Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue) SIVUT

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue) SIVUT

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Jüü. Ajattelin tässä juhlistaa viisivuotista kennelinpitouraani pentueella ja Teenyltä luvan saatuani, yhdistelmäkin oli päätetty.

Emänä olisi tällä kertaa rakas suoppityttöni Kossu, virallisemmin Colberan Koskenkorvan Lankeemus. Kossu ei ole mikään näyttelyhai tai ylikisattu käyttölajien konkari, vaan ollaan vietelty rauhallista elämää siitä lähtien, kun Kossu minulle tuli. Tyttö on saavuttanut linnunhaukkuvalion arvon ja on yhden VOI1-tuloksen päässä jälkivalion tittelistä, eli ei mitenkään paha, sanoisinko.

Isänä olisi niin ikään minulle tärkeä poitsu Vinhatuulen Puhurin Poika, joka on jälkivalio ja parin VOI1-tuloksen päässä linnunhaukkuvalioudestakin. Näyttelyissä ollaan pärjätty ihan mukavasti, vaikka muotovalion arvosta lienee turha haaveilla. Nätskä pehmolelupoikahan tuo on.

Mmm. Pentue tulisi Lejonin nimiin, mutta teemaa en ole vielä päättänyt. Periaatteessa pentueella ei tarvitsisi olla mitään teemaa, vaan omistaja keksisi koiralleen raflaavan ja stailin nimen itse. Toki jos päässä lyö tyhjää, voin auttaa nimen keksimisessä. Nimessä tärkeintä olisi kuitenkin se, että se olisi suomenkielinen ja sopisi pystykorvalle. Toinen vaihtoehto voisi olla ns. armeijateema, eli pennuista voisi tulla Urheita Upseereita ja Kersantti Karoliinoja, miten vain. En myöskään ole vielä päättänyt, ovatko nimet muotoa Lejon NIMI vai Lejonin NIMI. It's up to you, guys.

Pentuja tulee osapuilleen kolme, maksimissaan neljä. Syntymäpäivä tulisi olemaan 28. syyskuuta.

Varaukset (ei enempää varauksia):
Kirsi - narttu (Lejonin Uskoton Uusikuu)
smoothtar - uros (Lejonin Salaperäinen Kuunpimennys)
Timberwolf - narttu (Lejonin Kiintopisteenä Keskiyön Aurinko)

Nimet:
Lejonin x Iltahämärä
Lejonin x Aamuhämärä
Lejonin x Uusikuu (Kirsi)
Lejonin x Auringonpimennys
Lejonin x Kuunpimennys (smoothtar)
Lejonin x Aamunkoitto
Lejonin x Keskiyön Aurinko (Timberwolf)

Äksän tilalle tulee siis joku kiva sana.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
A.t
Syvällistä
Viestit: 628
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:37 am
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja A.t »

Apua, pistit kyllä todella pahaan aikaan tämän. Olenkin pitkään miettinyt suopin hankkimista Sisupekkalaisiin ja kotonakin pyörii parivuotias suomenpystykorva, mutta huuih kun tämä koiramäärä yhtäkkiä nousee, pitääkin siis vielä miettiä.. Laitan sitten piiitkää sepostusta, jos olen tullut joskus jonkinmoiseen lopputulokseen :mrgreen: Kauheasti kyllä haluttaisi ottaa.
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Kyllä sulle hei mahtuu yksi pikkainen pystäripuppe. :3 Kuitenkin olen niin leppoisa tyyppi, etten edes vaadi mitään superkisausta (joku käyttövalionarvo mejästä tai haukusta on jo ihan kiva).

Ai niin, yleisesti kaikille:
KOIRALLA TULEE KISATA VAIN PYSTYKORVALLE OMINAISISSA LAJEISSA, ELI ESIMERKIKSI PAIMENNUS ON EHDOTON EI.
Mejää ja haukkua sekä agia, tokoa ja muita yleislajeja saa harrastaa mielin määrin, mutta ei viettien vastaisia lajeja.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mua ei saa kiduttaa :00 Haukussa kyllä olisi tilaa, mutta mejä on ihan täynnä.... No ei mulla kyllä muualla olisikaan tilaa kuin haukussa, mutta jos haukkuvalious riittää, niin Kadotettuun narttu olisi kiva :3 Enhän mä sitten tiedä tulevaisuutta, kun mulla tuppaa koirat olemaan vähintään kaksi vuotta elossa, joten joskus tulevaisuudessa agi + mejävalious olisi kanssa ihan mahdollinen. Kilpailu ja sivunäyttöä voi katsoa koirien sivuilta.

// Nyt sitten vapautui paikka agissakin :---DDD
smoothtar
Nakkisotilas
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

Ihanaa, suomenpystykorvia &.& Mä antaisin mielelläni kodin urokselle Wreath'sista. Rakastava koti maalta, missä temmeltää muitakin koiria sekä hevosia.

Kisaamaan tottakai pääsisi. Ainakin haukkokokeisiin ja mejään ilmoiteltais, muuta lajit vie kysymysmerkin alla. Riippuen toki innostuksesta yms. Mutta päälajeina olisi tietenkin pystykorvalle ominaiset lajit. Näyttelyissäkin mahdollisesti kävisimme, ainakin pakollisen tuloksen hakemassa. Ja jos uros pärjää niin mahdollisesti kehissä pyörittäis valioitumiseen saakka. Mutta, mä tykkään enemmän painottaa kisaamista käyttö- kuin näyttöpuolella. Kisaustahti riippuu vähäsen, toisinaan kisataan ahkerasti ja sitten saattaa pieniä taukoja tulla, mutta aina tavoitteena on kilpailla koiran kanssa valioitumiseen saakka.

Mahdollisesti olisin kiinnostunut myös urosta käyttämään tulevaisuudessa jalostuksessa yhelle pentueelle, koko 2-4/pentua. Ja tällöinkin narttuna evm-sukuinen tai suvullinen joka ei ole urokselle sukua. Mutta, tämä jalostuskäyttäminenkin riippuu ihan tulevaisuudesta, että minkälainen tilanne silloin on. Jos tahdot, voin kyllä sinuun yhteyttä ottaa jos urosta jalostuskäyttöön olisin laittamassa.
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Työ vaikutatte ihan lupaavilta pennunostajilta. :3 Mites, millaista nimilinjaa haluaisitte? Mennäänkö ihan vapaasti keksityillä nimillä? (haluan kuitenkin niihin nimiin jotain vääntöä ja potkua, jotta tää pentue muistetaan :mrgreen:)

Ja kisaamisesta sen verran vielä, että mä en tosiaankaan vaadi tuhatta kisaa kuussa, vaan semmoinen leppoisa tahti on ihan ok. Kunhan koiralle kisataan sen verran tuloksia, että sitä voi kutsua kisatuksi.

Jalostuksesta, noh, pieniä pentueita ja evm-sukuinen tai kokonaan evm puoliso olisi ajatuksena, ettei satu vahingossa sisäsiittoisuutta, eikä Colbera-suku pääse yleistymään liiaksi. Pystärikanta tuntuu muutenkin niin pieneltä, että paras tuoda mahdollisimman paljon evm-verta. Kaikkia tämän pentueen omistajia ei tietenkään ole pakko (eikä ehkä suotavaakaan?) käyttää lainkaan jalostuksessa.

Olisi myös kiva, jos muistaisitte ilmoitella välillä jotain kuulumisia (vaikka oon ite älyhuono siinä puuhassa) ja ottaisitte muhun yhteyttä ennen mahdollista myymistä tai jalostuskäyttöä. Haluan kuitenkin olla jotakuinkin perillä asioista. :)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Mäkin olen kyllä tosi huono kuulumisten raportoimisessa, mutta jos joskus jalostuskäyttöön suunnittelen, niin totta kai juoksen kysymään mielipidettä :mrgreen:

/ Nimissä voisi kyllä olla joku kiva teema. En osaa sanoa että minkälainen, mutta joku yhteneväisyys pentujen nimillä voisi olla ihan ok - tulee "ahaa!" -elämys, kun näkee kisoissa sisaruksia :--DD
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Hähä. Päätin, että tuun ahdistelemaan sua meseen, niin voidaan vaikka ideoida nimijuttua ja samalla sun ilmoittelujuttu helpottuu. 8)
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
smoothtar
Nakkisotilas
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

Mäkin tykkäisin jos nimissä olisi jonkinnäköinen teema, mutta pakkohan se ei ole :) Mulle ei niin sillä nimellä erityisen suurta merkitystä ole loppupeleissä.

Ja kuulumisia kyllä pyrin tältä suunnalta säännöllisesti kertomaan.
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

No niin. Nyt pentujen teemaksi tulee (tidididii) väännetty Twilight, eli nimet on käännetty suoraan suomeksi kirjojen nimistä ja niihin laitetaan joku kiva lisäsana aina ennen kirjan nimeä. Vaihtoehtoina on siis:
Lejonin x Iltahämärä
Lejonin x Aamuhämärä
Lejonin x Uusikuu
Lejonin x Auringonpimennys
Lejonin x Kuunpimennys
Lejonin x Aamunkoitto

X:n tilalle siis tulee jokin teidän mielestänne siihen sopiva sana.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Miksei voi olla vaihtoehtoina Keskiyön Aurinko tai Rikkoutuva Aamunkoitto? :D
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

^ Koska mä pöllin Keskiyön Auringon itelleni. :mrgreen: Ja jos sä haluat Rikkoutuvan Aamunkoiton (ja siihen jonkun sanan vielä), niin go ahead!
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

No yhyy :--D Haluun kuitenki omalle nartulleni nimeksi Petollinen Uusikuu, jos tämä vain on ok.
Avatar
Timberwolf
Velho
Viestit: 5649
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:59 am
Avatar ©: Twiggy
Viesti:

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue)

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Sopii. :3
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
smoothtar
Nakkisotilas
Viestit: 207
Liittynyt: Pe Kesä 13, 2008 8:28 am

Re: Suomenpystykorvia (vapaa-/vajaamielinen pentue) NIMET

Viesti Kirjoittaja smoothtar »

Mun pennulle vois nimeks tulla Lejonin Salaperäinen Kuunpimennys
CoolDogia lämmöllä muistaen 1.4.2001 - lokakuu 2008
Wreath's
Vastaa Viestiin