Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Nyt sain luvan molemmilta kasvattajilta, joten tässä se sitten tulee: Kadotetun -kennelin ensimmäinen pentue, rodultaan suomenpystykorva.

Isänä on vLTW-09 vLUXW-09 vMV-08 vSWEW-08 vLTW-08 LT,* SWE,* DK,* N,* FIN,* KRE* & LUX* MVA TK1 BH vFIN KVA vAVA Colberan Clou Cosmo, eli Coma.

Emänä toimii vLTW-09 vDKW-09 vBELW-08 vLUXW-09 DK*, BEL*, N*, LUX*, LT*, KRE*, RUS* MVA BH vFIN JVA&KVA Hillaliinan Chileläinen Balleriina, eli Ella. Ellalta puuttuu vielä yksi vKUMA agilitysta, joten katson saadaanko se vielä hankittua ennen pentuetta. Yritys on kuitenkin kova!

Jos pentu kiinnostaa, lukaiseppa myyntiehdot, jotka ovat ainakin omasta mielestä aika vapaamieliset. Pääasia on, että koiraa tultaisiin kisaamaan mejässä ja etenkin haukkukokeissa! Molemmat vanhemmat ovat myös kunnon showtähtiä, joten pennut ovat todella lupaavia myös näyttelyyn.

Pentue tulee syntymään parin kuukauden aikana, riippuen siitä kuinka nopeasti varauslista tulee täyteen. Nimet tulevat olemaan suomea, teemaa saa ehdottaa!
  • Varaajat [3/3]
Henji x uros x Kadotetun Kalevanpoika
Susityttö x narttu x Kadotetun Metsänneitsyt
A.t. x uros x Kadotetun Varjosielu
+
Kirsi x urox x Kadotetun Maan Haltija
  • Nimet
Laajensin vähän Henjin ideaa suomalaisista jumalista ja päätin ottaa mukaan kaikki suomalaiset taruolennot. Täällä on aika vähän nimeksi kelpaavia (tai sehän on mielipideasia - itse en vaan haluaisi koiralleni nimeksi Iso Härkä), mutta kyllä siellä on muutama jopa mun nirsoon mieleeni kelpaavia. Toivottavasti löytyy joku teidänkin mieleen! Ja vaihtoehtoinahan siis ovat kaikki tuon sivun oliot :D

Syntymäaika on 28.09.2009
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia

Viesti Kirjoittaja Henji »

Jäi niin mietityttämään oma erilaisia metsästyskoiria pienimuotoisesti kasvattava kennel, joten sellaista nyt sitten väkerrän, kappas kummaa. Olisi siis kiinnostusta punaista pörröä kohtaan, varaus kohdistuisi urokseen ja kodin se saisi Korppiklaanin kennelistä, Itä-Suomesta (sivut kesken).

Haukkukokeiden takia tällaista naperoa alun perin halusinkin, joten sinne ja valioksi on tulevaisuudessa tarkoitus tähdätä. MeJää mahdollisuuksien mukaan ja toivottavasti valioksi, mutta tästä en valitettavasti voi antaa sataprosenttista varmuutta, samassa lajissa kun kisaa turhankin monta muuta koiraani. ;-) Näyttelyt on itselle rakas harrastus sekä IRL että URL puolella, joten ehdottomast myös sinne. Varma en tosin ole tuleeko tulevilla kuviilla ROPpeja, mutta sen näkee sitte. :-D

Vielä enemmän jos katsastetaan tulevaisuuteen, olisi hienoa saada koiralta yksi pieni pentue kennelin nimen alle. Tosiaan siis pieni, yleisimmin mun pentueet on max. 3 kappaletta, ja tämänkin koiran tuleva morsmaikku evm.-sukuinen todella suurella todennäköisyydellä.

Muuta..? Kysy. :D Oon huono selostelemaan mitään..

// Ai niin tuosta teemasta muuten. Syksy vois olla aika kiva eikä ainakaan mun mieleen muistu ketään jolla olis ollu se. (Syksytuuli, Syksyhaukku..) :-D Tai muinaiset suomalaiset jumalat olis hieno, nimiä löytyis hyvin esim. Wikipediasta.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Kuulostaa hyvältä! Laitan sulle uroksen :)
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Tällänen pitkä sukuinen pystis olis tosi kiva &.&

Niinkun jo tolla pystäritöpössä puhuin, oon pisempään jo miettinyt tällästä (: Lintuhaukkuun kiinnostaisi siis kovasti käyttökoiraksi ja joskus käytäisiin näyttelyissä.

Painotettaisiin enemmän haukkukokeisiin, kun mejään. Kun joskus tullaan haukkukokeista valioksi, siirryttäisiin mejään ja yritettäisiin valioitua sieltä (tähtäimessä tottakai kansainvälinen mejävalio). Kovat on suunnitelmat, mutta en kyllä lupaa saada pentua valioksi kovinkaan tiukassa ajassa kummastakaan.

Jalostuskäytöstä olen kiinnostunut, jos sisaruksia tullaan käyttämään jalostukseen olisi pentue koko luokkaa 2-3pentua. Meillä on s(yksy)-pentue Lasipisarassa, mutta ei mua yhtään haittaisi tuo Syksy nimiteemana ja tuo toinenkin kuullosti ihan kivalle. Sukupuolesta en osaa vielä sanoa mitään, pitää katsoa mikä on kuvatilanne.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Susitytöllekin pentu! :) Syksy teema oli ensimmäisellä suomenpystykorva pentueellani, tosin sehän on Rainvalleyn nimellä. Joten sen takia tällä kertaa en halua sitä. Mutta täytyy miettiä ja katsella noita suomalaisten jumalien nimiä. Jos on vielä jotain ehdotuksia, niin otan mielelläni vastaan.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

NIMET alkuviestissä! Yksi pentu edelleen vapaana ;)
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Jos mulle narttupentu ja nimeksi Metsänneitsyt (:
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Henji »

Mulle Kalevanpoika. :) Hiiden Hirvi -nimeä myös mietin, mutta ei tuntunut sopivan pystärille ihan niin hyvin mun makuun kuin tuo sitten valittu.
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Teille noi!
Avatar
A.t
Syvällistä
Viestit: 628
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:37 am
Viesti:

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja A.t »

Eli siis mulle yksi, niin kuin tuolla jo kertoilin haikailevani jo kauemman aikaa tällaisen perään ja tätä en kyllä aio jättää väliin, jos vaan vielä ehdin varauslistaan ja ennenkaikkea raaskit luovuttaa pienokaisen minun käsiini:) Mielelläni haluaisin täydennystä Sisupekan laumaan, vaikka sinnehän niitä pystäreitä on jo kertynyt aika huima määrä omasta mielestäni tälle kesää, mutta luulenpa että yksi pystäri menee vielä hyvin kisausreissuilla mukana. Olen ajatellut panostavani tämän kanssa enemmän käyttöpuoleen, kun mulla tahtoo nuo kuvat on hieman onkelma tällä hetkellä, en tahtoisi ottaa valokuvallisiakaan ja enkä mä myöskään ikinä saa aikaan piirrettyä mitään vaikka pitäisi. Mutta katsotaan sitten mites kauan aikaa jaksankaan katsoa tuota kuvattomana, en toivottavasti lopun ikää;)

Tietysti me harrastettaisiin haukkukokeissa käyntiä sekä mejässä kisattaisiin, ne on niinku ne ykkösjuttu! Valioituminen on aina haaveissa ja siihen pyritään, sen nyt näkee ajan kanssa miten riistaviettinen punaturkki siitä sitten kehittyykään. Metsäretkiä tehdään jo pienestä pitäen:) Toiseekseen tullaan kokeilemaan ehkä agilitya ja BH-kokeen suorittamisesta, kotioloissa keksimme kyllä aina omaksi iloksi kaikenlaista aktivointia. Jos ne kuvat saan, niin piviko-näyttelyissä tullaan varmasti poikkeamaan silloin tällöin. Kisanäyttöä voi kyllä käydä kurkkiin koirien sivuilta.

Sukupuolesta en oikein vielä tiedä, mutta mitä luultavammin se tulee olemaan poitsu. (Tuun kyllä huikkaamaan, jos muutan mieltäni). Nimeksi voisi tulla hmm.. ehkä tuo Varjosielu, sehän käy molemmista:)

Ainiin, mun piti vielä kysyä että onko mahdollista käyttää jalostukseen myöhemmällä iällä? Tuo pitkä suku jäi vähän mietityttämään, mutta en pidä tärkeänä vaikka ei jälkikasvua tulisikaan. Jokatapauksessa pikku riiviö on meille tervetullut! :)
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Sulle totta kai urospentu! En kiellä koskaan jalostuskäyttöä, ihan sen takia etten itse ottaisi pentua jolla olisi kielletty se. Itseni päämääränä kun on kisautuksen jälkeen pentujen tekeminen (ts. kisaan koska haluan pennut), niin en löytäisi mitään motivaatiota siihen kisaamiseen ilman jalostusoikeutta. Ei sillä, että tekisin jokaisella koirallani pentueen (en todellakaan), mutta pentueita on aina kiva suunnitella ja katsoa sitten myöhemmin mille koirille sen voisi tehdä :)

Joten pieni pentue on kyllä tulevaisuudessa mahdollinen, mutta kuulisin siitä mieluusti ennen pentujen teettämistä. Ja voihan aina käyttää evm. koiria jalostukseen, jos suku tuntuu olevan yleinen - evm. koirat eivät ainakaan lopu kesken! :D

// Ai niin, kävisikö syntymäajaksi jo sittenkin 28.09?
Susityttö
Höpsö veitikka
Viestit: 5298
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 8:56 pm

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Susityttö »

Käy (:
Avatar
Henji
Höpsö veitikka
Viestit: 5040
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:12 pm
Paikkakunta: Pohojammaa
Viesti:

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Henji »

Syntymäaika ok. :)
Avatar
A.t
Syvällistä
Viestit: 628
Liittynyt: Su Heinä 27, 2008 11:37 am
Viesti:

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja A.t »

Ja mulle myös tuo synttäriaika käy vallan mainiosti:-)
Taukoilee virtuaalihommista.. ü
Avatar
Kirsi
Höpsö veitikka
Viestit: 8917
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 5:40 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Laatua Suomesta - punaisia pystykorvia /nimet

Viesti Kirjoittaja Kirsi »

Hyvä hyvä! Nyt kun on nimet ja syntymäpäivä selvillä, niin saahan niitä sivujakin jo alkaa tekemään, kun ehtii :)
Vastaa Viestiin