Talven pentueet (otan yhden varauksen sammaripentueeseen)

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Talven pentueet (otan yhden varauksen sammaripentueeseen)

Viesti Kirjoittaja Anri »

Samojedinkoirat
i: Myhkän Onnen Avaimet
e: Deattan Hillan Hempeä
Yhdistelmä tullaan teettämään sitten kun on vähintään kaksi varausta.

Emänä toimii oma kasvattini Deattan Hillan Hempeä "Muusa". Muusa on enemmän käyttöpuolella menestynyt neitokainen ja on näyttelyissä saanut enimmäkseen EH:ta. Muusalla on sukua aika pitkälle. Luonteeltaan tyttö on aivan mahtava, oppivainen ja kaiken hyvin tekevä Muusa on mitä parhain samojedi. Muusan tittelirivi on tällä hetkellä BH Jk3 Tk3 Rh-E Ek1 Hk3 vPVA.

Isänä on edesmenneen Jamini poika, Myhkän Onnen Avaimet. Onni on iloisesti työskentelevä, miellyttämishaluinen ja kerrassaan ihastuttava pakkaus. Onnin suvussa esiintyy paljolti Dwelin'sin koiria joka tekeekin yhdistelmästä suvukkaan ja hyvän. Näyttelyistä se on saanut myöskin EH:ta ja ERI:ä. Titteleinä tällä hetkellä vain TK2.

2/3 varaajat:
Cinemons - Cinemon's - n. Deattan Talven Taikaa
Hassu - Never Ever - u. Deattan Talven Riemua

nimiä
Deattan Talven Huumaa
Deattan Talven Taikaa
Deattan Talven Lystiä
Deattan Talven Tuntua
Deattan Talven Tuoksua
Deattan Talven .....



Suomenlapinkoiralapsosia
Suomenlapinkoiranartulleni Cihrralle ja isänä Tulireen Cuningas.

Giin tittelirivi ei ole pisin mutta parempi kuin ei mitään: BH HK1 TK1 vPVA* vSWE MVA* vPSWEW-08 , tokossa olisi tarkoitus edetä, samoin haussa. Pentue tulee aikaistumaan joka ei varmaankaan haittaa varaajia ;> Gii on tutkittu terveeksi ja alhaalle olenkin tulokset laittanut. Gii on oikein tomera lapinkoira neitonen ja pusuttelee niin tutut kuin tuntemattomatkin ihmiset.

Lonkat: A/B
Silmät: ok
PRA-prcd geenitesti: B (kantaja)

Isänä siis Satmin omistuksessa Joikussa asusteleva Kingi, joka myös väritykseltään parkki. Kingi on pärjännyt tähän mennessä enemmän käyttöpuolella josta sillä on titteleinä VPVA VK3 JK3 HK2 BH ja näyttelyistä parhaimmillaan RYP1. Kingi on terveeksi todettu ja luonteeltaan mahtava. Ulkonäkökin on pojjaassa kohdallaan. Kingi tuo pentueeseen hieman sukuakin, jotenka jatkan näitten Tulireen kasvattien jalostusta.

Pennuilla saa kullakin teettää enintään kolmen pennun pentueen, jotta suku ei yleisty liikaa.
varaajat: 3/3
Elina - Kairankuiskeen - uros Deattan Suden Suru
iina - Pakkashelmi - narttu Deattan Karhun Kauhu
Hobu - Bordersky - narttu sijoitus Deattan Naalin Nauru

pentueen sivu


----
Deattanin pennut myyn aktiivisiin, yhteistyökykyisiin koteihin joissa koiranalkuihin panostetaan yksilöinä. Olen itsekkin fiiliskisauttaja jotenka en vaadi kasvatin omistajaltakaan enempää. Mieti että haluatko pentua oikeasti ja onko sinulla aikaa uudelle sivutilan viejälle. Alas voitte laittaa vapaamuotoista ostohakemusta jossa kerrotte tulevaisuuden suunnitelmat ja kisa- ja sivunäytöt.
Ellu
Keilapallo
Viestit: 2364
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 12:56 pm
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Ellu »

Mulla on kolme narttua. Kaikilla BH ja yhdestä PK-lajista titteli. vPVAa ei ole vielä mutta tulossa kun vPKY päivittäisi taas niin pääsisi kisaamaan. Eli meidän neidit Syysruskan Alice BH & SchH1
Koheltajan Rasberry BH & VK1 piviko nlystä EH (evm. suku)
Vanja BH & VK3 (aikaisemmin jo yksi pentue mistä minulla ei ole tietoa)
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Anri »

Et kuitenkaan taida saada ketään nartuistasi vPVA:ksi ennen pentuetta.. Voisin nuista kolmesta käyttää Koheltajan Rasberrya. Kisauta sitä vielä ennen pentuetta. Sovitaan siitä sitten mesessä että milloin olisi ajankohtaista tämä pentue.

Eikö kenelläkään ole kiinnostusta suloisiin lapinkoiriin o.O ?
Avatar
Najon
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:39 pm

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Najon »

Mie olisin kiinnostunut lappari pentueesta :D kisaan ainakin kolme kertaa kuukaudessa ja pentu saisi pysyvän ja rakastavan kodin. pentu tulisi Susitunturiin joten ja harrastaisin jotain muutakin pennun kanssa :D saisinohan??
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Anri »

Onko kisanäyttöä? Kerrohan lisää että minne olisit ottamassa ymym. kaikkea mitä tulee mieleen :) Tuo 3 x kuukaudessa kisaaminen ei oikein innosta, jos voisit hieman enempi kisata niin voisin antaa. Eli en oikein vakuuttunut mutta jos kertoisit enempi niin mietin vielä ;D
Avatar
Najon
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:39 pm

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Najon »

Juu voin tietysti kisata enemmän, minulla ei ole muita koiria nyt kuin Virityksen Devil in Heart (gronttu) :D mutta kasvatan suomalaisia rotuja(kaikkia) Ja en tietenkään vielä kisannut sillä koska se tuli vasta vähän aikaa sitten ;D. Mutta jos saisin pennun täältä olisin kiitollinen, omia kasvatteja ei ole, mutta yksi suomenlappari tulee olemaan joten pennulla on ainakin muita kamuja kennelissäni. Ja pentu tulisi tietysti Susitunturiin niinkuin edellisessä viestissä mainitsin. Kisanäyttöä minulla vielä ei ole mutta kunhan saan Devilille lisää kuvia niin kisaan sillä ja tietysti tällä pennulla jos siis saan sen :mrgreen: . Että saanko?????
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Anri »

Laitan sinulle varauksen, toivottavasti sitten pystyt kisaamaan enemmän. Ja jos et kuvia heti saa niin voit kisata joissain muissa lajeissa kuin näyttelyissä :)
Avatar
Najon
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:39 pm

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Najon »

Saisinkohan narttu pennun :D
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Anri »

Laitan sinulle nartun. Onko hajuakaan kuvista? Aika aikaisin kysyn mutta kysynpä kuitenkin :D
Avatar
Najon
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:39 pm

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Najon »

No, paperiliittimest nii vaan sielt löytyy hienoi kuvii ;D. Olisko sulla kuvii??
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Anri »

Ei taida löytyä, olen enempi nuilta kavereilta kinunnu itekki ;P Mutta katson vielä jos saisin jostakin tongittua =)
Avatar
Najon
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:39 pm

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Najon »

kiitos, mutta sain pennulle kuvia tässä olisi http://lh6.ggpht.com/saara.salonen/SH8k ... G_7987.JPG ja http://lh3.ggpht.com/saara.salonen/SH8k ... _7988.JPG :D ja sitte tartten vaan yhen kuvan :D
Anri
Syvällistä
Viestit: 630
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 9:37 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Anri »

Nuo kuvat ovat kyllä niiiin minimaaliset joten en usko että niistä voi arvostella. Katson joskus jostain porsaankolosta löytäisin kuvat =)

Eikö muita kiinnostuneita?

/edit

Elina aikoo kuvata Tornion KV:stä kaikki lapinkoirat ja lupasi antaa jonkun nartun kuvat sinulle :>
Avatar
Najon
Le-ppä-ker-ttu
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 10:39 pm

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Najon »

Jee!! saan kuvat :D
Avatar
Juinttu
Höpsö veitikka
Viestit: 14779
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 8:31 pm
Paikkakunta: avaruus
Viesti:

Re: Alustavaa kyselyä suomenlapinkoirille.

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

Heips. Ihanaa, lappareita <3 Minä olen vielä aloittelemassa vrtuaalikoira touhua, ja olen tuota lapparia ajatellut kasvatuskoirarduksi. Narttu voisi kiinnostaa. Mikä olisikaan taaperon hinta kun niitä joskus tulevaisuudessa tulee?
Pentu tulisi minulle aktiiviseksi kisakoiraksi, ja pennutkin, ainakin yhdet teettäisin. Kisata aikoisin niin monessa kisassa kuin mahdollista, mikä soveltuu tälle rodulle, eli agilityä, näyttelyä, flyballia. Tämän enempää en kauheasti osaa sanoa vielä. Toivottavasti nuo on riittävät :mrgreen:
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Vastaa Viestiin