Pitkäkarvainen venäjäntoy - syntyneet, sivuja!

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Pitkäkarvainen venäjäntoy - syntyneet, sivuja!

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Kuva Kuva

Näitä nappisilmiä et voi ohittaa! Majavalaaksoon olisi nyt suunnitteilla pitkäkarvaisia venäjäntoypentuja. Harvinaista herkkua, eh?

Emänä tulee olemaan näyttelyissä hyvin menestynyt vLUXW-09 vGERW-09 Snake Doctor's Nine Past Eleven aka NINA. Agilityssä on pyörähdetty, menestys ei ole ollut päätä huimaava mutta yritys on kova. ;) Palaten kehien laidoille, Ninalta löytyy 4 SERTiä & 4 CACIBia. Narttu on käynyt vasta hakemassa rokotukset ja sen terveys on todettu hyväksi. Luonteeltaan Nina on varsin pirteä ja tomera toitsutyttönen, eikä tule varmasti periyttämään pahoja ominaisuuksia jälkeläisilleen.

Isä on evm-uros itäisestä naapurista, Venäjältä. Koiran nimi on Yzveenee Romeo aka Romeo. Koira on kotimaansa näyttelyissä hyvää menestystä niittänyt ja myöskin varsin terve ja hyväluonteinen tapaus.

Kuva

Sitten pääsemmekin näihin ehtoihin ja muihin mukaviin, lukekaapahan huolella jos edes harkitsette pentua:
Kasvatustoiminta

Kasvatustoimintani tavoitteena on sekä fyysisesti että psyykkisesti terve ja toimiva kultainennoutaja sekä venäjäntoy. Menivät ne sitten kotiin, jossa ne saavuttavat valionarvoja toisensa perään tai ihan vain perhekoiriksi.

Vanhemmat ja pennut

Suunnitellessani pentuetta valitsen vanhemmat huolella. Niiden täytyy olla terveitä ja hyväluonteisia (ei arkoja tai aggressiivisia), jotta ne eivät periyttäisi huonoja ominaisuuksia jälkikasvulleen. Tuloksia löytyy näyttö- sekä käyttöpuolelta: näyttelyistä vähintään laatumaininta EH ja käyttöpuolelta noutajilla taipumuskoe läpäistynä. Tittelit toki houkuttelevat pennunostajia mutta pidän kuitenkin tärkeämpänä sitä, mitä se koira on oikeasti tehnyt.

Kun sitten tulet hakemaan uutta perheenjäsentä kotiisi, saat mukaasi viikon penturuoat, ohjekirjan (ruokintaan, koulutukseen, varusteisiin yms. liittyviä asioita neuvottuna), yhdessä täyttämämme kauppakirjan toisen puoliskon, lelun sekä pehmoisen koiranpennun. Se on pesty edellispäivänä, sen kynsiä on leikattu, se on saanut ensimmäisen matokuurinsa ja saanut tutustua talon muihin koiriin ja yleiseen vilinään sisällä ja ulkona.

Millaiseen kotiin?


Pennunostajalta edellytän luotettavuutta ja aktiivisuutta. Koiran kanssa tulisi kisata, jotta se ei jää vain sohvaperunaksi sivujasi koristamaan. On myös mahdollista, että kehittelemme jotakin muuta aktiviteettia. Voit vaikka hankkia koiralle hoitajan tai pitää itse päiväkirjaa siitä, mitä milloinkin teit kasvattini kanssa. Ydinasia on se, että jokin asia koiran sivulla kertoo sen olevan elossa ja rakastettu perheenjäsen.

Perustietoja, kuten koiran nimeä, rotua, syntymäaikaa ja sukulaisia, ei saa muuttaa. Koiran sivulle tulee merkitä sen vanhemmat ja kasvattajaksi laittaa Hyena, Majavalaakson. Jos joudut syystä tai toisesta luopumaan eläimestä, kerro minulle ja otan koiran takaisin. Myyn sen itse eteenpäin tai se jää tänne. Ilmoita minulle myös koiran osoitteenvaihdoksesta, jalostusaikeista, menehtymisestä yms. Mukavaa olisi saada lisäksi koiran muita kuulumisia silloin tällöin eli vaikkapa kisamenestystä tai ihan mitä tahansa. Olen kiinnostunut tietämään, mitä kasvateilleni kuuluu.

Pentueesta voin antaa yhden koiran myös sijoitukseen, yhden pentueen sopimuksella. Tämä tarkoittaa sitä, että koira muuttaa luoksesi asumaan mutta on kuitenkin puoliksi myös oma koirani. Kisautamme sitä yhdessä ja kun tuloksia on kertynyt riittävästi, käytän koiraa omiin nimiini tulevaan pentueeseen ja tämän jälkeen koiran omistajuus siirtyy kokonaan sinulle. Sijoitussopimuksen solmin sellaisen henkilön kanssa, joka on aktiivinen ja innostunut sekä helposti tavoitettavissa ja luotettava.
Hommahan menee näin: jos kiinnostuit, laita viestiä alle ja kerro hieman, miksi haluat venäjäntoyn, millaisiin oloihin se pääsisi ja mitä olet suunnitellut sen kanssa tekeväsi. Tästä pentueesta on mahdollisuus saada myös yksi sijoitusnarttu, sillä olen suunnitellut itse ottavani uroksen ja haluaisin Ninan tytöltä pentueen tulevaisuudessa. Jalostukseen haluaisin käytettävän vain tätä koiraa, ei muita.

NIMIVAIHTOEHDOT
Majavalaakson...
- Morning Bell
- Pyramid Song
- Sail To The Moon
- There There
- The Gloaming
- Myxomatosis
- Scatterbrain
- Kid A - picolo
- Idioteque - Minnea
- Paranoid Android
- Exit Music
- Fitter Happier
- No Surprises
- Vegetable
- Pablo Honey - minullee
- In Rainbows
- OK Computer
- My Iron Lung
- Black Star
- Last Flowers
- Up On The Ladder

En nyt laita mitään että mikä on tytölle ja mikä pojalle, jokainen varmaan näkee itsekin jos nimi on erityisesti jommalle kummalle. ;) Nimien teemana on Radiohead (kuten joku älykkö varmaan jo huomasi) eli nimet ovat biisien ja albumien nimiä. Valkatkaa omanne.

Varauksille en vielä aseta rajaa, katsotaan hieman miten ollaan innostuneita. ^____^

VARAUKSET (3 kpl)
- Hyena - Majavalaakson - u. Majavalaakson Pablo Honey
- Minnea - yksityiseksi - u. Majavalaakson Idioteque
- picolo - Toitsula - u. Majavalaakson Kid A

Pennut syntyneet 03.08.2009! Nyt kaipailen ostajilta sivuja.
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Eikö ketään muka kiinnosta pieni ja reipas venäjäntoy? :(
Kitu
Vuohenruokaa
Viestit: 1761
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 8:54 pm

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Mua kiinnostais paljon mutta ongelmana olisi kuvan saanti :(
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

^oletko jo kenties kysellyt lupia? Kyllä niitä on ihan mahdollista saada (venäläisille lähetellessä kannattaa mainita, että he voivat vastata venäjäksi ja tälläisen vastauksen voi sitten Googlen kääntäjällä kääntää vaikka englanniksi) ja jos piirretyistä tykkäät niin semmoisetkin käy.
Kitu
Vuohenruokaa
Viestit: 1761
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 8:54 pm

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Kitu »

Olen kysellyt lupia mutta en ole saanut :(
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Nooh, sellasta se vähän tahtoo välillä olla. Ilmottele jos saat luvan ja vielä haluat pupsukan. ;)
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Mulle uros! Tulee näillä näkymin piirroskuvilla, mutta jos onnistaa, niin saatan saada valokuvatin koiralle. ^^
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Sua mä vähän jo odottelinkin. ;) Mutta kerroppa sitten vähän että millasta aktiviteettia olisi tiedossa, mihinkä pääsisi asustelemaan, mikä nimi jne...
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Aijaa :lol:

No näyttelyt, agility ja koiratanssi ovat päälimmäiset lajimietinnät. Toko ehkä myöhemmin. Toistaiseksi voisi sanoa, että tulee yksityiseksi, koska multa on tulossa ysiryhmäkennel, mutta se ei ole vielä valmis. Ja nimeksi voisi antaa Majavalaakson Idioteque. :D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Hyvältä kuulostaa, sulle laitetaan varaus! 8) Älä ala vielä sivuja rakentelemaan, kattelen tuleeko vielä minkä verran varauksia ja ilmottelen sitten astutuksesta ja syntymäajasta. ;)
Minnea
Kanada
Viestit: 1351
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 6:32 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Minnea »

Joo, ei mitään pelkoa sivujen etuajassa tekemisestä :'D
älä sano että olet ihastunut minuun
saatat tarkoittaa sitä
picolo
Nakkisotilas
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:28 am

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja picolo »

Moi!

Minulla kiinostaisi tuomoinen pienoinen venäjäntoy. No venäjäntoy siksi, koska kiva koira rotu, pirteä, moni puolinen rotu. Pentu pääsisi uuteen kenneliin kennel Lioneen (lionnen sivut eivät ole valmiit mutta parhailaan olen tekemässä). Koira olisi kennelin ensimmäinen koira joten kisautus näyttöä eikä sivun näyttöä ole, mutta toivon että se ei haittaisi. Koirankanssa harrastaisin näyttelyä, agilitya, mahdollisesti TOKOa ja koiratanssia. Uskon että kokeilisin kaikkea mahdollista.
Elmäni on omistettu toitsuille!
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

^näyttöjen puute ei haittaa, koska kisaaminen ei ole Majavalaakson kasvatilla edes pakollista, kunhan on jotakin aktiviteettia. ;) Mainitsemasi lajit ovat kaikki venäjäntoylle sopivia, ainoastaan toko voi olla haastavaa mutta itseltänikin löytyy yksi toitsupoika, Petja, jonka kanssa treenataan tottista. Ilmoittele vaan sitten kun kennelisi on valmis!

Mutta uros vai narttu? Mikä nimi on mieluisin?
picolo
Nakkisotilas
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Heinä 07, 2009 10:28 am

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja picolo »

No mulle narttu ja nimi olis Majavalaakson Morning Bell.
Kuvat otan ite nyt oulun kv näyttelyistä ;=)
Elmäni on omistettu toitsuille!
Avatar
Hyena
Sumopainija
Viestit: 1215
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:46 pm
Paikkakunta: Heinola

Re: Pitkäkarvainen venäjäntoy - kiinnostusta?

Viesti Kirjoittaja Hyena »

Ookoo, laitan sulle varauksen. :)
Vastaa Viestiin