rose photo (c) StevenBrisson, Flickr.com
Hellou again! Nyt kun olen karsinut kaikki ne rotujen kennelit pois, mistä en mitään tiedä, niin on kiva keskittyä näihin ainokaisiin rotuihin mistä sitten jotain tiedänkin. Paljoa en tiedä, mutta enemmän kuitenkin kuin muista roduista, kun näitä koiria katselee ja seurailee omassa kodissaan 24/7. Ensimmäinen oma rotuni on tietysti se saksanpaimenkoira oman Rici-pojan myötä, ja tiedän että sanoin panostavani nyt vain sakuihin ja Lilithiaan. Mutta massarodun kasvatus ainoastaan on ollut aika outoa, kun kuitenkin olen tottunut kasvattamaan näin virtuaalisesti paljon enemmän harvinaisia rotuja tiibetinmastiffeista sileäkarvaisiin kettuterriereihin. Saksanpaimenkoirissa ei vkoiria puutu, ja on varsinkin outoa jättää näyttelyt vain Rainin ei-niin-tärkeille-koirille (sori kasvattajat, kyllä mä niitä kuitenkin kisaan samallalailla), kun Lilissä on vain noita käyttölinjaisia.
Ja sen takia päätinkin sitten panostaa myös siihen toiseen omaan rotuuni, eli snautseriin. Onko virtuaalimaailmassa snautsereita? Ei montaa. En edes tiedä muita snautserikasvattajia kuin nyt minut. Snautsereissa on myös se hyvä puoli, että näyttelykoiratkin näyttävät terveiltä koirilta (vertaan nyt saksanpaimenkoiriin ja niiden siltaselkiin ym), joten saan hyvällä omatunnolla etsiä koirille hyvät kuvat ja yrittää valloittaa vähän näyttelykehiäkin. On kiva omistaa välillä pelkkiä näyttelypainotteisiakin koiria näin virtuaalisesti!
Löpinöistä viis, käykääs nyt katsomassa toinen panostus- ja teemakennelini Undisclosed Rose (ps. Stephen Kingin Mustaa Tornia inhoavat kannattaa jättää menemättä). Kommentoidakin saa! Jos ei muuten, niin edes muutamalla sanalla. Kritiikki ja parannettavat ehdotukset ovat aina tervetulleita, joten tännekin topiciin saa purkaa huonon päivänsä ja valittaa sivujen kaikista epäkohdista perustelujen kera.