VPEY:n asiaa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Kirsi
Höpsö veitikka

VPEY:n asiaa

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Otin eilen säännöistä pois kohdan, jossa kielletään alle 14-kuukautisen koiran kisaaminen pelastuskoiralajeissa. Sen takia osallistusmiskoodissa olevalla linkillä ei ole enää merkitystä, joten se tullaan poistamaan. Mutta ajattelin myös tuon tulospalvelun tärkeyttä - esimerkiksi agilityliitolla (VAL) on homma toiminut hyvin ilman tulospalvelua. Eli mitäs jos tulospalvelu poistettaisiin ja tästä lähtien tulokset tarkistettaisiinkin koiran kilpailukalenterista?

Pelastuskoiraliitolla ei ole myöskään roturajoituksia, joten sen rodun kertominen osallistumiskoodissa on mielestäni myös turha.

Loppujen lopuksi uusi osallistusmiskoodi tulisi olemaan tämä, jos tulospalvelu pidetään:
LUOKKA
KOIRAN VIRALLINEN NIMI, OMISTAJA<br>
Mutta jos tulospalvelu poistetaan ja edelliset tulokset käydään tarkistamassa koiran sivuilta, osallistusmiskoodi tulisi olemaan tällainen:
LUOKKA
<a href="http://KOIRAN SIVUJEN OSOITE" target="_blank">KOIRAN VIRALLINEN NIMI</a>, OMISTAJA<br>
Mielipiteitä puolesta ja vastaan saa ja pitääkin esittää, sekä otan myös muita ehdotuksia mielelläni vastaan, jos mieleen tulee jotain.
manna
Niska jäykkä kuin Chuck Norrisin hauislihakset

Re: VPEY:n asiaa

Viesti Kirjoittaja manna »

mun mielestä tulospalvelu on erittäin hyödyllinen, eikä sitä suinkaan kannata poistaa varsinkaan kun siellä jo on niin paljon tietoja. on myös paljon sellaisia tapauksia ettei viimeisintä tulosta ole merkitty koiran omille sivuille, mutta ne löytyvät tulospalvelusta, jolloin ns. "turhia" hylkyjä (jotka aiheutuvat siitä että tulos on saatu, mutta ei vielä merkitty) vältetään. mielestäni tulospalvelusta ei ole minkäänlaista haittaa, paitsi ehkä se on aika suuri työ listan pitäjälle. mutta mitään muuta syytä en nää, miksi palvelu pitäisi poistaa. osallistumiskoodilla ei minulle ole mitään väliä, linkillä tai ilman (: tosin mikäli sivuilla ei ole mitään tarpeellista tarkistettavaa, eihän sillä linkillä mitään tee.
  • elämä vie, elämä tuo
      • ensin kädestä syö, sit sielusta juo
[/size]
Apila
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Apila »

Minusta linkkikoodi pois mutta rodun voi pitää (ei tosin pakko) sillä on hauska katsella mitä koiria on mukana :) Aika turha se kyllä on joten voi kyllä poistaa senkin... Ja tulospalvelun voi pitää, se helpottaa huomattavasti kisaamista ja on myös helpompi tarkastaa onko koira kisapäivänä läpäissyt esimerkiksi PESOn kun se jo kisaa PEJÄssä.

// Ja helpottaa tuomaroimista muutenkin, on työlästä avata jokaisen koiran sivu erikeen
4 Laps Clover - shetlanninlammaskoiria
Kisakeskus Wednesday (tauolla)
Kirsi
Höpsö veitikka

Tulospalvelun pitäminen ei itselleni ole ongelma - joten laiskuutta ei tarvitse pelätä :D Eri asia ehkä olisi, jos kisoja järjestettäisiin yhtä paljon kuin esimerkiksi agilityssa tai tokossa, mutta ainakin tällä hetkellä aikani riittää sen päivittämiseen mainiosti. Ajattelin sen poistamista sen takia, että esimerkiksi kaikki järjestäjät eivät välttämättä ilmoita tuloksia sähköpostiini niin kuin pitäisi, ja sen takia kaikki tulokset eivät välttämättä edes tulospalveluun pääse ennen kuin joku ne sinne tajuaa ilmoittaa (minä sallin muidenkin kuin itse järjestäjän ilmoittaa tulosten tulosta, samahan se on kuka ne ilmoittaa). Ja sitten on tietysti omat pikkumokani (mm. kirjoitusvirheet), joita tietysti sattuu aina välillä jokaiselle. Ja se on harmi, että koira hylättäisiin vain minun oman pienen mokani takia - vaikka tietysti pyrinkin tarkastamaan kirjoittamani ennen kuin siirryn seuraavaan koiraan.

Mielipiteitä otan vielä mielelläni vastaan kaikkiin ehdotettuihin juttuihin. Onko rotu järkeä pitää koodissa? Mitä mieltä tulospalvelusta?
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa

Viesti Kirjoittaja Iivi »

Ensinnäkin, hienoa että tuo ikäjuttu otettiin pois! Ihan turhaa työtä tuomarille (:
Olen aivan samaa mieltä noista tulospalveluista. Varsinkin tokossa harmittaa todella paljon, että kisojen pitäjien pitää lähettää ne tulokset tulospalveluun, mitä moni ei jostain syystä tee, jolloin tulokset jäävät epävirallisiksi. Se on sitten voi voi vaikka koirasi olisi saanut I-palkinnon, jos kisojen pitäjä ei sitä muista tulospalveluun ilmoittaa. Lisäksi, koska ihan ymmärrettävistä syystä tulospalvelua ei päivitetä joka päivä - eikä edes joka toinen - saavat koirat ihan turhia hylkäyksiä, jotka vältettäisiin ihan yksinkertaisesti sillä, että tulokset katsottaisiin koiran omalta sivulta. Kannattaisin tätä ehdottomasti kaikissa lajeissa, tulospalvelut ovat loppujen lopuksi aika turhia.
Tuolla tavalla kirjoitin vähän aikaa sitten yhteen toiseen topiciin. Ehdottomasti olen sitä mieltä, että tulosten tarkastaminen koiran omilta sivuilta olisi paljon kätevämpää! Tällöin turhat hylkäykset eivät olisi tulospalvelun päivittäjän tai kisojen järjestäjän vika, vaan jokaisella olisi vastuu omien koiriensa tuloksista :D Vaikka pelastuksessa ei kisoja ihan hirveästi järjestetä, niin varmasti Kirsillekin joskus tulee kiireitä, eikä kukaan varmasti halua koko aikaa olla kyttäämässä ja päivittämässä tulospalvelua. Rotu on myös turha mielestäni, jos tulokset tarkastetaan koiran sivuilta niin siinä samalla voi kurkistella että minkäs näköinen turri täällä kisaa jos se kiinnostaa.

Omasta mielestäni linkin avaaminen ei ole työlästä, agilityssäkin ne vKUMA:t tarkistaa hetkessä vaikka kuudeltakymmeneltäkin koiralta. Tämä on kuitenkin ihan makuasia.
Sunburn's | Kisaputki Aina Päällä | Yksityiset
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
Apila
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Annan vielä näkökulmaani asiaan :)
Tulospalvelusta tarkastaminen käy silti nopeammin.. Ja lisäksi pelastuksen tulospalvelu päivitetään ihan tarpeaksi usein kun kisoja ei järkätä niiin paljoa ja toiseksi mitä kannatan tässä tulospalvelussa että muutkin kuin järjestäjät saavat ilmoittaa tuloksia ja koiran perään ei ole kiellettyä linkittää edellinen tulos jos sitä ei ole vielä keretty tulospalveluun päivittää mikä tekee tokosta hankalampaa koska se on kielletty siinä, nämä kaksi asiaa tekevät siis mielestäni tokon tulospalvelusta huonommin toimivamman ja pelastuksen toimivaksi.
Kirsi
Höpsö veitikka

Itse olen Iivin kanssa samalla linjalla, mutta niin kuin sanoin: jos valtaosa haluaa tulospalvelun jäävän, se myös jää. Mutta haluaisin kuulla muitakin perusteita tulospalvelulle kuin sen, että voi olla helpompaa katsoa tuomaroidessa sen koiran tulokset listasta kuin sivuilta. Tämäkin on ihan mielipideasia, koska itse en nää siinä kovinkaan suurta eroa.

Onhan tulospalvelussa kuitenkin omat hyötynsä, esimerkiksi uuden koiran omistajan on helpompi tarkastaa jo saadut tulokset tulospalveluista kuin etsiä esimerkiksi Googlesta, joka ei välttämättä niitä kaikkia löydä. Plus sitten tuo Apilan mainitsema tuomarointiapu. Mutta loppujen lopuksi, nämä syyt ovat mielestäni aika kaukaa haettuja.

Olisiko kellään kunnon syytä tulospalvelun/tunnuslistan jättämiseen?
Apila
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Minulla on yksi sitä vastaan myös :DD Eli jos tulokset tarkistetaan koirien sivuilta se pakottaa omistajat päivittämään kalenterit, siinä mielessä se olisi hyvä poistaa. Minun puolestani sen voi kyllä periaatteessa poistaa (meinasin ensin äänestää sitä vastaan :D) mutta siinä tapauksessa niin ainakin se rotu pois osallistumiskoodista, se on kamalan pitkä nyt ^^.
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa

Apila kirjoitti:toiseksi mitä kannatan tässä tulospalvelussa että muutkin kuin järjestäjät saavat ilmoittaa tuloksia
No, en tiedä olisiko tämä nyt niin ongelma kun kisoja ei ihan mahdottomia määriä järjestäjiä, mutta kyllä se tulospalvelun päivittäjän työtä lisää huomattavasti jos kaikki alkavat yksittäisiä koirien tuloksia ilmoittelemaan. Sitten on juuri tämä kisojen järjestäjän velvollisuus lähettää tulokset, joka saattaa unohtua sekä kirjoitusvirheet... Itseäni harmittaa hylätä kirjoitusvirheen takia, mutta on se ärsyttävää alkaa sitä nimeä tuosta vain arvailemaan, ellei nimi ole vaikka suomea, jolloin siitä näkee usein missä omistajalla on sattunut virhe. Tämäkin poistuisi kun tulospalvelu poistettaisiin - pitäisi vain osata kirjoittaa koiran sivun osoite oikein, nimessä olevat pikkuvirheet taas eivät haittaisi ;)

Jos sieltä koiran sivulta ei tarvitsisi mitään muuta tarkistaa kuin että tarvittavat tulokset löytyy, niin se ei olisi omasta mielestäni kovin iso homma klikata linkkiä, etsiä kisakalenteri, sulkea linkki ja avata seuraava. Eli vahvasti kyllä kannattaisin tulospalvelun hylkäämistä (:

Ja tuo Apilan pointti on hyvä! Saataisiimpa ihmiset aktiivisemmiksi noiden kisakalentereiden päivittämisissä kun kisaaminen riippuisi omasta ahkeruudesta, eikä kukaan huolehtisi siitä puolesta tulospalvelun kautta :mrgreen:
Saa pyytää tuomariksi seuraaviin lajeihin: agility, flyball, koiratanssi, mejä, paimennus, palvelus, pelastus ja toko
-Milla-
Kriisissä

Viesti Kirjoittaja -Milla- »

Mä oon tulospalvelun puolella. Mun mielestä se on tosi hyvä ja tarpeellinen. Ite en ehdi kauheen tasaisesti kunnolla päivittämään kisakalentereita, varsinkaan nyt kun on abivuosi. Ja toisekseen entäs ne jotka ei jostain syystä pääse päivittämään kisakalentereita? Onko se sitten reilua niitä kohtaan että koirat saa Hylkyjä tai joutuvat lopettamaan kisaamisen. Muutenkin mä tykkään selailla tulospalveluita ja vähän katella miten eri kasvattajien kasvatit on pärjänny/kisannu ja sitä varten en tosissaankaan halua ettiä koirien sivuja netistä. Mä siis kannatan sitä että tulospalvelu jää.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Samalla linjalla Millan kanssa, jos ei kerkeä merkkaamaan heti kalenteriin ei voi osallistua uusiin kisoihin kun tulokset tulee niin äkkiä kun se sääntö poistui että tuomarointi vasta VIPin jälkeen :)
Apila
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

-Milla- kirjoitti:Muutenkin mä tykkään selailla tulospalveluita ja vähän katella miten eri kasvattajien kasvatit on pärjänny/kisannu
Niin minäkin :)
Apila kirjoitti:Mutta kyllä se tulospalvelun päivittäjän työtä lisää huomattavasti jos kaikki alkavat yksittäisiä koirien tuloksia ilmoittelemaan.
Tarkoitin että kokonaisia kisoja jos joltakulta on tulokset jäänyt lähettämättä ^^.

Kyllä mä periaatteessa oon tulospalvelun kannalla mutta en kuole jos se poistetaan :D
Iivi
Söi navetan kaksi nautaa

Mutta mitäs sitten jos päivittäjälle tulee kiireitä? Onko se sitten reilua, että kaikkien kisaaminen tyssää siihen - ainakin joksikin aikaa? Minusta virtuaalikoirailuun kuuluu omien koirien sivuista huolehtiminen.. ei se ole muiden (tässä tapauksessa tulospalvelun päivittäjien) homma. Jos ei ole aikaa päivittää sivuja viittä kertaa päivässä, niin sitten kisailee rauhallisempaan tahtiin (:

Eikä minullekaan siis mikään maailmanloppu ole vaikka systeemi pysyisi ennallaan, mutta näen vain niin paljon enemmän hyviä puolia tulospalvelun poistamisessa kuin pitämisessä.
Susityttö
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Olisko paha ajatus sellainen, että johonkin vPEY'n sivulle merkkaisi, että, jos tuloksia ei löydy tulospalvelusta eikä koiran sivulta, niin koiran voisi hylätä (vepessä on joskus käytetty, en tosin tiedä onko kaikki tuomarit käyttänyt, mutta jotkut)? Tulokset siis periaatteessa katottaisiin tulospalvelusta ja jos ei sieltä löydy, niin voisi tarkistella koiran sivun läpi.

Itseltäni jää hyvin helposti kisaamiset niissä lajeissa, missä ei ole tulospalvelua, koska koirien sivuja tulee päivitettyä harvemmin ja sitten niillä olisi pari kolme kertaa sama tunnus kun aina välillä ilmoittaisin ne uudestaan kokeeseen.
Apila kirjoitti:
-Milla- kirjoitti:Muutenkin mä tykkään selailla tulospalveluita ja vähän katella miten eri kasvattajien kasvatit on pärjänny/kisannu
Niin minäkin :)
Mäkin.

Eli tiivistetysti oon koko sydämmestäni tulospalvelun kannalla (:
Apila
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Susityttö kirjoitti:Olisko paha ajatus sellainen, että johonkin vPEY'n sivulle merkkaisi, että, jos tuloksia ei löydy tulospalvelusta eikä koiran sivulta, niin koiran voisi hylätä (vepessä on joskus käytetty, en tosin tiedä onko kaikki tuomarit käyttänyt, mutta jotkut)? Tulokset siis periaatteessa katottaisiin tulospalvelusta ja jos ei sieltä löydy, niin voisi tarkistella koiran sivun läpi.
Erinomainen idea! Tai sitten ihan laittaa edellinen tulos linkkinä nimen perään kuten tuolla todettiin, niin kuin nytkin. Säästyttäis linkkikoodilta osallistumisissa :D
Vastaa Viestiin