- Meripelastajan on huhtikuussa 2007 alkunsa saanut virtuaalikennel, jonka toiminnan kulmakiviä ovat tällä hetkellä landseer-, leonberginkoira- ja newfoundlandinkoirakasvatus, pelastuslajien harjoittaminen sekä hoitajatoiminta. Kaksi ja puoli vuotta sitten maalaillut haaveet pienestä lansuihin ja nöffeihin keskittyvästä kotikennelistä ovat saaneet väistyä reilun kymmenpäisen kuolakuonolaislauman tieltä. Rauhaisan elon sijaan olen näiden vuosien jälkeen useita kokemuksia rikkaampi: Taipaleelle mahtuu 16 koiraa, neljä pentuetta ja 18 kasvattia, kolme vesipelastusvaliota, yksi tottelevaisuusvalio, neljä koiratanssivaliota, melkein 60 muotovalionarvoa, yksi Vuoden vesipelastuskasvattaja -titteli... Puhumattakaan siitä kuinka onnellinen olen, että erityisesti landseerien määrä on viime vuosina noussut suorastaan räjähdysmäisesti. Kerättyjen kokemusten lista olisi loputon, mutta tiivistetysti voisi todeta, että olen saanut enemmän kun olisin ikänä voinut kuvitella saavani - nämä kaksi ja puoli vuotta ovat ehdottomasti olleet antoisimpia virtuaaliharrastusvuosiani!
Näin sivumainoksena todettakoon että taloon on tulossa nöhvipentuja, joten kaikki kiinnostuneet korvat hörölle. Kannattaa käydä pentujen omassa topikissa. Auta sinäkin viemään Meripelastajan nimeä maailmalle! Ja jos oma virtuaalinöffi, -lansu tai -leo ei sytytä niin menestystarinaamme voi liittyä nyt myös hoitajan pestissä. ;)