Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Vastaa Viestiin
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Re: Realistisuuden tavoittelu virtuaalimaailmassa

Viesti Kirjoittaja Viivi »

Kettu, hyvä kysymys. kun joskus haluaa vanhaa, vain villejä. että miksi pitää olla kaikki erj, krj tai tälläistä kun voi olla villit. tosin vrl tuo virallisuutta virtuaalimaailmaan. olen kumminkin sitä mieltä että vrl pitää olla pystyssä mutta noi oli noita pieniä viivejä jotka yrittää sano noin. (;;
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Kettu
Vuohenruokaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kettu »

Kun voi olla villit? Epävirallisiako?
ERJ, KRJ, NJ ja muut jaokset vastaavat meidän virtuaalinäyttelyliittoja, VALia, VTL:ia.. hevosten maailmassa vain. Eli olisiko parempi, mikäli meidänkin kisamme olisivat kaikki epävirallisia (mikäli ymmärsin "kun voi olla villit"-ilmauksesi oikein)?
Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.
Viivi
Pohjasakan hämmentäjä

Viesti Kirjoittaja Viivi »

ääh, mielipiteitä edelleen. eikä VRL kaadu siihen jos sanon että haluan sen lopettavan. olen edelleenkin sitä mieltä että VRL saa pysyä, piste. :'D
v. 2014 tyylilyyli, v. 2013 vitsiniekka, v. 2012 tyylilyyli, v. 2011 kaunein avatar, v. 2010 kaikkien kaveri
Troya
Le-ppä-ker-ttu

Viesti Kirjoittaja Troya »

Villejä kisoja voi muuten kisatakin vaikka VRL olisi olemassa, eihän se VRLn olemassaolo mitenkään siihen vaikuta. Niitä villejä kisoja saattaa vaan olla vaikeampi löytää, mutta voit sitten järjestää itse. Ja kyllähän niitä jotkin ihmiset pitääkin, niitä villejä kisoja siis. (:
I hope your apple pie is freakin' worth it!
Timberwolf
Velho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Timberwolf »

Ehdottakaa siellä tallipuolella, että järkkäävät listauksen villeille kisoille. ;) Onhan vuffepuolellakin mätsäriliitto, jonne ilmoitetaan mätsärit ja jossa kerrotaan lajista. Villien kisojen listausivuilla voisi kertoa villeistä kisoista ja siitä, miten ne eroavat tavallisista.
Kuva

Vuoden...
... avulias 2008, 2009, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018 // lempinimien kerääjä 2008, 2009, 2010 // kaikkien kaveri 2015, 2016, 2017 // avatar 2015 // liitonpitäjä 2017 // aktiivikävijä 2018 // koirapersoona 2018 - Kettu ♥
Sigitius
Ei enää ikinä uudestaan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sigitius »

Timberwolf kirjoitti:Ehdottakaa siellä tallipuolella, että järkkäävät listauksen villeille kisoille. ;) Onhan vuffepuolellakin mätsäriliitto, jonne ilmoitetaan mätsärit ja jossa kerrotaan lajista. Villien kisojen listausivuilla voisi kertoa villeistä kisoista ja siitä, miten ne eroavat tavallisista.
Siellä onkin ollut paikka nimeltä Viksu eli villien kisojen kalenteri, mutta näemmä se ei tällä hetkellä ole täysin toiminnassa. Väliaikainen viksun listaus on http://www.shinybook.net/book/?vk=1234573599

On olemassa jopa valmennuskalenteri ja jossain oli ehkä mätsärilistauskin, mutta enpä voi kaikkea muistaa.
Ricea
Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ricea »

Muakin on Welho alkanut tympiä kovastikin. En vaan mitenkään jaksaisi, kun pitäis kaikki kisat maksaa ja alkaa miettimään, että onko mulla pian enää rahaa ostaa koiraa ja kun nykyään todella moni pyytää Welhoja palkaksi (mm. minä, voin rehellisesti tunnustaa). On sellainen olo, että pian varmastikin lopetan koko tsydeemin käytön ja jos welhokin romahtaa, niin sittenhän se on pakko. Harmi vain, sillä onhan olemassa aika monta aktiivistakin Welho-käyttäjää. Ah, ristiriitainen mielipiteeni. Tunne on sellainen, että tulee liikaa stressiä, kun täytyy mietiiä niin URL- kuin IRL-maailmassa sitä rahaa, mutta samaan aikaan ei millään raaskisi heittää sitä pois.

Mielestäni mulla on mennyt jo se ns. koe-aika ja mikäli koirista halutaan maksua, niin onhan minulla olemassa VRL-tunnus. Huoh, en jaksa sömpliä tuon asian kanssa enää. Hei hei ja hyvästi, Welho, minun osaltani ainakin.
Taidat aavistaa jo sen
Yksin täytyy jokaisen

polku mennä pimeään
  • että pystyy elämään
[/color][/size]
Rami
Epätoivoinen katse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rami »

(uteliaisuudesta?)
Kuinka moni muuten nykyään enää koirapuolelta käyttää Welhoa - ihan oikeasti käyttää, eikä vain roikota tiliä kuten minä?

Muuten mulla menee realistisuuden tavoittelun kanssa ihan kivasti, olen nyt ruvennut miettimään että pitäisikö ottaa nuo juoksut kuinka tarkasti huomioon. Toistaiseksi narttujen juoksuajat kun on mulla vain päässä.
Ellu
Keilapallo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ellu »

^Minä! Mä käytän welhoa jatkuvasti ja makselisin kisojakin jos joku järjestäisi niitä maksullisia kisoja. (:
matty
Ei enää ikinä uudestaan

Viesti Kirjoittaja matty »

En käytä.

Jos kaikki tahtovat tavoitella realistisuutta, olisi ehkä parempi tarkastaa, ettei koira menee kymmeniin kisoihin joka viikko. Itse en tiedä yhtäkään irl-koiraa, jolla olisi yli kolme kisaa viikossa.
olin kerran herranterttu
Kuskikärpänen
Hanipupu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuskikärpänen »

^
Virtuaalikoiralle viikko on usein oikeasti pidempi aika kuin viikko. Ikääntymisen takia.
Jos koira ikääntyy vaikkapa vuoden (365 päivää) kuukaudessa (30 päivää), niin jokainen IRL päivä vastaa n. kahtatoista virtuaalipäivää. Kokonainen IRL viikko on virtuaalikoiralle jo melkein 3 kuukautta.
Kuva Kuva
Lansu_
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Lansu_ »

Mulla on edelleen Welho suhteellisen aktiivisessa käytössä, mutta voi olla että joudun pakon edessä luopumaan siitä tulevaisuudessa... Lansuille ja nöffeille kun ei löydy ottajia ja siksi pentueita ei kannata teettää. Tää taas tietää sitä, että rahaa menee koirien ostoon ja kisoihin, mutta ei tule mistään kun kisaosallistumisiakaan ei juuri kukaan maksa.
jolie kirjoitti:Jos kaikki tahtovat tavoitella realistisuutta, olisi ehkä parempi tarkastaa, ettei koira menee kymmeniin kisoihin joka viikko. Itse en tiedä yhtäkään irl-koiraa, jolla olisi yli kolme kisaa viikossa.
Mä en tällaiseen ole kiinnittänyt enkä tule kiinnittämäänkään huomiota. Mulla kun ei koirilla ole mitään yhteinäistä ikääntymistä. En tykkää ikääntymissysteemeistä, koska mielestäni ne sitoo turhan paljon tähän hommaan ja aiheuttaa ainakin mulle stressiä. Koska innostukseni virtuaalitouhuihin on vaihtelevaa (välillä kisaan vähemmän ja välillä enemmän), en myöskään halua mitään vakituista ikääntymistä. Epärealista ehkäpä, mutta toimii mulla kaikkein parhaiten.
When the hurricanes came for me
I could finally crash again
And that's how I became the sea
Feanaro
Alkupalat

Viesti Kirjoittaja Feanaro »

Mitenkäs tuota Welhon systeemiä vois teidän mielestä kehittää koirapuolelle toimivammaksi? Selkeästi ongelmia tuottaa se VRL-tunnuksen pakollisuus. Koiraihmisiä ei kuitenkaan ilmeisesti tähän mennessä identifioida mitenkään?

En tahtoisi mahdollistaa maksamista ihan vaan nimimerkillä, sen jälkeen sen rahan hankkiminen huijaamalla on jo ihan liian helppoa.
Ember
Toistolla tehoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ember »

Mä käytän Welhoa, mutta en kovinkaan mielelläni. ^
Mulla ei ole mitään erikoista pakkomiellettä saada virtuaaliharrastuksesta realistisempaa kuin se mulle jo ennen Welhoa oli.
Welhoa käytän oikeastaan vain siksi, että huomasin yhtäkkiä (kun palasin kesätauon jälkeen virt. hommiin), että joku tällainen on ja ilmeisesti kisoistakin osa nyt maksaa. Olotila oli vähän hämmentynyt ("Mikä saatavana homma tää nyt on??"). Sitten kun kyllästyin pahoittelemaan jokaisen osallistumisen yhteydessä sitä, ettei minulla ole welhoa, tein tilin. Ja okei, kyllähän mäkin kisoja järjestäessäni pyydän maksun, lajista riippuen. Esim. agilitystä pyydän/pyytäisin kyllä maksua, lähinnä juuri siksi, että miten voin osallistua kisoihin ja maksaa omien koirieni osallistumisesta, jos en saa koskaan "rahaa"? Mutta todellisuudessa tämä Welho ottaa mua päähän ihan käsittömättömän paljon etenkin näyttelyissä. Koiria nimittäin löytyy sellainen määrä, että vaikka jokaisen hinnaksi tulisikin vain n. 3v€, näyttelyyn osallistuminen tulee aika kalliiksia loppupelissä.
Se että olet paranoidi, ei tarkoita sitä, etteivätkö he jahtaisi sinua...
Nath
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Nath »

jolie kirjoitti:Jos kaikki tahtovat tavoitella realistisuutta, olisi ehkä parempi tarkastaa, ettei koira menee kymmeniin kisoihin joka viikko. Itse en tiedä yhtäkään irl-koiraa, jolla olisi yli kolme kisaa viikossa.
Mullahan nuo koirat ikääntyvät kuten IRL, ja joskus mietin myös tuota kisauttamista, mutta loppujen lopuksi en jaksa alkaa vaivaamaan päätäni sillä, etten ilmoittaisi yhtä koiraa kahteen samana päivänä pidettäviin kisoihin :D Haluan kyllä, että Helluva on jollain tavalla realistinen, mutten ole valmis vetämään sitä ihan niin realistiseksi, että syynäisin tarkkaan vielä kisojen pitopäivätkin.

Mietin kyllä koko ajan, millä tavoin voisin tehdä Helluvasta vielä realistisemman, mutta toisaalta en halua mennä ihan ääripäähän asti - haluan pystyä nauttimaan tästä harrastuksesta ja harrastaa tätä omilla ehdoillani ilman turhia paineita. Minulle Helluvan realistisuus tulee siitä, että pyrin teksteillä luomaan sivuilla vierailijoille ja myös itselleni tarpeeksi kattavan kuvauksen kennelistä, sen alueesta, tavoista, koirista jne. Mulla on tosin takataskussa vielä pari juttua, jotka voisin joskus jaksaessani ja ehtiessäni liittää Helluvaan ja saada siitä vielä realistisemman, mutta nyt ei vielä ole niiden aika, jos on koskaan :)
Vastaa Viestiin