, Mörkövaara, Helppo A, 4/60
27.08.2008, Mörkövaara, Helppo B, 4/56
27.08.2008, Mörkövaara, Helppo A, 1/60
27.08.2008, Mörkövaara, Helppo A, 1/60
27.08.2008, Mörkövaara, Helppo A, 1/60
28.08.2008, Cornell Shetlands, Helppo A, 3/30
28.08.2008, Cornell Shetlands, Helppo A, 1/30
29.08.2008, CeRi, Kür Helppo C, 4/30
29.08.2008, De Duivel, Helppo A, 5/37
29.08.2008, Mörkövaara, Helppo B, 7/60
30.08.2008, Mingla, Helppo B, 3/33
31.08.2008, Fiktio, Helppo C, 5/40
31.08.2008, Fiktio, Helppo B, 3/40
31.08.2008, Kivinammen Hevostila, Helppo B, 2/30
02.09.2008, Kivinammen Hevostila, Helppo C, 2/30
02.09.2008, SUO, Helppo C, 1/20
02.09.2008, SUO, Helppo B, 4/20
02.09.2008, Lakea, Helppo C, 7/60
03.09.2008, Tropica, Vaativa A, 3/40
03.09.2008, Tropica, Vaativa B, 4/40
05.09.2008, Kumpuramäki, Vaativa B, 8/134
06.09.2008, Evergrey, Vaativa A:3, 7/80
07.09.2008, Fiktio, Helppo B, 6/100
07.09.2008, Fiktio, Helppo B, 3/100
07.09.2008, Fiktio, Helppo A, 6/100
12.09.2008, ROWDY, Helppo B, 5/50
13.09.2008, PVR, Helppo A, 4/30
13.09.2008, PVR, Helppo A, 5/30
15.09.2008, Crensedo, Helppo B, 6/69
19.09.2008, Arwyn, Vaativa B, 4/52
21.09.2008, Armin kisat, Vaativa A, 7/50
23.09.2008, BelRa, Vaativa A, 7/57
23.09.2008, Prejudice, Vaativa A, 1/36
24.09.2008, BelRa, Vaativa A, 4/57
24.09.2008, Tingeling, Vaativa A, 2/35
28.09.2008, Russromm, Vaativa B, 1/35
28.09.2008, Noppakuutio, Vaativa A, 7/133
02.10.2008, ROWDY, Vaativa B, 3/48
02.10.2008, Malsamo, Vaativa B, 4/35
05.10.2008, Championtalli, Vaativa A, 7/70
08.10.2008, Arwyn, Vaativa B, 6/52
08.10.2008, Arwyn, Vaativa A, 3/52
10.10.2008, Arwyn, Vaativa B, 5/52
10.10.2008, Hiljaisuus, Vaativa B, 5/40
12.10.2008, Abetal, Vaativa A, 2/40
13.10.2008, Russromm, Vaativa A, 5/50
14.10.2008, Hiljaisuus, Helppo A, 5/40
16.10.2008, Hiljaisuus, Helppo A, 6/40
17.10.2008, VCY, Vaativa A, 1/28
20.10.2008, YT Hallavaara, Vaativa B, 4/50
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Mun ruottini ei oo niin hyvää, että olisin ymmärtänyt tuosta muuta kun pari yksittäistä sanaa :D Noh, mulle voi sitten tulla urospentu. Ei sillä niin väliä ole, kumpaa skp pentu on.
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja caza »

Gedina, vielä en laita sinulle varausta, sillä haluaisin nähdä esimerkiksi sivunäyttöä. Olisiko sinulla näyttää vaikkapa jonkun hevosesi sivuja? Oletko suunnitellut, että kilpailisit koiran kanssa spanieleille tarkoitetuissa kokeissa (VSL)? Fenbrook Aint No Otherin (koira joka on kuvissa) kuvat ovat käytössä jo tällä koiralla. Voisin mahdollisesti auttaa kuvien kanssa, kun noista näyttelyistä on tullut kuvailtua. Haluaisin kuitenkin hieman enemmän tietoa aikaisemmasta virtuaaliurastasi hevospuolella, kun olet ilmeisesti siellä pyörinyt? :)
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Gedina
Alkupalat
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Touko 15, 2009 5:17 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Gedina »

Hevosten parissa olen pyörinyt vuodesta 2007, jolloin kasvatin mm. puoliverisiä ja suokkeja. Pennun kanssa kisaisin myös spanieleille tarkoitetuissa kokeissa, ja noissa yllä mainituissa. Sivuna voisin vaikka antaa ei kisatun suokkini sivut, tillin. Tässä olisi myös suokki tallini, jossa on varsin uudet hevoset, joiden tuloksia en ole merkinnyt tästä pääset Minqueenaan. Silloin muuten liikuin nimellä ''Minqu'' koska se sopi suokki tallini nimeen :mrgreen:. Tarkoitus oli saada Minqueena takaisin pystyyn, mutta innostus lopahti hevosiin. Mutta nyt olen uudessa jamassa, ja tahtoisin semmoisen pikkuisenkisattavapalleron :D
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja caza »

Gedina, no kyllä tästä sinulle sitten pentu lähtee, vaikka ihan eivät kisausnäytöt nyt vakuttaneetkaan. Oletko ottamassa uroksen vai nartun? Niin ja sitä vielä mietin, että jos kuitenkin olet ihan kennelin perustamassa, niin oletko varma ettet aio pentua käyttää jalostukseen? Tällöin nimittäin jätän oman pentuni pois mikäli Miira pennun päättää ottaa (ja mahdollisesti vaikkei päättäisikään), sillä tuolloin olisi kolme pentua jo menossa jalostuskäyttöön. Että osaatko nyt yhtään varmaksi arvioida tuota asiaa, ettet käyttäisi pentua jalostukseen?

Susityttö, heh :D En minäkään oikeastaan kamalasti muuta ymmärtänyt kuin sen, että siinä luki han. Ja myöskin underbara kille.
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Gedina
Alkupalat
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Touko 15, 2009 5:17 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Gedina »

En ole käyttämässä, niin ja ottaisin mielläni uroksen, mikäli kuvien kanssa pystyt auttamaan? (:
caza
Syvällistä
Viestit: 666
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:04 am
Viesti:

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja caza »

Selvä homma, katselen vähän mitä kuvia löytäisin ja laitan sinulle vaikka yksärillä osoitteita. :)
Ettore & Exceltic
Haukkuvat laiskaksi, vaikken ole mitään tehnyt.
Gedina
Alkupalat
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Touko 15, 2009 5:17 pm

Re: Ettoren kesäpennut - cockerspanieleita luvassa

Viesti Kirjoittaja Gedina »

Juu, kiva.
Vastaa Viestiin