Kasvatusroduista.../muokattu aloitusviesti! (lukekaa :>)

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Re: Kasvatusroduista...

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Miksi pitää olla jokin tietty kasvatusrotu? Miksei voi vain hankkia ja kasvattaa senrotuisia koiria kuin haluaa?
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Niimpä, lisäksi kun täällä ei koirien määrä ja rotu-erot ole ongelma.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Juinttu
Höpsö veitikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juinttu »

^Niimpä, lisäksi kun täällä ei koirien määrä ja rotu-erot ole ongelma.
Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
Nora
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nora »

Mulla on kasvatusrotuna espanjanvesikoira, niiden kanta on tosi vähäinen, vain Juulialla & whispererillä + parilla muulla on perroja. Mutta Solitudossa(Pyörättömän yhteydessä, Pyörätön-kasvatusnimi perroille ja Solitudo's muille) mulla on belggari groenendael, aika yleinen rotu, Redwickin E-pentueesta.
Kun olen sivulistausta pitänyt, on siellä html-kenneleitä mutta oikeastaan niissä vaan hoidetaan eikä kisauteta. Of course epävirallisia joku järkkäilee joskus. :)
Ja tuolla hoitajakenneleissä kultsuja on _paljon_, täällä minusta niitä on suhteellisen vähän. Ei siellä porukka hirveesti tiedä mistään kelpieistä tai samojedeistä mitään. Niillä on vaan ne huskyt, sheltit, colliet, kultsut ja fci9-koirat. :lol:
Et hätt noch immer jot jejange.
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

Juppi kirjoitti:LAIKAT ??!! <3_<3 awwh, laikat on ihunia <33 ne on vaa nii herttasii.pitäiskö "kokeilla" kasvattaa laiKOJA ? olisiko edes kannattavaa.. -.-'' noh, jos kuvia löydän ni pitäis Kokeilla :D. Valitet. jättäisin sitten ne belggarit poies .(( mutta laikat, täytyy kokeilla!
Laikoilla on vaan tosi huono kuvatilanne, länsilaikojen kuvia taitaa olla enemmän tarjolla kuin itäläisten tai venäläis-eurooppalaisten. Mulla on Helluvassa 3 laikaa ja ainakin Jacyalla on Sananlaskussa pari lisää :) (nii ja Helluvan edellisestä laika-pentueesta olis yks kläppi vapaana, jos kiinnostaa 8D).

Eihän toista rotua ole pakko jättää pois. Jos ei riitä aika/innostus kahden rodun täyspäiväiseen kasvattamiseen, voihan niitä pentueita silti teetättää saman kennelnimen alle :)
Ross
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Ross »

Nath: Yritän nyt vähän selventää mitä tarkotin. Eli virtuaalikoirien jalostaminen on miulle just tuota suvun jatkamista (onko nyt oikee termi?) ja mahollisimman hyvistä vanhemmista jalostamista vaikka tulos ei näkyiskään pennussa. Tai siis eihän irl-koirienkaan pennut aina oo huippuvoitokkaita niin kun vanhemmat.
Ja tuolla "antaa kunkin kasvattaa mitä haluaa" on se tarkotus, ettei minuu heti leimataja yleisten rotujen kasvattajien vihaajaks. Miulle on siis tosiaan loppupeleissä aivan sama mitä ihmiset kasvattaa, ite tykkään enemmän harvinaisemmista roduista.
Toivottavasti tuo nyt vähän selventi noita ajatuksia.
Vera
Vuohenruokaa

Re: Kasvatusroduista.../muokattu aloitusviesti! (lukekaa :>)

Viesti Kirjoittaja Vera »

Uppia! P.S. Älkää ottako tätä aihetta liian tosissanne :) Noista roduista esim. nahkacolliet ovat <3 Ja samojedit <3
the weather changes
Iida
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Iida »

Nora kirjoitti:Mulla on kasvatusrotuna espanjanvesikoira, niiden kanta on tosi vähäinen, vain Juulialla & whispererillä + parilla muulla on perroja.
Meillä oli TH:n aikana perroja, mutta yhtään pentuetta ei tosin ehtinyt syntyä. :roll:

Haluaisin myös nostaa esille portugalinvesikoirat. Portugeesien kasvattajia on harvassa, vaikka mielestäni rotu on aivan upea. <3_<3
Kennel Kurakengän

TAUKO!
Shake
Le-ppä-ker-ttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shake »

No mielestäni se on ärsyttävää joltakin osin, mutta ei nyt mitään kamalan vakavaa. Itse kasvatan virtuaalisesti snautsereita, joka nyt on suhteellisen harvinainen rotu virtuaalimaailmassa....
Oliko joku muu P!nkin keikalla?
Aamu
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Pidän siitä, että v-kenneleissä kasvatetaan vähän harvinaisempia rotuja, mutta itse en viitsinyt mitään kiinanharjakoiria kasvattamaan, koska en ollut varma haluaako kukaan pentueistani yhtään yms.

Cockereita on juu paljon, mutta amerikan cockereista en olekaan varma (?). Kasvatan siis molempia rotuja.
It lurks behind you.
Odea
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Odea »

Minä itse en tykkää näiden kaikista suosituimpien koirarotujen kasvatuksesta, koska a) kuvat riistetään about minuutissa imo käsistä ja itse olen huono löytämään ns. harvinaisia kuvalupapleissejä b) pentueita tulee niin paljon ja koiria on niin himona = näyttelyissä vaikee menestyä ellei oo hyviä kuvia ja pennut ehkä myös vaikea saada kaupaksi. Musta on kumminkin kiva, että monet rodut on yleisiä ja suosittuja virtuaalimaailmassa, ja jos joku uusi tyyliin huskykasvattaja saapuu piiriimme, niin nää vakihuskykasvattajat ottaa uuden tulokkaan ilolla mukaan, mikä on ihailtavaa. Tuwwilassa on sellanen fiilis, että olipa rotu mikä tahansa, otetaan kennel mukavasti vastaan. :) Juuri siksi ehkä viihdynkin täällä niin hyvin, vaikka meitä kasvattajia on ihan roppakaupalla (okei en kyllä voi lukea itseäni kasvattajaksi mut kuitenkin), kaikki otetaan aina vastaan ja ihan aina jokainen tulokas saa uusia ohjeita ja neuvoja kasvatukseensa!

Mutta siis, itte tykkään kasvattaa semmosia aika harvinaisia rotuja, tyyliin sellasia, joita on täällä parikymmentä virtuaalimaailmassa, ehkä about? Itse nimittäin olen aina se mattimyöhäisin kuvalupien kaivelija ja kaikki parhaimmat pleissit on aina viety, jos nyt on kyse sellaisesta rodusta, mikä on suosittu. Kun joskus vuonna keppi ja kivi koitin perustaa Mirzun kanssa aussiekenneliä, ei nimittäin millään meinannut löytyä kuvia, joita muilla ei vielä olisi käytössään. Siihen se sitten kuihtuikin - rodun yleisyys ja kuvien puute. Nyt valitsen kuitenkin todella tarkkaan kasvatusrotuni, kuitenkin tinkimättä omasta mielipiteestäni. Jos esimerkiksi husky olisi kutsumukseni, tietenkin kasvattaisin niitä, enkä aloittaisi jonkun megaharvinaisen rodun kasvatusta, jos en siitä rodusta itse pitäisi. Jos aloittaa jonkun harvinaisen rodun kasvattamisen vain siksi, ettei niitä ole virtuaalimaailmassa, voin hyvinkin kuvitella, ettei se kennel kauan pystyssä pysy.

Sitten, ärsyttääkö minua rotujen yleisyys ja se, että monissa kenneleissä tapaa mm. bortsuja, aussieita, shelttejä, huskyja ja belggareita? No, ei kyllä oikeastaan yhtään. Jokainen kasvattakoot omaa kutsumusrotuaan antaumuksella ja nautinnosta tinkimättä, niin se on. Mulle on ihan sama vaikka tää virtuaalimaailma ois täynnä shelttejä, jos kerta niiden kenneleiden kasvattajat oikeesti tuntee vetoa siihen rotuun ja niillä on motivaatiota just sen rodun kasvattamiseen. Se nimittäin vaatii kärsivällisyyttä ja osaamista, että jaksaa niinkin suositun rodun kanssa aktivoitua ja duunata matskua. Mutmut, kaikki rodut kunniaan, toivottavasti täältä kenneleistä löytyy niin rotua kuin rotuakin :D

Ja joo, toi sekakenneljuttu taas - itse suosin tällaisia kenneleitä kovin. Silloin ei oo mitään rajaa minkään kuvalupakenneleiden kanssa, kunhan vaa ettii ja ettii ja ettii. Silloin voi toteuttaa itseään (ja koiriaan) tekemällä niiden kanssa ihan mitä lystää 8D Ottaa vaikka chihuahuan, huskyn ja tanskandoggin ja elämä on reilassa! Joten, sanon yes myös sekakenneleille.

Toteuttakoot jokainen virtuaalimaailman tallaaja omaa itseään ja egoaan minkä rodun muodossa tahansa. Amen.
jasu
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja jasu »

Miun kennelillä on taas pääkasvattirotuna villakoira, mikä on ainakin omasta mielestäni ihan suhteellisen harvinainen. Niitä en monilla ole nähnyt, tai muutenkin kun selaan kisoja, ei niissäkään monia villakoiria ole osallistunut. Mutta sitten otan myös vähän muitakin rotuja sekaan, esimerkiksi pointteria olen tässä silmäillyt.

Mutta kai tää harvinaisuus johtuu enimmäkseen vaan siitä, jos monet ei tykkää esimerkiks terriereistä. Sehän on se ainut ehto oikeestaan et miksei ota jotain harvinaista rotua, koska en miekään ottais sellaista rotua josta en tykkäis ollenkaan. Eihän keltään voi kiistää sitä lempparirotua, esimerkiksi collieta joka on hyvin yleinen nykyään virtuaalimaailmassa.
  • vaan varjon takana on valo
    kirkas ja armoton
[/i]
Aamu
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Pakko sanoa : onko cockerspanieli sitten harvinainen?
Joo, kenneleitä löytyy viisi joka on virtuaalimaailmassa jo aika paljon. Totta puhuen kenneleitä on kaksi, sillä loput kolme ovat lopettaneet. ( tieto on VCSY:kseltä ) Itse aloitin cockerien ja amerikancockerien kasvatuksen viime viikolla. :lol: Kenneliäni ei ole hyväksytty vielä VCSY:hyb tai VMKL:llään, joten kenneliäini ei laskettu noiden viiden joukkoon.

Amerikancockeri kenneleitä EI OLE olemassa vielä yhtään, ennen Scamblea. Toivoisin hartaasti jonkun aloittavan kennelin (tai lisätä kenneliinsä uuden kasvatusrodun) joka olisi amerikacockeri.
It lurks behind you.
Joana
Floodari

Viesti Kirjoittaja Joana »

^ Itseasiassa vissiinkin Lanialla (tais olla toinenkin ylläpitäjä?) on amerikancockerikennel Realhigh.
Crazy is just a word people invented to keep the extra-interesting people down.
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Vastaa Viestiin