VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Virtuaalimaailmaa ja -koiria koskevat asia-aiheet.
Curie
Alkupalat
Viestit: 66
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:53 pm
Paikkakunta: Kannus

Re: VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Viesti Kirjoittaja Curie »

Minkä takia liiton rotuihin ei kuulu amerikancockerspanieli? Tiedän sen, että niillä on oma rotujärjestö, mutta jos URL rotu otettaisiin kuuluvaksi spanieliliittoon? Ja walesit/enkutkin on listalle otettu, vaikka niillä on IRL oma rotujärjestö. :/
Marras
Kanada
Viestit: 1443
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 10:56 pm
Paikkakunta: TKU

Re: VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Viesti Kirjoittaja Marras »

Curie kirjoitti:Minkä takia liiton rotuihin ei kuulu amerikancockerspanieli? Tiedän sen, että niillä on oma rotujärjestö, mutta jos URL rotu otettaisiin kuuluvaksi spanieliliittoon? Ja walesit/enkutkin on listalle otettu, vaikka niillä on IRL oma rotujärjestö. :/

Pieni offtopic nyt mutta... Mitä? :D URL rotu? Ja eihän sillä ole väliä jos waleseilla ja enkuilla on oikeassa elämässä rotujärjestö?:D Onkohan ny termit ihan kunnossa :<? Vai enkö vain ymmärrä mitä tässä haetaan takaa.
Mallaskoala
Ammattimouhoaja
Viestit: 2687
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 8:24 am

Re: VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Viesti Kirjoittaja Mallaskoala »

^ Eiks tossa nyt tarkoiteta sitä, että vaikka jenkeillä on IRL oma rotujärjestö, niin eikö ne kuitenkin virtuaalipiireissä vois kuulua tähän liittoon, ihan kuin walesit ja sprinkutkin.
Avatar
Hucca
Ei riitä.
Viestit: 395
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 12:21 pm

Re: VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Viesti Kirjoittaja Hucca »

Sori Tintti et oon ollu vähän epäaktiivinen, mutta jatkan siis pitämistä. Mulla on kuvia waleseista, jenkeistä ja sprinkuista nyt on sitten kuvia vaikka muille jakaa :mrgreen: Tietenkin kun näyttelyissä käyn niin voin räpsiä spanieliroduista kuvia. Juu ja itsekkin ajattelin, että jenkit pitäisi varmaan ottaa VSL:ään koska niiden kanta on niin vähäistä, että liiton avulla sen voisi saada nousemaan. Kaikille pitää varmaan kirjoittaa sivuille rotumääritelmät ainakin alkuun ja se ulkoasu tosiaan pitää vaihtaa. Mä kyllä pidän kiinni siitä että ehdottomasti pidetään myös agility ja toko kisoja sekä näyttelyitä, mejää ja taippareita.

Mä voin Tintti hoitaa taippari jutut, kun olen itse kuitenkin useasti käynyt taippareissa IRL elämässä siis. Itse siis toimin tuomarina ja jos joku haluaa tuomariksi niin mulle vaan sählöpostia niin yritän kyhäillä jonkun laisen tuomarikokeen, joiden tekemisessä olen erittäin huono.

Sitten cazan ideasta eli siitä näyttelycockerista ja niistä yms.. Mielestäni pitäisi palkita vuoden näyttelyspanieli, mejäspanieli, tokospanieli ja vaikka agispanieli. Ensinnäkin rotukohtaisia on hirveän vaikea, koska kaikissa roduissa ei edes kilpailla tokossa yms, joten jos otetaan kaikki spanielirodut löytyy ainakin kaikkiin voittaja(toivottavasti). Mä voin siis ottaa tänkin jutun kontolleni.
Sitten päänäyttelyistä. Voisimme pitää joka vuosi päänäyttelyn sekä pari erikoisnäyttelyä.. Eli noin 3 näyttelyä per vuosi. Tokokisoja sitten vaikka yhdet niinkuin agikisojakin. Taippareita voisi olla sitten enemmän niinkuin mejä-kokeitakin.

Innostuinpa taas kirjoittamaan, mutta off topickina sen verran, että oletko Tintti tulossa springerspanieleitten nuorisoleirille?? Ajankohdasta vain yritin päätellä. Jos olet tulossa niin sielläpä sitten tavataan. Tunnistat mut varmaan siitä, että mä oon se kaikkein tumpeloin mun telttani kanssa ja mulla on luultavasti leirin pallohulluin koira. Varmin tunnistusmerkki on kyllä se, että koiraa huudetaan nimellä NEMO ;)
Red Bull - antaa siivet
Avatar
Tintti
Ei riitä.
Viestit: 325
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 10:11 am
Paikkakunta: Siivikkala
Viesti:

Re: VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Viesti Kirjoittaja Tintti »

^Hucca sä olet mun pelastus! Mutta mitäs nyt että ootellaanko ulkoasuja vai otetaanko jo vastaan rotumääritelmiä vai kehitelläänkö vielä sääntöjä vai?

Ja en oo harmi kyllä tulossa sprikkuleirille :/ Toinen leiri samaan aikaan...
Olen terroristiterrieri.
Lomalla virtuaalitouhuista! Pyörin joskus turrilassa!
Curie
Alkupalat
Viestit: 66
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 1:53 pm
Paikkakunta: Kannus

Re: VSL nousee pystyyn (suunnittelutopick) Hucca!

Viesti Kirjoittaja Curie »

Jonna kirjoitti:^ Eiks tossa nyt tarkoiteta sitä, että vaikka jenkeillä on IRL oma rotujärjestö, niin eikö ne kuitenkin virtuaalipiireissä vois kuulua tähän liittoon, ihan kuin walesit ja sprinkutkin.
Juuri näin. Jonnahan sen paljon selvemmin ilmaisi kuin minä.
Vastaa Viestiin