Rhodesiankoiranarttu etsinnässä!

Etsitkö nartullesi tai uroksellesi yhden yön seuraa? Haluaisitko tarkistaa tämän hetken kuumimmat urokset omassa rodussasi? Tee se täällä!
Joana
Floodari

Rhodesiankoiranarttu etsinnässä!

Viesti Kirjoittaja Joana »

Jeesjees. Eli meinasin loppusyksylle (=marraskuu?) Yaccouzan ekaa rhodesiankoirapentuetta. Isä on jo lyöty lukkoon, se on Remy, eli BH Jk1 Tk2 RH-E Alfdamm Revolution. Remyllä aiomme vielä kisata ainakin pk-lajeissa mieluiten valioksi, ja saimme myös ratajuoksulisenssin ja lähdemme tavoittelemaan valionarvoa. Nyt Remylle olisikin etsinnässä narttu, jonka suhteen ei ole kummempia kriteerejä. Remyn ollessa suvuton saa nartulla olla sukua vaikka parikin polvea. Toivoisin, että sitä olisi käytetty ainakin näyttelyissä, ja sen lisäksi joko pk-lajeissa tai vinttikoirakisoissa. Terve pitää myös olla. Mutta marraskuuhunhan on tosiaankin aikaa, joten näitä mun vaatimattomia kriteerejä ehtii hyvin täyttää. Jalostusmaksuna tästä vois lähteä nartun lainaajalle vaikkapa pentu, tai vastavuoroisesti voisin jotain muista koiristani lainata jalostukseen.

Sen pidemmittä puheitta, rhodenarttuja näytille =)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Re: Rhodesiankoiranarttu etsinnässä!

Viesti Kirjoittaja Henji »

Hrák Geréng Strašan žensko "Mahiya" olisi tarjolla. Aluksi olin suunnitellut siitä itselleni pentuetta ajan kanssa, mutta olen alkanut miettimään että vain yksi pentue siltä tulee, kenneliin kuin kenneliin. Kokonaisuudessaan tittelistö on (kisakalenteri ei kunnolla ajan tasalla) BH SchH1 Hk2 RH-E Tk2, ja käyttövalioksi se olisi ehdottomassa haaveissa saada ennen pentuetta mikäli narttu sulle kelpaa.

Mahiyalla on ainakin 2 x SERT, kisannut hieman vesipelastuksessa ja metsäjäljellä ja on tarveystarkastettu vELK:lla 1.8.2009 josta tuloksena A/A lonkat ja terveet silmät. Luonteeltaan se on määrätietoinen ja vaatii kokeneen käsittelijän, mutta on loppujen lopuksi myös melko ihmisläheinen. Vasta äsken tuli tajuttua että hyvänen aika, nartulla ei ole yhtään hyväksyttyä koejuoksutulosta! :O Sellainen on kyllä vähintään yksi pakko hankkia. Huh missä valheessa oonkaan eläny...

Suku on evm., itse nartunhan olen tuonut Kroatiasta. Suvussa on hieman kisanneita koiria, mutta suuri osa on afrikkalaissyntyisiä otuksia joilla ulkomuoto on jäänyt toissijaiseksi työskentelymotivaation rinnalla. Suvusta löytyy tosin myös yksi tanskalaissyntyinen uros jolta näyttelytuloksia riittäisi vaikka kelle.
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

Joo hei musta ois hienoa lainata Mahiyaa! Vaikuttaisi oikein hyvältä nartulta Remylle, tittelirivistön perusteella olisivat vielä aika samassa tilanteessa kisauksen suhteen. Ja tän oon ennenkin sanonut, mutta mun mielestä Mahiya on hirmu nättikin vielä, ja Remyn kanssa aika erilaista tyyppiä edustava, täydentäisivät varmastikin hyvin toisiaan :) Remyn luonnetta voi käydä myöhemmin kurkkimassa kunhan omistaja saa jonkinmoisen inspiraation kirjoittamiseen :D Mulla on Yaccouzassa remppa menossa, ja sen valmistuttua ajattelin kaikkien maiden koejuoksuja, joten ilmoita vaikka Mahiya sinne mukaan :----)
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Henji
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henji »

Hohoo, suuret kisat tulossa. :D Tuloksiaa! Mutta hei juu, kiva. Ilmottele sitten lähemmin ajankohtaa jne., mää ettiskelen noita perhana koejuoksuja joskos niitä olis tulossa vielä enemmän, juoksutuloksia kyllä haluan tuolle nartulle. DeWolfissa en järjestä mitään ennen kuin saan "kunnon kisasivun" (miljoonan vuoden päästä), nykyisestä en tykkää yhtään! :)
Vastaa Viestiin