O: Suvullinen pystisuros
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
O: Suvullinen pystisuros
Kyllä, minulla on menossa pikku projekti johon kaipaan yhtä suvullista suomenpystykorvaurosta. Sukua saisi olla edes yhden sukupolven, maksimissaan kahden (mitä tietysti haen). Kisautus on aina plussaa, mutta myös kisaamatonkin voi olla. Tulevaisuuden suunnitelmissa olisi ainakin yhden pennut ja sitä ennen kisauttaminen pystykorvalle kuuluvissa lajeissa. Näyttelyissä tulisimme kiertämään, löysin jo kivat kuvatkin!
Mitään erikoista en nyt jaksanut laittaa, mutta kysellä saa aina!
Mitään erikoista en nyt jaksanut laittaa, mutta kysellä saa aina!
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Re: O: Suvullinen pystisuros
Mulla olis vapaana yksi pystäri, Rainin kasvatti. Nimi on ollut Rainvalleyn Kuurakuu ja sukupuoli narttu, mutta koska koiralla ei ole mitään tuloksia, eikä sivujakaan enää netissä, niin nimen ja sukupuolen saa vaihtaa. Pentueesta lisää täältä. Nimellä ei ole muita kriteerejä kuin se, että sen täytyy olla suomea, yksiosainen ja liittyy jotenkin syksyyn.
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Kiva yhdistelmä, mukavan harvinainen vielä kumminkin. Mitenkä jalostukseen käyttö? Kun itse olen suunnitellut pitkänsuvun pystykorvia, kumminkin hankkien kaukaisista yhdistelmistä. Jonkun parin pennun pentua, mutta saisi jatkaa jalostuskäyttöä (jotkut). Nimestä vielä, pystytkö sinä keksimään niitä kun itselläni ei ole tuo nimipää mitenkään älyllisesti hyvä.
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Mulla ei yleensä ole tapana kieltää jalostuskäyttöä. Eiköhän kaikki osaa käyttää vähän maalaisjärkeä, kuinka monta tekee ja kuinka yleisen suvun kanssa :D Ja henkilökohtaisesti pidän pitkistä suvuista, joten olisi kivakin jos suku jatkuisi myös pidemmälle.
Tämän näköinen nimilista oli pentue topicissa:
Tämän näköinen nimilista oli pentue topicissa:
Rainvalleyn ...
Hallaneito
Kuuraukko
Kuurapolku
Kuurasade
Kuurapelto
Kuurakuusi
Kuurapallo
Ruskavarjo
Ruskaloisto
Ruskakuuro
Ruskanpoika
Ruskantyttö
Sadekuuro
Sadeneito
Syysmyrsky
Syysruska
Syysyö
Syystuuli
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Nyt tulee capsia mutta JESSS vihdoinkin joku on samalla aaltopituudella tosta pitkistä suvusta! (; Nimistä ehkä kaikkein eniten pidän Ruskaloisto jos ei ole liian tyttömäinen. Mä teen sivut tässä nopeasti, niin ilmoittelen ne piakkoin tähän.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Hih, mä en vaan tajua mitä hätäilyä kaikki pitää jalostuksessa, kun kuitenkin ollaan virtuaalimaailmassa ja aina voi käyttää evm. koiria. Ei se suku voi "riehaantua", kun evm. koiria on loputon määrä jalostukseen käytettäväksi :D
Mutta sivuilla ei ole mikään kiire, mutta jos nyt parin viikon kuluessa (:
Mutta sivuilla ei ole mikään kiire, mutta jos nyt parin viikon kuluessa (:
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Tuo on kyllä täysin totta, kiva kun joku muukin on samaa mieltä! [: Tein sivut jo valmiiksi, Jallu esittäytyy. Sivut ovat mitkä on, mutta toivottavasti kelpuutat. Pitää kysyä vielä kun muistan, että mikä on suomenpystykorvan lyhenne? Kun on tullut tässä matkan varrella unohdettua.
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Kiitti sivuista! Haukku- ja mejätunnus on 105, muita tunnuksia ei tulekaan nyt mieleen :)
-
Viivi
- Pohjasakan hämmentäjä
Alankin kisaamaan erityisesti nyt tossa haukussa. Tarkoitin sitä lyhenettä ottaen esimerkiksi vaikka suomenlapinkoira, minkä lyhenne on slk. Mä lähettelen joskus kuulumisia, mutta ne näkee kyllä parhaiten sivuilta. (:
- Kirsi
- Höpsö veitikka
Suomenlapinkoiran palveluskoirarotutunnus on slk, mutta pystärillähän ei voi samaa tunnusta olla, koska ei omista oikeuksia pk-kisoihin. Mutta jos lyhennettä muuten vaan ajatellaan, niin järkevin olisi varmaan spk.
Mutta joo, onnea kisakentille! :D
Mutta joo, onnea kisakentille! :D