Syntyneet -- Ratapihan O: siperianhusky

Ilmoita kennelissäsi syntyneestä pentueesta täällä.
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Syntyneet -- Ratapihan O: siperianhusky

Viesti Kirjoittaja Veriaivo »

Ratapihan O-pentue ja rotuna yllätys yllätys siperianhusky! Tästä tulee mahdollinen minipentue, johon sisältyy yksi sijoitusnarttu sekä vielä toinen varaaja. Pennuilla jalostusoikeus (sijoitusnartulla omat sopimuksensa) yhteen pentueeseen, jolloin ennen pentueen teettämistä otetaan minuun yhteyttä niin infoan sisarusten/suvun jälkeläisistä ja millaista pentuetta olisi järkevää teettää. Mahdollisesti otan vielä tähän pentueeseen kolmannen varaajan, jos oikein innostunut kolmas varaaja löytyy ja jälkeläisten jälkeläis asiat menee nappiin, ettei lähde suku yleistymään liikaa.

Jos pennun ottaminen on kiinni kuvista, multa löytyy muutamat kuvat antaa. Pennuille haen aktiivista kisauskotia, lukekaa myyntiehdot Ratapihan sivuilta (linkki allekirjoituksessa)! Lukekaa mieluiten myös kasvatus-sivulta mitä odotan kasvateiltani ja kasvatusperiaatteistani. Jos kiinnostaisi pentu, laita viestiä alle jossa kerrot tulevan kennelin + osoitteen, millaista kisautusta olisi luvassa (ahkeruus ja lajit), kuvat sekä mahdolliset pentuesuunnitelmat. Ensimmäinen ehdokas ei välttämättä pääse tästä pentueesta osingoille, joten odottelen muutaman ehdokkaan ja sitten päätän kenelle pennun/pennut annan.

Pentueen isänä toimii oma rakas kasvattini ja samalla oma koirani BH VVL KVA VAVA VFIN TVA REK1 REKÄ-JOH1 VVRK-09 vJBELW-08 vjGERW-09 vGERW-09 Ratapihan Jackaroo ”Oka”. Herra on siis suorittanut käyttäytymiskokeen hyväksytysti, valjakko-, agility- sekä tokovalio, metsäjäljen valioituminen Suomesta yhden I-palkinnon varassa sekä flyball hyvällä mallilla. Näyttelyissäkin herra on pärjännyt paremmin kuin hyvin. Loistava ja yhteistyökykyinen valjakkokoira, toimii erinomaisena johtajakoirana ja onkin valjakkoajoliiton rankinglistan voittaja 2009. Tämä olisi Okan ensimmäinen ja viimeinen pentue. Herran sisaruksista yhdellä on 4 kpl jälkeläisiä. Herra tulee harvinaisesta suvusta, emänään Sudenhuudon Prinsessa Aurora jonka sukujuuret yltävät pitkälle Sudenhuudon koiriin. Isä on hyvin menestynyt pivikouros Kiriesnow Getting Still Colder, jonka sukua ei löydy virtuaalimaailmasta.

Pentueen emänä tulee toimimaan evm. narttu, Dee Bee’s Itkeväthän Enkelitkin.

Varaajat (3/3)
Nimet
  • Nimiä saa ehdotella itsekkin (kunhan alkaa O:llä, suomeksi) ja niitä saa muutella.

Ratapihan Ota Minut Mukaan
    Ratapihan Odotus Viimein Palkitsee
    Ratapihan Odottamaton Osuma
    Ratapihan Onttosydän
    Ratapihan Ontossa Tuulessa
    Ratapihan Onko Parempi Antaa Olla
    Ratapihan Onko Se Kultaa
    Ratapihan Ovelta Ikkunaani
    Ratapihan On Aikamme Nyt
    Ratapihan On Niin Helppoo Hautautua
    Ratapihan On Länsirintamalla Hiljaista - Greywolf
    Ratapihan On Turhaa Koittaa Olla Onnellinen
    Ratapihan On Vain Kaiku Vastaamassa
    Ratapihan Oi Jos Kaikki Toisin Ois
    Ratapihan Onni ja Oivallus
    Ratapihan Oudot Kasvot - Janina
    Ratapihan Ota Älä Anna
    Ratapihan Onnelliset Tunnit - noel
    Ratapihan Olet Niin Kaunis
    Ratapihan Olet Nauru Minun Korvissa
Pentueen sukutaulu
  • i. RATAPIHAN JACKAROO

ii. Kiriesnow Getting Still Colder
    iii. evm
    iie. evm

ie. Sudenhuudon Prinsessa Aurora
    iei. Sudenhuudon Mustasurma
    iee. Sudenhuudon Yön Tarina

e. DEE BEE’S ITKEVÄTHÄN ENKELITKIN (evm)

ei. evm
    eii. evm
    eie. evm

ee. evm
    eei. evm
    eee. evm
Kalenteri
  • Astutus: 02.03.
    Syntymäviikko: vko 10(-11)
    Syntyneet: 24.03.2010
I have no time to hate people who hate me.
I'm very busy loving who loves me.

blogi LINNUNRADAL FLIPPAILLEN
Greywolf
Toistolla tehoa

Re: Ratapihan O: siperianhusky

Viesti Kirjoittaja Greywolf »

Voi apua. Oon jonkin aikaa kyttäillyt, olisiko Ratapihaan tulossa uutta siperianhuskypentuetta, mutta just nyt mulla on kyllä tosi huono sauma ottaa uutta koiraa. Kirjoittelen tarjousta kaikesta huolimatta, koska haluan ihan ehdottomasti Nikin lisäksi vielä toisen Ratapihalaisen remmiin mukaan, jos se vain mitenkään on mahdollista. Pentu tulisi siis Kirsikankukkaan, mutta osoite on nyt vähän auki, sillä sivut ovat tällä hetkellä palasina kolmessa eri paikassa. Toivon mukaan saan kuitenkin vietyä "remontin" loppuun mahdollisimman pian.:)

Kisautuksestani tiedätkin Nikin perusteella jonkin verran. Alussa (riippuen pentueen ajankohdasta) voi olla, että kisautus ei ole välttämättä aktiivisimmillaan ennen kuin saan kaikki virtuaalijuttuni järjestykseen. Valjakossa kisaan kuitenkin koko ajan niin paljon kuin mahdollista, joten valjakkoajoura laitettaisiin alulle heti pennun syntymän jälkeen. Pelastuskoirakokeet on toinen laji, missä tullaan varmasti kisaamaan alusta alkaen ja BH-koe suoritettaisiin myös saman tien alta pois. Agility tai maastoesteet on myös yksi laji, joka voidaan ottaa jossain vaiheessa mukaan ja mejää voidaan harrastaa vaikka valioksi asti. Näyttelyissä voidaan myös kisata heti ainakin muutaman tuloksen verran ja enemmänkin, jos pentu alkaa menestyä. Sen sijaan toivon, että toko ei ole ihan välttämätön laji, koska a) mulla on jo yhdeksän koiraa tokon ALO luokassa ja b) en koskaan ehdi mukaan nykyisten koirienkaan kanssa.:D

Ajatuksissa oli urospentu, koska narttukuvien tilanne mulla on niin huono, joten kuviksi olin ajatellut jotain Neverland Siberians kennelin uroksista (Mickey, Valentino, Barney) jos vain jonkun kuvat sinulle sopivat.:) Mulla on kuitenkin 15 paikkaan luvat, joten saa sanoa ihan reilusti, jos mikään edellämainituista ei miellytä silmää, niin kaivelen uudet kuvat.:>

Pentuesuunnitelmat riippuu ihan siitä, miten pentu alkaa menestymään. Jos pennun käyttäminen jalostukseen tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi, otan tietysti ensin hyvissä ajoin yhteyttä sinuun.:-)

Jos jäi jotain epäselväksi niin kysyä saa!

(ps. Jos saan pennun niin varaa mulle toi Ratapihan On Länsirintamalla Hiljaista. Ai jumankekka miten ihana nimi! 8) )
Kuva
"He's a dog-walker. I need a king, not a jester."
Janina
Höpsö veitikka

Viesti Kirjoittaja Janina »

Olen kyttäillyt jo kauemman aikaa omaa siperianhuskya, jonka kanssa voisi aloittaa vähän erikoisemmat harrastukset, kuten valjakon. Huskyt kiehtovat paljon, ja heti kun aloin suunnitella sellaisen otuksen ottamista, oli selvä että kennel josta tää pentu tulee on sitten vanha kunnon Ratapiha. :) Tässä kun näitä nyt olisi, niin tehdäänpä tarjousta!
Narttupentu olisi siis hakusessa yksityisiini Particaan, jolla varsinaisesti ei ole sivuja, vain siellä asuvilla koirilla on. Esimerkkinä vaikkapa Ziva. Kisaisimme tosiaan siinä valjakossa, sitten agilityssa, tokossa, pelastuksessa, mahdollisesti enemmän tai vähemmän koiratanssissa ja flyballissa. Mikä laji milloinkin innostaa. Itse en ota koirieni kisautuksesta liikoja paineita, jottei se muuttuisi pakkopullaksi jota ei sitten huvita ollenkaan tehdä. Kisanäyttönä voisin tarjota vaikkapa Nadjaa ja Dracoa. Jalostusasioita en ole ihan vielä pohtinut, voi olla että tulee yksi pikkupentue tai sitten ei tule mitään. Riippuu vähän koiran kisautuksesta ja sen sellaisesta. Ajattelin kuitenkin hankkia ihan käyttökoiran, eli kuvissa ei tule edustamaan ylijalostettu näyttelyhusky.
Kivahan se olisi että saisin Ratapihasta viimeinkin sen kauan harkitun huskypuppelin. :)
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Ää mun varmaan pitää tehdä tästä kolmen pennun pentue kun mä haluan teille molemmille ehdottomasti pennun antaa. :D Ja tuskin mä tästä hirveästi mieltäni muutan, ellei tule joku vaikuttava(ko?) ehdokas vielä vastaan joka pistää pakkaa sekaisin. Varsinkin kun Janinalla on pentuesuunnitelmina "pieni tai ei mitään", niin ei lähde tämä suku yleistymään liikaa ja jälkeläisten jälkeläisille on pennutuksen jälkeen vielä käyttöä, jos sinne asti tämä suku pääsee! Teiltä löytyy mun kasvatteja, joiden kisautukseen olen ollut enemmän kuin tyytyväinen, joten sekin puoli on kunnossa. Nikki varsinkin on mun yksi lempikasvateistani upeine kuvineen ja kisautuksineen, mutta eipä huonompaa voisi J-pentuelaisilta odottaakaan. ;) Ja Janina, käyttölinjainen on ok, vaikka ihan sitä linjaa en pyrkimällä pyri jalostamaan vaan yritän kulkea sitä kultaista keskitietä. :D Mutta mulla on aina ollut periaatteena näiden linjojen kanssa mielummin käyttölinjainen kuin pullamössö.

Greywolf, Neverlandin koirat oli mun mielestä vähän liian liioiteltuja rakenteeltaan. Mickey oli ihan okei, mut edustavimmassa kuvassaan sen asento oli vähän..outo (? :D) ja sillähän on taipumusta vähän tohon pörrökarvaisuuteen joka haittaa hieman mun silmää. Mut voisin vilkaista niitä muitakin kuvia? :)

Mä en teidän varauksia vielä tohon pistä mutta toosi vahvoilla olette siis. Enkä edes tiedä tuleeko tänne enää muita kiinnostuneita. Noista nimistä sen verran, että annan ton noelin valita pennulleen nimen ensin, sijoituspentu kun on. Ja oon kyllä imarreltu että ootte ratapihalaisia kyylänneet. :D

Greywolf
Toistolla tehoa

Hmm, no joku näistä x, x, x tai x. Joku Snorokkin uroksista. Tämä tai tämä. Löytyyhän niitä ja lisää voin edelleen etsiä, jos ei tärppää.:- D
Kuva
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

^
http://i163.photobucket.com/albums/t312 ... ok/Red.jpg
(http://s163.photobucket.com/albums/t312/snorokk/Vytok/)
(http://www.snorokk.net/Hundene/vytok.html)

http://i163.photobucket.com/albums/t312 ... Aki9-1.jpg
(http://s163.photobucket.com/albums/t312/snorokk/Aki/)

Tai sitten sieltä Neverlandista se Mickey.
Tee sinä vain sitten lopullinen päätös, mutta tuossa oli mun lempparit noista. :)

Ja minäpä laitan teille varaukset, mitäpä tässä enää odottelemaan kun teille haluan pennut antaa. Eli pentue täynnä! Kyselen noelilta haluamansa pennun nimen niin sitten saatte te päättää omanne. Oliskos teillä toiveita pentueen syntymisen ajankohtaan liittyen?

noel
Lassien tassuhiki

Viesti Kirjoittaja noel »

Hei mä voisin ottaa pentuni nimeksi R. Onnelliset Tunnit. :) Ja peeäs, voisitko heittää viel sen yhen haskikennelin osotteen?
Janina
Höpsö veitikka

Kiva että meille päin pentunen lähtee :) Nimeksi voisi tulla vaikka Ratapihan Oudot kasvot.
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Varailen kaikille nimet! Ja tässä noelille Arktogea. ;) Ja sitä ajankohtaa, vai onko ihan sama?

noel
Lassien tassuhiki

Re: Ratapihan O: siperianhusky -- ajankohtaa?

Viesti Kirjoittaja noel »

No mulle ainakin toi ajankohta on aika se ja sama. :D Maaliskuun aikana kuitenkin olis ihan mukava.
Greywolf
Toistolla tehoa

No jos laitat mulle narttupennun, niin otan noi jälkimmäiset kuvat sitten käyttöön.:- ) Mulla kun on nuo ekat jo toisella koiralla.

Syntymäaika on mullekin oikeastaan ihan sama.:>
Kuva
Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Astutus: 02.03.
Syntymäviikko: vko 10-11

Jos kenelläkään ei ole tuota vastaan, niin pennut syntyvät siis 2(-3) viikon päästä. Eli sivuilla ei vielä mitään hirveää kiirettä ole.

Greywolf, en huomannutkaan että toi oli narttu. :D Mutta joo, vaihdan sukupuolen. Tästähän tulee kunnon käyttöpentue. :D

Veriaivo
Ei enää ikinä uudestaan

Re: Ratapihan O: siperianhusky -- astutettu, sivuja

Pentue astutettu! Sivujen tekoa vois pikku hiljaa alkaa suunnittelemaan niin saadaan nämä syntymään ajoissa. :)

Janina
Höpsö veitikka

Re: Ratapihan O: siperianhusky -- astutettu, sivuja

Olisko sulla jotain kuvia? :)
Vastaa Viestiin