Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Somnia n nimen alle harvinaista herkkua tulossa, virtuaalimaailmassa kun harvemmin vastaan kävelee lyhytkarvaisia mäyräkoiria, mutta siksipä toivonkin saavani tällekkin rodulle näkyvän paikan virtuaalimaailmassa. Suunnitteilla siis A-pentue, ja otan varauksia 2-3 kappaletta. Pentuetta ei kuitenkaan teetetä, mikäli kiinnostuneita ei ole.


Kuva



Mäyräkoira?

Mäyräkoirahan on jo vanha tuttu maailmalla, tullessaan tunnetuksi maanalaisena metsästäjänä. Itse asiassa mäyräkoiria voidaan jäljittää jopa 1500-luvulle! Mäyräkoirien luonne vaihtelee vähän rodusta riippuen, mutta kaikkien tulisi olla ainakin rauhallisia, reippaita ja itsevarmoja, mutta yksilölliset erot voivat olla todella suuriakin. Vahtikoiran "vikaa" mäyräkoirissa löytyy, mutta suojelutahtoa saa etsiä.
Minut mäyräkoirineni löytää usein toko- sekä agility areenoilta sekä parin mäyräkoiran kanssa kilpailen myös mejässä ja luolakokeissa.


Vanhemmista..
Panostan vanhempiin paljon, ja tällä pentueella vanhempina löytyykin käyttöpuolella kyntensä näyttäneita koiria. Suunnitteilla oli myös evm. uros isäksi pentueelle johtuen rodun harvinaisuudesta, mutta päädyin kuitenkin upeaan b&t urokseen jota Iivi tarjosi jalostukseen.

Emänä pentueessa toimii Norjan tuonti Lagun Mafia Vision "Manta", joka onkin BH-kokeen hyväksytysti jo suorittanut. Manta on terve, selässä ei kalkkeutumia, ei puuttuvia hampaita, A/A lonkat eikä silmäsairauksia ole. Väriltään Manta on musta laikullinen, ja pentueesta onkin odotettavissa b&t, punaista sekä musta laikullista värikirjoa.
Ennen pentuetta Manta kilpaillaan tokossa ja mahdollisesti myös agilityssä valionarvoon asti. Eli ennen sitä pentuetta ei teetetä. Näyttelyissä Manta on kerännyt SERT:in, ollen myös RYP-1!

Isäksi on suunniteltu December's No Games "Tossu"a (BH vFIN JVA vJM-08 vFIN TVA vAVA* vKTV vFBV RH-FL B RH-F B ) joka on komea b&t uros, jolle on näyttelyistä tullut myös EH:ta. Tossun olisi tähtäimessä vielä luokakokeissa käyttövalion arvo. Tossu on myös terveeksi todistettu, myös luonteeltaan.


Sinullekko pentu?
Pennun hankintaa harkitsevalle suosittelen lukemaan tämän. Luovutan pennun
huolenpitävään ja aktiiviseen kotiin. Kuten aiemmin todettu, pentueiden vanhemmat ovat käyttöpainotteisia, ja totta kai toivon näkeväni kasvattejakin toimimassa jonkun lajin saralla. Jos jokin laji ei pennun hankintaa harkitsevalle ole tuttu, opastan mielelläni perusteisiin, myös rodun suhteen.

Mikäli pennusta kiinnostuneella ei ole kuvia
Piirroskuvat ovat tasavertaisia oikeiden kuvien rinnalla, joten myös ne hyväksytään. Olen itse menossa myös mm. Iisalmen KV näyttelyyn, sekä Joensuun KR-KV näyttelyyn jossa voin kuvata mäyräkoiratkin läpi ja taitaa tuolla arkistoissa pari lyhytkarvaisen kuvaa löytyäkkin.


Pennuista (+mahdollisesti sijoituspennusta) kiinnostuneet voivat ilmoitella vapaamuotoisella esittelyllä itsestään, sekä kodista joka olisi tarjolla.


Varaukset 3/3
Iivi - narttu sijoitus, Somnia A Joy In All I Can See
smoothtar - narttu, Somnia A Baltimore Love Thing
rust - narttu, Somnia A Million Miles To Montreal

Nimilista
Pentueen teemana on A -alkuiset kappaleiden nimet.
Somnia ..

A Bit Old-Fashioned
A Bittersweet Tragedy
A Breath From Worlds Beyond
A Better Word For Love

A Chance At Reprisal
A Closed Mouth Catches No Flies
A Cloud Of Smoke
A Certain Romance

A Dream Of Dancing Shadows
A Dark Delemma

A Fine Blue Line
A Fall In Tennessee
A For Arrogance
A Fool Am I
A Face To Paint Tulips

A God Ruled Time
A Godly Work Of Art

A Kiss From The Dusk

A Little Bit More
A Living Prayer
A Lotta Nerve
A Lost Message
A Little This 'n That


A Perfect End
A Prison Called Earth
A Poem By Yeats

A Step Ahead
A Story At Three
A Single Second
A Start At Least
A Step Too Far
A Skin For Dancing In
A Story Of Memories
A Single Crimson Rose
A Screaming Breath
A Secret Secret
A Shot Below The Belt
A Streetkid Named Desire

A Tribute
A Thief In The Night
A Thing Or Two
A Thousand Days
A Thousand steps

A World Without Melody
A Way With The Blues
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Lk. mäyräkoiria syksylle ?

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Tässä jonkin aikaa harkittuani päätin kysäistä, että voisinko kenties saada yhden pennun itselleni ikään kuin astutusmaksuksi? :D Viimeistään loppukesästä minulla on aikaa taas kisaillakin, joten pentu ei jäisi sohvalle homehtumaan. Lisäksi kaikki koirani (Tossua lukuunottamatta) kisaavat MAXI-luokissa, joten tällaiselle MINI-koiralle olisi hyvin tilaa. Pentu pääsisi kisaamaan ainakin agilityssä, luolakokeissa, maastoesteissä ja näyttelyissä piirretyillä kuvilla. BH-koe suoritettaisiin varmasti. Näiden lisäksi pennun kanssa voitaisiin kokeilla koiratanssia, mejää ja tokoa, riippuen miten tilaa luokista löytyy (:
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lk. mäyräkoiria syksylle ?

Viesti Kirjoittaja conja »

Tottakai sopii, kuulostaakin hyvälle (: oletko jo miettinyt otatko urosta / narttua?
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Lk. mäyräkoiria syksylle ?

Viesti Kirjoittaja Iivi »

En ole vielä aivan varmaksi päättänyt, mutta voi olla että kallistun urokseen.. Eli mulle voi laittaa alustavasti uroksen, mutta saatan vielä muuttaa mieltäni ;)
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Hienoa!

Nyt vielä muita kiinnostuineita, kyllä vielä parilla henkilöllä on yhdelle vauhtipallolle on tilaa? (;
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Nostan (:
smoothtar
Nakkisotilas
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

Minkä värisiä pentuja on mahdollisesti odotettavissa?

Mutta, voisin kodin tarjota narttupennulle Wreath'sista. Superaktiivista kilpailua en voi tarjota, mutta kilpailuihin kyllä pääsee. Nykyisistä koiristani Piitun ja Peten kalenterista näet tuota kilpailutahtia. Itse pentu pääsisi kilpailemaan pääasiassa metsästyspuolelle, mutta myös muita lajeja (toko, agility tms.) kokeiltaisiin ja jos innostusta ym. löytyy niin kilpailtaisiin myös niissä. Ja toki parit näyttelyt ainakin lävitse käytäisiin.

Mäyräkoirat, varsinkin normi lyhytkarvaset on mulle tuttu rotu. Itseltäni kotoa löytyy 3½-vuotias narttu :)
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Odotettavissa b&t sekä musta laikullista (merle) väritystä.

Mielelläni nartun teille päin myyn, varsinkin ei sen kilpailemisen tarvitse mitään pakkopullaa ollakkaan, tärkein kuitenkin on se pysyvä ja huolehtiva koti (:
Ja pentueen isähän on metsästyspuolella varsinainen konkari, onhan se mm. mejävalio, ja tähtäimessä vielä luolakokeiden valionarvo.
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Nimiä onkin nyt metrin lista esillä, jospa sieltä mieluisat löytyy.

Narttu pentu vielä sijoituskotia etsii!
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Haittaisiko jos vaihtaisin sukupuoleksi nartun ja se olisi väriltään punainen? Saisi tämän kuvan kuvakseen. Jos kuitenkin haluat, että pentu perii värityksen vanhemmiltaan, voin piirtää kuvan itsekin :) Nimeksi joka tapauksessa A Joy In All I Can See.

Tossu kisaa muuten jo LUT B-luokassa!
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Punainen väri ei haittaa, ja onhan tuolla Mantan puolellakin punaisia koiria suvussa. (:
Laittelen sulle neidon tulemaan.


Mahtavaa, että Tossu on menestynyt luolillakin!
Avatar
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa
Viestit: 1101
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 1:51 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Hieno juttu :D Ja muutes, jos et saa sijoitettua pentua mihinkään, niin periaatteessa minäkin voisin sijoituspennun ottaa (mikäli uskallat minulle sijoituspennun luovuttaa).
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Mitä itse olen sinun koiriasi tarkkaillut, niin kyllä mielelläni sijoittaisinkin nartun (:

Sijoitussopimus olisi yhdestä pienestä pentueesta, ja jos tarvitset neidolle apua kilpailuihin niin voin auttaa.
Katsotaan vielä sitten elokuun puolella että miten tehdään tämän sijoituksen kanssa,
kovasti tekisi itselläkin mieli jättää yksi pentu Somniaan, mutta toistaiseksi vielä yritän hallita tuota koiralaumaa kasvua :D
smoothtar
Nakkisotilas
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

Mun nartulle vois nimeks tulla A Baltimore Love Thing.
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
conja
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 14, 2009 2:55 pm

Re: Lyhytkarvaisia mäyräkoiria käyttösuvusta!

Viesti Kirjoittaja conja »

Selvä (:
Vastaa Viestiin