Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
- Edith
- Ei riitä.
Re: Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa
Noni. Meikä teki tilin. :O Vähän jänskä juttu! :OO
- não há bela sem senão
-
- Nakkisotilas
Voi voih minua tietämätöntä virtuaaliharrastelijaa.
Olen itse miettinyt tässä tilin tekemistä, mutta toistaiseksi ei oikein innostusta olisi, vaikka voisinhan minä hyötyä siitä. Haluaisin kuitenkin kysellä teidän kokemuksia ko. welhosta? Onko se vastannut odotukset yms?
Ja mitä tuo Homo (läski) oikein Ellulle kertoi jostain pentutesteistä? Yritin tässä tätä aihetta plärätä läpi, mutten en oikein saanut irti mitään.
Olen itse miettinyt tässä tilin tekemistä, mutta toistaiseksi ei oikein innostusta olisi, vaikka voisinhan minä hyötyä siitä. Haluaisin kuitenkin kysellä teidän kokemuksia ko. welhosta? Onko se vastannut odotukset yms?
Ja mitä tuo Homo (läski) oikein Ellulle kertoi jostain pentutesteistä? Yritin tässä tätä aihetta plärätä läpi, mutten en oikein saanut irti mitään.
-
- Keilapallo
- Viesti:
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
Mä en tosiaankaan tiedä mitä tehdä tuon osallistumismaksun kanssa. Omista kisoista ei ole tullut _yhtään_ maksua, vaikka varmasti monelta löytyykin tunnus. En tiedä sitten miten valvoa tätä, joten taidan jättää kisojen pitämisen muille. Itse pidin niitä lähinnä rahan saamiseksi, mutta kun rahaa ei kerta saa niin en näe mitään syytä tuhlata aikaani tuohon.
“ My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am ”
- Dammen tanskandogit Virtuaalinen tanskandoggiyhdistys - VTDY
-
- Söi navetan kaksi nautaa
Onko sulla miten iso se maksu ?
Vuoden Tuomari 2012
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Saa pyytää tuomariksi kaikkiin käyttölajeihin. Mutta en vastaa massapostitusviesteihin.
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
5v€ ekasta koirista ja sueraavasta 3v€ <--- tota kavaa oli mun mielestä eniten käytössä, muillakin.
-
Hinta ei sitten ole ainakaan se syy. Minä aloin laittamaan mukana viesteihin aina tuon kutsusivun. Voi olla sitten, että ihmiset vain unohtaa maksaa osallistumismaksun.
Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
jaa-a. En tiedä mistä johtuu, mutta luultavasti tulee pikkunen paussi kisojen pitämiselle tämän jälkeen. Koitan keksiä jonkun keinon homman ratkasemiseen.
-
- Todellisuuden Avokämmen
Mä maksan osan maksuista heti kun nään että ilmoittautuminen on hyväksytty, tai sitten kun lisäilen tuloksia sivuille, joten ei ehkä kannata hätääntyä vaikka niitä maksuja ei ole tullut vielä joskus VIPin kohdalla.
Tää käytäntö ihan vaan siksi että aina ei muista kaikkia paikkoja, enkä mä ainakaan jaksa (enkä todellakaan ehdi kun on muutakin elämää, vaikka jaksaisinkin) rämpätä jokaista sivua joka päivä ja tarkistaa ja maksella ja... Ne tulee kuitenkin käytyä läpi kun tsekkailee et onko omille koirille tullut tuloksia, ja samalla sit kans makselen.
Tää käytäntö ihan vaan siksi että aina ei muista kaikkia paikkoja, enkä mä ainakaan jaksa (enkä todellakaan ehdi kun on muutakin elämää, vaikka jaksaisinkin) rämpätä jokaista sivua joka päivä ja tarkistaa ja maksella ja... Ne tulee kuitenkin käytyä läpi kun tsekkailee et onko omille koirille tullut tuloksia, ja samalla sit kans makselen.
- Cian
- Toistolla tehoa
- Viesti:
No miltäs kuulostaa jos laittelen jokaiselle vastausvistiksi tälläisen?
Mukana. Maksathan osallistumismaksusi jos pystyt, lisätietoa löytyy kutsusivulta. Vastaa tähän viestiin maksoin/en omista vrl-tunnusta tai welhotiliä. Vastauksen saatuani lisään sinut osallistujiin.
Mukana. Maksathan osallistumismaksusi jos pystyt, lisätietoa löytyy kutsusivulta. Vastaa tähän viestiin maksoin/en omista vrl-tunnusta tai welhotiliä. Vastauksen saatuani lisään sinut osallistujiin.
- Troya
- Le-ppä-ker-ttu
Ei millään pahalla kenellekään, mutta itse kartan kisoja joissa on osallistumismaksu. Toisaalta, minun ei ilmeisesti joidenkin kohdalla oleteta maksua edes maksavan, kun en welho-tiliä omista. Mun mielestä on ihan liikaa työtä sen maksun maksamisessa, ja jos kisojen pitäjä järjestää kisat vaan sen takia että saisi siitä rahaa, niin unohtakoot koko homman. Voihan niitä kisoja järjestää muistakin syistä, tai ihan vaan siitä syystä että se on kisojen pitäjästä kivaa.
Miten päin vaan, musta welho alkaa mennä jo vähän liiallisuuksiin. Kieltämättä, se on UPEA koodaustyo, Feanarolle siitä propsit kun osasi sellaisen koodata. Mutta se menee jo vähän "liika-realistamisen" puolelle. Ei siinä mitään että ihmiset haluavat olla mahdollisimman realistisia, mutta ajatelkaa jo - pankki, vesivoimalaitos, sähkölaitos, veikkaus? Seuraavaksi kehitetään virtuaalimaailman hallitus joka hallitsee koko virtuaalimaailmaa, säätää lakeja ja heittää ihmisiä virtuaaliputkaan.
Mutta onneksi Welho ei (vielä..?) ole pakollinen ihmisille, ja se on hyvä. Siinä vaiheessa, kun tässä harrastuksessa on melkein pakko käyttää Welhoa että kukaan suostuu olemaan tekemisissä kanssasi, niin Troya lopettaa koko homman kertaheitolla.
Realistaminen on siis musta hyvä asia, mutta jotkut asiat ovat ihan liikaa, kuten tämä W-konserni jonka Feanaro on kehitellyt.
Miten päin vaan, musta welho alkaa mennä jo vähän liiallisuuksiin. Kieltämättä, se on UPEA koodaustyo, Feanarolle siitä propsit kun osasi sellaisen koodata. Mutta se menee jo vähän "liika-realistamisen" puolelle. Ei siinä mitään että ihmiset haluavat olla mahdollisimman realistisia, mutta ajatelkaa jo - pankki, vesivoimalaitos, sähkölaitos, veikkaus? Seuraavaksi kehitetään virtuaalimaailman hallitus joka hallitsee koko virtuaalimaailmaa, säätää lakeja ja heittää ihmisiä virtuaaliputkaan.
Mutta onneksi Welho ei (vielä..?) ole pakollinen ihmisille, ja se on hyvä. Siinä vaiheessa, kun tässä harrastuksessa on melkein pakko käyttää Welhoa että kukaan suostuu olemaan tekemisissä kanssasi, niin Troya lopettaa koko homman kertaheitolla.
Realistaminen on siis musta hyvä asia, mutta jotkut asiat ovat ihan liikaa, kuten tämä W-konserni jonka Feanaro on kehitellyt.
I hope your apple pie is freakin' worth it!
-
- Höpsö veitikka
Mie komppaan ainakin osittain. Welho tuo tavallaan hauskan lisän virtuaalimaailmaan, mutta ainakin itselläni alkoi kyrsiä, kun piti aina olla kirjautumassa pankkiin ja pois, että sain maksut maksettua... Jotenkin vaikeutti elämää liikaa, vaikka sinänsähän tuo nyt ei niin aikaa vievää ollut.Troya kirjoitti:Ei millään pahalla kenellekään, mutta itse kartan kisoja joissa on osallistumismaksu. Toisaalta, minun ei ilmeisesti joidenkin kohdalla oleteta maksua edes maksavan, kun en welho-tiliä omista. Mun mielestä on ihan liikaa työtä sen maksun maksamisessa, ja jos kisojen pitäjä järjestää kisat vaan sen takia että saisi siitä rahaa, niin unohtakoot koko homman. Voihan niitä kisoja järjestää muistakin syistä, tai ihan vaan siitä syystä että se on kisojen pitäjästä kivaa.
Hallituksesta tuli mieleen, että minusta virtuaalitallipuolella ollaan menty jo vähän liiallisuuksiin realismin kanssa - VRL:llä kun on ihan oma hallituskin, joka ei tosin taida edes toimia käytännössä? Minä taas luotan siihen, että meillä VFCI on hyvissä käsissä, kun Rotta ja Kettu toimivat sen päähörhöinä, eikä VFCI:ssä olla koskaan taidettu edes tehdä päätöksiä ilman, että asiat olisi ensin tuotu julki ja keskusteltaviksi täällä foorumilla. Minusta tämä on demokratiaa parhaimmillaan siinä määrin kuin se voi toteutua, kun kattojärjestöllä on kaksi ylläpitäjää, joilla tietenkin on se lopullinen päätösvalta asioissa, mutta myös "riviturrit" voivat ilmaista mielipiteensä. Välillä tuntuu, että tallipuolella muutama tyyppi on korottanut itsensä ihan jumalaksi. En myöskään ymmärrä sitä suljettu foorum-juttua, mikä järki siinä on? Seliseli, "niin paljon feikkejä yadayada ht.etin/hevoset.comin foorumeilla", mutta mikseivät pistäisi sitten omaa kaikille avointa foorumia pystyyn jollekin ilmaispalvelimelle sen sijaan, että perustavat suljetun foorumin, jonne pääsee vain erikseen hakemalla ja silloinkin vain suosittelijan avulla?
Ei siis millään pahalla hevospiireissä viihtyville, mutta ilmaisinpahan vain ihmetykseni.
-
- Alkupalat
Minun mielestä w€lho on täysin turha juttu, sillä tämä on virtuaalimaailma. Minusta kaikki pankkitilit, tiliotteet ja tällaiset menevät vähän liiankin pitkälle, enkä esim minä ymmärrä niitä koska en pahemmin ole oikeassakaan elämässä mitään laskuja maksanut. Onko siellä w€lhon sivuilla jotain selityistä kaikille tiliotteille yms. koska kaikki ei välttämättä tiedä?
Miksi oikeastaan tarvitsee tavoitella realistisuutta mielikuvitusmaailmassa?
Miksi oikeastaan tarvitsee tavoitella realistisuutta mielikuvitusmaailmassa?
-
Mä käytin aluksi tuota koodinpätkässä, että maksatko vai, etkö maksa. Otin sen pois, kun ei sitä moni huomioi edes. Ja itseäkin on alkanut kyrsimään, kun täytyy jokaiselta sivuilta katsoa erikseen, että pitääkö siitä maksusta ilmoittaa, että maksanko osallistumismaksunn.
Ja minä en ymmärrä tuota, että kisoja järjestetään pelkästään rahan takia. Kyllä joutuu tappiolle aika pahasti koko hommassa.
Itsekkin olin mäntsäriä oikeassa elämässä järjestämässä. Loppusumma oli 14 euroa...
Ja minä en ymmärrä tuota, että kisoja järjestetään pelkästään rahan takia. Kyllä joutuu tappiolle aika pahasti koko hommassa.
Itsekkin olin mäntsäriä oikeassa elämässä järjestämässä. Loppusumma oli 14 euroa...
Vuoden Tuomari 2012
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
Jami slk collie
Jesse cardigan (piviko)
Nappi saksanpaimenkoira
Ninni Dogo argentino
- Troya
- Le-ppä-ker-ttu
Näin virtuaalitallipuolella pitempään pyörineenä voin tätä asiaa hieman valaista. Hallitus ei tällä hetkellä toimi, koska viime hallitusvaaleissa ei ollut tarpeeksi hakijoita edes täyttämään kaikkia virkoja, ja puolet näitä hakijoista oli sellaisia mitä edellinen haliltus ei uskaltanut päästää puikkoihin. Niinpä kävi jonkinasteen vallankaappaus, ja meillä on nyt tällä hetkellä "väliaikainen hallitus" (ainakin tälläiseksi olen kuullut sitä kutsuttavan), joka vastaa VRLn toiminnasta.Nath kirjoitti: Hallituksesta tuli mieleen, että minusta virtuaalitallipuolella ollaan menty jo vähän liiallisuuksiin realismin kanssa - VRL:llä kun on ihan oma hallituskin, joka ei tosin taida edes toimia käytännössä?
Virtuaalitallipuolen VRL on todella monimutkainen, kaikkivaltainen ja ISO organisaatio, joka perjaatteessa vastaa koko virtuaalitallimaailman toiminnasta. Sen pitäjä oli ikäänkuin diktaattori, sillon kun VRLllä oli pelkästään yksi pitäjä. Siellä sitten joku päätti, että tehdään hallitus, ettei yhdelle ihmiselle päätyisi niin paljon tekemistä - VRLn ylläpitäminen oli varmaan todella aikaavievää puuhaa, jos sitä piti itsekseen. Nyt virtuaalitallilaiset ovat laiskistuneet, ja olettavat että joku muu hakee hallitukseen ja tekee kaiken työn heidän puolestaan, ja he saavat vain äänestää oikeat hakijat hallitukseen ja odotella rentona ja kerätä hallituksen työn hedelmät. Viime hallitusvaalissa kävi sitten niin, että koko virtuaalitallimaailma oli laiskistunut niin paljon, ettei kukaan halunnut hakea - ja siksi hallitusta ei muodostunut.
Viime vuonna hallituksessa oli hyvät jäsenet, kaikki seitsemän paikkaa saatiin täytettyä hyvillä hakijoilla, mutta hallitus ei saanut mitään aikaseksi - saattaa johtua siitä, että VRLllä oli paljon teknisiä ongelmia mm. domainin kanssa.
I hope your apple pie is freakin' worth it!