Uudistettu ulkoasu Padronessa!

Mainosta kenneliäsi, kotisivujasi, koirasi sivuja, itseäsi, mitävain
Aamu
Kanada
Viesti:

Uudistettu ulkoasu Padronessa!

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Nyt kuitenkin sisään uudistuneeseen Padroneen
It lurks behind you.
Timberwolf
Velho
Viesti:

Re: BC by Padrone aloittaa

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Sivut avatessa ei herää oikein mitään kummempia tunteita. Ulkoasu on siisti, rauhallinen, eikä hypi silmille. Toisaalta mä kaipaisin jotain piristystä ulkoasuun, koska nyt kaikki on lähinnä tummaa ja sellaista syksyisen tuntuista. Kuitenkin ulkoasuissa on nykyään muotia laittaa vaikka sun mitä turhia mukahienoja härpäkkeitä, jotta saataisiin muut huokailemaan "oi kuinka kekseliästä/pirteää/kaunista". Oikeastaan ulkoasun värimaailma on kiva, koska kaikki on tasapainossa, eikä hyökkää silmille kuin yleinen syyttäjä.
Ulkoasun kuvanmuokkaus on sinällään jännä. Nopeasti vilkaistuna siinä ei huomaa mitään erikoista, mutta kun katsoo tarkemmin, huomaa, että kappas vaan, tässä on kikkailtu jotain. Taustakuviossa on vähän liian selkeästi näkyvillä se, että kuvan taustasta on napattu pala, se on peilattu ja sillätavoin kuvaa on jatkettu. Itse olisin tehnyt kuvaa jatkaakseni jotain muuta tai olisin laittanut kokonaan toisen kuvan ulkoasun "taustakuvaksi". Ulkoasu on kuitenkin sitä luokkaa, etten lähtisi sitä suin päin vaihtamaan. :3 Musta on jotenkin tylsää, kun porukkaa heittää sivuille uuden ulkoasun kerran viikossa, eikä koskaan tiedä, onko vieraillut kyseisillä sivuilla ennen (paitsi jos nimi on tuttu).

• "This is a virtual kennels, that is, all things (except the photos) are fictional"
Punaisella merkatut jutut pois. Eka on selvä virhe ja toka on lähinnä turhaa tekstiä. Omasta mielestäni teksti kulkee paremmin ilman kakkospunaista.

Etusivun teksti on sellaista hajutonta ja mautonta perushuttua, mitä näkee melkein jokaisen virtuaalikennelin sivuilla. Mikään ei oikein yllätä ja nuo samat jutut on kuultu moneen kertaan ennenkin... Toisaalta virtuaalikennelin etusivulla ei ole oikein muuta virkaa kuin sisältää jotain huttua kennelistä, sen kasvatusperiaatteista ja ympäristöstä. Hmm. Mä en ole oikein koskaan edes jaksanut lukea etusivuja paria lausetta pidemmälle.
Itse tervetulotoivotus on myös klisee. Vähän sellainen "hehheh olenpas nyt oikein hauska", mutta toisaalta ei siinä sillä tavalla ole mitään vikaakaan. Sekin vaan on nähty. Periaatteessa tavallinen "Tervetuloa!" toimii musta edelleen hyvin, vaikka kaikki muut sitä karsastavat (ja karsastan itsekin, oman kennelini tervetulotoivotus on "Oh nein, ihmisiä!").

Linkit ovat englanniksi... Toisaalta ihan tavallista, toisaalta en ymmärrä, miksi suomenkielisellä sivustolla pitää olla englanninkieliset linkit.

"Räksyttävät rakit... siis heiluvat hännät!"
:s Taas sellaista mukahauskaa kikkailua. Enkä edes ymmärrä, miksi sivulla pitää lukea "Täällä majailee kaikki Padronen koirat. Ensin latelen hieman teitoja asukkaista;". Ensimmäisen lauseen asia on aika vesiselvä ja toinenkin tuntuu kovin turhalta. Ikään kuin keksimällä keksityltä, jotta saadaan jotain tekstejä sivuille.

Yksi koira on jee. :3 Sillä tavalla saa tutustuttua kevyesti kisaamiseen ja muuhun, eikä ole heti paineita suuren koiralauman kisaamisesta. Perustiedot, ei luonnetta, kisakalenteri kohtuutäysi... Iso miinus suoraan jonkun sivuilta kopioidusta kalenterista!

Kasvatussivu on täynnä kirjoitusvirheitä ja mua jotenkin häiritsee, että on kaksi ylläpitäjää, mutta kasvatussivulla puhutaan minä-muodossa. Kasvatuskriteerit ovat tavalliset ja kasvattien tulevaisuus on ehkä vähän liian rajoitettua. Entä jos kisaan koirani valioksi kymmenessä eri käyttölajissa, mutten lainkaan näyttelyissä? Enkö saa teiltä koiraa? (ei mulle kyllä ole tulossa tällä hetkellä yhtään uutta v-koiraa, mutta ehdoton näyttelykisaus ja ehdoton paimennuskisaus tuntuvat kovin rajoittavilta ja luotaantyöntäviltä.

Toimintasivun teksti on vähän "juu tuota järjestetään kisoja tai sitten ei, ei ehkä järjestetä muuta kuin tätä tai tätä lajia, ehkei niitäkään". Sellaista jahkailua ja juupajaapailua, millä ei ole oikein mitään tarkoitusta...

Ja missä on tekijänoikeusmerkinnät? Kuka on ottanut sivuston kuvat? Kuka on tehnyt ulkoasun? Entäpä ulkoasun koodaus?

Mä oon oikeasti pahoillani, etten osaa kirjoittaa muuta kuin negatiivista kritiikkiä! :s Kuitenkin oon nähnyt niin monenlaisia erilaisia kenneleitä, ettei mikään oikein sykähdytä ja nää mun "nyt otan ja kommentoin jotain mainostriidiä"-puuskat saa aikaan vain penseää muminaa.

Ei Padrone ole huono kennel laisinkaan! Se vain tuntuu vielä hieman raakileelta ja keskeneräiseltä ja pienellä panostuksella siitä saa vielä kukoistavan paikan. Itse varmaan jakaisin esimerkiksi etusivun tekstejä muualle sivustolle, jotta a) etusivu ei olisi niin pitkä ja b) muuallakin olisi jotain tekstiä, eikä vain sisällötöntä tilantäytettä.

Oon vielä kerran pahoillani siitä, että jouduitte mun paasaamisen kohteeksi!
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Aamu
Kanada
Viesti:

Timberwolf bravo! Ensimmäinen joka viitsii arvostella yms.

Negatiivinen kritiikki auttoi. Onhan se aika ymmärrettävää tuo hösellys ja tuntu, että sivu on tehty 15 minuutissa. Tosiaan, ei tuohon kauaa mennyt ja korjauksia on monenlaisia vielä. Mulla äsken pisti jo päähän, että miksi mä tän tänne oon laittanut, kun sivu on vielä kesken :lol:

Mutta tosiaan kiitos palautteesta, yritämme ottaa ohjeista vaarin.
It lurks behind you.
Hobu
Analysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hobu »

Pakko nyt kommentoida, kun kerta uusi bordercollie kasvattaja. (:

Ulkoasu on muuten tosi kiva, mutta tuon seisovan koiran leikkaus on vähän töksö. Tyykkään nuista ulkoasun väreistä ja tuosta sinisilmäisestä bortsusta. Otsikon punainen väri ei oikein vain sovi yhteen ulkoasun kanssa, jos se olisi vaikka sinisempi niin sopisi paljon paremmin. Tykkään myös kennelin nimestä, sopii hyvin bortsuille. (: Koirat sivu on vähän töksähtävä, tuosta kuvasta koiran sivuille, voisi nuo linkkireunukset ottaa pois, niin tulisi siistimmän näköinen siitä. Itse koiran sivu on siisti ja mukavan selvä.

Kaiken kaikkiaan mukava kennelin alku. (:
Kuva Kuva
Vuoden Taiteilija 2012
Aamu
Kanada
Viesti:

Wow! Nyt tuli sitä positiivistakin! Kiitos paljon, Hobu. Padronesta löytyykin oma kasvattisi, Copper ;)

UUSI ULKOASU!
It lurks behind you.
Shanya
Vuohenruokaa

Viesti Kirjoittaja Shanya »

Vielä kaikille tiedoksi, Luse on Padronen ylläpitäjä, en oo mukana siinä enää, koska on omat kennelit ;)
Kuva
Aamu
Kanada
Viesti:

Re: Uudistettu ulkoasu Padronessa!

Uus ulkka :)
It lurks behind you.
Wolfie
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Wolfie »

Viittiitkö vielä mainita että koodauskin on mun käsialaa ja linkitätkö vielä tähän osoitteeseen issikka_95[at]hotmail.com noi copyt (:
      • My puppets.
        Ilman käsii

Vuoden 2009 aktiivisin kävijä, nousukas, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2010 aktiivisin kävijä, addikti, eniten aikaansaanut
Vuoden 2011 fanittaja, päätirtinaurattaja
Vuoden 2012 lempinimien kerääjä, vitsien kertoja, aktiivisin kävijä, addikti, persoona
Vuoden 2014 pisimmät viestit, linssilude
Vuoden 2015 tyylilyyli
Vuoden 2016 tyylilyyli, linssilude, eniten aikaansaanut, avatar
Vuoden 2017 Bull Mentula, linssilude
Aamu
Kanada
Viesti:

Ookei (;
It lurks behind you.
Vastaa Viestiin