Evenfall C-suomenlapinkoirat

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Evenfall C-suomenlapinkoirat

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Nyt on kyllä ollut melko paljon lapinkoira pentueita, mutta aina voi yrittää :D Pentue on siis vielä ihan suunnittelu vaiheella ja ajankohta on totaalisen auki. Pentue on Evenfall'in toinen suomenlapinkoira poppoo ja niemet alkaa melko varmasti C-kirjaimella.

Isä Iltaruskon Fantasy Hieman vajaa 3-vuotias evm sukuinen uros, jolla ei ole aiemmin ollut pentueita ja luulempa ettei tämän jälkeen tulekaan, koska haluan käyttää myös Fanin jälkikasvua jalostukseen ilman että suku menee liian yleiseksi. Kisoissa menetystä on tullut lähinnä näyttelyistä; vFIN, vBEL, vN, vGER, vDK & vLT MVA, vBELW-08, vGERW-09. Käyttöpuolella ollaan suoritettu BH-koe, tokossa kisataan avoimessa luokassa ja paimennuksessa puuttuu vielä yksi KUPI.

Emä Iltaruskon After Eight Ivy on Afterglowin ensimmäisestä pentueesta jättämäni narttu. Ikää neidillä on nyt suunnileen 2½-vuotta. Aiempia pentueita ei nartulla ole, ja sukuakin on vain yhden polven verran. Näyttelyissä sillä on nuorten luokasta ERI/3, nykyisillä kuvilla odotellaan tuloksia tulevan lähiaikoina. Tokossa kisataan EVL-luokassa, josta puuttuu vielä KP jonka väljeen Ivystä tulisi vFIN TVA. Palveluksessa on suoritettu BH-koe ja käyttövalion arvon kanssa on sama juttu kuin tokossa.

Varaukset 4/4
Shiroi - Evenfall - Uros - Evenfall's Coffee Freak
Summer - Syysruska - Uros - Evenfall's Cassis
Pöpö - Joikhas - Uros - Evenfall's Canis Lupus
Hobu - Eahkedan - Narttu - Evenfall's Chilly Spring
Summer
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 3:13 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Summer »

Minulle ehdottomasti lähtisi poika syysruskaan! : )
Kuva Kuva Kuva Kuva
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Mä voisin olla kiinnostunut ottamaan Joikhasiin uuden lappari kakaran, tosin mietin vielä että otanko tästä pentueesta vai tuonko evm'n, mutta voisi kiinnostaa :)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Jees, pistän nyt molempien nimet tonne ja kyselen teiltä sitten lisää jos olette vielä pentueen syntyessä kiinnostuneita.
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Nostellaans! Onko teille muuten väliä sillä syntyiskö toi pentue nyt parin kuukauden sisällä vai sitten joskus syksyllä?
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Ei väliä, koitan kuvailla ens sunnuntaina hesassa :)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Dream
Nostaa rautaa
Viestit: 951
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:07 am

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Dream »

Aadan siskolla on yksi kahden pennun pentue, mutta sen ei pitäisi haitata (: kunhan vain ilmoitin kun siitä ei ollut mitään sanottu tuolla :D
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Okkei, kiva kun ilmoittelit! Lisään siitä tonne jotain huomisen aikana (:
Summer
Ei riitä.
Viestit: 337
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 3:13 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Summer »

Joo mullekkaa ei oo välii, koska se pentue olisi. Pitäis vain jostakin kuvat saada... : D

Pistin sulle YVtä... Kuva asioista..
Kuva Kuva Kuva Kuva
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Tuli tossa sellasta mietittyä, että jos olette kiinnostuneita teettämään pentuja niillä teidän koirilla, olisi parempi emä vaihtoehto voinut olla Ivy. Tällä neidillä on kyllä hieman vähemmän tuloksia, mutta suku olisi huomattavasti harvinaisempaa, koska sitä ei ole kun yhden sukupolven verran. Ivystä yritettäisiin tehdä ainakin toko tai haku valio ennen pentuetta. Mielipiteitä?!
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Ivy käy :)
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

Hyvä juttu, Summerille kävi myös eli toi on nyt sitten emänä. Meillä vaihtuu kennelnimi Evenfall'siksi kun toi edellinen oli jo jossain käytössä. C-kirjaimella alkavia nimiä voi alkaa jo miettiä jos on tekemisen puutetta, suosittelen ite nimen keksimistä kun meikän mielikuvitus on niin suppee etten kuiteskaa keksi mitään kivaa :D Mitäs vielä... Ivy suoritti paimennuksessa perusradan ja nyt on muutamat tokot tulossa. Pöpö, ootko sä jo päättänyt otatko pennun vai tuonnin?
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Kysyntää suomenlapinkoirille?

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^no kyl mä ny tän pennun otan :D ja ja.. vois mullekkin poika lähteä ettei ihan tyttövaltaiseks lauma mene.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Hobu
Analysaattori
Viestit: 2815
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Evenfall C-suomenlapinkoirat, yksi vapaana!

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Mie oisin kiinnostunut narttu pennusta Eahkedaan. Pentu saisi kodin loppuiäkseen Eahkedasta. Kisautus ei tulisi olemaan mitään superaktiivista, sillä Eahkedan on oma pienempi projektini. Joikulta kisanäyttöä. Syksyllä kisaus saattaa kuitenkin tulla aktiivisemmaksi, kun on taas aikaa enemmän. Tulisin käyttämään pentua jalostukseen jossain vaiheessa. Kuvat pennulle olisi jo valmiina.

Haluan myös jo kyselle nimistä samalla, jos pennun saan. Eli tuleeko suomenkieliset nimet vai englannin?
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Shiroi
Toistolla tehoa
Viestit: 721
Liittynyt: Ma Tammi 12, 2009 7:28 pm

Re: Evenfall C-suomenlapinkoirat, yksi vapaana!

Viesti Kirjoittaja Shiroi »

^^Kiva juttu! Kysytään nyt sen verran, että missä lajeissa olet ajatellut ruveta kisaamaan ja tulisiko ihan normi kuvat vai piirretyt?
^Toi kuulostaa oikein hyvältä, sulle kyllä varmasti lähtee pentu (: Nimet on varmaan englanniksi, kun suomeksi on hieman hankalaa C'llä oikein mitään keksiä.

Käykö jos pentueen syntymäpäivä olisi jo elokuun 8 päivän aikoihin? Sen takia niin pian, kun kouluthan alkaa sitten 11pvä niin olisi kiva saada noi sivut yms. tehtyä ennenkuin alkaa muut kiireet.
Vastaa Viestiin