Olen vatvonut asiaa jo niin kauan, että päätin ryhtyä toimeen.
Kyseessä on siis sulhon etsintä rakkaalle Kreetalleni, Kastehelmen Graniitinkovalle, ensimmäiselle yksityisvirtuaalikoiralleni, ja ehkä parhaiten menestyneelle. Kreeta on viimevuoden kesän lapsia, ja on saavuttanut paimennusvalion ja flyballvalion arvot, on neljän vkuman päässä agilityvalion arvosta, kahden ykköstuloksen päässä käyttövalion arvosta ja kahden ykköstuloksen päässä tokovalion arvosta. Näyttelyissä Kreeta pärjää vaihtelevasti, saanut lähinnä EHta ja ERIä. Kreetalla on yksi SERT ja kerran se on ollut ROP. Ei siis mikään supermenestyjä, mutta minun mielestäni tarpeeksi menestynyt kuitenkin.
Kreeta on väriltään soopeli, joten etsinnässä olisi trikki tai soopeli puikulanokka. Mieluiten astuttaisin Kreetan trikillä taikka trikkitekijäisellä soopelilla, että saisin itse värisuoran kokoon ja vihdoinkin unelman trikkinahkasta toteutettua.
Toivoisin, että uros olisi käynyt edes muutamassa näyttelyssä, tuloksena EHsta ylöspäin. Kuitenkin, jos uros on menestynyt käyttöpuolella, ei näyttelytuloksella ole niin paljon väliä. Edellytän kuitenkin, että uros on kisannut paimennuksessa sekä tottelevaisuuskokeissa, ja on niissä myös edennyt. Kreeta tullaan kisaamaan tokovalioksi ja käyttövalioksi ennen kuin pennutus on ajankohtainen. En kuitenkaan halua venyttää pennutusta hirveän kauas tulevaisuuteen, koska Kreeta on tällä hetkellä jo melkein viisivuotias.
Koska Kreetalla löytyy sukua ties kuinka monta polvea alaspäin, toivoisin uroksen olevan joko evm tai erittäin harvinaissukuinen.
Pennut syntyvät minun vanhan kennelini, Tuulenviemän, nimen alle. Kyseessä olisi Tuulenviemän neljäs pentue. Ehkä saatan joskus jopa innostua avaamaan Tuularin uudestaan. :)
Voit tutustua Kreetaan tästä.
Nahkauros hakusessa
-
- Ei enää ikinä uudestaan
Nahkauros hakusessa
First time I saw you I knew right away
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013
Made up my mind you would be mine someday
I'm the one to take you all the way
Vuoden Optimisti 2013