Lumoavan A-pentue (kaikki varattu)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Lumoavan A-pentue (kaikki varattu)

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Kuva

Hieman infoa tulevasta pentueesta

A-pentue on - kuten arvata saattaakin - kennelimme ensimmäinen. Ensimmäisen pentueen vanhemmiksi valittiin Dream's Avarice (VTR-7021) BH VFBV Jk1 RH-E & Iltaruskon Rosemary (VTR-7258) PVV-09 TK3 BH. Kumpikaan koirista ei ole saavuttanut ehkä yhtä hienoa menestystä kuin pidemmällä ajalla samojedejä jalostaneiden kenneleiden upeat nartut ja urokset, mutta myös näistä pennuista löytyy potentiaalia moneen makuun aivan takuuvarmasti! Vanhemmilta löytyy kokemusta niin valjakkoajosta, mejästä, flyballista, vesipelastuksesta, tokosta, palveluskoiralajeista... Todella monesta eri lajista, joten pennuiltakin varmasti kyllä löytyy potkua lajiin kuin lajiin, mitä samojedin kanssa ylipäätään voi järjellä ajatellen harrastaakaan! Molemmat vanhemmat ovat käyneet myös näyttelyissä mukavalla menestyksellä.

Rose ja Rice tapasivat toisensa 30.7-31.7.2009, ja pentujen odotetaan syntyvän 7.8.2009 muutaman päivän marginaalilla. Rosen vatsassa näyttäisi tällä hetkellä olevan kolme pientä samojedinkoiraa, joten varauksia näille kolmelle aletaan nyt kirjata ylös.

Pennut syntyneet 6.8.2009!


Vanhemmista tarkemmin

Pentueen isä Dream's Avarice on Kennel Dreamin kasvattama samojedinkoira, jolta löytyy sukua netistä yksi polvi. 55 senttiä korkea Rice on kilpaillut todella monessa lajissa hienolla menestyksellä - esimerkiksi valjakkoajossa (12 rp), mejässä (AVO 1p.), näyttelyissä (hienoja tuloksia), flyballissa (VFBV), vesipelastuksessa (HYV), palveluskoiralajeissa (BH, Jk1), koiratanssissa (125p.) sekä pelastuksessa (RH-E). Myös luonteeltaan Rice on perusmukava koira.

Emä Iltaruskon Rosemary on evm-sukuinen samojedinkoiranarttu, joka on elämänsä aikana kilpaillut monissa eri lajeissa. Tokossa neiti on saavuttanut TK3 koulutustunnuksen, suorittanut BH-kokeen hyväksytysti sekä vanhassa kodissaan kilpaillut piirrettyjen kuvien kera PIVIKO-näyttelyissä ansaiten itselleen PVV-09 tittelin! Luonteeltaan Rose on energinen ja mukava sammarityttö - vai pitäisikö sanoa rouva - jolla on edessään vielä useammat näyttelyt uusien kuviensa kanssa. Pian nähdään, kuinka Rose pärjääkään! Myös toko-valionarvoa tavoitellaan parhaiden taitojemme mukaan.


Haluatko oman sammarisi? Lue tarkasti!

Oletko kiinnostunut omasta Lumoavasta samojedivauvasta? Koirakuumeen yllättäessä meiltä löytyy kyllä sopiva lääke! Myymme koiravauvojamme samojedinkoirista kiinnostuneille yksityishenkilöille sekä kenneleihin. Tästä pentueesta lähtee yksi narttu sijoitukseen (mahdollisuus sopia myös toisin, ja sijoitusnarttu lähtee vasta seuraavasta pentueesta), kahden muun pennun kohtalot ja sukupuolet ovat vielä avoinna (kerrothan toiveesi)! Ennen oman pennun varaamista suosittelen lämpimästi lukemaan lävitse kennelimme pentusivun. Sieltä saat käsityksen kennelimme jalostustoiminnasta -ja periaatteista.

Mikäli pentusivun luettuasi haluat vielä ottaa pennun meiltä, tee varaus ja varmistu oman pentusi saamisesta! Kerrothan varatessasi, minne ottaisit pennun meiltä (yksityiseksi - minne? Kenties omaan kenneliisi? Muistathan linkittää!), millaiseen käyttöön pentu tulisi (tokoa? agilitya? näyttelyitä? mätsäreitä?) ja toki, miksi haluaisit pennun meiltä tästä pentueesta. Kerro alustavaa varausta tehdessäsi myös, oletko kiinnostunut nartusta vai uroksesta. Mikäli kiinnostuksesi suuntautuu puolestaan sijoitusnarttuun, kerrothan tästäkin. Jutellaan tällöin tarkemmin käytännöistä. Toivoisin kaikkien pentujen käyvän ainakin silloin tällöin näyttelyissä ja/tai jonkin aktiviteetin parissa, joka samojedille sopii. Myös kuulumisia olisi mukava kuulla silloin tällöin! :)

PENTUJEN VARAUSTILANNE:
- sijoitusnarttu: kenelle / minne - Lumoavan Anika
- uros: Illi / Insight - Lumoavan A....
- uros/narttu: kenelle / minne - Lumoavan A....


Nimiä pennuille

Alla muutamia vaihtoehtoja pennuille nimiksi. Ainoastaan sijoitusnartun nimen päätän itse, muuten kunkin pennun omistaja saa päättää nimen ja sukupuolen pennulleen itse. Toki myös sijoitusnartun nimessä on neuvottelemisen varaa. Kerro varausta tehdessäsi myös nimitoiveesi omalle pennullesi!

- Lumoavan Artturi
- Lumoavan Aapeli
- Lumoavan Andreas
- Lumoavan Aapo
- Lumoavan Aristoteles
- Lumoavan Anina
- Lumoavan Alexa
- Lumoavan Anika (sijoitusnartulle)
- Lumoavan Alissa/Alyssa
- Lumoavan Aija

Nyt kaikki samojedinkoirista kiinnostuneet vain varailemaan omaa pentua! Yksi narttu + kaksi muuta, toistaiseksi sukupuoletonta pentua siis varattavissa. Ole nopea ja varmista, että saat oman pentusi!
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lumoavan A-pennut: kolme sammarivauvaa varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Ketään kiinnosta pienet samojedipallerot? :)

Hei nää tosiaan kohta syntyvät. Tehkää nyt ihmeessä varauksia, vai eikö sammarit inspaa? :)
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Lumoavan A-pennut: kolme sammarivauvaa varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Topiceja ei tarvitse nostaa pelkässä nostotarkoituksessa (ts. kirjoittamalla vain "nosto" tai muuta sisällötöntä) niin kauan kuin ne ovat aihealueen ensimmäisellä sivulla
viewtopic.php?f=6&t=3
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Illi.
Alkupalat
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 6:10 pm

Re: Lumoavan A-pennut: kolme sammarivauvaa varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Illi. »

Mä voisin varata yhden uroksen. Menisi Insightiin (http://www.freewebs.com/kisakoirat07/index.htm) mahdollisimman aktiiviseen kilpakotiin, jossa se kiertelisi näyttelyitä ja ToKo -kenttiä. Saisi tuollaiset sivut ---> http://www.freewebs.com/kisakoirat07/rosa.htm ja tuon parempaa kisanäyttöä ei olekkaan. Varmaankin myös saisi jatkaa sukuansa ajallaan. :) Ja tietysti hyvä ja pitkäaikainen koti tarjolla. Myöhemmin se sitten pääsisi eläkkeelle ja tietysti se saa käydä terveystarkastuksessa, lonkkakuvauksissa yms... Saakos se ikääntyä 2 irl kk = 1 virt a? Ja joo, noi nykyset elikot ikääntyy 1 kk = 1 virtuaalinen vuosi, mutta se pakkaa olemaan vähän liian nopee.
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lumoavan A-pennut: kolme sammarivauvaa varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Kiva, että pennuille vihdoin viimein löytyi kiinnostusta! :)

Illi, varaan sinulle yhden uroksen :) Päivitän tänään/huomenna/ylihuomenna tuota aloitusviestiä ainakin pentujen syntymäajalla ja muilla tarkennetuilla tiedoilla, joten nyt lieneekin aika kysyä, millaista nimeä haluaisit pennulle? Tuossa aloitusviestissähän on jo muutamia nimiehdotuksia, mutta toki omiakin Lumoavan A.... nimiä saa ehdotella! :)
Illi.
Alkupalat
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 6:10 pm

Re: Lumoavan A-pennut: kolme sammarivauvaa varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Illi. »

Toi Lumoavan Andreas kuulostais hyvältä. :) Laitanko sitten joskus valmiin sivun linkin tähän topaan, sähkäriin vai minne? :D
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lumoavan 3 syntynyttä sammarivaavia varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Lumoavan Andreas siis sulle! Laita minne parhaaksi katsot, kuitenkin niin, että minäkin huomaan (suomennettuna = vastaan sulle että ok, sivut tsiigattu) :D
Illi.
Alkupalat
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 6:10 pm

Re: Lumoavan 3 syntynyttä sammarivaavia varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Illi. »

http://www.freewebs.com/kisakoirat07/ras.htm Siinä olis oso. :D Ymmärsin siis, että sain tehdä heti sivut sille. En ole linkittänyt sitä vielä sivuilleni, mutta teen sen, kun olet hyväksynyt sivut. :)
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lumoavan 3 syntynyttä sammarivaavia varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Hui että, miten nopeasti sait sivut valmiiksi! :D Mutta kiitokset, hyvät sivut olet Andreakselle saanut tehtyä. Ei muuta kuin hyvää jatkoa molemmille sitten :) (Kuulumisia muuten olisi kiva kuulla silloin tällöin, vaikka sähköpostilla tai yksityisviestillä, jos vain ehdit kertoilla niitä) :)
Illi.
Alkupalat
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 6:10 pm

Re: Lumoavan 3 syntynyttä sammarivaavia varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Illi. »

Joo, inspis iski ja oli tylsää. :D Yritän muistaa välillä jotakin pojasta kertoa. :)
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lumoavan 3 syntynyttä sammarivaavia varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Samantha »

Juu, minäkin voin kyllä aina silloin tällöin muistaessani kysellä :)

Kaksi vauvaa siis vielä vapaina!
Avatar
Samantha
Ei riitä.
Viestit: 355
Liittynyt: Su Heinä 26, 2009 8:33 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti:

Re: Lumoavan 3 syntynyttä sammarivaavia varattavissa!

Viesti Kirjoittaja Samantha »

KAIKKI PENNUT VARATTU!
Vastaa Viestiin